شرایط ثبت نام دکتری 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
مرکز مشاوره باخه
 

هر ساله افراد زیادی قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند. این افراد می‌کوشند تا با کسب مدارج علمی بالاتر برای خود شرایط و وضعیت مناسب‌تری از لحاظ کاری و علمی ایجاد نمایند. مقطع دکتری از نظر شرایط ثبت نام و همچنین شیوه پذیرش با مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است. اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دکتری 99 دغدغه بسیاری از داوطلبین است. در این مقاله قصد داریم شرایط ثبت نام دکتری 99 را بصورت کامل شرح دهیم. افرادی که قصد ثبت نام در کنکور دکتری 99 را دارند می‌توانند با مطالعه این مقاله از شرایط ثبت نام دکتری 99 و همچنین نحوه پذیرش مقطع دکتری اطلاع حاصل نمایند.

شرایط ثبت نام دکتری 99

شرایط ثبت نام دکتری مانند سایر مقاطع شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی به شرح زیر می‌باشد:

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان عنوان شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • مقید بودن به احكام عملی اسلام ( انجام دادن واجبات و پرهیز از محرمات )

تبصره: اقلیت های دینی ( ادیان رسمی ) مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آنكه آشکارا احكام اسلامی را نقض نکنند.

  • نداشتن عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

تبصره: در صورتی كه داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی را داشته باشد ، باید تغییر نظر او آشکار شود.

  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن‌ها
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال

شرایط اختصاصی

  • داشتن كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع كارشناسی ارشد یا دكتری عمومی

تبصره: فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشكی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند می بایست قبل از اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام         توجه داشته باشند كه تعهد خدمت به وزارت بهداشت نداشته و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل از نظر وزارت بهداشت مشکلی وجود نداشته باشد.

تبصره: تحصیل در مقطع دكتری به صورت تمام وقت می باشد بنابراین داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام                   موافقت محل كار خود را مبنی بر ادامه تحصیل در این مقطع دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.

تبصره :رشته امتحانی انتخابی داوطلبان برای شرکت در آزمون دكتری می بایست متناسب با رشته‌ی تحصیلی مقطع كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی             آنها و مطابق ستون مربوط به رشته های مرتبط دفترچه ثبت نام دکتری باشد.

تبصره: دارندگان مدرک معادل تحصیلی در صورت علاقه به ثبت نام  می بایست شرایط مندرج در آیین نامه ” شركت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در             آزمون های ورودی مقاطع بالاتر ” که در تاریخ 28 مرداد ماه سال 92 به دانشگاه ها ابلاغ شده را دارا باشند.

تبصره: كلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان كه طی سال های 77 تا 81 به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، منعی برای ادامه تحصیل در مقطع                 دکتری ندارند.

تبصره: صرفا تائیدیه تحصیلی و یا قبولی در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل، مجوز ثبت نام در دانشگاه نبوده و ادامه تحصیل افرادی كه دارای مدارک                      استخدامی، داخلی و یا با عنوان ” معادل ” می باشند، با رعایت تبصره 4 منوط به تائید دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد.

برخی شرایط دیگر

  • داشتن مدرک سطح 3 حوزه علمیه قم یا خراسان و یا اخذ مدرک تا پایان 31 شهریور 99
  • انصراف دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دكتری تا پایان مهلت ثبت نام آزمون دکتری 99
  • پذیرفته نهایی نشدن در یکی از دوره های روزانه دکتری سال 98
  • نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور

شرایط ثبت نام آزمون دکتریثبت نام دکتری 99

ثبت نام کنکور دکتری 99 برای دانشگاه‌های آزاد و سراسری بصورت مشترک برگزار خواهد شد. بنابراین داوطلبین نیاز به ثبت نام مجزا برای دانشگاه آزاد نخواهند داشت. ثبت نام کنکور دکتری 99 در تاریخ 98/09/06 تا 98/09/12 می‌باشد. داوطلبین با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ مذکور می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام دکتری شما عزیزان می‌توانید مقاله ثبت نام کنکور دکتری را مطالعه نمائید.

برگزاری کنکور دکتری 99

کنکور دکتری 99 در تاریخ جمعه 98/12/09 برگزار خواهد شد. داوطلبین باید چند روز قبل از برگزاری آزمون به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. برگزاری کنکور دکتری 99 نیز برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد مشترک بوده و داوطلبین تنها در یک آزمون شرکت خواهند کرد.

در صورت وجود هرگونه مغایرت اطلاعات مندرج در کارت با اطلاعات شخص داوطلب، افراد حتماً اطلاعات خود را ویرایش نمایند.

مرکز مشاوره باخه
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.