زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1399

0
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

همانطور که در مقاطع مختلف با عنوان دانشگاه‌‌های بدون کنکور مواجه میشوید ، در مقطع کارشناسی ارشد با نوع و رشته‌ای از دانشگاه آشنا میشوید با عنوان دانشگاه فراگیر پیام نور که نوعی از دانشگاه پیام نور میباشد که با پیشوند فراگیر در این مقطع ایجاد گردیده است. این دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد گزینه مناسبی برای افراد شاغل هستند، که در صورت قبولی در آزمون دانش پذیری که در ادامه شرح داده شده است، به عنوان دانشجوی رسمی طلقی می‌شوند. یکی از موضوعات مهم در زمینه ارشد فراگیر پیام نور ، زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور و زمان برگزاری ارشد فراگیر است که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

پیشنهاد می‌شود جهت آگاهی با رشته ها و گرایش ها مقاله لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنید.

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 99

ثبت نام طرح فراگیر پیام نور فقط یک بار در سال برگزار می‌شود، بازه ثبت نام كارشناسي ارشد فراگير پیام نور سال 1399 (نوبت بيست و يکم) از روز چهارشنبه 99/09/05 و تا روز چهارشنبه 99/09/12 میباشد.

همچنین فرم پیش نویس ارشد فراگیر پیام نور مخصوص معدل و تعداد واحدهاي گذرانده دانشجويان سال آخر دوره هاي كارشناسي متقاضي شركت درآزمون دوره هاي فراگير تحصيلات تكميلي (كارشناسي ارشد) دانشگاه پيام نور را متقاظیان ملزم به دریافت و پرکردن آنها میباشند.

زمان برگزاری ارشد فراگیر پیام نور 99

براساس برنامه زماني پيش‌بيني شده، آزمون كارشناسي‌ارشد فراگير دانشگاه پيام نور بهمن ماه سال 1399 (نوبت بيست و يکم) در روز جمعه مورخ 99/11/17 برگزار خواهد شد. که برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری آزمون می‌توانید صفحات مرکز مشاوره باخه را در فضای مجازی دنبال کنید و یا از طریق شماره تماس‌های ذکر شده، با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار کنید.

شرایط  پذیرش دانشگاه ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور

برای پذیرش در آزمون فراگیر پیام نور می‌بایستی داوطلبان شرایط و مدارک ثبت نام فراگیر پیام نور که به شرح زیر می‌باشد را دارا باشند:

شرایط عمومی:

  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران میان
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

شرایط اختصاصی:

  • دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته)
  • دارا بودن معافیت موقت یا دائم
  • کسب نمره قبولی در آزمون دانش پذیری
  • کسب حداقل معدل 14 در آزمون جامع ترم اول فراگیر پیام نور
  • نمره نهایی لازم برای قبولی بر اساس تأثیر 80 درصدی میانگین دروس حاصل از آزمون و تأثیر 20 درصدی میانگین معدل مدرک کارشناسی

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام نور نسبت به تمامی دانشگاه های شهریه پرداز قیمتی مناسب دارد و مقرون به صرفه ترین دانشگاه جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. شهریه هر ترم بر اساس دروس اخذ شده نظری یا عملی نزدیک به 2000000 تومان می باشد .

میزان شهریه بابت هر رشته
شهریه ثابت 10.196.670
دروس نظری 1.018.720
دروس عملی کم هزینه 3.056.460
دروس عملی پر هزینه و پایان نامه 4.871.460

نکته:

  1. شهریه دانشجویان مطابق مصوبات هیأت امنای دانشگاه سالانه افزایش می‌یابد
  2. چنان چه دانش پذیران گرامی متقاضی استفاده از خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور باشند میتوانند برای اطلاع از نحوه ثبت نام ، شرکت و شهریه به مراکز مراکز دانشگاهی مراجعه و پس از پرداخت شهریه از این دوره ها استفاده کنند

دانش پذیری چیست؟

در طرح فراگیر پس از مشخص شدن زمان برگزاری ارشد فراگیر و برگزاری آن ، در صورت قبولی تبدیل به دانشجوی رسمی رشته مربوطه میشوند و میتوانند از شرایط و خدماتی که برای دانشجویان رسمی است بهره گیرند ، ضمناً پیش از کسب نمره قبولی به افرادی که شرایط ورود به این دوره ها را داشته باشند و صرفاً در موعد مقرر ثبت نام کرده اند ، دانش پذیر می‌گویند. در دوره دانش پذیری احتیاجی به پرداخت شهریه ثابت یا متغیر نیست.

زمان برگزاری ارشد فراگیر

نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

  1. مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور
  2. دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از پایگاه اینترنتی سازمان مذکور
  3. آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام
  4. با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام میگیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارتهـای بـانکی عضـو شبکه شتاب هر یک از بانکهای جمهوری اسلامی ایران در داخل یا خارج از کشور که پرداخت الکترونیکی آنها فعال میباشد با مراجعـه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ ۷۰۰۰۰ تومان به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

اشخاصی که اطلاعاتی همچون سهمیه، معدل مقطع کارشناسی و یا اینگونه اطلاعات را در زمان ثبت نام اشتباه وارد کرده‌اند میتوانند با مطالعه مقاله ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کرده تا با نحوه ویرایش آشنا شوند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

دارندگان مدارك كارشناسي پيوسته و يا ناپيوسته رسمي و بالاتر مورد تأييد وزارتين و يا دانشجويان سال آخر دوره كارشناسي (به شرط فارغ التحصيلي تا تاریخ 1398/11/30 ) مي توانند بدون توجه به نوع رشته تحصيلي كارشناسي خويش در يك رشته گرايش از رشته هاي امتحاني (به جز رشته هاي مهندسي معماري و طراحي شهري) مندرج در جدول زیر در کارشناسی ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور ثبت نام نمايند.

يادآوري: داوطلباني كه رشته كارشناسي آنها با رشته كارشناسي ارشد انتخابي همنام و يا مشابه نباشد، به تشخيص گروه آموزشي مربوط ؛ موظفند در دوره دانشجويي علاوه بر واحدهاي مصوب مقطع كارشناسي ارشد، حداكثر تا 12 واحد جبراني از مقطع كارشناسي همان رشته را با موفقيت بگذرانند.

سوالات متداول

1-زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور چه زمانی است ؟

 

از نیمه دوم مهر ماه الی نیمه اول آبان .

2- آیا امکان تمدید مهلت ثبت‌نام وجود دارد ؟

 

بله معمولا هرسال تمدید می‌گردد .

3- در صورت پایان مهلت ثبت‌نام چه باید کرد ؟

 

در این مورد باید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه با شماره 70707012 ارتباط برقرار نمائید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.