کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر

0
زمان تقریبی مطالعه: 11 دقیقه
مرکز مشاوره باخه
طراحی، ساخت و استفاده از برنامه های کاربردی و نرم افز
 

طراحی، ساخت و استفاده از برنامه های کاربردی و نرم افزاری در سازمان ها به منظور افزایش بهره وری انسان ها می‌باشد. ارشد مهندسی کامپیوتر با بهره گیری از علوم کامپیوتر، مهندسی، مدیریت تجهیزات و دیگر زمینه ها به رشته ای با ارزش های اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است. سیستم عامل، الگوریتم های موازی، طراحی و ساخت کامپایلرها، زراحی و پیامده سازی پایگاه های داده و … ازجمله مواردی هستند که متخصصین در این رشته توانایی و تسلط بر آنها را کسب خواهند کرد.

فهرست مطالب

مرکز مشاوره باخه تلاش نموده با جمع آوری موضوعات مربوط به کنکور ارشد سراسری، مقاله ای جامع را پیرامون این آزمون در احتیارتان قرار دهد. در صورتی‌که نیاز به مطالعه کامل مقاله ندارید می‌توانید از فهرست زیر قسمت دلخواه را انتخاب نموده و با کلیک روی آن، مطلب مورد نیاز را مطالعه کنید.

گرایش ها و منابع ارشد مهندسی کامپیوتر

آشنایی داوطلبان کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر با گرایش های این رشته، دروس امتحانی و منابع اصلی آزمون بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در ادامه منابعی که متقاضیان این رشته به منظور شرکت در آزمون موظف هستند آنها را مطالعه کنند در اختیارتان قرار داده شده است.

  • معماری سیستم های کامپیوتری
  • هوش مصنوعی و رباتیکز
  • نرم افزار
  • شبکه های کامپیوتری
  • رایانش امن
  • بیوانفورماتیک
  • الگوریتم ها و محاسبات

انتخاب گرایش و رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای اهمیت فراوانی است زیرا تعیین کننده تخصص اصلی فرد در آینده برای ورود به بازارکار و یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می باشد.

جدول ضرایب ارشد مهندسی کامپیوتر

عناوين دروس امتحاني: 1- زبان عمومي و تخصصي (انگليسي)، 2- رياضيات (رياضي عمومي ( 1و 2)، معادلات ديفرانسيل، آمار و احتمال مهندسي، رياضيات گسسته )، 3- دروس تخصصي مشترك دروس تخصصي مشترك (ساختان داده ها و طراحي الگوريتم ها، نظريه زبان ها و ماشين ها، مدارهاي منطقي، معماري كامپيوتر، سيستم عامل و شبكه هاي كامپيوتري 4- دروس تخصصي معماري سيستمهاي كامپيوتري (مدارهاي الكتريكي، الكترونيك ديجيتال و VLSI سيگنال ها و سيستم ها)، 5- دروس تخصصي هوش مصنوعي و رباتيكز (مدارهاي الكتريكي، هوش مصنوعي، سيگنال ها و سيستم ها )، 6- دروس تخصصي نرم افزار،شبكه هاي كامپيوتري، رايانش امن (كامپايلر، پايگاه داده ها، هوش مصنوعي)

رشته

گرایش

کد ضریب

ضرايب دروس امتحاني به ترتيب دروس
1 2 3 4 5 6
مهندسي كامپيوتر
معماري سيستمهاي كامپيوتري 1 1 2 4 3 0 0
هوش مصنوعي و رباتيكز 2 1 2 4 0 3 0
بيوانفورماتيك 2 1 2 4 0 3 0
نرم‌افزار 3 1 2 4 0 0 3
شبكه‌هاي كامپيوتري
رايانش امن
الگوريتم‌ها و محاسبات
____ 3 1 2 4 0 0 3

نکته: داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برحسب علایق خود می‌توانند یکی از گرایش‍های این رشته را انتخاب کرده و با توجه به دروس امتحانی ذکر شده و ضرایب آنها نسبت به مطالعه منابع لازم اقدام نمایند.

آمادگی برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد نیازمند شناسایی منابع مفید است که اگر به درستی انتخاب شود، می‌تواند داوطلب را به قبولی در این آزمون نزدیک کند.

