دفترچه و فرم پیش نویس ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

0
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

میدانیم که در مقاطع مختلف، دانشگاه‌های بدون کنکور وجود دارند. دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد یکی از این دانشگاه‌ها است. این دانشگاه که بعنوان دانشگاه فراگیر پیام نور از آن یاد می‌شود که در دانشگاه های فراگیر به دلیل پایین بودن شهریه ارشد فراگیر پیام نور یکی از پر متقاضی ترین دانشگاه ها می‌باشد همچنین شرایط و مدارک ثبت نام در ارشد فراگیر نسبت به دیگر دانشگاه‌ها متفاوت است. در این مقاله فرم پیش نویس ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور و دفترچه ارشد فراگیر پیام نور شرح داده شده است و از طریق لینک‌های داده شده می‌توانید دفترچه و فرم پیش نویس ارشد فراگیر را دانلود نمایید.

دانشگاه بدون کنکور فراگیر پیام نور برخلاف دیگر دانشگاه ها دارای دوره دانش پذیری میباشد.

در این دوره داوطلب بدون شرکت در کلاس ها‌ی ترم اول، دروس مشخص شده توسط سازمان سنجش را مطالعه میکند. آزمون دانش پذیری در زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر مشخص شده بصورت همزمان در تمام کشور برگزار میگردد.

دفترچه ارشد فراگیر پیام نور

سازمان سنجش و آموزش کشور هرساله از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به انتشار دفترچه‌ای با عنوان دفترچه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می‌نماید، در این دفترچه کلیه موارد پیرامون ارشد فراگیر پیام نور ذکر شده است

در یک بخش از دفترچه مفاهیم مربوط به ثبت نام ارشد فراگیر ، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه ارشد فراگیر ، هزینه ثبت نام، شرایط و ضوابط لازم برای ثبت نام، زمان اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور ، زمان ثبت نام، سهمیه‌ ارشد فراگیر اعمال شده در آزمون و همچنین شرایط پذیرش اتباع در فراگیر و بسیاری از موارد دیگر در این دفترچه ذکر شده است، علاوه بر موارد گفته شده فرم پیش نویس ثبت نام مخصوص دانشجویانی که هنوز از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل نشده اند، نیز آمده است که در ادامه به طور کامل این موضوع شرح داده شده است.

بخش‌های مختلف دفترچه ارشد فراگیر پیام نور

همانطور که قبلاً ذکر شد این دفترچه شامل موارد زیادی است، که در ذیل به بخش های مهم آن پرداخته ایم:

  • شرایط ثبت نام و پذیرش: در این بخش کلیه شرایط عمومی و اختصاصی مربوط به ثبت نام و تبصره‌های مربوط به آن و مقررات نظام وظیفه برای آقایان با جزئیات ذکر شده است.
  • منابع و رشته‌های کارشناسی ارشد: کلیه رشته‌ها و گرایش‌ها به همراه منابع مطالعاتی لازم برای شرکت در آزمون دانش پذیری نیز به طور کامل در این قسمت شرح داده شده است.
  • هزینه ثبت‌نام و شهریه ارشد فراگیر پیام نور: در این قسمت هزینه‌ی ثبت‌نام اینترنتی که متولی آن هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور است مشخص شده و همچنین، شهریه‌ی ثابت و متغیر این دانشگاه‌ها برحسب نظری و یا عملی بودن دروس آن ارائه شده است.
  • زمان ثبت‌نام و توزیع کارت: هر ساله و برحسب شرایط مختلف ممکن است زمان ثبت نام و بالطبع آن زمان توزیع کارت تغییر کند که از طریق دفترچه مربوط به هرسال که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود، قابل رویت است.

برای دانلود دفترچه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور کلیک کنید.

زمان انتشار دفترچه ارشد فراگیر پیام نور

سازمان سنجش آموزش کشور هرسال در اواخر مهر ماه اقدام به انتشار دفترچه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می‌نماید، البته این زمان ممکن است برحسب شرایط مختلف متغیر باشد، که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحات مجازی مرکز مشاوره باخه را دنبال نمایید.

داوطلبان به مدت ده روز پس از انتشار دفترچه فرصت دارند تا فرم اینترنتی مربوط به ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور که از طریق سایت سازمان سنجش انتشار می‌یابد را تکمیل نمایند.

