دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 1399/01/18 امسال نیز انتخاب رشته و پذیرش رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌های سراسری بر طبق دفترچه منتشر شده از سوی این سازمان با عنوان دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری انجام خواهد شد. متقاضیان و علاقه مندان به ثبت نام می‌توانند پس از اطلاع از شرایط و مدارک بدون کنکور سراسری بر طبق زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری اقدام به ثبت نام نمایند.

دفترچه راهنمای بدون کنکور 99 دارای شرایط عمومی و اختصاصی، قوانین وضعیت نظام وظیفه، مدارک لازم، نحوه انجام ثبت نام و همچنین اطلاعات مربوط به ضرایب تأثیر معدل رشته‌های تحصیلی مختلف می‌باشد. اطلاعات مربوط به رشته محل‌های ارائه شده و همچنین ظرفیت موجود هر کد رشته محل نیز در داخل همین دفترچه بوده و داوطلبان برای انجام انتخاب رشته خود نیز باید به همین راهنما مراجعه نمایند.

انتشار و دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

دفترچه راهنما برای ورودی مهر ماه 1399 از تاریخ 1399/01/18 بر روی سامانه سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است. دانلود و مطالعه مطالب این دفترچه به داوطلبان کمک می‌کند تا روند ثبت نام خود را در رشته‌های بدون آزمون امسال به درستی انجام دهند.

دانلود دفترچه بدون کنکور سراسری 99

مطالعه این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا ضمن آشنایی با مقررات و شرایط شرکت در این دوره تمامی رشته محل های دانشگاهی را نیز مشاهده نموده و با توجه به تعداد انتخاب هایی که به شما در زمان ثبت نام داده شده است بتوانید لیست انتخاب رشته مناسبی را برای خود تهیه نمائید.

مطالب و مندرجات دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری

با توجه به تعداد زیاد علاقه مندان و داوطلبان ثبت نام بدون کنکور سراسری اطلاع از شرایط و ضوابط مربوط به پذیرش رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این مقاله به توضیح قسمت‌ها و مطالب مهم مندرج در این دفترچه می‌پردازیم.

  • زمان بندی پذیرش
  • شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان
  • مراحل ثبت نام و انتخاب رشته
  • سهمیه‌های داوطلبان
  • نحوه انتخاب رشته
  • جداول رشته های تحصیلی دوره های روزانه ، نوبت دوم (شبانه) ، مجازی و پردیس خودگردان و موسسات آموزش عالی
  • جداول رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی

از نکات مهم مندرج در این دفترچه سهمیه های داوطلبان و جداول رشته های تحصیلی دوره های مختلف و دانشگاه های مختلف است. با توجه به این که پذیرش دانشجویان در این طرح شامل آزمون نمی شود و بر اساس معدل دیپلم افراد است بنابراین توجه به نوع انتخاب رشته و استفاده از سهمیه هایی که در داخل دفترچه در خصوص آن توضیح داده شده است به افزایش شانس قبولی افراد کمک می کند.

اصلاحات دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

با توجه به این که در طول زمان ثبت نام بسیاری از دانشگاه‌ها اقدام به افزایش ظرفیت خود در رشته‌های نختلف و یا ازائه رشته محل های جدید بصورت بدون آزمون می‌نمایند این موضوع به اطلاع سازمان سنجش آموزش کشور رسیده و این سازمان در زمان مقتضی اقدام به انتشار اصلاحیه دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری می‌نماید. در اصلاحیه‌ها رشته‌ محل‌های حذف شده و همچنین رشته‌ محل های جدید ارائه شده دانشگاه‌های بدون کنکور سراسر کشور درج می‌گردد. داوطلبان و متقاضیان می‌توانند با دریافت و دانلود این اطلاعیه‌ها از آخرین رشته ها و دانشگاه های ارائه شده در طرح پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با خبر شده و حتی در صورت انجام ثبت نام در گذشته نسبت به ویرایش ثبت نام خود اقدام نمایند.

برای انجام ویرایش باید با در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی وارد سایت شده و نسبت به ویرایش اقدام نمایند. برای آشنایی با شیوه ویرایش ثبت نام بدون کنکور سراسری کلیک کنید. و در صورتیکه اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کردید می توانید با مطالعه مقاله بازیابی اطلاعات ثبت نام بدون کنکور سراسری نسبت به پیدا کردن آن اقدام نمائید.

به محض منتشر شدن اصلاحیه‌های جدید پذیرش بدون آزمون در این مقاله به شما اطلاع رسانی خواهد شد

 

 

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری را از کجا می‌توان دریافت کرد ؟

 

سایت سازمان سنجش .

2- در داخل دفترچه چه مطالبی عنوان شده است ؟

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور سراسری .

3- در صورت پایان مهلت ثبت نام چه باید کرد ؟

 

در این موارد باید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار نمائید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.