منابع کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر باتوجه به شرایط و موقعیت داوطلب به ۳ دسته تقسیم می‌شود:

  1. منابع اصلی: اگر داوطلب اطلاعات کافی و جامع را از رشته مورد نظر ندارد پیشنهاد میشود که از منابع اصلی استفاده کند تا بصورت کامل با موضوعات هر مبحث آشنایی پیدا کند. پس از آن می‌تواند از کتاب های آموزشی و جزوه ها برای تست زنی استفاده کند.
  2. کتاب های کمک اموزشی: اگر داوطلب اطلاعات کافی و جامع در مورد رشته مورد نظر دارد و وقت چندان زیادی هم ندارد بهتر است از منابع کمک آموزشی کمک بگیرد.
  3. جزوه ها: اگه داوطلب اطلاعات کافی و جامع در مورد رشته مورد نظر دارد و وقت مناسب و کافی برای مطالعه ندارد بهتر است که از جزوه های آموزشی استفاده کند.

نکته: داوطلبان طبق سطح علمی می‌توانند از هر بخشی و یا حتی هر ۳ بخش که ذکر شد، بر اساس نیازشان کمک بگیرند.

نکته: داوطلب می تواند برای تهیه جزوه از انتشارات دانشگاه های معتبر مربوط به هر رشته استفاده کند.

ارشد مهندسی کامپیوترمنابع اصلی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر

دروس امتحانی منابع مطالعاتی اصلی
زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) 504 واژه ضروری تافل، گرامر کاربردی شهاب اناری، کتابهای زبان تخصصی مخصوص دانشجویان کامپیوتر

ریاضیات

(ریاضی عمومی 1 و 2 / معادلات دیفرانسیل/ آمار و احتمال مهندسی/ ریاضیات گسسته)

 ریاضی عمومی نوشته ایساك مارون مترجم خلیل پاریاب/ معادلات دیفرانسیل نوشته دکتر اصغر کرایه چیان/ آمار ریاضی نوشته والپول، آمار و احتمالات دکتر مسعود نیکوکار/ ریاضیات گسسته  گریمالدی

دروس تخصصی مشترک

( ساختمان داده ها و طراحی الگوریتم ها/ نظریه زبان ها و ماشین ها/ مدارهای منطقی/ معماری کامپیوتر/ سیستم عامل و شبکه‌های کامپیوتری

اصول ساختمان داده‌ها و اصول الگوریتم‌های کامپیوتری نوشته هورویتز/ مقدمه ای بر زبانهای رسمی و ماشین نوشته لینز/ اصول طراحی دیجیتال نوشته واکرلی/ طراحی سیستم های کامپیوتری نوشته مانو/  سیستم‌های عامل مدرن نوشته تننباوم/

دروس تخصصی معماری سیستم‌های کامپیوتری

(مدارهای الکتریکی/ الکترونیک دیجیتال و VLSI/ سیگنالها و سیستمها)

نظریه اساسی مدارها و شبکه ها نوشته چارلز دسور و ارنست کوه مترجم پرویز جبه دار/ الکترونیک دیجیتال نوشته مهدی صدیقی، والیزاده و مهدی پور/  سیگنالها و سیستم ها نوشته اپنهام ایلن ویلنگی مترجم مهندس مجید ملکان و مهندس محمود دیانی

دروس تخصصی هوش مصنوعی و رباتیکز

(مدارهای الکتریکی/هوش مصنوعی/سیگنال ها و سیستم ها)

 نظریه اساسی مدارها و شبکه ها تألیف چارلز دسو ارنست کوه، ترجمه پرویز جبه دار مارالانی/ هوش مصنوعی نوشته راسل/ سیگنالها و سیستم ها نوشته اپنهام و ایلن ویلنگی مترجم مهندس مجید ملکان و مهندس محمود دیانی

دروس تخصصی نرم افزار ، شبکه‌های کامپیوتری ، رایانش امن

( کامپایلر، پایگاه داده‌ها، هوش مصنوعی)

 اصول طراحی کامپایلر تألیف آی هو/پایگاه داده ها نوشته دیت/ اصول پایگاه داده نوشته سیلبر شاتز/  هوش مصنوعی نوشته راسل، پرولوگ نوشته براتکو

یکی از مشکلات داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد انتخاب منابع کمک آموزشی است. زیرا مؤسسات زیادی وجود دارند که بسته های آموزشی متفاوتی ارائه میدهند که هر داوطلب می‌تواند طبق نیاز و شرایطش از این منابع استفاده کند.

