بهترین کلاس تیزهوشان | مقایسه بیرحمانه آموزشگاه ها و کلاس های آمادگی تیزهوشان (بروزرسانی 1401)

15
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

گر شما هم بدون آگاهی یا بر اثر تبلیغات در کلاس‌ تیزهوشان شرکت کرده‌اید؛ احتمالا جزو حدود 90 درصدی خواهید بود که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان قبول نمیشوید…!
دانش‌آموزان و خانواده‌های کلاس ششم و نهم معمولا پر از فشار و استرس از سوالات بی جواب هستند. سوالاتی که باعث میشود مسیر تحصیلی و در ادامه مسیر زندگی یک شخص تحت تاثیر قرار گیرد. انتخاب سیستم آموزشی و نوع مدرسه، انتخاب مدرسه، انتخاب رشته (البته برای نهمی‌ها) مهم‌ترین این سوالات آن‌ها می‌باشد. در اکثر مواقع ورود به مدارس تیزهوشان و سمپادی شدن (حتی به غلط برای برخی از دانش‌آموزان) انتخاب اول میباشد.

انتخاب مدرسه یا اینکه تیزهوشان خوب است یا خیر به هیچ عنوان موضوع بحث الان ما نیست و قبلا در مورد آن مفصل صحبت کرده‌ایم. با فرض اینکه ورود به این مدارس اولویت اول شماست در این مطلب میخاهیم در مورد کلاس‌های تیزهوشان و انتخاب بهترین آموزشگاه تیزهوشان صحبت کنیم.
در این مطلب قرار است در ابتدا بفهمیم کلاس آمادگی تیزهوشان برای چه دانش‌آموزانی لازم است و برای چه افرادی توصیه نمیشود. سپس در مور معیارهای یک کلاس خوب صحبت کنیم. آموزشگاه‌های تیزهوشان معروف (بدون در نظر گرفتن کیفیت و سطح علمی) را معرفی کنیم و به نقد آن‌ها بپردازیم. این موسسات را باهم مقایسه کنیم و در نهایت بهترین آن را معرفی کنیم.

اما قبل از شروع بحث به چند نکته توجه کنید
• اولا مرکز مشاوره باخه ، هیچ تصمیمی برای برگزاری کلاس ، کلاس آنلاین آمادگی تیزهوشان ، همایش ، وبینار و ……. تا به این لحظه ندارد. و سعی دارد به وظیفه خود، یعنی راهنمایی در جهت انتخاب بهترین ها عمل کند. تا با ساختنِ خاطره‌ی خوبِ یک انتخابِ درست برای شما، به هدف خود برسد.
• دوما از تمام موسسات آموزشی‌ که در اینجا مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند پیشاپیش پوزش میطلبیم.
• سوما موسساتی که از آن‌ها نام برده نشده ، دلیل بر تایید یا عدم تایید آن‌‌ها نیست. صرفا بخاطر داشتن مخاطب کمتر سخن را کوتاه کردیم. اما خودتون می‌توانید تمام پارامترهای ذکر شده را برای آن‌ها بررسی کنید.

در آخر این اطمینان را به شما میدهیم پس از مطالعه این مطلب بتوانید تصمیم بگیرید آیا در کلاس تیزهوشان یا در کدام موسسه ثبت‌نام کنید.

کلاس‌های آمادگی تیزهوشان برای چه کسانی مفید است؟

هر چند پاسخ به این موضوع برای دانش‌آموزان ششم و نهمی کاملا متفاوت است و پیشنهاد میکنیم حتما مقاله مرتبط به پایه خود را مطالعه کنید. اما بطور خلاصه این کلاس‌ها برای افراد زیر مناسب است:

  • دانش‌آموز در سطح مدرسه و کتاب درسی مشکلات زیادی نداشته باشد.
  • برنامه های موازی برای قبولی در نظر گرفته نشده باشد (مثلا استفاده از معلم خصوصی یا کلاس‌های پیشرفته مدارس)
  • از لحاظ روحی هر چند کم، آماده شرکت در آزمون سخت سمپاد شده باشید.
  •  دانش آموز به میل و رغبت خود (نه والدین) تصمیم به ثبت نام در آموزشگاه تیزهوشان را گرفته باشد.

موارد بالا بخش کوچکی از پارامترهایی است که باید به آن‌ها توجه کرد. و پیشنهاد میکنیم برای راهنمایی بیشتر با مشاوران، مرکز مشاوره باخه در ارتباط باشید.

