ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400-1401

4
زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

در سال نهم آزمون های ورودی نهم به دهم متفاوتی برگزار میشود. ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 برای ورود به مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی نیز از جمله آزمون هایی ست که شرکت در آن همواره مورد توجه دانش آموزان قرار دارد. شرکت در آزمون های تیزهوشان دارای شرایطی ست که هر متقاضی قبل از ورود به آن باید بداند . از جمله این شرایط تعداد سؤالات، نحوه ی ثبت نام تیزهوشان، سهمیه ها و … است. از این رو در این مقاله قصد داریم نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم و آزمون سمپاد نهم به دهم را در اختیار متقاضیان قرار دهیم تا مشکلاتی عم از جا ماندن از ثبت نام و همچنین سردرگمی در نحوه انجام ثبت نام که هرساله بسیاری از متقاضیان با آن مواجع می‌شوند رخ ندهد و تمامی متقاضیان بتوانند این مرحله را به راحتی پشت سر گزارند. پس با مرکز مشاوره باخه در این مقاله همراه باشید.

متقاضیان شرکت در آزمون تیزهوشان بایستی پس از مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم و آگاهی از کلیه مراحل نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند که در ادامه کلیه این مراحل برای علاقه مندان شرح داده شده است.

آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 زمان بندی ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم به چه صورت است؟

زمان ثبت نام آزمون سمپاد نهم به دهم برای سال تحصیلی 1399 از اواسط بهمن تا اوایل اسفند ادامه یافت ، زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 از 11 فروردین 1400 لغایت 25 فروردین 1400 و به مدت 15 روز تعیین شده است و قابل تمدید نمی‌باشد. پیشنهاد می‌شود کلیه داوطلبان این آزمون حتماً در روزهای ابتدایی ثبت نام نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند تا در روزهای پایانی با مشکلاتی اعم از شلوغی سامانه مواجه نشوند.

پیشنهاد می‌شود جهت اطلاعات بیشتر در مورد زمان ثبت نام مقاله زمان آزمون تیزهوشان نهم را مطالعه کنید.

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم 1400 چیست؟

در ذیل برخی شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ذکر شده است. به موارد زیر دقت نمایید، زیرا که این شرایط چند سالی است که تغییری نیافته است:

شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

دانش‌آموزان برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان بایستی شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم را که به شرح زیر است دارا باشند:

  1. داشتن تابعیت ایرانی
  2. داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 پایه هشتم در خرداد سال تحصیلی 1398-1399
  3. ثبت نام در مهلت مقرر در سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان
  4. دارا بودن معدل قبولی خرداد در امتحانات پایه نهم

حوزه امتحانی داوطلبان آزمون، بر اساس منطقه آموزشی محل تحصيل آنان تعيين خواهد شد.

ظرفيت پذيرش مدارس و ثبت نام دوره دوم متوسطه تیزهوشان ( نهم به دهم) در هر شهرستان با در نظر گرفتن مناطق تحت پوشش ، بر اساس پيشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان و با تأييد مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان  تعيين شده است که در هنگام ثبت نام الکترونیکی از طريق سایت ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ، به اطلاع داوطلبان ميرسد.

  1. پس از تعيين ظرفيت و اعلام نتايج هيچگونه افزايش در تعداد مدارس دورة دوم استعدادهاي درخشان يا افزايش در ظرفيت پذيرش آنها، مجاز نيست.
  2. – پذيرش نهایی دانش آموز در مدارس دوره دوم استعدادهای درخشان ، براي ر شته‌های تحصیلی ( علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبيات علوم انسانی و شاخه فنی و حرفه‌ای ) منوط به کسب شرایط احراز رشته مطابق آیین نامه هدایت تحصیلی است.
  3. دانش آموزان پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان در همان رشته‌ای که پذيرفته شده اند، مجاز به ادامه تحصيل می‌باشند.
  4. در صورت عدم احراز شرايط ثبت نام در رشته تحصیلی مورد تقاضای دانش آموز مطابق ضوابط هدايت تحصیلی، قبولی داوطلب در آزمون لغو و بی‌اثر خواهد بود.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام و همچنین اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مقاله شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه کنید.

