شهریه مدارس تیزهوشان

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

[/vc_column][/vc_row]

مدارس تیزهوشان برای جذب دانش‌آموزان مستعد تحصیلی برای پایه‌ ششم به هفتم و نهم به دهم از طریق برگزاری آزمون‌های ورودی اقدام می‌نماید، این مدارس جزء مدارس برتر در سطح کشور می‌باشد که از لحاظ امکانات آموزشی از کیفیت بالایی برخوردار است. مدارس تیزهوشان جزء مدارس شهریه‌پرداز هستند و شهریه مدارس سمپاد تقریباً نصف مدارس غیر دولتی سطح کشور می‌باشد. در این مقاله به طور کامل به هزینه مدارس تیزهوشان پرداخته شده است، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شهریه مدارس تیزهوشان

این مدارس جزء مدارس پر هزینه در ایران می‌باشد که بخشی شهریه مدارس تیزهوشان توسط سازمان ملی استعداد‌های درخشان و بخش دیگر این هزینه‌ها می‌بایست توس  در بعضی اوقات به دلیل برخی کلاسهای اضافه در این مدارس، شهریه آن به نسبت میزان کلاسهای اضافه افزایش می‌یابد، اما نکته قابل توجه درباره مدارس تیزهوشان این است، در صورتی که دانش‌آموزی قابلیت تحصیل در این مدارس را داشته باشد اما توان پرداخت شهریه آن را نداشته باشد، میزان شهریه درنظر گرفته برای این فرد براساس صلاح دید کادر آموزشی مدرسه مورد نظر کاهش می‌یابد و هیچ فرد مستعدی به دلیل نداشتن شرایط مالی مساعد از درس خواندن در این مدارس محروم نمی‌شود.

در صورتی که دانش‌آموزی شرایط مالی مناسبی نداشته باشد، براساس صلاح دید مدیر مدرسه ممکن است دانش‌آموز در مدارس تیزهوشان به صورت رایگان تحصیل نماید.

شهریه مدارس تیزهوشان متوسطه اول

با توجه به گفته سرپرست مرکز استعدادهای درخشان، حداکثر شهریه دریافتی در سال‌های 98 و 99 مبلغ 4/500/000 تومان می‌باشد و دریافت بیشتر از این مبلغ از سوی مدارس تخطی از قانون می‌باشد، البته شایان ذکر است شهریه مدارس استعدادهای درخشان هرساله براساس شرایط مختلف آموزشی و همچنین تعداد مدارس تیزهوشان متفاوت خواهد بود. همچنین شهریه این مدارس در سال 1400 نیز حداکثر 6/585/000 تومان خواهد بود.

شهریه مدارس تیزهوشان متوسطه دوم

در مقطع متوسطه دوم به دلیل شرایط و امکانات متفاوت‌تر از متوسطه اول می‌باشد، هزینه مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه دوم بیشتر از مدارس متوسطه اول می‌باشد، سقف شهریه دریافتی در مقطع متوسطه دوم 8/000/000 تومان می‌باشد و در صورتی که مدرسه‌ای بیشتر از این مبلغ را دریافت نماید، براساس گفته سرپرست مرکز ملی استعدادهای درخشان تخلف از قانون محسوب می‌گیرد. هزینه مدارس تیزهوشان در سال 1400 نیز  حداکثر مبلغ  8/420/000 تومان خواهد بود

برای آگاهی از میزان شهریه مدارس استعدادهای درخشان می‌توانید با مشاورین مرکز مشاوره‌ی باخه در تماس باشید.

نحوه پرداخت شهریه تیزهوشان

به دلیل اینکه مدارس تیزهوشان در پایه‌های مختلف با هزینه‌ی بالایی دانش‌آموزان مستعد را ثبت نام می‌کنند. دانش‌آموزان می‌توانند برای پرداخت شهریه مدارس سمپاد به صورت اقساطی عمل نمایند تا به دلیل نداشتن شرایط مالی مناسب برای پرداخت یک جا هزینه از تحصیل در مدارس تیزهوشان محروم نگردند. هنگام ثبت نام می‌ بایست یک سوم از مبلغ کل شهریه را به صورت نقد و یا چک واریز نمایند. بقیه مبلغ قابل پرداخت بستگی به قوانین و ضوابط مدرسه داشته، در بعضی مواقع بقیه مبلغ پرداختی به صورت ماهیانه توسط دانش‌آموزان پرداخت خواهد شد.

سهمیه مدارس تیزهوشان

آزمون ورودی برای مدارس تیزهوشان مانند دیگر آزمون‌های ورودی سهمیه مربوط به خود را دارد، تنها سهمیه‌ای که برای مدارس تیزهوشان اعمال می‌شود سهمیه چندقلوها است. این سهمیه برای اعمال دارای شرایط و ضوابط خاصی است که افراد متقاضی آن می‌بایستی این شرایط و ضوابط را دارا باشند. سهمیه چندقلوها برای تمامی چندقلوهای (همجنس، ناهمجنس) اعمال می‌شود.

برای دریافت اطلاعات کامل درباره سهمیه چندقلوها می‌توانید مقاله مربوط به سهمیه مدارس تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

1- آیا شهریه تیزهوشان در همه ی مقاطع یکسان است ؟

 

خیر، هزینه این مدارس نسبت به مقطع و عوامل دیگری تعیین می‌شود .

2- آیا هزینه مدارس تیزهوشان را می‌توان به صورت تقسیط پرداخت کرد ؟

 

بله، برای پرداخت به صورت تقسیط روش هایی در نظر گرفته شده است ، برای مشاهده شرایط تقسیط کلیک کنید .

3- آیا شهریه تیزهوشان هرسال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد ؟

 

هرسال تعرفه خاصی برای این مدارس در نظر گرفته می‌شود که ممکن است نسبت به سال قبل مقداری افزایش یابد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.