سایت ثبت نام بدون کنکور پیام نور 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

امسال نیز به مانند چند سال گذشته کسانی که علاقه مند به شرکت در رشته‌های بدون آزمون صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هستند باید با مطالعه شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور پیام نور و هم چنین بررسی دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور پیام نور اقدام به نام نویسی نمایند. پذیرش در این دانشگاه بصورت دو مرحله ای (ثبت نام اولیه و اعلام نتایج و ثبت نام نهائی) انجام می شود. با توجه به مشکلات بسیاری از داوطلبان در زمینه انجام فرایند ثبت نام و نیز همچنین آشنایی نداشتن با سایت در این مقاله مطالب مهمی در خصوص سایت ثبت نام ارائه شده است.

سایت ثبت نام بدون کنکور پیام نور

هر سال معمولاً ثبت نام رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق نحصیلی در دانشگاه‌های سراسری، پیام نور و غیرانتفاعی بصورت یکپارچه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی www.sanjesh.org انجام می‌گردد. بنابراین کسانی که متقاضی ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور پیام نور هستند باید در زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور 99 اقدام به ورود به سایت و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام نمایند. به همه داوطلبان توصیه می کنیم که در زمان ثبت نام حتماً به آدرس سایت توجه نمایند زیرا در سال های اخیر تعدادی سایت با آدرس مشابه شروع به فعالیت نموده اند.

زمان ورود به سایت

یکی از مهم ترین نکات برای ورود به سامانه سازمان سنجش موضوع زمان وارد شدن به سامانه ثبت نام است. در سال های گذشته مهلت ثبت نام بدون کنکور پیام نور از اسفند ماه آغاز و تا شهریور ادامه داشت اما سازمان سنجش امسال زمان وارد شدن به لینک مربوط به رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور را همزمان با زمان انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری 99 اعلام کرد. معمولاً قبل از شروع فرایند ثبت نام سازمان سنجش طی اطلاعیه ای به تمام داوطلبان اطلاع خواهد داد که در چه تاریخی سامانه برای ثبت نام باز خواهد شد. توصیه می شود تا داوطلبان در همان روزهای ابتدائی ثبت نام خود را انجام دهند زیرا ممکن است در روزهای پایانی به علت شلوغی سایت و حجم بالای متقاضیان سامانه دچار مشکل شده و افراد نتوانند ثبت نام خود را انجام دهند.

نکات مهم در زمان ثبت نام در سایت ثبت نام بدون کنکور پیام نور

زمانی که فرایند ثبت نام در سامانه سازمان سنجش آغاز شود داوطلبان باید با طی مراحل مربوطه و همچنین مدارک مورد نیاز اقدام به نام نویسی و همچنین انتخاب رشته اینترنتی در سامانه نمایند. نکات بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که بررسی آن می‌پردازیم.

  1. پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری
  2. دریافت شماره سریال ثبت نام
  3. وارد شدن به لینک ثبت نام
  4. بارگزاری عکس 4*3 داوطلب
  5. وارد کردن اطلاعات شخصی مندرج در شناسنامه و کارت ملی
  6. وارد کردن اطلاعات سوابق تحصیلی داوطلب مانند معدل کتبی و معدل کل و همچنین تاریخ فارغ التحصیلی
  7. انتخاب سهمیه داوطلب از بین سهمیه‌های موجود
  8. تأیید نهائی اطلاعات و دریافت رسید ثبت نام

سوالات متداول

1- آیا امکان ثبت نام بصورت حضوری و خارج از فرایند ثبت نام در سایت وجود دارد ؟

 

خیر ثبت نام فقط بصورت اینترنتی و از طریق سایت انجام می‌شود .

2- برای شروع مراحل ثبت نام در سایت ثبت نام بدون کنکور پیام نور چه چیزی نیاز است ؟

 

نیاز به خرید کارت اعتباری از سایت و دریافت شماره سریال ثبت نامی است .

3- در صورت اتمام مهلت ثبت نام چه باید کرد ؟

 

می‌توانید از طریق ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره باخه از ایشان راهنمایی بگیرید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.