اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد داوطلبان مجاز به  انتخاب رشته در دانشگاه‌های روزانه، شبانه، پیام نور، آزاد و… میتوانند در زمان مشخص شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به تکمیل فرم مربوط به انتخاب رشته کارشناسی ارشد نمایند. داوطلبان در این مرحه مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل متناسب با مجموعه امتحانی خود می‌باشد.

جهت اطلاع و مشاهده کد رشته محل‌ها می‌توانید مقاله دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مطالعه کنید.

داوطلبان پس از الویت بندی کد رشته محل‌های مورد علاقه خود منتظر اعلام نتیجه انتخاب رشته ارشد خود هستند تا از قبولی یا عدم قبولی خود در دانشگاه آگاه شوند تا در صورت قبولی اقدام به تهیه و تکمیل مدارک خود و مراجعه به دانشگاه محل قبولی کنند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا به شرح زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد و همچنین چگونگی دریافت آن بپردازیم.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد

سازمان سنجش آموزش کشور که مجری برگزاری آزمون کارشناسی ارشد می‌باشد به هنگام ثبت نام در دفترچه ثبت نامی آزمون ارشد جدولی را تحت عنوان جدول زمان بندی در دفترچه قرار می‌دهد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این ای جدول از زمان برگزاری آزمون ، زمان انتشار نتایج انتخاب رشته ارشد و… آگاه شوند.

پس از اتمام زمان انتخاب رشته انتخاب رشته ارشد الویت‌های انتخابی داوطلبان توسط ربات سازمان سنجش برسی می‌شود و قبولی‌های آزمون کارشناسی ارشد مشخص می‌شود.

در سال‌های گذشته نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد در اواسط شهریور ماه اعلام می‌شد. اما با توجه به این که آزمون سال جاری نسبت به سال‌های قبل با کمی تأخیر برگزار شد ممکن است نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد نیز با کمی تأخیر انجام می‌گردد.

به محض انتشار اعلام نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد این مقاله بروزرسانی می شود.

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته ارشد

بعد از این که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد و داوطلب با توجه به درصد‎‌های کسب کرده در کنکور الویت های خود را انتخاب کرد، در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد باشد وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شده و به صورت زیر عمل کنند.

  • ورود به سایت سنجش و بخش کارشناسی ارشد
  • انتخاب گزینه سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ۹۹
  • انتخاب گزینه ورود به سیستم
  • وارد کردن اطلاعات خواسته شده
  • مشاهده نتایج نهایی

همچنین در ادامه این مقاله راهتمای تصویری مشاهئه نتیجه انتخاب رشته ارشد را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

راهنمای تصویری مشاهده نتیجه انتخاب رشته

در اولین مرحله به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی ( sanjesh.org ) مراجعه کرده و گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب کنید.

نتایج نهایی کنکور ارشد

روی سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ( کارنامه اولیه، الویت بندی رشته‌ها و نتیجه انتخاب رشته ارشد ) کلیک کنید .

نتیجه نهایی کنکور ارشد

پس از باز شدن برگه جدید بر روی گزینه ورود به سیستم کلید کرده، برای ورود به سیستم می‌توانید به دو صورت عمل کنید:

  1. وارد کردن شماره پرونده +شماره پیگیری ثبت نام + عبارت امنیتی
  2. شماره پرونده + شماره داوطلبی + کد ملی + عبارت امنیتی

نتیجه انتخاب رشته ارشد

با کلیک بر روی آیکون ( مشاهده نتایج نهایی ) می توانید کارنامه مربوط به خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز پرینت آن را نیز داشته باشید.

نتیجه انتخاب رشته ارشد

اعتراض به نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

معمولاً در تمامی دوره‌ها، به متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد امکان اعتراض به نتایج اعلام شده فراهم می‌شود. شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد می‌توانند با مراجعه به سامانه ارسال درخواست سازمان سنجش اعتراض به نتایج ارشد خود را اعلام نمایند. برای این کار ابتدا باید عضویت خود را در سامانه ذکر شده انجام دهد و سپس با داشتن آدرس پست الکترونیک و رمز عبور وارد سامانه شوند و درخواست خود را ثبت کنند.

مهلت ثبت درخواست تجدید نظر در آزمون سال گذشته تا 26/ شهریور ماه بوده است، یعنی داوطلبان حدود 10 روز پس از انتشار نتایج میتوانستند اعتراض خود را ثبت کنند از این رو پیش بینی می‌شود که مدت زمان امکان اعتراض به نتایج در سال جاری نیز مانند سالیان گذشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.