ثبت نام بدون کنکور پیام نور 99

21
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

دانشگاه پیام نور بعلت فراهم بودن امکان تشکیل کلاس بصورت غیرحضوری و همچنین پذیرش بصورت بدون کنکور و تقریباً آسان نسبت به سایر دانشگاه ها و میزان شهریه مناسب گزینه مناسبی برای افرادی که شاغل هستند محسوب می گردد. به همین دلیل متقاضیان بسیار زیادی دارد. هر ساله با نزدیک شدن به زمان ثبت نام بدون آزمون پیام نور داوطلبان اقدام به ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته‌های مختلف و متنوع می‌نمایند. کسانی که متقاضی ثبت نام ورودی مهر ماه سال 99 در این رشته‌ها هستند باید با مطالعه شرایط لازم از طریق سایت بدون کنکور پیام نور  اقدام به ثبت نام بدون کنکور پیام نور نمایند. مرکز مشاوره تحصیلی باخه در این مقاله در رابطه با ثبت نام دانشگاه پیام نور اطلاعات کاملی ارائه نموده است.

زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور 99

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 99/01/18 متقاضیان ورود به رشته های بدون آزمون پیام نور می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری با مراجعه به سایت سازمان سنجش و از طریق لینک مربوط به رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی ، ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند. مهلت ثبت نام حدوداً 2 هفته به طول می انجامد. در صورت نیاز و تقاضای داوطلبان پس از اتمام زمان ثبت نام مهلت آن از سمت سازمان سنجش تمدید خواهد شد.

شرایط و مدارک مورد نیاز

برای این که بتوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور را انجام بدهید لازم است تا شرایط ثبت نام و همچنین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پیام نور را داشته باشید. شرایط به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می گردد.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در اسلام
  •  عدم سابقه کیفری و یا فساد اخلاقی
  •  عدم اعتیاد به هر گونه مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  •  ارائه یکی از مدارک دیپلم ۳ ساله نظام جدید ( نظام ۶ – ۳ – ۳ ) ، دیپلم ۳ ساله نظام قدیم + مدرک پیش دانشگاهی ( نظام سالی – واحدی یا ترمی – واحدی ) ، دیپلم ۴ ساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )
  •  تناسب رشته انتخابی با سلامت جسمانی داوطلب
  •  دانشجویان دوره روزانه باید انصراف قطعی خود را تا پیش از ثبت نام به دانشگاه اول خود اعلام کنند .
  •  نداشتن منع نظام وظیفه

نحوه ثبت نام بدون کنکور پیام نور

از مسائل بسیار مهم در ورود به دانشگاه پیام نور موضوع نحوه ثبت نام آن است. افرادی که پس از اطلاع از شرایط و مدارک لازم و همچنین زمان ورود به سایت قصد نام نویسی و وارد کردن اطلاعات خود دارند باید مراحل را به ترتیب پیش رفته و طی نمایند. عدم آشنایی با مراحل باعث می شود تا هرسال تعداد زیادی از داوطلبان در انجام ثبت نام خود با مشکل مواجه شده و موفق به انجام ثبت نام نشوند. به همین منظور کسانی که با مراحل ثبت نام اینترنتی آشنایی ندارند می‌توانند با استفاده از راهنمای تصویری در این مقاله که توسط مرکز مشاوره تحصیلی باخه تهیه شده است با شیوه آن آشنا شوند.

رشته های دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی پیوسته هستند. لذا تمامی کسانی که می خواهند ثبت نام کنند باید شرایط ورود به مقطع کارشناسی پیوسته را داشته باشند.

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور

راهنمای تصویری ثبت نام

برای انجام ثبت نام باید مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول:

در ابتدا باید وارد سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org شوید. توجه داشته باشید که در سال های اخیر سایت های بسیار زیادی با عناوین شبیه به دانشگاه پیام نور و سازمان سنجش ایجاد شده اند. لطفاً زمان ثبت نام توجه به آدرس سایت داشته باشید تا به اشتباه ثبت نام نکنید.

سایت سازمان سنجش

مرحله دوم:

پس از وارد شدن به صفحه اول سایت با کلیک بر روی گزینه سراسری در سمت راست از بین گزینه های سایت وارد این قسمت شوید.

