سایت ثبت نام رشته های بدون کنکور در دانشگاه های سراسری 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

دانشگاه‌های سراسری کشور در دوره‌های روزانه و شبانه (نوبت دوم) به مانند هرسال برطبق دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری  که توسط سازمان سنجش منتشر شده است اقدام به جذب دانشجو می‌نمایند. داوطلبان به منظور انجام ثبت نام اینترنتی در رشته‌های بدون آزمون باید در زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری  وارد سایت ثبت نام بدون کنکور سراسری 99 شده و مراحل انجام ثبت نام خود را بصورت کامل طی نمایند.

آدرس سایت ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

فرایند سنجش داوطلبان ورود به رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری بر طبق قانون پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌هایی که پذیرش در برخی از رشته‌ها را بصورت بدون آزمون انجام می‌دهند توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

با توجه به این که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بصورت غیرحضوری (اینترنتی) است بنابراین تمامی داوطلبان باید از طریق سایت فرایند و مراحل انجام ثبت نام خود را پیگیری نمایند. به این منظور متقاضیان ورودی مهرماه سال 1399 با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org امور مربوط به ثبت نام، انتخاب رشته و همچنین ویرایش اطلاعات خود را انجام می‌دهند.

نحوه ورود به سایت sanjesh.org برای ثبت نام رشته‌های بدون کنکور 99

برای ورود به لینک ثبت نام در ابتدا باید وارد سامانه اصلی سازمان سنجش آموزش کشور شده و پس از آن با ورود به بخش سراسری برروی لینک ثبت نام رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی که در آن قسمت موجود است کلیک نمائید تا وارد بخش مربوط به ثبت نام شوید.

پس از وارد شدن به بخش ثبت نام با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده پروسه و مراحل ثبت نام آغاز شده و شما می‌توانید اطلاعات خود را وارد فرم ثبت نام متقاضیان بدون کنکور سراسری نمائید.

پس از طی مراحل ثبت نام و انتخاب رشته حتماً باید رسید خود را که دارای شماره پرونده و کد پیگیری می‌باشد دریافت نمائید

زمان ورود به سایت ثبت نام بدون کنکور سراسری

زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری سال گذشته از اوایل اسفند ماه آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه داشت. امسال سازمان سنجش طی اطلاعیه ای که در سایت خود درج کرده است اعلام کرده زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور 99 در بازه زمانی انتخاب رشته کنکور سراسری خواهد بود که متعاقباً اعلام خواهد شد. همچنین ما بلافاصله پس از مشخص شدن تاریخ دقیق ثبت نام امسال آن را در مقاله قرار خواهیم داد.

نحوه خریداری کارت اعتباری ثبت نام رشته‌های بدون کنکور سوابق تحصیلی در سایت

معمولاً برای بسیاری از داوطلبان که با شیوه ثبت نام اینترنتی در سامانه سازمان سنجش آشنایی ندارند مشکلاتی از قبیل خرید کارت اعتباری پیش می‌آید. برای خرید کارت اعتباری ثبت نام رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی 99 باید در صفحه اصلی سایت وارد بخش خرید کارت اعتباری شده و با وارد کردن اطلاعات داوطلب و پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور سراسری نسبت به خریداری کارت اقدام نمائید.

افرادی که قبلاً نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام نموده اما شماره سریال کارت خریداری شده را فراموش کرده‌اند می‌توانند با مطالعه مقاله بازیابی اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور سراسری نسبت به دستیابی به شماره سریال اقدام نمایند.

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور در سایت sanjesh.org

بسیاری از داوطلبان که ثبت نام خود را قبلاً انجام داده‌اند به دلایلی قصد ویرایش اطلاعات شخصی و یا اطلاعات تحصیلی (معدل یا تاریخ فارغ التحصیلی) خود را دارند. ویرایش این گونه اطلاعات نیز از طریق همین سامانه انجام خواهد شد. این افراد باید در زمان ثبت نام با ورود به بخش مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نام رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی و وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری که قبلاً دریافت نموده‌اند وارد شده و ویرایش مدنظر خود را انجام دهند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور سراسری بر روی آن کلیک نمائید.

سوالات متداول

1- آدرس سایت ثبت نام بدون کنکور سراسری چیست ؟

 

سایت سازمان سنجش .

2- برای ثبت نام از چه زمانی می‌توان به سایت مراجعه کرد ؟

 

از زمان شروع ثبت نام در مرداد ماه .

3- در صورت پایان مهلت ثبت نام چه باید کرد ؟

 

در این موارد باید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار نمائید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.