کلاس‌ تیزهوشان برای چه کسانی مفید نیست؟

  • دانش‌آموز به هر دلیلی وقت کافی نداشته باشد و شرکت در این کلاس‌ها به استراحت دانش‌آموز صدمه جدی بزند.
  • کلاس های آمادگی آزمون سمپاد را با کلاس‌های تقویتی اشتباه نگیرید. اگر سطح علمی شما خیلی پایین است، این کلاس‌ها به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود.
  • اگر فکر میکنید این کلاس‌ها به تنهایی معجزه میکند، و استاد دوره از سوالات خبر دارد، قید ثبت نام در کلاس را بزنید
  •  اگر در مدارسی تحصیل میکنید که شرایط به نسبت خوبی (معلم خوب، آزمون‌های با برنامه، مشاوره خوب) دارد، شاید تمرکز به برنامه مدرسه همین نتیجه را داشته باشد.

پارامتر های یک موسسه و یک دوره آمادگی آزمون تیزهوشان خوب؟

قبل از معرفی این پارامترها به دو نکته توجه کنید:

اولا تاثیر هر یک از این پارامترها برای هر شخص متفاوت است. مثلا شاید داشتن مشاوره انگیزشی برای برخی دانش‌آموزان مهم و برخی دیگر کم اهمیت باشد.
دوما این پارامترها با توجه به شرایط آزمون امسال (آزمون 1401) در نظر گرفته شده است.

  1. یکی از محدود نتایج مثبت کرونا برای دانش آموزان، اثبات مزایای بیشتر کلاس های آنلاین بود. مرور چندباره دروس، دوری استرس دیر رسیدن و ترافیک، استفاده از اساتید مجرب تر و …. چند نمونه از این مزایاست
  2. کلاس آنلاین تیزهوشان باید دارای پشتیبانی مناسب، نحوه ارتباط درست با استاد و مشاور باشد
  3. پلتفرم برگزاری کلاسِ استاندارد ، پشتیبانی آنلاین کلاس‌ها و در اختیار گذاشتن فیلم دوره‌ها از مهم‌ترین مواردی است که باید رعایت شود.
  4. تجربه اساتید دوره مهم‌ترین پارامتر تصمیم گیری درباره ثبت نام کلاس آمادگی تیزهوشان ششم به هفتم است. اکثرا طراح سوالات آزمون معلمین مدارس سمپاد هستند. رزومه اساتید را با دقت بررسی کنید.
  5. اساتید هر درس متخصص باشند. متاسفانه دیده شده، دوره هایی که استاد هوش، استاد ریاضی و مشاوره دوره یک شخص است. به نظر شما این همه مهارت در یک نفر شدنیست؟؟؟
  6. استفاده از بانک سوالات و نمونه سوالات استاندارد و کافی از دیگر خصوصیات خوب دوره خوب است.
  7. برگزاری آزمون‌های تعیین سطح ، میان‌دوره و جمع‌بندی، لازمه یک دوره استاندارد است. شرکت در کلاس‌های تیزهوشانی که از این آزمون‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.
  8. ارتباط با اولیاء و ارائه نکات مهم جهت بهبود و تسریع روند آموزش دانش‌آموزان نیز جزو خصوصیات مهم دوره است.
  9. کادر مشاوره مسلط به فضای آزمون ورودی، آشنا به مسائل انگیزشی و روحیه به دانش‌آموزان نیز از موارد مهم دوره خوب است.
  10. ورود نکردن به مباحث درسی سال آینده جزو نکاتی است که باید هنگام ثبت نام چک شود. این مورد به خاطر نداشتن محتوا کافی و پر کردن ساعت کلاس‌ها زیاد انجام میشود.

کلاس تیزهوشان

معرفی آموزشگاه‌ها و موسسات مطرح آمادگی آزمون تیزهوشان

بار دیگر تاکید میکنیم، موسساتی که از آن‌ها نام برده نشده ، دلیل بر تایید یا عدم تایید آن‌‌ها نیست. اگر شما موسسه‌ای میشناسید یا مدیر آموزشگاهی هستید که احساس میکنید اسم آن در این لیست خالیست، می‌تواید در قسمت نظرات آن را معرفی نمایید.
ضمنا در صورت اینکه موسسه دارای سایت رسمی باشد، لینک سایت جهت مطالعه بیشتر گذاشته شده است.

