زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

بسیاری از داوطلبان آزمون تیزهوشان نهم به دهم، پس از ثبت نام در این آزمون بایستی منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه نمایند و پس از آن در آزمون شرکت نمایند. برخی دانش‌آموزان از زمان ثبت نام در این آزمون خبر نداشته و از ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم محروم می‌مانند در این مقاله تلاش شده است تا اطلاعات لازم درباره زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم دراختیار متقاضیان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم گذاشته شود.

دانش‌‌آموزان پایه نهم علاقه‌مند به ثبت نام در مدارس تیزهوشان برای دریافت اطلاعات لازم درباره زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم و نحوه شرایط ثبت نام تا پایان مقاله را مطالعه نمایید.

زمان ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

با هدف شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد جهت ادامه‌ی تحصيل در مدارس استعداد درخشان آزمون ورودی نهم به دهم با توجه به شرایط و ضوابط مدارس تیزهوشان برگزار می‌گردد. زمان ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان سمپاد از 26 بهمن ماه لغایت 3 اسفند 98 برای آزمون سال 99 درنظر گرفته شده بود، زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 از 11 فروردین 1400 لغایت 25 فروردین 1400 و به مدت 15 روز تعیین شده است و قابل تمدید نمی‌باشد، داوطلبان از طریق سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان می‌بایستی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

این آزمون برای داوطلبان خارج و داخل کشور به صورت همزمان در داخل کشور برگزار می‌شود.

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم و شرکت در آزمون ورودی، از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار کلیه داوطلبان قرار می‌گیرد. همچنین مشخصات و ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سراسر کشور  هنگام ثبت نام قابل مشاهده خواهد بود.

نحوه و شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

تمامی داوطلبان مدارس تیزهوشان دقت نمایند که کلیه فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل داوطلبان، در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

داوطلبان مدارس تیزهوشان می‌بایستی از طریق سایت azmoon.medu.ir نسبت به ثبت نام خود از طریق سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اقدام نمایند. داوطلبان مدارس سمپاد می‌بایست تابعیت ایرانی داشته باشند، البته داوطلبان غیر ایرانی نیز می‌توانند با داشتن برخی شرایط و ضوابط در آزمون تیزهوشان شرکت نمایند، همچنین معدل کل داوطلبان آزمون تیزهوشان باید در پایه هشتم حداقل 19 باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت‌ نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

تمدید زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

همانطور که گفته شد زمان ثبت نام در بازه زمانی 26 بهمن تا 3 اسفند 98 بوده که داوطلبین به صورت اینترنتی می‌بایست نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. معمولاً پس از پایان بازه‌ی زمانی اصلی، زمان ثبت نام در بازه‌ی زمانی 2 یا 3 روزه از طریق انتشار اطلاعیه‌ای از طرف مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تمدید خواهد شد که در این بازه‌ی چند روزه داوطلبین مدارس تیزهوشان مهلت دارند تا از طریق سایت azmoon.medu.ir اقدام نمایند. زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم در سال 1400از ساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ 20 خرداد 1400 خواهد بود. داوطلبین مدارس تیزهوشان در پایه نهم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تمدید زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایند.

سهمیه آزمون تیزهوشان نهم به دهم

آزمون مدارس تیزهوشان هم مانند کنکور سراسری دارای سهمیه می‌باشد، اما این سهمیه با سهمیه‌های کنکور متفاوت می‌باشد تنها سهمیه موجود در آزمون تیزهوشان، سهمیه چندقلوها بوده که با داشتن برخی شرایط و ضوابط داوطلبین واجد شرایط می‌توانند از آن استفاده نمایند، به جز سهمیه چندقلوها، سهمیه دیگری برای مدارس تیزهوشان وجود ندارد و بقیه سهمیه‌ها مانند خانواده فرهنگی و ایثارگران برای مدارس نمونه دولتی می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات درباره شرایط سهمیه چندقلوها می‌توانند مقاله سهمیه آزمون تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه کنید.

سوالات متداول

1-زمان برگزاری آزمون تیزهوشان در چه تاریخی است ؟

 

این آزمون اغلب در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود .

2-امکان تعویق آزمون تیزهوشان وجود دارد ؟

 

بله برحسب بعضی شرایط امکان تعویق وجود دارد .

3-زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم در چه ماهی است ؟

 

اغلب در بهمن یا اسفند، البته این زمان امکان تغییر دارد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.