شرایط پذیرش بدون آزمون در مدارس تیزهوشان متوسطه دوم (دبیرستان)

دانش آموزان پایه هفتم و هشتم متوسطه، که در مدارس تیزهوشان درس خوانده‌اند و معدل هر دو سال آنها بالای هفده شده باشد، مجاز می‌باشند که بدون ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم و بدون آزمون وارد مدرسه تیزهوشان در پایه دهم شوند. باز هم تاکید می‌کنیم که این شرایط تنها برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم است.

چه افرادی مجاز به ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان نهم 1400 هستند؟

کلیه دانش آموزانی که بتوانند حداقل معدل لازم برای ثبت نام که 19 هست را در پایه هشتم کسب نمایند و در امتحانات پایه نهم قبول شوند می‌توانند با رعایت دیگر شرایط و ضوابط لازم که در ادامه به طور کامل شرح داده شده است، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند، البته این موارد به معنی پذیرش دانش‌آموزان در این مدارس نیست و تنها جوازی برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم خواهد بود.

چه افرادی مجاز به ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان نهم 1400 نیستند؟

داوطلبانی که معدل لازم و درج شده در شرایط را کسب نکرده باشند اگر در مقطع قبلی هم در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده باشند، نمی‌توانند در این آزمون شرکت نمایند و صلاحیت ثبت نام در این آزمون را ندارند، به همین دلیل گسب معدل 19 و قبولی در امتحانات پایه ترم نهم از شروط اصلی ثبت نام این آزمون است. در قسمت شرایط و ضوابط آزمون تیزهوشان نهم، این موارد مفصل شرح داده شده است.

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم از چه طریقی انجام می‌گیرد؟

اولین نکته ای که در ثبت نام تیزهوشان نهم باید به آن توجه داشته باید این است که تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام تیزهوشان نهم انجام می‌گردد.

سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم

قبل از شروع مراحل ثبت نام از مدیر مدرسه فرزند خود درخواست رمز همگام کنید. توجه فرمایید بدون داشتن رمز همگام اجازه ورود به سامانه ثبت نام مدارس تیزهوشان را ندارید. همچنین تنها شخصی که به رمز همگام دانش آموزی شما دسترسی دارد مدیر مدرسه، مسئول سامانه همگام آموزش و پرورش شهرتان می‌باشد. این فرد نیز به راحتی رمز را در اختیار شما نخواهد گذاشت و شما را به مدیر مدرسه ارجاع خواهد داد. متاسفانه در بعضی موارد دانش آموزان با فراموشی رمز همگام مواجه می‌شوند.

نکات مهم قبل از ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 چیست؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم لازمه‌ی ورود و ثبت نام به این مدارس شرکت در  آزمون تیزهوشان است، بایستی حتما پش از ثبت نام برای جلوگیری از هرگونه مشکل در روند ثبت نام نسبت به دریافت رمز همگام خود اقدام نمایید. افراد بسیاری به دلیل فراموشی و یا در دست نداشتن رمز همگام از ثبت در آزمون محروم خواهند ماند. توجه داشتید ظرفیت مدارس تیزهواشان محدود است پیش از ثبت نام حتماً علاوه بر این مدارس برای ثبت نام در مدارس دیگر مانند نمونه دولتی، غیرانتفاعی و .. اقدام نمایید، تا شانس خود را برای ثبت نام و پذیرش در دیگر مدارس با سطح علمی و کادر آموزشی مجرب امتحان کنید. نکته دیگر که باید به آن توجه کرد زمان ثبت نام تیزهوشان دهم می‌باشد. همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید که زمان ثبت نام تمدید نمی‌گردد و افرادی که از ایین ثبت نام جا بمانند شانس تحصیل در مدارس تیزهوشان را از دست می‌دهند.

راهنمای تصویری ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1400

پس از شروع زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شما داوطلبان می‌توانید با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم  به نشانی azmoon.medu.ir مراحل ثبت نام را طبق دستور العمل زیر طی کنند.

  1. پس ورود به سایت با وارد کردن کدملی و رمز همگام وارد سامانه شوید.
  2. سپس با صفحه زیر که مربوط به فرم تهد نامه ثبت آزمون سمپاد نهم میباشد روبرو خواهید شد.
  3. مرحله بعد مربوط به اطلاعات عمومی داوطلب مثل نام، شماره ملی و… می‌باشد که باید هر یک را دقت پر کند.  ثبت نام تیزهوشان نهم
  4. آخرین مرحله نیز مربوط به رشته‌ای که قصد ثبت نام در آن و همچنین الویت‌های انتخابی می‌باشد.
     ثبت نام تیزهوشان نهم

مراحل پرداخت هزینه

مهم‌ترین موضوع در بحث پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان نهم به دهم، تاریخ پرداخت پرداخت هزینه در سایت است که در صورت مشکل پرداخت هزینه ، امکان جاماندن از آزمون تیزهوشان وجود دارد زیرا زمان پرداخت هزینه ثبت نام تاریخ ثابتی نداشته و در طول سال شاهد تغییرات آن بوده‌ایم که باعث ایجاد مشکل حضور در آزمون در سال های گذشته برای داوطلبان سمپاد شده است.