زمان بندی کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر 99

کنکور کارشناسی ارشد هر سال توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد داوطلبین باید با اطلاع از شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند.

شرایط و ضوابط و زمان‌بندی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

داوطلبانی که تمامی شرایط عمومی و اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد را دارا باشند می‌توانند در بازه زمانی ثبت نام با ورود به سامانه سازمان سنجش اموزش کشور  اقدام به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ نمایند.

پیشنهاد می‌کنیم به جهت آشنایی با نحوه و مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ مقاله مربوط به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

شرایط و ضوابط

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ را دارند باید شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را دارا باشند. مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ به جهت آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام اولیه لازم و ضروری است. ما در این مقاله برخی از شرایط و ضوابط مورد نیاز را ذکر می‌کنیم:

شرایط عمومی

الف) اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

ب) عدم احراز ملتزم نبودن نسبت بـه احکـام عملـی اسـلام (انجـام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات).

تبصره: اقلیتهای دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آنکه متجاهر بـه نقـض احکام اسلامی نباشند.

ج) عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران. تبصره: در صورتی که داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی داشته، بایـد تغییر نظر او احراز شود.

د) نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها.

ه) عدم احراز فساد اخلاقی.

و) عدم اشتهار به ارتکـاب اعمـال خـلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی

الف) داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفهای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسـی کـه مـدرک
مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

ب) براساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۸، پذیرفته‌شدگان نهائی دوره‌های روزانه در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۷، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال سال ۱۳۹۸ نخواهند بود.

ج) دانشجویان سال آخر و دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۰۶/۳۱ به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند، در صورتیکه معدل آنان کمتر از ۱۲ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

د) پذیرفته‌شدگان دوره روزانه باید برابر طول مدت تحصیل خود در کارشناسی ارشد، در زمان ثبت نام تعهد بسپارند تا در صورت نیاز در محلی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می‌کند به خدمت اشتغال ورزند.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ باید در بازه زمانی ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ تا ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ از طریق سامانه سازمان سنجش اموزش کشور اقدام به ثبت نام نمایند.

آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور کنکور کارشناسی ارشد در تاریخ پنجشنبه ۹۹/۰۱/۲۸ و جمعه ۹۹/۰۱/۲۹ برگزار خواهد شد. افرادی که در آزمون ثبت نام نموده اند باید چند روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نمایند. مشخصات فردی داوطلب و همچنین محل و زمان دقیق برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در داخل کارت ورود به جلسه درج گردیده است.

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت اطلاعات درج شده برروی کارت ورود به جلسه با اطلاعات داوطلب، افراد باید نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند.

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در نیمه دوم خرداد ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد. داوطلبان با مشاهده کارنامه منتشر شده توسط سازمان سنجش و بررسی و تحلیل کارنامه خود برای انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری و آزاد اقدام می‌نمایند. لازم به ذکر است که این مرحله اعلام نتایج اولیه بوده و اعلام نتایج نهائی پس از انتخاب رشته، در نیمه اول شهریور ماه اعلام می‌گردد.

نکته مهم در رابطه با انتخاب رشته مجزا بودن انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری و آزاد می‌باشد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد در داخل سامانه دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. برای آشنایی کامل با نحوه انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری و آزاد می‌توانید مقاله انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

کسانی که نسبت به نتایج اعلام شده هرگونه اعتراضی داشته باشند می‌توانند از طریق دانشگاه آزاد و سازمان سنجش پیگیری و اعتراض نمایند.

