زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400-1401

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم هرساله به صورت هماهنگ در سراسر کشور برای ورود دانش‌آموزان واجد شرایط به مقطع متوسطه دوم برگزار می‌شود. با توجه به تغییرات ایجاد شده در سال گذشته ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه نهم و ثبت نام مدارس نمونه دولتی به صورت هماهنگ و از طریق سامانه ( azmoon.medu.ir ) انجام می‌شود، همچنین آزمون‌ها نیز به صورت هماهنگ در یک روز برگزار می‌شود. در این مقاله قصد داریم زمان برگزاری آزمون استعدادهای درخشان نهم را در اختیار داوطلبان قرار دهیم.

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان را دارند با آگاهی از ضرایب، نحوه برگزاری آزمون و همچین دریافت دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان می‌توانند مقاله دریافت دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه کنند.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم باید در بازه زمانی 11 فروردین 1400 لغایت 25 فروردین 1400 و به مدت 15 روز  با مراجعه به سایت ( azmoon.medu.ir ) اقدام به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی نموده و در تاریخ تعیین شده در جلسه آزمون حضور یابند. همچنین داوطلبان پنج روز قبل از برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پایه دهم باید به سایت ذکر شده جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم مراجعه کنند. با توجه به تغییرات ایجاد شده توسط مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در جهت تغییر بازه زمانی ثبت نام آزمون، زمان برگزاری آزمون ورودی پایه دهم سال 1400 ساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ 20 خرداد 1400 خواهد بود.

توصیه های قبل از زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم

به داوطلبان توصیه می‌شود که قبل از برگزاری و شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان حتماً موارد زیر را رعایت کنند.

  1. یک تا نیم ساعت قبل از زمان برگزاری آزمون استعدادهای درخشان نهم در محل حاضر باشید.
  2. با توجه به طولانی بودن زمان آزمون برای دانش‌آموز خود یک بطری شربت آبلیمو عسل و چند عدد خرما تهیه فرمایید.
  3. دانش‌آموز از مصرف زیاد آشامیدنی از شب قبل پرهیز کند. این موضوع را جدی بگیرید بیشتر اتلاف وقت دانش‌آموزان در جلسه آزمون استفاده مکرر از سرویس بهداشتی است.
  4. با فرزند خود صحبت کنید، تا استرس آن‌ها کاسته شود. یادمان باشد این آزمون  جدی‌ترین آزمون آن‌ها تا این مرحله تحصیلی می‌باشد. تاکید کنید در صورت سخت بودن سوالات برای بقیه هم سخت است.
  5. روز قبل از آزمون درس خواندن را رها کنند و به فعالیت بدنی کم خطری نظیر رفتن به بوستان یا استخر با خانواده بپردارد.

یادمان باشد نتیجه تمام زحمات خود را در این چند دقیقه آزمون میتوانیم بگیریم . پس نکات بالا را جدی بگیرید.

توصیه های بعد از زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم

داوطلبان عزیز باید توجه داشته باشند که به دلیل سختی آزمون ورودی پایه دهم و همچنین زیاد بودن داوطلبان این آزمون باید بعد از برگزاری آزمون از شرایط پذیرش دیگر مدارس مثل: ( مدارس نمونه دولتی، مدارس شاهد و … ) آگاه باشند تا در صورت عدم پذیرش و قبولی در مدارس تیزهوشان فرصت ثبت نام دردیگر مدارس را از دست ندهند.

سهمیه مدارس تیزهوشان

تنها سهمیه موجود در آزمون ورودی پایه دهم مدارس تیزهوشان سهمیه چندقلوها برای واجدین شرایط آزمون تیزهوشان نهم به دهم است. و سهمیه دیگری برای داوطلبان مدارس تیزهوشان درنظر گرفته نشده است. بر این اساس در صورتی که دانش‌آموزان چندقلو هم‌‌زاد (دوقلو یا بیشتر، هم‌جنس یا غیر‌هم‌جنس) در آزمون ورودی تیزهوشان نهم یه دهم به طور همزمان شرکت نمایند و در صورت پذیرش یکی از آنان، ديگري فقط به شرط کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز آزمون آخرین فرد پذیرفته شده، در مدرسه مورد تقاضا می‌تواند براساس اولویت‌های انتخابی خود، مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده، ثبت نام نماید.

سوالات متداول

1- زمان برگزاری آزمون تیزهوشان در چه تاریخی است ؟

 

این آزمون اغلب در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود .

2- امکان تعویق آزمون تیزهوشان وجود دارد ؟

 

بله برحسب بعضی شرایط امکان تعویق وجود دارد .

3- چه مواردی را بایستی هنگام برگزاری آزمون رعایت کنیم ؟

 

برای آگاهی از موارد پر اهمیت هنگام آزمون مقاله را تا پایان مطالعه نمایید .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.