ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

0
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

امروزه پذیرش دانشجو بدون کنکور کارشناسی ارشد موضوعی است که همه افراد با آن آشنایی دارند و طیف گسترده‌ای از متقاضیان با ورود به دانشگاه‌های مختلف بصورت بدون آزمون از این شرایط استفاده می‌کنند. معمولاً بیشتر افراد تمایلی به شرکت در آزمون کنکور ندارند و دوست دارند با انتخاب دانشگاهی که بدون آزمون می‌باشد به تحصیلات خود ادامه دهند. حال به این سوال می‌رسیم که دانشگاه بدون کنکور ارشد وجود دارد یا چه دانشگاهی است که با چنین شرایطی اقدام به جذب دانشجو می‌نماید؟  برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون راه هایی وجود دارد و افراد می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم آن وارد دانشگاه بدون آزمون شوند. در ادامه این مقاله به تمامی مواردی که لازم است داوطلب در ویرایش ثبت نام ارشد فراگیر بدانند اشاره کرده ایم پس با ما همراه باشید.

متقاضیان می‌توانند در دانشگاه‌هایی چون دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی به مقطع کارشناسی ارشد ورود نمایند و برای ورود لازم است تا یکی از این شرایط مانند استعداد درخشان، شرکت در کنکور سراسری ارشد یا فراگیر دانشگاه پیام نور برخوردار باشند. افرادی که از استعداد درخشان برخوردارند با استفاده از تسهیلات می‌توانند در دانشگاه بدون کنکور اقدام به ثبت نام نمایند.

راه دیگری که گفته شد شرکت در آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور می‌باشد که نحوه پذیرش داوطلب در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد رساندن نمره حد نصاب در آزمون می‌باشد. داوطلبانی که در آزمون ارشد فراگیر ثبت نام کرده ‌اند دانش پذیر خوانده می‌شوند و پس از پذیرش در آزمون و احراز شرایط درج شده در دفترچه به عنوان دانشجو دانشگاه پیام نور شناخته می‌شوند.

حال متقاضی پس از انتخاب دانشگاه فراگیر پیام نور تصمیم به ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را می‌گیرد و در زمان مقرر وارد سایت سازمان سجش که به نشانی می‌شوند و اطلاعات فردی و تحصیلی را با دقت در فرم پیش نویس ارشد فراگیر پیام نور  وارد ‌می‌نمایند. گاهی اوقات برخی از داوطلبان با وجود این که سازمان سنجش تمام نکته‌های لازم را برای نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور در دفترچه آزمون بیان کرده اند باز به درستی اطلاعات را وارد نمی‌کنند.

خوشبختانه سازمان سنجش راهی را برای این گونه افراد  تحت عنوان ویرایش ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور معرفی کرده که بتوانند به راحتی اطلاعات اشتباهی که وارد کرده اند را تصحیح نمایند ولی حتی المقدور سعی کنید که اطلاعات را به درستی وارد نمایید.  در ادامه به تمامی مواردی که لازم است داوطلب در ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد را بدانند اشاره کرده ایم.

مهلت و زمان ویرایش کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

داوطبان می‌توانند ویرایش ثبت نام ارشد فراگیر را در بازه زمانی اعلام شده انجام دهند. زمان ویرایش کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش  اعلام می‌شود و داطلبان در سه مرحله فرصت دارند تانسبت به ویرایش اطلاعات فراگیر پیام نور اقدام نمایند . در ادامه به سه مرحله زمان ویرایش ارشد فراگیر را به طور کامل به آن‌ها اشاره کرده ایم.

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

بازه ثبت نام كارشناسي ارشد فراگير پیام نور سال 1399 (نوبت بيست و يکم) از روز چهارشنبه 99/09/05 و تا روز چهارشنبه 99/09/12 میباشد. قبل از پایان یافتن زمان ثبت نام ارشد فراگیر داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه اطلاعات را ویرایش نمایند. داوطلبان همزمان با ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور می‌توانند اطلاعاتی که به اشتباه وارد کرده اند را تصحیح نمایند.

پس از پایان زمان ثبت نام ارشد فراگیر سازمان سنجش برای ویرایش اطلاعات اقدام به تمدید مهلت ثبت نام می‌نمایند .

هم زمان با تمدید مهلت ثبت نام ارشد فراگیر

تمدید مهلت ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ، مهلت اضافی است که در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند تا بتوانند به راحتی اطلاعات خود را ویرایش نمایند و این عمل هرساله اجرا می‌شود و داوطلبان تا زمان پایان پایافتن تمدید ثبت نام مهلت دارند تا نسبت به ویرایش اطلاعات فردی و تحصیلی اقدام نمایند .

ویرایش در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ارشد فراگیر پیام نور

زمان دریافت کارت ورود به جلسه از روز سه‌شنبه مورخ 99/11/14 آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه مورخ 99/11/16 ادامه دارد.
  • ورود به سایت سازمان سنجش و کلیک بر روی گزینه دریافت کارت.