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

مرحله سوم:

پس از وارد شدن به صفحه مورد نظر با کلیک بر روی لینک ثبت نام بدون کنکور پیام نور یا بدون آزمون صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی وارد قسمت ثبت نام می‌شوید. در این صفحه از ستون سمت راست با کلیک بر روی گزینه خرید کارت وارد بخش کارت اعتباری خواهید شد. شما برای ثبت نام نیاز به شماره سریال اعتباری دارید که برای دریافت شماره سریال اعتباری هم باید کارت اعتباری بخرید.

مرحله چهارم:

با تکمیل اطلاعات خواسته شده در این بخش و همچنین پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری اقدام به خرید کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور پیام نور نموده و شماره سریال 12 رقمی را دریافت نمائید.

خرید کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور پیام نورمرحله پنجم:

پس از دریافت شماره سریال اعتباری وارد لینک مربوطه شده و شماره سریال را در قسمت مربوطه وارد نمائید و گزینه ورود را بزنید. پس از وارد شدن به فرم تقاضانامه ثبت نام بدون کنکور پیام نور باید اطلاعات خواسته شده را وارد نمائید. دقت نمائید که اطلاعات کارت اعتباری را تا پایان مراحل ثبت نام و پذیرش نهائی نزد خود نگه داری نمائید. در صورتیکه آن را فراموش نمودید و یا گم کردید می توانید آن را بازیابی نمائید.

فرم ثبت نام بدون کنکور پیام نور

مرحله ششم:

در قسمت پائین فرم انتخاب رشته وجود دارد که هر داوطلب مجاز است حداکثر 100 رشته محل را به ترتیب انتخاب نموده و کد رشته محل ها را وارد نماید. ربات بررسی نتایج سازمان سنجش بصورت اولیت بندی کار می کند. در واقع اولویت های انتخابی شما را به همان ترتیبی که انتخاب کرده اید مورد بررسی قرار می دهد و در صورت قبولی در یکی از انتخاب ها ، انتخاب های بعدی شما را بررسی نمی کند. پس بنابراین در انتخاب اولویت ها دقت نمائید.

در طول مهلت ثبت نام می توانید انتخاب های خود را ویرایش نمائید.

ویرایش ثبت نام بدون کنکور پیام نور

انتخاب رشته بدون آزمون پیام نور

مرحله هفتم:

پس از تکمیل فرم بر روی گزینه تائید نهایی کلیک کرده و رسید ثبت نام خود را دریافت نمائید. پس از دریافت رسید آن را تا مرحله اعلام نتایج نهائی نزد خود نگه داری نمائید. داوطلبانی که از طریق کافی نت ها اقدام به ثبت نام می کنند حتماً بعد از چاپ رسید ثبت نام آن را بررسی نمایند زیرا در سال های گذشته موارد بسیار زیادی ثبت نام های دارای مشکل از سمت کافی نت ها برای داوطلبان انجام شده است.

دریافت رسید ثبت نام که شماره پرونده و کد پیگیری بر روی آن درج گردیده نشان دهنده این است که ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است.

رسید نهائی ثبت نام

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور پیام نور

با توجه به شرایط و وضعیت تحصیل در دانشگاه پیام نور و همچنین نحوه پذیرش رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی توجه به یک سری نکات بسیار حائز اهمیت است. داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور با توجه به این نکات می توانند رشته و دانشگاه مناسبی برای خود انتخاب نموده و شانس قبولی خود را در رشته و دانشگاه مد نظر خود افزایش دهند.

یکی از نکات بسیار مهم توجه به معدل کتبی و معدل کل دیپلم داوطلب است. با توجه به این که مبنای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی برای دانش آموزان شاخه نظری معدل کتبی و برای دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای معدل کل می باشد بنابراین باید در هنگام ثبت نام به میزان معدل خود توجه نموده و شانس قبولی خود را بر این اساس بسنجید.

