ثبت نام کلاس آمادگی تیزهوشان ششم | مقایسه بیرحمانه موسسات تیزهوشان

4
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

سلام دوستان خوب باخه، امیدواریم حالتون خوب باشه. ثبت نام کلاس تیزهوشان ششم ، تنها موردی بود که در ایام گذشته هیچ صحبتی در مورد آن نکردیم. بخاطر همین تصمیم گرفتیم برای اینکه اولیاء و دانش‌آموزان ششمی تمام اطلاعات لازم جهت قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را بدانند، به صورت کامل این موضوع را بررسی کنیم.

قراره تو این مقاله بفهیم که:

  • چه افرادی باید در کلاس های آمادگی تیزهوشان شرکت کنند ؟
  • خصوصیات کلاس آمادگی تیزهوشان خوب چیه؟
  • یه مقایسه بیرحمانه و به دور از جانب داری بین موسسات آموزشی تیزهوشان داشته باشیم ؟
  • بفهمیم کلاس مهم‌تره ، آزمون مهم تره یا مشاور ؟

و در نهایت بهترین تصمیم را برای یک سال سرنوشت ساز بگیریم. اما قبلش چنتا نکته را یادآوری کنیم:

اولا مرکز مشاوره باخه ، هیچ تصمیمی برای برگزاری کلاس ، کلاس آنلاین ، همایش ، وبینار و ……. تا به این لحظه ندارد. و سعی دارد به وظیفه خود ، یعنی راهنمایی جهت انتخاب بهترین ها عمل کند. تا با ساختن یک خاطره خوب از یک انتخاب درست برای شما به هدف خود برسد.

دوما از تمام موسسات آموزشی‌ که در اینجا مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند پیشاپیش پوزش میطلبیم.

سوما موسساتی که از آن‌ها نام برده نشده ، دلیل بر بد بودن یا تایید آن‌‌ها نیست. صرفا به خاطر نداشتن مخاطب مورد توجه سخن را کوتاه کردیم. اما خودتون می‌توانید تمام پارامترهای ذکر شده را برای آن‌ها بررسی کنید.

اصلا چه نکاتی برای موفقیت در آزمون تیزهوشان ششم لازم است

خوشبختانه آزمون ورودی تیزهوشان ششم دو سالی ( سال 98 و 99 ) هست مسیر درست خود را پیداکرده است و معیار سنجش دانش‌آموزان از طریق سنجش هوش دانش‌آموزان صورت می‌گیرد. نه از طریق سنجش نکات تستی و حفظ مطالب بی مورد…!

تاکید در این آزمون سنجش موارد زیر است:

  • سنجش آن قسمت از هوش‌های هفتگانه گاردنر که از طریق آزمون کتبی قابل سنجیدن است

مسلما میزان هوش بدنی یا هوش موسیقیایی از طریق آزمون کتبی مشخص نمی‌شود. انتظار از دانش‌آموزان تقویت موارد زیر است:

  1. هوش منطقی
  2. هوش بصری
  3. هوش کلامی
  4. هوش ریاضی

 

  • سنجش هوش هیجانی ( E.Q )

خواسته یا ناخواسته هوش هیجانی ، تاثیر بیشتری در موفقیت آینده افراد دارد. هر چه قدر هم آدمی باهوش باشد ، در صورتی که نتواند هیجانات خود را کنترل کند ، زمان خود را مدیریت کند ، تمرکز کافی بر روی کار پیش رو داشته باشد و اولویت‌بندی مناسبی از زندگی و کارها داشته ؛ استفاده مناسبی نمی‌تواند از هوش خود داشته باشد.

در این آزمون نیز با قرارگیری سوالات تله مثل سوالات بی‌جواب یا سوالاتی که پاسخگویی به آن‌ها در زمان کم هیچ توجیهی ندارد، سعی شده بخشی از هوش هیجانی مورد سنجش قرار گیرد. اتفاقا نتایج نشان می‌دهد، تقریبا مهم‌ترین پارامتر قبولی در آزمون برتری در E.Q است

  • سنجش خلاقیت و مقداری هم حافظه

بنابراین برای موفقیت در آزمون تیزهوشان ششم همزمان باید 1. با آموزش ، مطالعه و تمرین مباحث قابل یادگیری را تقویت کنیم 2. با کمک خانواده و مشاور هوش هیجانی تقویت شود.

ابزارهای مورد نیاز موفقیت آزمون تیزهوشان

دو ابزار ضروری برای موفقیت در آزمون تیزهوشان ششم مسلما خواستن و تلاش است. بزارید خیال پدر مادرها را راحت کنیم ، دانش‌آموزی که به اجبار والدین خود را برای آزمون آماده می‌کند هیچ شانسی برای موفقیت در آزمون ندارد.

اما ابزارهای دیگر به شرح زیر است:

  • منابع آموزشی مناسب
  • نمونه سوالات شبیه ساز و آزمون‌های هوش استاندار جهانی
  • کلاس تیزهوشان ششم
  • آزمون‌های آزمایشی
  • سوالات سالیان گذشته به ویژه سال 1399 و 1398
  • مشاور

استفاده از تمام موارد بالا برای تمام دانش‌آموزان توصیه نمی‌شود. بطور مثال برای خانواده‌ای که خود به مسائل آموزشی تسلط دارد نیاز به حضور مشاور بجز جلسه شروع حس نمی‌شود

توجه به مقدمه بالا برای شروع بحث لازم بود. اما حالا به موضوعات اصلی بپردازیم

چه افرادی باید و نباید در کلاس تیزهوشان ششم شرکت کنند ؟

ثبت نام کلاس آمادگی تیزهوشان ششم همان قدر که می‌تواند برای عده‌ای از دانش‌آموزان مفید باشد ، می‌تواند برای عده‌ای دیگر مضر باشد.