جهت اطلاع از نحوه پرداخت مقاله پرداخت هزینه تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه کنید.

برای ثبت نام در این آزمون داوطلبان بایستی مبلغی را با هدف تأمین نیازهای مربوط به برگزاری آزمون و پشتیانی و … به صورت اینترنتی در سایت مربوط به آزمون تیزهوشان نهم به دهم پرداخت نمایند ، در سال 1399 مبلغ پرداختی 250.000 ریال یعنی 25،000 هزار تومان بود، با توجه به اینکه این قیمت هر سال نسبت به سال قبلی اندکی افزایش خواهد داشت، هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 مبلغ 300.000 ریال معادل 30.000 تومان است.

زمان برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم 1400

هر ساله زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم در اردبیهشت و یا اواخر فرودین برگزار است، البته در سال 99 زمان برگزاری این آزمون با یک استثنا به دلیل شیوع بیماری کرونا مواجه بود و این آزمون در مرداد ماه برگزار شد. زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم در سال 1400 از ساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ 20 خرداد 1400 خواهد بود.

اگر در هنگام ورود به سایت ثبت نام آزمون سمپاد با پیغام مشخصات وارد شده اشتباه است روبرو شدید، رمز همگام شما توسط مدیر مدرسه تغییر یافته. برای دریافت رمز همگام می‌توانید مجددا به مدیر مدرسه مراجعه کرده و رمز خود را دریافت کنید.

در بازه زمانی یک هفته ای قبل از آزمون سایت ثبت نام تیزهوشان دهم اقدام به انتشار کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم میکند. کارت ورود به جلسه 5 روز پیش از آزمون در سایت azmoon.medu.ir منتشر خواهد شد و داوطلبان بایستی از طریق این سایت کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. 

جهت اطلاعات بیشتر در مورد کارت مقاله کارت ورود به جلسه تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه کنید.

زمان اعلام نتایج آزمون ورودی نهم به دهم

نتایج تیزهوشان نهم به دهم معمولا اواسط مرداد ماه صورت می‌پذیرد. به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج آزمون سمپاد نهم، مرکز مشاوره باخه از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی خود اطلاع‌رسانی خواهد کرد. اما والدین گرامی این نکته مهم را فراموش نکنید، رقابت برای قبولی در مدارس تیزهوشان بسیار سخت است. بنابراین حتما به مدارس دیگر نیز فکر کنید تا در صورت عدم قبولی فرزندتان ثبت‌نام مدارس دیگر را از دست ندهید. توجه کنید هنگام اعلام نتایج آزمون تیزهوشان معمولا تمام مدارس خوب و باکیفیت پر شده‌اند.

نکات و ناگفته های مهم درباره ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم چیست؟

در صورتی که پس از دریافت نتایج نهایی، به نتیجه پیش رو با دلایل منطقی اعتراضی داشتید، می‌توانید نسبت به نتایج اعتراض نمایید.

والدین گرامی، در صورت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم می‌توانند در زمان مقرر با ورود به پورتال خود به نتایج آزمون اعتراض بزنند. زمان حدودی اعتراض به نتایج آزمون سمپاد نهم به دهم معمولا یک هفته بعد از اعلام نتایج می‌باشد.

شما می‌توانید در یکی از موارد زیر اعتراض خود را انجام دهید:

  • مطابقت نداشتن تعداد پاسخ‌های صحیح، غلط و نزده مندرج در کارنامه با تصویر پاسخ‌برگ
  • خطا در محاسبه نمره کل آزمون
  • مطابقت نداشتن اولویت‌های مندرج در کارنامه با اولویت‌های درج شده در کارت ورود به جلسه
  • اعمال نشدن ضابطه پذیرش مربوط به چندقلوها

همراهان محترم اعتراض به نتایج آزمون بدون هیچ عدله محکمی بی‌فایده بود و بررسی نخواهد شد.

