ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

0
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

اشتباه در درج اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400  برای بسیاری از داوطلبین پیش می‌آید. این اشتباهات یا توسط خود شخص داوطلب بوده و یا بر اثر ورود اطلاعات اشتباه توسط کافی‌نت‌ها انجام می‌شود. از آنجا که سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت اطلاعات وارد شده در ثبت نام کارشناسی ارشد را شخص داوطلب می‌داند پس داوطلبین باید فرم ثبت نام مربوطه را با دقت بررسی نمایند. اما سوال تعداد زیادی از داوطلبین این است که در صورتی که بخشی از اطلاعات وارد شده به هر دلیلی نقص داشته باشد آیا امکان ویرایش و تصحیح ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 وجود دارد یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد 1400 به شما عزیزان راهنمائی کنیم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه و زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد 1400 بدست آورید.

ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد 1400 در چند بازه زمانی امکان پذیر است.

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد 1400 در زمان ثبت نام

در بازه زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 افراد می‌توانند با ورود به لینک سامانه آزمون کارشناسی ارشد 1400 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن شماره پرونده و کدملی وارد اطلاعات ثبت نامی خود شده و ویرایش موارد مدنظر خود را انجام دهند.

در این مرحله داوطلبین تا چندین بار می‌توانند با اطلاعات ثبت نامی خود وارد سامانه آزمون کارشناسی ارشد 1400 شده و تا قبل از پایان زمان ثبت نام اطلاعات خود را ویرایش نمایند.

برای اطلاع از نحوه لغو محرومیت ارشد روی لینک محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کلیک کنید

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکورارشد 99ویرایش اطلاعات پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

اگر داوطلبی به هردلیل در بازه زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 موفق به ویرایش اطلاعات کارشناسی ارشد خود نشده باشد یا اطلاعات درست خود را در بازه ثبت نام در اختیار نداشته باشد چه زمانی باید اطلاعات را ویرایش کند؟

درج معدل کارشناسی در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

یکی از مشکلاتی که تعداد زیادی از داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد با آن روبرو هستند این است که در زمان ثبت نام یکسری از اطلاعات خود را در اختیار ندارند. بطور مثال افرادی که دانشجوی ترم آخر کارشناسی بوده و هنوز معدل فارغ التحصیلی آنان مشخص نیست. دراینجا به قوانین مربوط به درج معدل کارشناسی اشاره می‌کنیم.

الف) آن دسته از داوطلباني كه حداكثر تا تاريخ 1399/11/30 یا 1400/06/31 در دوره كارشناسي فارغ التحصيل مي شوند، دانشجوي سال آخر محسوب شده و در هنگام ثبت نام مي بايست ميانگين نمرات واحدهاي گذرانده شده خود تا تاريخ 1399/06/31 در فرم تقاضانامه ثبت نام وارد نمایند.

ب) آن دسته از داوطلباني كه تا تاريخ 1400/06/31 فارغ التحصيل مي شوند، مي بايست ميانگين نمرات واحدهاي درسي گذرانده شده خود تا تاريخ 1398/11/30 در مرحله دريافت كارت شركت در آزمون در قسمت مربوط به ويرايش اطلاعات ثبت نامي، درج نمايند.

ج) داوطلباني كه فارغ التحصيل دوره كارشناسي ناپيوسته مي باشند، لازم است علاوه بر درج معدل دوره كارشناسي در بند 23 تقاضانامه، معدل دوره كارداني خود را نيز در رديف مربوط در (بند 24) تقاضانامه ثبت نام درج نمايند، دانشجويان سال آخر دوره كارشناسي ناپيوسته كه حداكثر تا تاريخ 1400/06/31 فارغ التحصیل خواهند شد لازم است علاوه بر درج معدل دوره کاردانی، ميانگين نمرات واحدهاي درسي گذرانده شده تا تاريخ 1399/06/31 خود را در رديف مربوط (بند 23 ) تقاضانامه درج نمايند.

درج سهمیه در کنکور کارشناسی ارشد 1400

معمولاً افرادی که دارای سهمیه‌های مختلف در کارشناسی ارشد 1400 هستند در زمان ثبت نام بدلیل همراه نداشتن و یا کامل نبودن مدارک موفق به درج سهمیه خود در آزمون نمی‌شوند. این افراد در چند مرحله می‌توانند سهمیه خود را اعمال کنند.

در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد این افراد می‌توانند با ورود به سایت نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی ارشد خود اقدام نمایند. اگر افراد در این مرحله هم موفق به ویرایش اطلاعات خود نشوند می‌توانند از طریق ارتباط گیری با سازمان سنجش و مسئولین مربوطه ویرایش کارشناسی ارشد را اعمال نمایند.

نکته مهم در این زمینه این است که ارتباط گیری با سازمان سنجش به معنی مراجعه یا تماس با تلفن سازمان سنجش نمی‌باشد. زیرا سازمان سنجش مراجعات حضوری نمی‌پذیرد. مشاورین ما در این زمینه می‌توانند شما را در زمینه ارتباط با سازمان سنجش راهنمایی نمایند.

سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه حضوری نمی‌پذیرد.

ویرایش اطلاعات در زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1400

در بسیاری موارد افراد بدلیل اتمام زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و همچنین اتمام زمان ویرایش اطلاعات کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد موفق به ویرایش اطلاعات مربوط به خود نمی‌شوند. راهی که در این موارد وجود دارد مراجعه به باجه‌های رفع نقص است.

در روزهای منتهی به آزمون کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مسئولین سازمان سنجش در تمامی استان‌ها مستقر می‌شوند تا در صورت نیاز افراد به آنان کمک نمایند. داوطلبین می‌توانند چند روز قبل از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1400 آدرس باجه‌های رفع نقص را از طریق سامانه سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نموده و به باجه‌های رفع نقص مراجعه نمایند. توجه داشته باشید حتما اطلاعات خود را تا زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و دریافت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد نزد خود نگهداری کنید.

ویرایش اطلاعات پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400

بسیاری از افراد پس از یرگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1400 بدلایل مشکلاتی که بسیار زیاد و متنوع است نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد خود دارند. حال سوال اینجاست که در زمانی که مهلت مقرر برای ویرایش اطلاعات به پایان رسیده است از چه طریق می‌توان ویرایش انجام داد؟

تنها راه حل ممکن در این موارد ارتباط گیری با سازمان سنجش آموزش کشور است. اما همانطور که پیشتر گفته شد منظور از ارتباط گیری تماس نلفنی و یا مراجعه حضوری نمی‌باشد. سیستم سازمان سنجش آموزش کشور دارای پنل ارتباطی با داوطلبین است. افراد می‌توانند در مواقعی که نیاز به انجام مواردی دارند که در بازه زمانی مربوطه نیست از طریق این پنل با کارشناسان سازمان سنجش ارتباط گرفته و مشکل خود را پیگیری نمایند.

سوالات متداول

1- ویرایش ازاطلاعات ارشد چه زمانی انجام می‌شود ؟

برای ویرایش این اطلاعات بازه های مختلفی در نظر گرفته شده است، زمان دریافت کارت ورود به جلسه یکی از انهاست برای اطلاع از دیگر زمان‌های ویرایش کلیک کنید .</>

2- برای ویرایش اطلاعات ارشد از چه طریقی باید اقدام کرد ؟

 

سازمان سنجش و آموزش کشور .

3- آیا آزمون دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی در یک مرحله برگزار می‌شود ؟

 

بله، آزمون این دانشگاه ها تنها در یک مرحله برگزار خواهد شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.