کارشناسی ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

همان طور که از نامش پیداست به معنی استفاده مؤثر از منابع مالي براي رسیدن به اهداف مشخص یا مدیریت درآمد‌ها و هزینه مالی یک سازمان شامل خانواده، مؤسسه و کشور می‌باشد و فردی که از پس مدیریت درآمد و هزینه‌ها بر می‌آید در حقیقت یک مدیر مالی می‌باشد . بیشتر دانشجویان براساس معیار‌هایی که در نظر گرفته اند به این رشته ورود پیدا می‌کنند دانشجویان می‌توانند از طرق سه گروه آزمایشی انسانی، تجربی، و ریاضی رشته مدیریت مالی را انتخاب و ادامه تحصیل دهند . دانشجویان با ورود به این رشته با تئوری‌های نوین مدیریت مالی و کاربرد شناخت پیدا می‌کنند و با ارائه راه حل‌هایی می‌توانند مشکلات اقتصادی کشور را بر طرف نمایند و هم چنین می‌توانند وضعیت مالی شرکت و مؤسسات را ارزیابی کنند و نقش مهمی در تصمیمات مالی سازمان‌ها داشته باشند . در این مقاله به ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور پرداخته شده است.

پیشنهاد می‌شود جهت آشنایی با دیگر رشته ها و گرایش ها مقاله لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنید.

آینده شغلی کارشناسی ارشد مدیریت مالی چیست؟

فارغ التحصیلان رشته مدیریت مالی می‌توانند با تسلط بر مباحث مالی در حوزه‌های متفاوتی شامل سرمایه گذاری، بانکداری، بیمه، مدیریت ریسک و مهندسی مالی، تأمین مالی و اعتباری، سمت‌های مرتبط سازمانی از جمله معاونت مالی، معاونت سرمایه گذاری، تامین مالی اعتبارات مالی در بانک ها، ارزیابی اقتصادی پروژه ها، شرکت های سرمایه گذاری، بورس اوراق بهادار و … شروع به فعالیت نمایند . جمع بندی که از این رشته می‌توان کرد این است که در حال حاضر رشته مدیریت مالی از آینده شغلی خوبی برخوردار است .

در کارشناسی ارشد مدیریت مالی چگونه می‌توان ادامه تحصیل داد؟

افراد پس از اتمام دوره‎‌ی کارشناسی می توانند در گرایش‌های زیر و برحسب علاقه و مهارت‌های خود یکی از گرایش‌ها را انتخاب کنند. لازم به ذکر است این گرایش ها با گرایش های ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور متفاوت است . رشته مدیریت مالی یکی از گرایش‌های رشته مدیریت می‌باشد و گرایش دیگری ندارد .

نحوه ورود به کارشناسی ارشد مدیریت مالی

دارندگان مدرک کارشناسی رشته مدیریت مالی و یا رشته‌های غیرمرتبط می‌توانند در آزمون مقطع کارشناسی ارشد مدیریت مالی شرکت کنند، البته داوطلبان رشته‌های غیرمرتبط توجه فرمایند که مسیر دشوارتری را نسبت به افراد با رشته‌های مرتبط باید سپری کنند.

ورود به رشته مدیریت مالی از طریق کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبان کارشناسی ارشد مدیریت مالی پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی برحسب علاقه می‌توانند برای ادامه تحصیل در این رشته در آزمون سراسری مجموعه مدیریت مالی ثبت‌نام و پس از مطالعه‌ی منابع و مباحث لازم در آزمون شرکت نمایند و پس از قبولی در هر یک از ۸ گرایش گفته شده انتخاب رشته نمایند،

ورود به کارشناسی ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور

افراد در صورت عدم قبولی در دانشگاه سراسری می‌توانند بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی (ویژه استعداد درخشان)، پردیس کیش و ارس، در برخی گرایش‏‌های رشته مدیریت مالی که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت و با دارا بودن برخی شرایط و ضوابط عمومی و خصوصی ثبت‌نام نمایند.

ضمناً یکی از راه‌های آسان جهت قبولی در ارشد رشته مدیریت مالی طرح فراگیر پیام نور است. در صورتی که با کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، که بدون کنکور می‌باشد، آشنا نیستید. پیشنهاد می‌شود ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنید.