تخمین رتبه وقبولی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش اموزش کشور مهم‌ترین مسئله بررسی کارنامه، اطلاع از ظرفیت‌ها و همچنین تحلیل و بررسی شانس قبولی در دانشگاه‌ها و دوره‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است. بررسی و تحلیل کارنامه و تخمین شانس قبولی فرد یک موضوع فنی است که مشاوران متخصص در این زمینه می‌توانند داوطلبان را راهنمایی‌ کنند.

جهت آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب رشته مقاله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

ارشد مهندسی کامپیوترظرفیت های پذیرش کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر

دانشگاه‌های سراسری و آزاد در سرتاسر کشور در دوره‌های مختلف در این رشته دانشجو می‌پذیرند. میزان ظرفیت این رشته در دانشگاه‌های مختلف بصورت زیر است.

روزانه نوبت دوم مجازی پردیس خودگردان پیام نور غیرانتفاعی مجازی غیرانتفاعی آزاد
1200 372 540 230 120 3260 360 1840
مجموع : 7922

 

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد معماری کامپیوتری

رتبه تراز زبان عمومی و تخصصی  ریاضیات  دورس تخصصی مشترک دروس تخصصی معماری سیستمهای کامپیوتری 
157 5160 15.56 21.67 40.48 0
214 4939 54.44 8.33 35.8 0
393 4408 7.78 40 3.45 20
474 4193 3.33 10 35.63 0
712 3837 45.56 6.67 25 0
936 3600 31.11 6.67 22.62 0
1045 3502 63.33 10 12.35 0

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد هوش مصنوعی

رتبه تراز زبان عمومی و تخصصی  ریاضیات  دورس تخصصی مشترک  دروس تخصصی هوش مصنوعی و رباتیکز 
164 5325 15.56 21.67 40.48 5
253 4869 54.44 8.33 35.8 0
567 4015 3.33 10 35.63 -5
605 3939 63.33 10 12.35 10
703 3786 45.56 6.67 25 0
813 3661 26.67 0 10.71 21.67
901 3557 8.89 0 21.43 1

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد شبکه و امنیت

رتبه تراز زبان عمومی و تخصصی  ریاضیات  دورس تخصصی مشترک  دروس تخصصی نرم افزار 
147 5386 54.44 8.33 35.8 21.05
242 4872 63.33 10 12.35 38.6
298 4704 15.56 21.67 40.48 0
452 4304 3.33 10 35.63 11.11
794 3739 45.56 6.67 25 5.26
831 3693 31.11 6.67 22.62 8.77
928 3591 14.44 0 15.48 22

رتبه قبولی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر

رتبه نام زیر گرایش محل قبولی
195 معماری سیستم های کامپیوتری روزانه- دانشگاه تهران
341 معماری سیستم های کامپیوتری روزانه- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی – تهران
581 معماری سیستم های کامپیوتری روزانه- دانشگاه تربیت مدرس
708 معماری سیستم های کامپیوتری نوبت دوم- دانشگاه تبریز
845 معماری سیستم های کامپیوتری روزانه- دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیل
65 شبکه های کامپیوتری روزانه- دانشگاه صنعتی شریف – تهران
142 نرم افزار نوبت دوم- دانشگاه تهران
220 نرم افزار روزانه- دانشگاه تربیت مدرس
295 رایانش امن روزانه- دانشگاه تربیت مدرس
356 نرم افزار روزانه- دانشگاه شیراز
456 نرم افزار روزانه- دانشگاه تبریز
594 نرم افزار نوبت دوم- دانشگاه صنعتی اصفهان
760 رایانش امن نوبت دوم- دانشگاه اصفهان
18087 شبکه های کامپیوتری غیرانتفاعی- دانشگاه غیرانتفاعی شمال – آمل
18523 نرم افزار غیرانتفاعی- موسسه غیرانتفاعی رشدیه – تبریز
50 هوش مصنوعی و رباتیکز نوبت دوم- دانشگاه تهران
189 هوش مصنوعی و رباتیکز روزانه- دانشگاه علم و صنعت ایران – تهران
301 هوش مصنوعی و رباتیکز نوبت دوم- دانشگاه شهید بهشتی – تهران
421 هوش مصنوعی و رباتیکز روزانه- دانشگاه فردوسی مشهد
6992 قرآن کاوی رایانشی پردیس- دانشگاه شهید بهشتی – تهران

سهمیه های ارشد

کنکور کارشناسی ارشد مانند سایر مقاطع تحصیلی دارای سهمیه‌هایی است که داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط قانونی که در دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد می‌باشد می‌توانند از این سهمیه‌ها بهره‌مند گردند. در ادامه به معرفی ان سهمیه‌ها می‌پردازیم.