دانش‌آموزانی که از لحاظ درسی به ویژه مباحث پایه ریاضی ضعیف هستند، نباید در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان شرکت کنند. سطح تدریس این کلاس‌ها در اکثر موسسات بالا است و باتوجه به طرح درس دوره‌ها معمولا نگاه به گذشته آنچنان پررنگ نیست. پیشنهاد می‌شود این دانش‌آموزان با کمک کلاس تقویتی یا معلم خصوصی یا کمک خانواده به سطح مورد قبول برسند و سپس وارد این نوع کلاس‌ها شوند.

دانش‌آموزانی که در آزمون‌های تعیین سطح نمره بسیار بالا کسب می‌کنند و از سالیان گذشته در آزمون‌های آزمایشی شرکت میکردند، پیشنهاد میشود در کلاس آمادگی تیزهوشان شرکت نکنند. به این دلیل که با توجه به سطح سایر شرکت‌کننده‌ها احتمال از دست دادن انگیزه وجود دارد.  اما اگر تاثیر پذیری دانش‌آموز از سایر دانش‌آموزان و رسیدگی مشاوران دوره در سطح قابل قبول است شرکت در دوره‌ها تاثیر مثبت دارد.

دانش‌آموزانی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند یا در آزمون‌های اندکی شرکت کرده‌اند و سطح درسی متوسطی دارند، پیشنهاد می‌شود در این دوره موسسات شرکت کنند.

خصوصیات کلاس آمادگی تیزهوشان ششم خوب

همانطور که گفتیم، آزمون تیزهوشان ششم سوالات هوش است. متاسفانه برخی از موسسات آموزشی تیزهوشان به دلیل پر کردن ساعت کلاس‌‌ها دروس دیگر را نیز در برنامه درسی قرار می‌دهند. پیشنهاد گروه مشاوره باخه شرکت در کلاس هایی است که فقط در آن دروس ریاضی و هوش ارائه می‌شود.

ورود نکردن به مباحث درسی سال آینده جزو نکاتی است که باید هنگام ثبت نام چک شود.

با توجه به شرایط کرونا پیشنهاد می‌شود در کلاس‌هایی که به صورت آنلاین اما با پشتیبانی خوب هستند، شرکت کنید. پلتفرم برگزاری کلاس استاندارد ، پشتیبانی آنلاین کلاس‌ها و در اختیار گذاشتن فیلم دوره‌ها از مهم‌ترین مواردی است که باید رعایت شود.

تجربه اساتید دوره مهم‌ترین پارامتر تصمیم گیری درباره ثبت نام کلاس آمادگی تیزهوشان ششم به هفتم است. اساتیدی که با محیط مدارس تیزهوشان آشنا هستند، با سوالات ازمون ورودی سمپاد آشنایی دارند و مهم‌تر از آن توانایی تدریس مطالب سنگین آزمون را به دانش‌آموزان سال ششم داشته باشند.

استفاده از بانک سوالات و نمونه سوالات استاندارد و کافی از دیگر خصوصیات خوب دوره خوب است.

کادر مشاوره مسلط به فضای آزمون ورودی، آشنا به مسائل انگیزشی و روحیه دانش‌آموزان ششمی نیز از موارد مهم این دوره است.

برگزاری آزمون‌های تعیین سطح ، میان‌دوره و جمع‌بندی، لازمه یک دوره استاندارد است. شرکت در کلاس‌های تیزهوشانی که از این آزمون‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

ارتباط با اولیاء و ارائه نکات مهم جهت بهبود و تسریع روند آموزش دانش‌آموزان نیز جزو خصوصیات مهم دوره است.

کلاس مهم‌تره ، آزمون مهم تره یا مشاور ؟

کلاس ، آزمون و مشاوره هر کدام بخشی مجزا برای موفقیت در آزمون ورودی تیزهوشان است و به نوعی مکمل و تکمیل کننده یکدیگر هستند.

آزمون آزمایشی جزو جدایی ناپذیر راه موفقیت می‌باشد. در صورتی که والدین به نمونه سوالات استاندارد دسترسی دارند می‌توانند با تقسیم بندی آن‌ها و زمانبندی مناسب هر هفته این نوع آزمون‌ها را در منزل برگزار کنند. اما مسلما شرکت در آزمون‌های آزمایشی موسسات معتبر بیشتر توصیه می‌شود.

مشاور یا والدینی که اصول مشاوره به ویژه آشنایی با پارامترهای مناسب آزمون ورودی و مسائل انگیزشی را دارند؛ می‌توانند مسیر رسیدن به موفقیت را برای شما آسان‌تر کنند.

در مورد ویژگی‌های مورد نیاز برای ثبت نام کلاس تیزهوشان ششم به هفتم به طور مفصل صحبت کردیم. اهمیت، نیاز شرکت در دوره را بررسی کردیم.

ثبت نام کلاس آمادگی تیزهوشان ، شرکت در آزمون‌های آمادگی تیزهوشان ، استفاده از خدمات مشاوره هر سه بخشی از مسیر موفقیت آزمون هستند و همپوشانی با همدیگر ندارند

 

کدام موسسات تیزهوشان

4 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام ثبت نام فقط برای ششم هست؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      خیر
      میتوانید مطلب مربوط به کلاس نهم را مطالع کنید، در گول سرچ کنید ثبت نام کلاس آمادگی تیزهوشان نهم باخه

  2. ناشناس می گوید

    سلام خیلی ممنون از اطلاعاتتون من یک سوال داشتم تو این سرایط کرونا کلاس ها حضوری هستن یا مجازی؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      برای هر موسسه متفاوت است، اما معمولا مجازی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.