کلاس‌‌های آمادگی تیزهوشان حمیدرضا تسلیمی فر

بیشتر مخصوص آزمون تیزهوشان ششم به هفتم میباشد. نکته‌ای که به شدت جلب توجه می‌کند. یکسان بودن مدرس، مشاور و برنامه‌ریز دوره است. در رزومه مهندس تسلیمی فر با احترام به ایشان خبری از تدریس در مدارس سمپاد نیست.

taslimifar.com

کلاس‌‌های آنلاین رده A موسسه علامه حلی

اکثر دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان کشور با مؤسسه علامه حلی آشنا هستند. تعداد زیادی از آن‌ها در دوره اول متوسطه و یا دوره دوم از کتاب‌های علامه‌حلی به عنوان کتاب درسی مدرسه استفاده کرده‌اند. تعداد زیادی در آزمون‌های علامه حلی چه حضوری و چه آنلاین شرکت کرده و وضعیت درسی خود در بین دانش‌آموزان برتر کشور را با نتایج این آزمون‌ها بررسی می‌کنند. خلاصه بعید است کسی در 10 سال گذشته عضو خانواده سمپاد بوده و با مؤسسه علامه حلی سر و کار پیدا نکرده باشد. حالا این مؤسسه امسال مجددا کلاس‌های آنلاین آمادگی تیزهوشان را برگزار کرده است.
استفاده از مدرسین با تجربه و متنوع که اکثرا از اساتید به نام سمپاد هستند، بارزترین ویژگی این کلاس‌هاست. کلاس‌ها داری آزمون‌های هفتگی، ماهانه و جامع است.
مؤسسه علامه حلی آزمون‌های شبیه‌ آزمون کشوری تیزهوشان را در سطح کشور با جامعه آماری بالا( 3000 نفر) برگزار می‌کند که دانش‌آموزان با سطح سؤالات و نحوه آزمون دادن و مدیریت زمان آشنا شوند. نکته قوت کلاس‌های رده A این است که شرکت در هفت مرحله آزمون‌ شبیه‌ساز برای دانش‌آموزان مؤسسه رایگان است. بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد هر دانش‌آموز مشاور اختصاصی دارد و از برنامه آموزشی، پشتیبانی انگیزشی و حمایتی برخوردار می‌شود. تنها نکته منفی کلاس سطح مطالب کمی بالاتر از آزمون میباشد

class.mhelli.ir

موسسه آموزشی واله

حدوداً ده سال پیش موسسه واله در شهر تهران و در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی آمادگی آزمون تیزهوشان نهم شروع به فعالیت کرد که می‌توان گفت تقریباً به نتایج مثبتی نیز در این زمینه دست پیدا کرد. این موفقیت به دلیل دارا بودن کادر آموزشی و دبیران و مشاوران مجرب در این حوزه بود که علاوه بر تثبیت جایگاه علمی این موسسه ، سبب رجوع بسیاری از اولیاء و والدین گردید. اما نداشتن کلاس‌های آنلاینکمی زحمات آن‌ها را زیر سوال برده است.

ins.valeh.ir

موسسه آموزشی مبتکران

مبتکران یکی از معروفترین برندها در زمینه آزمون آزمایشی و کتاب های کمک درسی سطح بالا میباشد. به جرات می‌توان جزو بهترین کلاس‌ها در سالیان گذشته بوده است. اما متاسفانه به دلایل نامشخص امسال هیچگونه دوره آمادگی آنلاینی برگزار نخواهد کرد.

www.mobtakeran.com

کلاس آنلاین آمادگی آزمون تیزهوشان کافه تدریس

با توجه به اینکه کافه تدریس، سابقه بالایی در برگزاری کلاس‌های آنلاین دارد، بهترین انتخاب از لحاظ پلتفرم برگزاری کلاسِ استاندارد ، پشتیبانی آنلاین کلاس میباشد. اما استفاده از اساتید نه چندان مطرح و ورود تازه به آزمون‌های ورودی، ریسک استفاده از کلاس‌ها را زیاد کرده است.

cafetadris.com

کلاس‌‌های آمادگی تیزهوشان آرش کلانتری

به همان دلایلی که در مورد کلاس‌های مهندس تسلیمی فر گفته شد، شرکت در این کلاس‌ها نیز توصیه نمیشود.

arashkalantari.ir

کلاس های تیزهوشان دکتر طهرانی

معرفی این دوره را با ادعایی عجیب آغاز میکنیم: ” مدرس و سرگروه طراحان سوالات آزمون تیزهوشان(از سال ۱۳۸۲ تاکنون)”
فارغ از بررسی ادعا بالا، به علت اینکه مرکز مشاوره در جایگاه داوری نیست. بازهم به این خاطر که از یک استاد به عنوان معلم ششم، نهم، مشاور و غیره استفاده میشود شرکت در این دوره توصیه نمیشود.