پس از ثبت نام در آزمون تیزهوشان چه کارهایی باید انجام دهیم؟

پس از درج اطلاعات شخصی و تحصیلی در سامانه پیش از تأیید حتماً اطلاعات خود را بررسی نمایید تا اطلاعات را به درستی وارد نمایید، پس از درج و تکمیل اطلاعات در سامانه کد پیگیری در اختیار شما قرار داده خواهد شد، در نگهداری این کد نهایت دقت را به خرج دهید زیرا برای طی دیگر مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون و اعلام نتایج و مشاهده انها، به این کد احتیاج خواهید داشت. در صورتی که ثبت نام شما در کافینت و یا توسط افراد غریبه انجام می‌شود، دقت و توجه نسبت به موارد گفته شده دو چندان خواهد شد و نیاز به تمرکز و دقت بسیار است.

چگونه اطلاعات ثبت نامی خود را در سامانه ویرایش کنیم؟

امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام در هنگام ثبت نام وجود دارد ولی اگر دانش‌آموز بعد از زمان ثبت نام آزمون سمپاد متوجه اشتباه در وارد کردن اطلاعات ثبت نام آزمون خود شود در بازه زمانی دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون سمپاد نهم به دهم اقدام نمایند. در دو بازه‌ی زمانی نام برده اطلاعاتی از قبیل استان،شهر مقصد و اولویت‌های انتخابی امکان پذیر خواهد بود و دقت داشته باشید امکان ایجاد تغییر در نام ، نام خانوادگی ، کدملی ، نوع دبستان و نوع استان کنونی وجود ندارد.

برای اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون تیزهوشان می‌توانید مقاله ویرایش ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه نمایید.

نکات تکمیلی

باید به این نکته توجه داشته باشید که بجز یک سهمیه سهمیه دیگری جز سهمیه های آزمون نهم به دهم نمی‌باشد. لذا سهمیه‌های متداولی از جمله سهمیه ایثارگران، خانواده شهدا، فرهنگیان و غیره در این آزمون قابل اعمال نیست. تنها سهمیه موجود در آزمون تیزهوشان که در دفترچه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم نیز ذکر شده است شرکت همزمان دانش‌آموزان همزاد ( دوقلو ) يا بالاتر، همجنس يا غیرهمجنس در آزمون و پذيرش يکی از آنان است.

جهت اطلاعات کامل در مورد سهمیه مقاله سهمیه تیزهوشان را مطالعه کنید.

در آخر باید توجه باشید که در صورت رعایت کردن نکات گفته شده و طی کردن مراحل ثبت نام سمپاد نهم به طور قیق در این عمر مشکلی نخواهد بود و می‌توانید ثبت نام را با موفقیت به پایان برسانید. همچنین پیشنهاد می‌شود جهت کسب اطلاعات بیشتر و موفقیت در آزمون و آشنایی با نمونه سوالات مقاله چگونه در تیزهوشان نهم قبول شویم را مطالعه کنید.

سوالات متداول

1- نحوه ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم چگونه است ؟

 

به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان .

2- سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل چه مواردی است ؟

 

سوالات آزمون تیزهوشان نهم شامل دو بخش استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است .

3- ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم در چه زمانی است ؟

 

بازه‌ی زمانی ثبت آزمون تیزهوشان نهم اواخر بهمن تا اوایل اسفند هرسال است‌ .

 

4 نظرات
  1. Clara می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    ببخشید زمان ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم تا ۳ ادیبهشت بود و امروز ۱۱ اردیبهشت هست میشه الان ثبت نام کنم؟ اخه من به اینترنت دسترسی نداشتم اگر الان ثبت نام کنم ثبت نامم صورت میگیره یعنی می تونم آزمون رو شرکت کنم . و اینکه خواهرم پایه هفتم هست و یه خواهر دارم که پایه ششم هست اونا هم نتونستن ثبت نام کنن😔😔

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      لطفا هرچه سریع تر با کارشناسان (شماره های بالا) تماس بگیرید

  2. […] نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم متقاضیان بسیار زیادی دارد. دانش آموزانی که شرایط ثبت […]

  3. مهسا می گوید

    سلام من کلاس هشتم هستم و میخواهم به کلاس نهم بروم میشود زمان دقیق ثبت نام ازمون تیر هوشان رو بهم بگید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.