طرح فراگیر ارشد دانشگاه پیام‌ نور

دانشگاه پیام نور هرساله اقدام به جذب دانشجویان از دو طریق کنکور کارشناسی ارشد و طرح فراگیر پیام نور می‌نماید، علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد می‌توانند جهت ثبت‌نام در دوره‌ی دانش‌پذیری طرح فراگیر پیام‌نور در زمان مقرر و با مطالعه شرایط و مدارک ثبت نام فراگیر اقدام به ثبت نام نمایند.

ضمناً توجه فرمایید، تحصیل در مقطع ارشد رشته ی مدیریت مالی در طرح فراگیر پیام‌نور احتیاجی به داشتن مدرک مرتبط با این رشته ندارد.

مراقب مؤسسات با عنوان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور باشید! متولی دوره فراگیر کارشناسی ارشد پیام‌نور سازمان سنجش و آموزش کشور می‌باشد.

شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی طرح فراگیر کارشناسی ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور

شرایط و ضوابط عمومی:

  1.  اعتقاد به دین مبین اسلام
  2.  نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی
  3.  عدم احراز فساد اخلاقی

و…

شرایط و ضوابط اختصاصی:

  1. دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته
  2.  داشتن مدارک معادل کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم
  3. فارغ التحصیلی تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه
  4. نداشتن مشکل نظام وظیفه
  5. کسب نمره‌ی قبولی در آزمون دانش‌پذیری

معافیت تحصیلی به داوطلبان دانش‌پذیر اقا در طرح فراگیر ارشد بدون کنکور پیام نور تعلق نخواهد گرفت.

دوره دانش‌پذیری فراگیر ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور

دوره‌ی دانش‌پذیری به مرحله‌ ای از طرح فراگیر پیام‌نور گفته می‌شود که هیچ‌گونه کلاسی برای داوطلبان تشکیل نشده و افراد باید منابع و مباحث مربوطه را به صورت خودخوان مطالعه کرده تا برای آزمون دانش‌پذیری آماده شوند.

تفاوت فرد دانشجو با دانش‌پذیر چیست؟

یکی از روش‌هایی که دانشگاه پیام‌ نور اقدام به جذب دانشجویان می‌کند طرح فراگیر پیام نور است، در این طرح افراد پس از ثبت‌نام و انتخاب رشته و در صورت کسب نمره ی قبولی تبدیل به دانشجوی رسمی رشته مربوطه می‌شوند و می‎‌توانند از شرایط و خدماتی که برای دانشجویان رسمی است بهره گیرند، ضمناً پیش از کسب نمره‌ی قبولی به افرادی که شرایط ورود به این دوره‌ها را داشته و صرفاً در موعد مقرر ثبت‌نام کرده‌اند، دانش‌پذیر می‌گویند. در دوره‌ی دانش‌پذیری احتیاجی به پرداخت شهریه ثابت و متغیر نیست.

آزمون دانش‌پذیری چیست؟

همانطور که در مطالب قبلی گفته شد برای اینکه افراد از دانش‌پذیر به دانشجوی رسمی تبدیل گردند می‌بایست منابع و مباحث دروس مربوطه را مطالعه کرده و در آزمونی که با عنوان دانش‌پذیری شناخته می‌شود شرکت نمایند و در صورت کسب نمره‌ی قبولی به عنوان دانشجوی رسمی دانشگاه شناخته می‎شوند. ضمناً دروسی که داوطلبان جهت قبولی در آزمون دانش‌پذیری مطالعه می‌کنند، در صورت قبولی، جزء واحدهای اخذ شده مقطع ارشد محسوب می‌شود.

ویژگی مهم سوالات آزمون دانش‌پذیری، تستی بودن و نداشتن نمره منفی است.

شرط قبولی در آزمون فراگیر ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور

  1. نمره تمام دروس آزمون بالای ۱۲ و معدل بالای ۱۴
  2. کسب رتبه قبولی در رشته محل انتخابی

شهریه مقطع کارشناسی ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور

دانشگاه پیام نور نسبت به تمامی دانشگاه‌های شهریه پرداز قیمت مناسبی دارد و از لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه ترین دانشگاه حهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد. شهریه مقطع کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور هر ترم براساس دروس اخذ شده (نظری یا عملی) نزدیک به ۲ میلیون تومان است که برای ارشد رشته‌ی مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور نیز همین مقدار است.

پیشنهاد میکنیم جهت اطلاع از شهریه دقیق دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد مقاله شهریه ارشد فراگیر پیام نور مطالعه کنید .

