اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور

0
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

ارشد فراگیر پیام نور پر متقاضی‌ترین دوره پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد است. داوطلبانی که در طرح فراگیر براساس شرایط و مدارک ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور شرکت می‌کنند و پس از دریافت کارت ورود به جلسه فراگیر پیام نور ، در آذر ماه باید در آزمون ارشد فراگیر شرکت نمایند. پس از شرکت در آزمون نوبت به اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور می‌رسد. هر ساله بسیاری از داوطلبان علاقه به تحصیل در دانشگاه فراگیر پیام نور دارند که دلایل مختلفی دارد یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن شهریه ارشد فراگیر پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه‌ها می‌باشد.

نتایج این آزمون معمولاً در بهمن ماه از طریق سامانه سازمان سنجش به اطلاع افراد می‌‌رسد. در این مقاله در خصوص زمان و نحوه مشاهده نتایج آزمون فراگیر پیام نور توضیح داده شده است.

داوطلبان برای آگاهی از رشته‌ها و گرایش‌های دانشگاه فراگیر میتوانند مقاله لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنند.

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد فراگیر پیام نور

طبق روال هر سال نتایج آزمون فراگیر در بهمن ماه اعلام خواهد شد. تمامی داوطلبانی که در این آزمون شرکت نموده اند باید با ورود به سایت  سنجش و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز وارد پنل کاربری مربوط به خود شده و نتیجه خود را مشاهده نمایند. حتماً توجه داشته باشید که مهلت مشاهده نتایج فراگیر چند روز است و پس از گذشت این چند روز نتایج دیگر قابل مشاهده نیستند.

به دلیل این که برای مشاهده نتایج نیاز به طی مراحلی در سایت سنجش می باشد ما در ادامه این مقاله راهنمای تصویری مشاهده نتایج فراگیر پیام نور را قرار داده ایم. کلیه داوطلبان برای اطلاع از زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور می‌توانند مقاله مربوط زمان ثبت نام  که در آن توضیحات کاملی ارائه شده است را مطالعه نمایند.

جهت دریافت دفترچه فراگیر مقاله دفترچه ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه نمایید

سایت و نحوه اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور

همان طور که اشاره شد برای مشاهده نتایج باید وارد سایت sanjesh.org شوید پس از وارد شدن به سایت مراحل زیر را به ترتیب طی نمائید.

راهنمای تصویری مراحل مشاهده نتایج:

وارد شدن به سایت سنجش و کلیک بر روی گزینه پیام نور

پس از ورود به سایت سنجش وارد قسمت پیام نور شوید.اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور

کلیک بر روی لینک مشاهده نتایج ارشد فراگیر پیام نور

بر روی لینک مشاهده و اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور کلیک نموده و وارد صفحه بعد شوید.

لینک اعلام نتایج آزمون پیام نورانتخاب یکی از سه روش وارد کردن اطلاعات

یکی از سه روش برای وارد کردن اطلاعات را انتخاب نموده و موارد مورد نیاز را پر کنید.

صفحه ورود اعلام نتایج آزمون فراگیر پیام نورپس از وارد کردن اطلاعات نتایج برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

پیشنهاد می‌شود داوطلبانی که می‌توانند از سهمیه استفاده کنند مقاله سهمیه ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنند.

مشاهده کارنامه ارشد فراگیر پیام نور

در مرحله آخر شما وارد صفحه ای می‌شوید که کارنامه ای برای شما نمایش داده شده است. در این کارنامه که قسمت بالایی آن اطلاعات و مشخصات فردی شماست کارنامه شامل نمرات هر درس شما و همچنین معدل شما در مجموع دروس می‌باشد که ملاک اصلی پذیرش و عدم پذیرش شما قرار گرفته است.

در اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور معدل قبولی عدد قطعی نداشته و بسته به رشته و محل دانشگاهی انتخابی شما متغیر است زیرا میزان رقابت در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف متعدد است پس بنابراین نمی‌توان گفت که دقیقاً میزان نمره حد نصاب قبولی برای هر رشته و دانشگاه چیست. علی الخصوص که این معدل 80 درصد تأثیر داشته و 20 درصد مابقی تأثیر معدل تراز شده مقطع کارشناسی شما است. همچنین مواردی مانند سهمیه‌های ایثارگران و رزمندگان و خانواده شهدا نیز در شانس پذیرش داوطلبان دارندگان این سهمیه‌ها موثر است.

اشخاصی که اطلاعاتی همچون سهمیه، معدل مقطع کارشناسی و یا اینگونه اطلاعات را در زمان ثبت نام اشتباه وارد کرده‌اند میتوانند با مطالعه مقاله ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کرده تا با نحوه ویرایش آشنا شوند.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون فراگیر

معمولاً پس از مشاهده نتایج، تعدادی از داوطلبان به نمرات درج شده و نتیجه مشخص شده اعتراض دارند. این افراد طبق روال معمول سازمان سنجش باید نسبت به درج اعتراض به صورت الکترونیکی اقدام نموده تا نتیجه آنان مورد بررسی مجدد قرار گرفته و به آنان اعلام گردد.

در صورتیکه به نتایج اعلام شده اعتراض دارید می‌توانید از طریق ارتباط با کارشناسان ما نسبت به درج اعتراض خود اقدام نمائید.

راه حل های جایگزین برای افرادی که در اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور مورد پذیرش قرار نگرفته اند

افرادی که متأسفانه پس از مشاهده نتایج متوجه می‌شوند که مورد پذیرش قرار نگرفته اند قطعا به دنبال راهکارهای جایگزین ورود به مقطع ارشد باشند. ما در این مقاله به این راهکارها اشاره می کنیم.

شرکت در پذیرش بدون آزمون ارشد سراسری

یکی از روش های پذیرش بدون آزمون ارشد ، پذیرش از طریق طرح استعدادهای درخشان دانشگاه های سراسری است. دانشگاه های سراسری کل کشور هر سال در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مختلف دانشجوی بدون آزمون می پذیرند. ثبت نام در این دانشگاه ها نیازمند این است که شما شرایط لازم پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه های سراسری را داشته باشید.

برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد کلیک نمائید

ثبت نام بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد

از دانشگاه های دیگری که در کارشناسی ارشد دانشجوی بدون آزمون جذب می‌کنند می توان به دانشگاه آزاد اشاره نمود. این دانشگاه بر اساس قوانین طرح استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد از کسانی که دارای شرایط لازم هستند ثبت نام اینترنتی به عمل می‌آورد. لازم به ذکر است که ثبت نام اینترنتی بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org انجام می‌گیرد.

شرکت در آزمون کارشناسی ارشد

پس از اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور در صورتیکه فرد دارای هیچکدام از شرایط پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد نباشد بهترین گزینه شرکت در آزمون ارشد است. برخلاف دید عموم افراد شرکت در آزمون ارشد و قبولی در رشته های مورد علاقه کار دشواری نیست. در برخی موارد حتی از پذیرش بدون کنکور راحت تر نیز هست. به همین علت افرادی که در آزمون ارشد شرکت می کنند معمولآً در همان اولین سال قبول شده و وارد دانشگاه می‌شوند.

برای ثبت نام ارشد کلیک کنید.

سوالات متداول

1- نتایج ارشد فراگیر از چه زمانی اعلام می‌شود ؟

 

بهمن ماه .

2- برای مشاهده نتایج چه باید کرد ؟

 

با ورود به سایت سنجش و طی مراحلی که در داخل مقاله توضیح داده شده می‌توان نتایج را مشاهده کرد .

3- آیا امکان اعتراض به نتایج وجود دارد ؟

 

بله .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.