موضوع دیگر تعداد انتخاب های و نحوه چیدمان و ترتیب انتخاب شما در فرم مربوط به انتخاب رشته در زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور است. با توجه به این که شما در هنگام ثبت نام دارای 100 انتخاب می باشید حتی الامکان باید بیشترین استفاده را از تعداد اولویت های خود انجام دهید. همچنین نحوه چینش اولویت ها مسئله مهم دیگری است که در قبولی شما در انتخاب های خود تأثیرگذار است.

مسائل دیگری که پس از موارد فوق دارای اهمیت می باشد توجه به میزان ظرفیت رشته محل قبولی ، سهمیه داوطلب و بومی پذیری رشته انتخابی داوطلب است. داوطلبان باید در حین ثبت نام بدون کنکور پیام نور به تعداد نفرات پذیرش رشته انتخابی ، سهمیه ای که دارند و همچنین نحوه و میزان بومی پذیری رشته توجه ویژه نمایند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بدون کنکور پیام نور با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار نمائید و از راهنمائی و توصیه مشاوران بهره مند گردید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور از چه طریقی انجام می‌شود ؟

 

ثبت نام بصورت اینترنتی است .

2- مراحل انجام ثبت نام دانشگاه پیام نور چیست ؟

 

راهنمای تصویری ثبت نام در داخل مقاله قرار داده شده است .

3- در صورت اتمام مهلت ثبت نام چه باید کرد ؟

 

می‌توانید از طریق ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره باخه از ایشان راهنمایی بگیرید .

21 نظرات
  1. golsa می گوید

    سلام خسته نباشیددانشگاه پیام نورهرمزگان برای بهمن ماه تکمیل ظرفیت داره؟

    1. ADMIN می گوید

      به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه کنین

  2. mohammad می گوید

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم بامعدل نهایی 13 ومعدل پیش دانشگاهی 15 رشته حقوق یا روانشناسی یا زبان انگلیسی بدون ازمون میتونم بخونم واسه بهمن 99؟

    1. ADMIN می گوید

      شانس قبولی دارین

  3. Arsha می گوید

    سلام خسته نباشید،من فوق دیپلم حسابداریم،میخوام روانشناسی بخونم، میخوام ببینیم تو گیلان این رشته بدون کنکور ثبت نام میشه؟ رشته دیپلمم تجربیه.واینکه تاریخ ثبت نام برای بهمن چه تاریخی اعلام میشه؟
    با تشکر

    1. ADMIN می گوید

      منتظر دفترچه ورودی بهمن ماه باشید

  4. Tara می گوید

    سلام. من میخوام که برای ترم بهمن ۹۹ در رشته علوم تربیتی تحصیل کنم و طبق اطلاع من پذیرش این رشته با سوابق تحصیلی و بدون ازمون هست! ایا این درسته؟
    زمان ثبت نام ترم بهمن کی هست!؟

    1. مصطفی اسفندیار می گوید

      بله / حدود دی ماه (زمان قطعی نیست و متغیر است)

  5. S می گوید

    من کنکور تجربی دادم
    حالا میتونم مدیریت مالی ک واس رشته انسانیه رو انتخاب کنم ؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      سلام
      فقط برای رشته محل های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی میتوانید انجام دهید.

  6. شیدا می گوید

    سلام
    فوق دیپلم حسابداری هستم ،میتونم تغییر رشته به معماری بدون کنکور پیام نور بدم

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      سلام
      منعی وجود ندارد

  7. بهار می گوید

    سلام ببخشید حداقل نمره دیپلم برای ثبت نام پیام نور چنده؟

  8. ناشناس می گوید

    سلام ببخشید حداقل نمره دیپلم برای ثبت نام پیام نور چنده؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      سلام، هیچ حداقلی وجود ندارد

  9. پارسا می گوید

    بدون کنکور پیام نور مهندسی عمران داره؟ من دیپلم تجربی دارم میتونم عمران ثبت نام کنم؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      با سلام
      بله مشکلی برای ثبت نام وجود ندارد

  10. ناهید می گوید

    دانشگاه پیام نور رشته حقوق بدون کنکور داره؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      سلام
      بله در برخی از واحد ها وجود دارد

  11. صبا می گوید

    من دیپلم فنی و حرفه ای نظام جدید دارم ثبت نام بدون کنکور پیام نور رو میتونم انجام بدم؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      سلام
      بله مشکلی وجود ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.