مدارس انرژی اتمی | دبیرستان‌های دوره اول و دوره دوم انرژی اتمی

معرفی دبیرستان‌های دوره اول و دوره دوم پسرانه و دخترانه انرژی اتمی بعنوان یکی از برترین دبیرستان‌های کشور در امر آموزش و تربیت دانش‌آموزان

0
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

مدارس انرژی اتمی وابسته به سازمان انرژی اتمی در سال 1369 با هدف کسب عالی‌ترین مدارج علمی و نهادینه کردن فضایل اخلاقی در دانش‌آموزان در محیطی سرشار از نشاط و شادابی در تربیت نیروی انسانی ماهر تأسیس گردید. دبیرستان انرژی اتمی ایران برای رسیدن به این اهداف، استفاده از سیستم‌های نوین مدیریتی را در برنامه کاری خود قرار داده و در کنار روش معمول خود آخرین استانداردهای حوزه مدیریت کیفیت و آموزش به عنوان مدل مکمل انتخاب نموده است که این موضوع موجب رشد بیشتر و تعالی مجموعه شده است. این مدارس جزو بهترین مدارس غیردولتی محسوب می‌شوند و برای ثبت نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف شرایط و ضوابط مختلفی دارند.

شعب مدارس انرژی اتمی

این مدارس در دوره اول و دوم دبیرستان در شهرهای مختلفی اعم از تهران، مشهد و قزوین دارای شعبه می‌باشند. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری از شعب این مدارس در اختیار شما قرار داده‌ایم.

دبیرستان پسرانه دوره اول متوسطه انرژی اتمی تهران

آدرس: خیابان کارگر شمالی، خیابان بیستم، پلاک 83

سایت: www.aeone.ir

دبیرستان دوره اول انرژی اتمی در سال 1393 تأسیس گردید. این مدرسه دارای ساختمانی به مساحت 1000 متر مربع است. این مدرسه دارای حدود 180 دانش‌آموز در پایه هفتم، هشتم و نهم است و در هر پایه تحصیلی 60 دانش آموز در 3 کلاس 20 نفره مشغول به تحصیل هستند. مدرسه دارای امکاناتی مانند آزمایشگاه درس علوم، سایت کامپیوتر، کارگاه کار و فناوری، نمازخانه، سالن غذاخوری، بوفه مواد غذائی، گرمکن غذا و کمد دانش آموزی است.

علاوه بر کلاس‌های اصلی که در ساعات رسمی مدرسه برگزار می‌شود، دانش آموزان می‌توانند به صورت داوطلبان در گروه‌های بیش‌ از 10 نفر تقاضای برگزاری کلاس‌های بیشتر را با عنوان انجمن در موضوعات مختلف علمی و فرهنگی ارائه کنند. برای آموزش دانش آموزان علاوه بر کتاب‌های درسی که توسط خود دانش آموزان تهیه می‌شود بنا به سفارش معلمان، کتاب‌هایی به عنوان کتاب‌های تکمیلی توسط مدرسه تهیه می‌شود و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

در ماه‌های تابستان، مدرسه برای دانش آموزان شش هفته کلاس درسی دارد که طی سه روز در هفته برگزار می‌شود. در این دوره تابستانی کلاس‌های آموزشی مانند المپیادهای علمی، کارگاه مهارتی، کامپیوتر، ریاضی، علوم، ادبیات و ورزش برگزار می‌شود.

دبیرستان دخترانه دوره اول متوسطه انرژی اتمی تهران

دبیرستان دخترانه انرژی اتمی وابسته به سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در سال 1396 با هدف کسب مدارج علمی، افزایش روحیه تعقل، تفکر و پژوهش، شناخت، پرورش و هدایت استعدادهای مختلف با نهادینه کردن فضایل اخلاقی در دانش آموزان در محیطی آرام و خلاق و سرشار از آموزه‌های اخلاقی، همراه با پتانسیل بالای علمی و فرهنگی برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد. از ابتدای شروع به کار دبیرستان دخترانه انرژی اتمی سعی بر آن بوده است تا ضمن تأکید و اهمیت بر مباحث آموزش، مباحث تربیتی و اخلاقی در قالب موضوعاتی چون تغییرات جسمی و شناختی دانش آموزان، هویت و شناخت خود، ارتباط با همسال و خانه و … مرکز توجه قرار گیرد.

همچون دیگر مدارس، برنامه درسی مدرسه دخترانه انرژی نیز با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از طریق کشف حقایق علمی، موجب برانگیختن حس کنجکاوی، فراگیری خلاقیت و یادگیری تفکر انتقادی در دانش آموزان می‌شود که نمود آن در برنامه‌هایی همچون جلسات مشاوره و تربیتی گروهی و فردی، کلاس‌های آزمایشگاه و پژوهش، جشنواره‌های آموزشی و پژوهشی، کلاس‌های هنری و … مشهود است.