sadsho.com

معرفی بهترین کلاس آمادگی تیزهوشان

هرچند ما کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، اما ریسک بیماری‌های واگیردار مثل آنفولانزا و سرماخوردگی، همچنان به جای خود باقیست. علاوه بر این شلوغی‌ها، هزینه‌های رفت‌وآمد، خستگی حاصل از کلاس‌های درسی و.. همچنان می‌تواند وقت و انرژی شما را هدر بدهد. بنابراین شرکت در کلاس‌های حضوری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. از سمت دیگر برخی از مؤسسات معتبر از جمله واله و مبتکران کلاس‌های آنلاین ندارند، پیشنهاد مرکز مشاوره باخه، ثبت نام در کلاس‌‌های آنلاین رده A مؤسسه علامه حلی است.
نکته مهم این است که این پیشنهاد براساس در نظر گرفتن شرایط عموم دانش‌آموزان مطرح شده است. اما عوامل بسیار دیگری در این تصمیم دخیل هستند. به همین علت بهترین کار این است که: اولا پارامترهای گفته شده را با توجه به شرایط خود اولویت‌بندی و سپس آن‌ها را برای هر مؤسسه بررسی نمایید.

سوالات متداول

1- آیا برای موفقیت در آزمون ورودی تیزهوشان نهم نیاز به ثبت نام کلاس آمادگی می باشد ؟

 

کلاس های تیزهوشان یکی از راه های موفقیت در آزمون ورودی می‌باشد . بنابراین در صورت نیاز می توان از این کلاس ها استفاده کرد .</>

2- برای ثبت نام کلاس تیزهوشان کدام موسسه را پیشنهاد می کنید ؟

 

برای انتخاب بهترین کلاس باید هزینه ، دبیران ، نحوه برگزاری کلاس و همچنین مشاوران موسسات را باهم مقایسه نمائید .

3- آیا کلاس های مجازی آمادگی برای تیزهوشان وجود دارد ؟

 

بله این موسسات دوره های مجازی هم برگزار می نمائید .

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

15 نظرات
  1. نارین می گوید

    ببخشید در مورد کلاس های آنلاین تاملند برای پایه ششم توضیح میدید که مناسب هست یا نه و دلیل رو نیز لطف کنید.

  2. ناشناس می گوید

    ببخشید در مورد کلاس های آنلاین تاملند برای پایه ششم توضیح میدید که مناسب هست یا نه و دلیل رو نیز لطف کنید.

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      سلام
      رزومه‌ی درخوری از اساتید پیدا نکردیم

  3. زهرا زارعی می گوید

    زهرا زارعی هستم دو تا از فرزندان پسر و دختر من در انجمن استعدادهای برتر ایران هم مدارس تیزهوشان قبول شدن( راهنمایی و دبیرستان) و هم مدال آور المپیادی شذند.
    کلاس های علامه حلی بدون تبلیغات و یکی از بهترین مراکز آموزشی تیزهوشان است.
    در دوره ای که دختر من ششم بود 26 نفر از یک کلاس 32 نفره مدارس سمپاد و تیزهوشان پسرانه و دخترانه قبول شدند.

  4. معصومه می گوید

    سلام و وقت بخیر
    موسسه هفت استاد رو پیشنهاد میکنید؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      تمرکز این موسسه بیشتر روی کلاس های تقویتی و کنکور است و برای تیزهوشان توصیه نمیشود

  5. ارشاویر می گوید

    باسلام موسسه ی ماراد استاد قادری رو نظری دارید برای ثبت نام کلاساشون

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      اطلاعات مفیدی جهت بررسی پیدا نکردیم بنابراین امکان مقایسه نیست

  6. امیرعلی حدیدی می گوید

    سلام کلاسهای آمادگی برای آزمون پایه ۷تیزهوشان درکرج شعبه ندارد؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      سلام
      در کلاس های آنلاین شرکت کنید حتما نتیجه بهتری خواهد داشت

  7. ستاره می گوید

    باسلام ممنون از معرفی خوبتون پسر من از کتاب ها و کلاس های علامه حلی استفاده میکنه و راضی هستیم خداروشکر

  8. الهام محمدی می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    موسسه موفقیت هم اگر میشه در لیست قرار بدید و بررسیش کنید
    تشکر

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      سلام
      رزومه‌ی درخوری از اساتید پیدا نکردیم

  9. آرمیتا می گوید

    سلام من نمونه سوالات و پاسخنامه تیزهوشان ششم میخاستم

    1. baakhe group می گوید

      با سلام
      مقاله نمونه سوالات آزمون تیزهوشان شیشم باخه را مطالعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.