ثبت نام در کارشناسی ارشد مدیریت مالی پیام نور

داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور را دارند میتوانند از طریق سامانه سازمان سنجش  در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی در این دوره ثبت نام کنند. همچنین یاز روز سه‌شنبه مورخ 99/11/14 لغايت روز پنجشنبه مورخ 99/11/16 وارد سایت سازمان سنجش شده و پس از وارد کردن شماره‌ی پرونده و کد رهگیری اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه فراگیر پیام نور کنند.

همچنین نکته قابل توجه این است که اشخاصی که اطلاعاتی همچون سهمیه، معدل مقطع کارشناسی و یا اینگونه اطلاعات را در زمان ثبت نام اشتباه وارد کرده‌اند میتوانند با مطالعه مقاله ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور با نحوه ویرایش آشنا شوند.

مراقب مؤسسات با عنوان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور باشید! متولی دوره فراگیر کارشناسی ارشد پیام‌ نور سازمان سنجش و آموزش کشور می‌باشد .

ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور

گرایش‌های ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور

طرح فراگیر پیام نور در گرایش‌‌‌های زیر اقدام به جذب دانشجو می‌نماید:

  • مدیریت مالی

لیست دانشگاه های ارشد مدیریت مالی بدون کنکور

گرایش های ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور در کلیه دانشگاه های شهر های زیر اقدام به پذیرش می‌کند.

دانشگاه های پیام نور رشته مدیریت مالی
چهار محال و بختیاری

دروس امتحانی طرح فراگیر پیام نور رشته مدیریت مالی

برحسب گرایش‌های انتخابی هر داوطلب، دروس مربوطه متفاوت است، برخی از دروس این رشته‌ها:

  1. تجزیه و تحلیل صورت های مالی 
  2. حسابداری مدیریت
  3. بازار پول و سرمایه

پیشنهاد میکنیم جهت آشنایی با منابع امتحانی مدیریت مالی مقاله منابع ارشد فراگیر مدیریت مالی را مطالعه کنید.

زمان بندی کارشناسی ارشد مدیریت مالی پیام نور

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور فقط یک بار در سال برگزار می‌شود، بازه ثبت نام كارشناسي ارشد فراگير پیام نور سال 1399 (نوبت بيست و يکم) از روز چهارشنبه 99/09/05 و تا روز چهارشنبه 99/09/12 میباشد. همچنین براساس برنامه زماني پيش‌بيني شده، آزمون كارشناسي‌ارشد فراگير دانشگاه پيام نور بهمن ماه سال 1399 (نوبت بيست و يکم) در روز جمعه مورخ 99/11/17 برگزار خواهد شد.

نحوه ی ثبت نام کارشناسی ارشد مدیریت مالی بدون کنکور

مراحل ثبت‌نام کارشناسی ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور به شرح زیر است:

  1. مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  2. دریافت دفترچه ارشد فراگیر پیام نور از پایگاه اینترنتی سازمان مذکور
  3. مطالعه شرایط و مدارک ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور درج شده در دفترچه ثت نامی
  4. با توجه به اینکه پرداخت  هزینه ثبت نام  منحصراً بصورت اینترنتی انجام میگیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بـانکی عضو شبکه شتاب هر یک از بانک‌های جمهوری اسلامی ایران در داخل یا خارج از کشور که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال میباشد با مراجعـه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ  950،000ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. برای اطلاعات دقیق‌‌تر از شهریه دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید.

پیشنهاد می‌شود داوطلبانی که می‌توانند از سهمیه استفاده کنند مقاله سهمیه ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنند.

اعلام نتایج آزمون

کلیه داوطلبانی که در زمان برگزاری کنکور ارشد فراگیر پیام نور ۹۹ در جلسه آزمون حضور داشته و با یک دیگر به رقابت پرداختند، می‌توانند در زمان اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور با مراجعه به سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند . پیرو اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور محل قبولی داوطلبان مشخص شده و پذیرفته شدگان می توانند از نیمسال دوم یعنی بهمن ماه در کلاس های درس حاضر شوند.

شما می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز مشاوره باخه در ارتباط باشید و از مزایای مشاوره تلفنی باخه استفاده نمایید.

سوالات متداول

1- گرایش‌های ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور چیست ؟

 

مدیریت مالی در ارشد فراگیر پیام نور گرایشی ندارد .

2- ثبت نام ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور چگونه است ؟

 

ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود .

3- شهریه ارشد مدیریت مالی بدون کنکور پیام نور چقدر است ؟

 

شهریه ثابت + ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ + متغیر ۸۰۰٫۰۰۰ =۲٫۰۰۰٫۰۰۰ .

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.