فرم تاییدیه معدل ارشد فراگیر پیام نور

این فرم مختص داوطلبانی است که هنوز مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه دریافت نکرده اند و مشغول گذراندن واحد های سال آخر دوره کارشناسی هستند. در قسمت (الف) این فرم داوطلب می بایست مشخصات خود را وارد کند. معدل و تعداد واحد های گذارنده داوطلب در قسمت (ب) فرم تاییدیه معدل توسط دانشگاه محل تحصیل تکمیل می شود. پس از تکمیل و تایید فرم و امضا توسط معاون آموزشی دانشگاه یک نسخه از فرم تحویل داوطلب و نسخه دوم در پرونده دانشجو بایگانی می شود.

برای دانلود فرم تاییدیه معدل می توانید روی لینک زیرکلیک کنید

فرم تأییدیه معدل دانشگاه پیام نور

دفترچه ارشد فراگیر پیام نور

فرم پیش نویس ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

فرم پیش نویس ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور به ۴بخش کلی تقسیم می شود.

بخش اول این فرم مربوط به وارد کردن اطلاعات شخصی داوطلب است. اطلاعات مربوط به محل تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی، تاریخ دقیق ورود به دانشگاه و معدل مقطع کارشناسی و کاردانی نیز باید ثبت شوند. توجه داشته باشید که در صورت مغایرت معدل واقعی و معدل اعلام شده از پذیرش در دوره دانش پذیری محروم خواهید شد.

دانلود فرم پیش نویس ثبت نام

برای دانلود فرم پیش نویس ثبت نام می توانید روی لینک زیر کلیک کنید

فرم پیش نویس ثبت نام دانشگاه فراگیر پیام نور

سهمیه ها ارشد فراگیر پیام نور

بخش دوم فرم مربوط به اطلاعات سهمیه داوطلب می باشد. در صورت داشتن سهمیه می توانید هنگام پر کردن فرم ثبت نام، سهمیه خود را در بخش مربوط اعمال کنید.

سهمیه‌های موجود در دانشگاه فراگیر پیام نور

  • سهمیه رزمندگان
  • سهمیه ایثارگران (ایثارگران 5 درصد ، ایثارگران 25 درصد)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سهمیه های فراگیر پیام نور می توانید روی لینک زیر کلیک کنید

اولویت های انتخابی

بخش سوم این فرم مربوط به انتخاب اولویت های مرتبط با محل تحصیل در رشته و گرایش مورد نظر داوطلب است. در این بخش داوطلب میتواند حداقل یک و حداکثر بیست کد رشته محل را از یک گرایش انتخاب کند. پس از انتخاب کد محل رشته ها بر حسب اولویت دانش پذیر باتوجه به نمره کسب کرده در آزمون دانش پذیری در یکی از اولویت های انتخابی قبول می شود.

برای آگاهی از رشته ها و گرایش ها مقاله لیست رشته های ارشد فراگیر را مطالعه کنید.

تعیین حوزه امتحانی

آخرین بخش فرم پیش نویس ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور در مورد تعیین حوزه برگزار کننده امتحان دوره دانش پذیری است. در این قسمت حوزه امتحانی داوطلب با توجه به نام و کد شهرستانی که ثبت می شود تعیین خواهد شد.

کد شهرستان باید از جدول مربوط به نام و کد رشته های فراگیر پیام نور انتخاب شود. پس از وارد کردن این اطلاعات داوطلب موظف است مشخصات کامل محل سکونت خود را در قسمت مربوطه وارد کند.

در بعضی موارد در هنگام وارد کردن اطلاعات دچار خطا و یا مشکلاتی نظیر کامل نبودن اطلاعات می‌شوید از این رو پیشنهاد می‌شود مقاله ویرایش ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنید.

زمان و نحوه ثبت‌نام

متقاضیان باید در دانشگاه فراگیر پیام‌نور در مهلت مقرر، با توجه به شرایط و ضوابط سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند. هزینه ثبت‌نام برای دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام‌نور مبلغ 95/000 تومان میباشد. بازه ثبت نام كارشناسي ارشد فراگير پیام نور سال 1399 (نوبت بيست و يکم) از روز چهارشنبه 99/09/05 و تا روز چهارشنبه 99/09/12 میباشد.

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر چه زمانی منتشر می‌شود ؟

 

در مهلت ثبت‌نام حدوداً مهرماه یا آبان ماه .

2- لیست رشته‌های ارشد فراگیر پیام نور را از چه طریقی باید مشاهده کرد ؟

 

در داخل دفترچه ثبت‌نام موجود است .

3- دفترچه فراگیر پیام نور را از کجا دانلود کنیم ؟

 

از سایت سازمان سنجش .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.