۱- سهمیه رزمندگان: رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه بصورت متوالی یا متناوب در جبهه

۲- سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی: همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان

۳- سهمیه ایثارگران ۵ درصدی: جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه

۴- سهمیه استعدادهای درخشان:

الف) برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی ـ دانشجویی

ب) دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان

ج) رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنوارههای خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با مشارکت حداقل ۵۰ %در دستاورد حائز رتبه

د) دانش‌آموخته رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده است.

ه) دانش‌آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده است

۵- سهمیه حافظان قرآن مجید: حافظان قرآن بدون مدرک کارشناسی می‌توانند برای مجموعه امتحانی شماره ۱۱۱۱ شرکت نمایند.

به منظور اطلاع از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

نمونه کارنامه ارشد معماری کامپیوتری با سهمیه

رتبه رتبه کشوري تراز سهمیه  زبان عمومی و تخصصی  ریاضیات  دورس تخصصی مشترک  دروس تخصصی معماری سیستمهای کامپیوتری 
58 775 3852 5% 27.78 3.33 17.28 5
125 1667 3172 5% 68.89 10 4.94 0
167 2367 2893 5% 8.89 0 19.75 0
255 3574 2587 5% 50 0 6.17 0
301 4338 2445 5% 8.89 0 11.11 0
310 4525 2412 5% 32.22 8.33 6.17 0
6604 7101 2102 25% 48.89 0 0 0

نمونه کارنامه ارشد هوش مصنوعی با سهمیه

رتبه رتبه کشوري تراز سهمیه  زبان عمومی و تخصصی  ریاضیات  دورس تخصصی مشترک  دروس تخصصی هوش مصنوعی و رباتیکز 
89 1106 3470 5% 27.78 3.33 17.28 0
137 1615 3142 5% 68.89 10 4.94 0
155 1903 3018 5% 15.56 0 10.71 13.33
175 2335 2863 5% 8.89 0 19.75 0
295 3954 2485 5% 50 0 6.17 -3.32
318 4313 2427 5% 8.89 0 11.11 0
208 7190 2089 25% 48.89 0 0 0

نمونه کارنامه ارشد شبکه و امنیت با سهمیه

رتبه رتبه کشوري تراز سهمیه  زبان عمومی و تخصصی  ریاضیات  دورس تخصصی مشترک  دروس تخصصی نرم افزار 
31 292 4819 5% 68.89 10 4.94 43.86
99 1224 3440 5% 27.78 3.33 17.28 3.51
171 2268 2937 5% 8.89 0 19.75 5.56
235 3235 2664 5% 32.22 8.33 6.17 9.26
313 4323 2450 5% 50 0 6.17 0
326 4606 2403 5% 4.44 0 7.14 5.56
85 3857 2535 25% 48.89 0 0 12.28

ارشد مهندسی کامپیوتر بدون کنکور

دانشگاه‌های سراسری و آزاد در دوره‌های مختلف روزانه و شبانه و غیرانتفاعی و فراگیر پیام نور همه ساله بصورت بدون کنکور نیز دانشجو می‌پذیرند.  برای ورود بدون کنکور به این دانشگاه‌ها متقاضیان باید از شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور را مطالعه و در صورت دارا بودن شرایط نسبت به ثبت نام آن اقدام نمایند. بازه زمانی ثبت نام و اعلام نتایج هرکدام از دوره‌های بدون آزمون و همچنین شرایط و نحوه ورود آنها با هم متفاوت بوده و تمامی متقاضیان باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی مربوطه باشند. لذا متقاضیان می‌توانند با مطالعه مقاله مربوط به ارشد مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور اقدام به شرکت در دوره‌های بدون آزمون نمایند.

مرکز مشاوره باخه
طراحی، ساخت و استفاده از برنامه های کاربردی و نرم افز
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.