ویرایش ثبت نام ارشد فراگیر

  •  انتخاب یکی از 4 روش و وارد کردن اطلاعات ثبت نامی شامل شماره پرونده، کد پیگیری و…..

کارت ورود به جلسه

  • توجه داشته باشید در صورتی که شماره پروند را فراموش کرده اید می‌توانید شماره پرونده را بازیابی نمایید.  پس از مشاهده کارت ورود به جسله در قسمت پایین گزینه ویرایش را کلیک و اطلاعات را اصلاح نمایید.

اصلاح اطلاعات ارشد فراگیر پیام نور

در کل متقاضیان می‌توانند در سه بازه زمانی گفته شده مجاز به ویرایش ثبت نام ارشد فراگیر می‌باشند و در خارج از این بازه زمانی امکان تغییر یا اصلاح وجود ندارد.

سایت و نحوه ویرایش ارشد فراگیر پیام نور

قبل از این که زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور به اتمام برسد داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه سازمان سنجش اشتباهات و خطاها را  اصلاح نمایند که این اصلاحات شامل اطلاعات فردی و تحصیلی می‌باشد. اما اگر در زمان دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان اقدام به ویرایش اطلاعات نمایند فقط بعضی از اطلاعات را می‌توانند تصحیح نمایند که این اطلاعات شامل : نام ، نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، كد ملی، مؤسسه فارغ ‌التحصیلی، تاریخ فارغ ‌التحصیلی، معدل مقطع كارشناسی، معدل مقطع كاردانی ( مربوط به دانشجویان یا فارغ‌ التحصیلان مقطع كارشناسی ناپیوسته ) و كد رشته‌ محل های انتخابی براساس اولویت علاقه داوطلب می‌باشد و دیگر مواردی که نیاز به اصلاح دارد می‌توانند به باجه‌های رفع نقص مراجعه نمایند . داوطلبان با طی کردن مراحلی می‌توانند ویرایش را انجام دهند .

هر ساله بسیاری از داوطلبان علاقه تحصیل به دانشگاه فراگیر پیام نور دارند که دلایل مختلفی دارد یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن شهریه ارشد فراگیر پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه‌ها می‌باشد. کلیه اقداماتی که برای مقطع کارشناسی ارشد پیام نور صورت می‌گیرد از طریق سایت سازمان سنجش می‌باشد . نحوه ویرایش ثبت نام فراگیر شامل فرآیند زیر می‌باشد :

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org .

ویرایش اطلاعات ثبت نامی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

  • از منوی سمت راست برروی گزینه ” پیام نور” کلیک نمایید .

ویرایش ثبت نام ارشد فراگیر

  • بر روی گزینه ” ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور “ کلیک نمایید .

            ویرایش ثبت نامی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 

  •  از منوی سمت راست گزینه ” ویرایش اطلاعات “ را انتخاب کنید .

ویرایش ثبت نام ارشد فراگیر

  • با ورود به صفحه جدید ” شماره پرونده و کد پیگیری “ را وارد نمایید و اقدام به اصلاح اطلاعات ثبت نام پیام نور نمایید .

ویرایش اطلاعاتنکته ای که باید توجه داشت این است که داوطلبان ” شماره پرونده “ یا ” کد پیگیری “ از یاد برده اند را وارد سیستم پاسخگویی سارمان سنجش شوید و نسبت به بازیابی اطلاعات اقدام نمایید .

اطلاعات قابل ویرایش ارشد فراگیر پیام نور

اطلاعاتی که متقاضیان می‌توانند در ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور  اقدام به ویرایش نمایند شامل: اطلاعات فردی، سوابق تحصیلی، سهمیه است. که هر کدام از موارد ذکر شده را به صورت مختصر بیان می‌کنیم.

اطلاعات فردی :

سال تولد، كد ملی، عکس، آدرس محل سکونت، شماره شناسنامه، نام و نام خانوادگی و ……

سوابق تحصیلی :

مدرک دیپلم،فوق دیپلم، لیسانس و معدل کتبی

سهمیه :

جانبازان، ایثارگران و رزمندگان، شاهد

پیشنهاد می‌شود جهت اطلاع از سهمیه ها مقاله سهمیه ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنید.

داوطلبان پس از گذراندن مراحل ویرایش ثبت نام ارشد فراگیر در آزمون شرکت و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و نتایج را می‌توانند در سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند . در زمان اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور محل قبولی متقاضیان را مشخص و می‌توانند از نیم سال دوم در کلاس‌های درس حاضر شوند.

سوالات متداول

1- اطلاعات ثبت نام فراگیر پیام نور در چه زمانی قابل ویرایش است ؟

 

در سه مرحله: ثبت نام، تمدید ثبت نام و دریافت .

2- برای ویرایش اطلاعات چه مدارکی لازم است ؟

 

اطلاعاتی نظیر شماره پرونده و کد پیگیری .

3- در ثبت نام فراگیر چه اطلاعاتی را می‌توان ویرایش نمود ؟

 

اطلاعات فردی، اطلاعات سوابق تحصیلی، سهمیه و موارد مرتبط با آن .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.