ثبت نام بدون کنکور سراسری بر اساس سوابق تحصیلی 99

2
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

ثبت نام بدون کنکور سراسری در دوره‌های روزانه و شبانه (نوبت دوم) به مانند هرسال بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. متقاضیانی که دارای شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور سراسری هستند باید در زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری با ورود به سایت ثبت نام  بدون کنکور سراسری مراحل اینترنتی لازم را انجام دهند.

باتوجه به این که ثبت نام متقاضیان در رشته‌های بدون آزمون صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی غیرحضوری (اینترنتی) می‌باشد بنابراین متقاضیان باید با شیوه آن آشنایی داشته باشند. در این مقاله نحوه ثبت نام بدون آزمون سراسری را توضیح داده‌ایم.

سایت ثبت نام بدون کنکور (صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) سراسری 99

کلیه‌ی داوطلبان نظام قدیم و جدید در صورت علاقه‌ مندی نسبت به شرکت در رشته‌های براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری می‌توانند در تاریخ اعلام شده از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. داوطلبان توجه نمایند در صورت تمایل به هر دو شیوه‌ی با آزمون (پذیرش از طریق کنکور سراسری) و بدون آزمون (پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی بدون کنکور) هیچ گونه محدودیتی نداشته و می‌توانند در هر دو روش به صورت جداگانه ثبت نام نمایند.

ضمناً داوطلبانی که علاقه‌مند به پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) هستند، نیازی به ثبت نام در کنکور سراسری 99 ندارد.

زمان ورود به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

علاقه‌مندان به رشته‌های بدون کنکور سراسری، می‌توانند طبق اعلام سازمان سنجش در اطلاعیه منتشر شده در تاریخ 1399/01/18 در زمان مصادف با انتخاب رشته کنکور سراسری 99 در مرداد ماه برای ثبت نام و انتخاب رشته‌ی مورد علاقه خود و همچنین ویرایش اطلاعات بر اساس دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش کشور اقدام نمایند. ضمناً زمان اعلام نتایج رشته های بدون آزمون سراسری در  تاریخ 99/07/09  در سایت سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

نحوه ثبت نام رشته‌های بدون کنکور سراسری 99

برای انجام ثبت نام افراد باید با شیوه آن آشنایی داشته و مراحل را به صورت کامل انجام دهند و پس از انجام ثبت نام شماره پرونده و کد پیگیری خود را دریافت نمایند. ما در این مقاله راهنمای تصویری مراحل انجام ثبت نام را برای داوطلبان قرار داده‌ایم.

1- ورود به لینک ثبت نام در سایت سازمان سنجش

با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و قسمت سراسری می‌توانید لینک مورد نظر را مشاهده کنید. با کلیک بر روی لینک ثبت نام رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی وارد بخش مربوط به ثبت نام شوند.

ثبت نام بدون کنکور سراسری

2- خرید کارت اعتباری

تمام افراد برای ورود به مراحل ثبت نام نیاز به شماره سریال دارند که باید با خرید کارت اعتباری شماره سریال را دریافت نمایند. برای خرید کارت اعتباری رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی از قسمت سمت راست سایت سنجش با کلیک بر روی گزینه خرید کارت وارد بخش خرید کارت اعتباری می‌شوید.

در بخش خرید کارت اعتباری اطلاعات لازم را وارد نموده و با پرداخت هزینه ثبت نام شماره سریال را دریافت نمائید.

ثبت نام بدون کنکور سراسری

برای اطلاع از هزینه ثبت نام بدون کنکور سراسری 99 کلیک نمائید.

3- تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام

پس از وارد کردن شماره سریال خریداری شده در بخش مربوطه وارد فرم تقاضانامه شده و باید اطلاعات خواسته شده وارد نمائید. در تکمیل فرم تقاضانامه و وارد کردن اطلاعات باید توجه نموده تا اطلاعات به درستی وارد شود زیرا در صورت عدم تطابق اطلاعات وارد شده با مشخصات داوطلب از ثبت نام نهائی او در دانشگاه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

ثبت نام بدون کنکور سراسری

وارد کردن اطلاعات سهمیه داوطلب بدون کنکور سراسری

در فرم تقاضانامه بدون کنکور قسمتی با عنوان سهمیه داوطلب درج شده که در این قسمت سهمیه‌های مختلفی اعم از سهمیه مناطق 1 و 2 و 3، سهمیه خانواده شهدا، سهمیه ایثارگران و رزمندگان موجود است که با توجه به قوانین مربوط به استفاده از سهمیه‌ها در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99 در صورتیکه دارای این شرایط می‌باشید باید در این قسمت سهمیه خود را علامت زده تا بتوانند از مزایای سهمیه خود در روند پذیرش دانشگاه‌ها بهره‌مند گردند.

ثبت نام بدون کنکور سراسری

انتخاب رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی

در انتهای فرم قسمت مربوط به وارد کردن رشته‌های مورد علاقه و مورد تقاضا وجود دارد که در این قسمت افراد باید کد رشته محل رشته‌های مورد تقاضا و دانشگاه‌های مورد تقاضای خود را به ترتیب اولویت وارد نمایند. داوطلبان مجاز هستند تا حداکثر 100 رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند.

ثبت نام بدون کنکور سراسری

نکته مهم در این بخش نحوه انتخاب رشته و چیدمان و ترتیب انتخاب رشته است که در شانس قبولی افراد تأثیر بسزایی دارد. با توجه به این که شانس پذیرش و قبولی افراد در پذیرش رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی براساس موارد مختلفی اعم از معدل کتبی و معدل کل داوطلب، سهمیه داوطلب، شرایط بومی پذیری رشته و همچنین سطح علمی دانشگاه و رشته مورد نظر تعیین خواهد شد بنابراین کسانی که علاقه مند به ورود به این رشته‌ها هستند باید با درنظر گرفتن موارد نام برده شده و همچنین مشاوره با افراد مطلع و متخصص در این حوزه شانس قبولی خود را بالاتر برده و از فرصت خود برای ورود به دانشگاه استفاده نمایند.

سازمان سنجش بررسی نتایج را براساس اولویت تعیین شده داوطلب در لیست انتخاب رشته بررسی می‌نماید

پرینت فرم رسید ثبت نام بدون کنکور سراسری

پس از تکمیل فرم تقاضانامه و کلیک بر روی تأئید نهائی یک فرم رسید نهائی ثبت نام که دارای شماره پرونده و کدپیگیری است نمایش داده می‌شود. متقاضیان باید پرینت این فرم را تا پایان مراحل اعلام نتایج در مهرماه 1399 نزد خود نگه داری نمایند.

داوطلبانی که پس از دریافت رسید اطلاعات مربوط به آن را گم کرده و یا فراموش می‌کنند باید نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام نمایند.

ثبت نام بدون کنکور سراسری

 

سوالات متداول

1- ثبت نام بدون کنکور سراسری از چه طریقی انجام می‌شود ؟

 

ثبت نام بصورت اینترنتی است .

2- آیا امکان ثبت نام بصورت حضوری هم وجود دارد ؟

 

خیر .

3- در صورت پایان مهلت ثبت نام اینترنتی چه باید کرد ؟

 

در این صورت باید از طریق ارتباط با کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره باخه اقدام نمائید .

2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    اگر تو دانشگاه ثبت نام کنیم میتونیم انتقالی بگیریم

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      شرایط انتقالی بسیار پیچیده است. لطفا با کارشناسان ( شماره ی بالای صفحه) تماس بگیرید. اما ثبت بدون کنکور در دانشگاه سراسری مانع از انتقالی نمیشود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.