دبیرستان دوره دوم متوسطه پسرانه انرژی اتمی تهران

دبیرستان پسرانه دوره دوم انرژی اتمی در سال 1369 با هدف کسب مدارج علمی همراه با نهادینه کردن فضایل اخلاقی در دانش آموزان در محیطی سرشار از آموزه‌های اخلاقی، همراه با پتانسیل بالای علمی و برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد. مأموریت سازمانی این مجموعه ایجاد الگوی مناسب برای تغییر نگرش مدیریت در آموزش بخش متوسطه، تربیت دانشمندان و پژوهشگران آینده‌ی ایران اسلامی با سمت‌دهی انگیزه‌ها و آموزش‌های عمیق علوم پایه و تعیین نگرش دینی و عرف ملی در بین دانش آموزان فرهیخته است.

چشم اندازها

  • کسب جایگاه اول علمی در عرصه داخلی و حضور برتر در المپیادهای کشوری
  • نمایشگاهی دائم جهت بازدید مدیران توسعه جو از سراسر کشور
  • سرمنشاء نوآوری‌های علمی و فرهنگی در سطح جهانی و کشوری در مقطع متوسطه
  • گردآوری برترین کادر آموزشی و دانش آموزان شهر تهران در راستای یک هدف
  • توجه بیش‌تر به یادگیری به جای یاددهی با روش‌هایی مانند «معلم پژوهنده» و «سازمان یادگیرنده»
  • همراستاسازی اهداف آموزشی و فرهنگی در قلب و ذهن دانش آموزان با استفاده از هم افق سازی نگاه دبیران، مربیان و مدیران

دبیرستان دخترانه دوره دوم متوسطه انرژی اتمی تهران

با توجه به درخواست‌های مکرر اولیا مبنی بر تأسیس دبیرستان دوره دوم دخترانه و با بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مهرماه 1398 دبیرستان دوره دوم دخترانه انرژی اتمی در شهر تهران تأسیس گردید. هدف از تأسیس دبیرستان دوره دوم دخترانه ارائه خدمات نوین آموزشی به دختران سرزمینمان و کسب مدارج علمی توام با نهادینه کردن فضایل اخلاقی در دانش آموزان است.

دبیرستان پسرانه دوره اول و دوم متوسطه انرژی اتمی مشهد

دبیرستان انرژی اتمی دوره اول و دوم متوسطه مشهد در زمینی به وسعت 2400 متر مربع و با زیربنای 4595 متر مربع احداث شده است. این مجموعه با امکاناتی همچون آزمایشگاه تخصصی علوم پایه، کارگاه رایانه، سالن غذا خوری، سالن ورزشی، آمفی تئاتر مبله، استادسرا، کتابخانه، قرائت خانه، سالن اجتماعات، اتاق ایمنی و بهداشت و نورپردازی طبیعی همه فضاهای آموزشی، کلاس‌های زیبا و دلپذیر را با ترکیبی متناسب از سنت و مدرنیته و استانداردهای آموزشی روز کشور در مشهد به همه نخبگان شرق کشور به ویژه خانواده‌های فرزندان نخبه و استعداد برتر خراسانی معرفی کرده است.

دبیرستان پسرانه دوره دوم متوسطه انرژی اتمی قزوین

با توجه به درخواست‌های مکرر از استان قزوین مبنی بر تأسیس دبیرستان انرژی اتمی در این شهر و به منظور رشد و توسعه کیفی فعالیت‌های آموزشی این شهرستان تصمیم بر آن شد تا دبیرستان انرژی اتمی در این شهر تأسیس گردد. دبیرستان انرژی اتمی قزوین در سال 98 در زمینی به مساحت 4000 متر و ساختمانی به مساحت 4000 متر با بهره‌گیری از بروزترین متد طراحی، ساخت و مورد بهره برداری قرار گرفت. از امکانات این مجموعه آموزشی می‌توان به سالن ورزشی اختصاصی، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، سایت، سالن آمفی تئاتر و … اشاره نمود.

مدارس انرژی اتمی

شرایط ثبت نام مدارس انرژی اتمی

مدارس انرژی اتمی برای ورود دانش آموزان شرایط و ضوابطی دارند که علاقه مندان به تحصیل در این مدارس باید حتماً دارای این شرایط باشند. در ادامه به معرفی شرایط پذیرش این مدارس در دوره اول و دوم دبیرستان می‌پردازیم.

دوره اول متوسطه

برای پذیرش در دوره اول متوسطه از کلاس ششم به کلاس هفتم تمامی مدارس انرژی اتمی کشور اقدام به برگزاری مصاحبه و آزمون شفاهی می‌نمایند. برای شرکت در مصاحبه ورودی این مدارس باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اینترنتی در سایت اقدام نمود. پس از انجام ثبت نام اینترنتی مراحل بعدی اعم از دعوت به مصاحبه شفاهی و اعلام نتایج نهائی از سوی دبیرستان در داخل پرتال دانش آموزان در سایت دبیرستان انرژی اتمی درج خواهد شد.

