دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور 99

2
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

پذیرش در اکثر رشته‌های دانشگاه پیام نور (حدود 80 درصد) به مانند هر سال بصورت بدون آزمون بوده و متقاضیان باید در طرح پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی شرکت نمایند. بنابراین کسانی که قصد ثبت نام بدون کنکور پیام نور  را دارند باید اقدام به دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور نموده و پس از بررسی شرایط و ضوابط و همچنین مدارک مورد نیاز مراحل نام نویسی خود را در زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور پیگیری نمایند. اطلاع داشتن از شرایط و نحوه ثبت نام و همچنین رشته محل های موجود دانشگاه پیام نور در این رابطه به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. ما در این مقاله پیرامون موضوعات مختلف در خصوص دفترچه ثبت نام مطالبی را ارائه نموده ایم.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 1399/01/18 با انتشار اطلاعیه در مورد زمان و نحوه ثبت نام رشته‌های بدون آزمون، دفترچه راهنما را نیز برای دانلود داوطلبان بر روی سایت قرار داد. ما نیز در این مقاله دفترچه را برای دانلود در اختیار شما قرار داده‌ایم. شما می توانید با مطالعه دفترچه راهنما از تمامی شرایط لازم آگاه شده و با اطمینان خاطر اقدام به ثبت نام نمائید.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور 99

دانشگاه پیام نور تنها در مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو می‌پذیرد

مندرجات دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

در داخل این دفترچه که لینک دانلود آن نیز برای شما داوطلبان قرار داده شده است اطلاعات و نکات مهمی درج گردیده که اطلاع از آن برای تمامی کسانی که قصد ورود به رشته‌های دانشگاه پیام نور را دارند لازم و ضروری است. ما در این مقاله به بخش‌های کلیدی و مهم دفترچه مانند شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی ، مدارک مورد نیاز و لیست رشته محل های دانشگاه پیام نور اشاره کرده و به توضیح مختصری درباره آن می‌پردازیم.

شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور

یکی از مهم ترین بخش‌های موجود در داخل دفترچه راهنمای دانشگاه پیام نور بخش شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی است. در واقع کسانی که قصد ثبت نام دارند حتماً و لزوماً باید دارای این شرایط و ضوابط بوده باشند. در غیر این صورت حتی اگر پذیرش نهائی آنان در دانشگاه انجام شود در هر مرحله از ثبت نام که باشند از انجام باقی مراحل جلوگیری به عمل خواهد آمد.

برای مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام بدون کنکور پیام نور کلیک نمائید.

مدارک مورد نیاز، زمان و نحوه انجام ثبت نام

در قسمت دیگری از دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور مدارک لازم برای ثبت نام و همچنین زمان و نحوه انجام ثبت نام درج گردیده است. داوطلبان باید توجه داشته باشند که با توجه به این که پذیرش دانشگاه پیام نور تنها در مقطع کارشناسی پیوسته می‌باشد و با اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام اقدام نمایند.

برای آشنایی با ثبت نام بدون کنکور پیام نور  کلیک کنید.

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99

با توجه به آمار سازمان سنجش تقریباً حدود 80 درصد رشته محل های دانشگاهی پیام نور بصورت بدون آزمون ارائه می‌گردند. با توجه به امکان برگزاری کلاس بصورت غیرحضوری بسیاری از داوطلبان شاغل سعی در انتخاب رشته و ورود به دانشگاه پیام نور دارند. در داخل دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99 بصورت استان به استان و همچنین شهر به شهر مراکز مختلف دانشگاهی و همچنین لیست رشته‌های ارائه شده و میزان ظرفیت موجود در رشته محل مربوطه قرار داده شده که داوطلبان باید با توجه به این موضوع اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته نمایند.

نکته مهم در خصوص انتخاب رشته این است که در طرح پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی لزومی به تجانس گروه آموزشی دیپلم با رشته انتخابی در دانشگاه وجود ندارد و داوطلبان می‌توانند تمامی رشته‌های موجود در دفترچه را انتخاب نمایند. اما ترتیب انتخاب و قرار دادن آن در نتیجه نهائی داوطلب بسیار تأثیر گذار است. بنابراین توصیه می‌شود در زمان ثبت نام و انتخاب رشته به چیدمان انتخاب های خود توجه نمائید و در صورت نیاز با مشاورین کارشناس در این زمینه  مشورت نمائید.

بسیاری می‌پندارند به دلیل شیوه پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور ثبت نام اینترنتی مساوی با قبولی است در صورتیکه این موضوع کاملاً غلط است و قبولی نهائی داوطلب بر اساس موارد مختلفی مانند معدل کتبی یا کل ، سهمیه داوطلب ، انتخاب های داوطلب و شیوه بومی پذیری بستگی دارد.

سوالات متداول

1- برای دریافت دفترچه ثبت نام باید به کجا مراجعه نمود ؟

 

لینک دانلود در داخل مقاله وجود دارد .

2- دفترچه دارای چه اطلاعاتی است ؟

 

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام و همچنین لیست رشته محل های موجود .

3- کد رشته محل های دانشگاهی پیام نور بدون آزمون در کجا موجود است ؟

 

در داخل دفترچه تمامی کد رشته محل ها موجود است .

 

2 نظرات
  1. مرضیه می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید یک سوال داشتم . من کاردانی حسابداری هستم از دانشکده فنی و حرفه ای . هنرستان هم رشته ی حسابداری خوندم. ولی توی دفترچه رشته های تحصیلی فقط ریاضی فنی – تجربی و انسانی رو گذاشتین .
    لطفا راهنماییم کنید با توجه به اینکه از فارغ التحصیلیم 21 سال گذشته و باید لیسانسمو بگیرم تا اداره به من پست بده . خواهش میکنم راهنماییم کنید. ممنون

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      متوجه منظورتون نشدیم، لطفا واضح تر توضیح دهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.