دوره دوم متوسطه

در دوره دوم متوسطه این مدارس در پایه‌های نهم به دهم، یازدهم و دوازدهم در رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی اقدام به ثبت نام می‌کنند. برای ورود به دوره دوم متوسطه دانش آموزان در ابندا باید دارای معدل بالاتر از 19 پایه نهم بوده و در آزمون ورودی کتبی این مدارس شرکت نمایند. برای شرکت در آزمون ورودی این مدارس نیز باید در مهلت مقرر ثبت نام اقدام به ثبت نام اینترنتی نمایند. پس از  انجام مراحل ثبت نام اینترنتی جلسه توجیهی آشنایی با امکانات و اهداف دبیرستان مخصوص خانواده های محترم دانش آموزان گرامی برگزار خواهد شد.

مدارس انرژی اتمی

زمان و نحوه ثبت نام مدارس انرژی اتمی

در دبیرستان انرژی اتمی برای دوره اول متوسطه پذیرش به صورت بدون آزمون خواهد بود که دانش آموزان پسر بایستی برای پیش ثبت نام ، به سایت ثبت نام این مدرسه به نشانی aeone.ir و دانش آموزان دختر نیز به سایت ثبت نام دبیرستان انرژی اتمی به نشانی aehighschool.com مراجعه نمایند.

پیش ثبت نام دوره اول متوسطه از 25 بهمن ماه آغاز شده و تا آخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. جهت انجام پیش ثبت نام می بایست پس از وایز هزینه و بارگذاری فایل عکس دانش‌آموز ، فرم اطلاعات وی را تکمیل کنید. در نهایت ، اطلاعات کاربری خود را یادداشت نموده ، چرا که جهت پیگیری پیش ثبت‌ نام دانش آموز می بایست با همین اطلاعات کاربری وارد سایت مدرسه انرژی اتمی دوره ی اول شوید. اما ثبت نام آزمون دبیرستان انرژی اتمی دوره دوم متوسطه به صورت اینترنتی و از طریق سایت aehighschool.com انجام می شود و داوطلبان می توانند از روز 25 بهمن ماه الی اردیبهشت با مراجعه به این سایت برای ثبت نام خود اقدام کنند.

آزمون ورودی دوره دوم متوسطه انرژی اتمی

همانطور که توضیح داده شد مدارس انرژی اتمی در دوره دوم متوسطه از طریق برگزاری آزمون ورودی اقدام به ثبت نام می نمایند. منابع آزمون ورودی برای سال های دهم ، یازدهم و دوازدهم به شرح زیر می باشد.

آزمون ورودی پایه دهم

آزمون ورودی پایه دهم بصورت دو مرحله ای برگزار می گردد. مرحله اول آزمون بصورت تستی از منابع زیر می باشد.

رشته ریاضی و فیزیک:

دروس ریاضی و فیزیک مرتبط با دوره اول متوسطه

رشته علوم تجربی:

دروس ریاضی ، فیزیک ، شیمی و زیست مرتبط با دوره اول متوسطه

رشته علوم انسانی:

ریاضی ، فارسی ، عربی ، انگلیسی ، مطالعات اجتماعی سال نهم و سوالات اطلاعات عمومی که منبع مشخصی ندارند.

مرحله دوم این آزمون برای رشته های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی بصورت تشریحی از همین دروس و برای متقاضیان رشته علوم انسانی بصورت برگزاری مصاحبه حضوری برای سنجش میزان علاقه ، استعداد ، مطالعات و مهارت های پایه مرتبط با تحصیل رشته علوم انسانی پیش بینی شده است.

آزمون ورودی پایه یازدهم

آزمون ورودی پایه یازدهم مدارس انرژی اتمی رشته های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی از مطالب زیر می باشد.

آزمون ورودی پایه یازدهم رشته علوم انسانی از کلیه دروس پایه دهم می باشد.

آزمون ورودی پایه دوازدهم

آزمون ورودی پایه دوازدهم رشته های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی از دروس پایه یازدهم می باشد.

مدارس انرژی اتمی در پایه دوازدهم برای رشته انسانی جذب دانش آموز ندارند.

 

سوالات متداول

1- مدارس انرژی اتمی در کدام شهرها هستند ؟

 

مدارس انرژی اتمی در شهرهای تهران، مشهد و قزوین قرار دارند .

2- شیوه آموزش و پرورش دانش آموزان در دبیرستان‌های انرژی اتمی چگونه است ؟

 

شیوه آموزشی و پرورشی نوین و خلاقانه با رعایت اهداف آموزش و پرورش کشور .

3- ثبت نام در مدارس انرژی اتمی چگونه است ؟

 

ثبت نام مدارس انرژی اتمی بصورت اینترنتی انجام می‌شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.