شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

4
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

هرساله دانشگاه‌های فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد بصورت بدون کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به ثبت‌نام میکند. تا علاقه‌مندان بتوانند از این طریق ثبت نام خود را انجام دهند. دراین مقاله قصد داریم شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را بررسی کنیم. نکته مهمی که دراین دانشگاه‌ها وجود دارد این است که، علاقه‌مندان پس از ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور این مقطع بصورت دانش‌پذیر باید بطور خودخوان بدون حضور در کلاس های دانشگاهی، ترم اول را بگذرانند. و پس از کسب شرایط و حدنصاب رشته و دانشگاه‌های مورد انتخاب از حالت دانش‌پذیر به دانشجو تبدیل شوند. لذا داوطلب میبایست در طول ترم اول منابع و سرفصل های مشخصی را مطالعه کند.

شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی طرح فراگیر پیام نور

شرایط و ضوابط عمومی:

  1.  اعتقاد به دین مبین اسلام
  2.  نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی
  3.  عدم احراز فساد اخلاقی

شرایط و ضوابط اختصاصی:

  1. دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته
  2.  داشتن مدارک معادل کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم
  3. فارغ‌التحصیلی تا تاریخ 30 بهمن ماه
  4. نداشتن مشکل نظام وظیفه
  5. کسب نمره‌ی قبولی در آزمون دانش‌پذیری

جهت کسب اطلاعات یشتر در مورد شرایط و مدارک ثبت نام پیشنهاد می‌کنیم که مقاله شرایط و مدارک ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور  را مطالعه کنید.

کارشناسی ارشد فراگیریادوره دانش‌پذیری ارشد بدون کنکور پیام نور

دوره‌ی دانش‌پذیری به مرحله‌ ای از طرح فراگیر پیام‌نور گفته می‌شود که هیچ‌گونه کلاسی برای داوطلبان تشکیل نشده، افراد باید منابع و مباحث مربوطه را به صورت خودخوان مطالعه کنند. تا برای آزمون دانش‌پذیری آماده شوند.

تفاوت فرد دانشجو با دانش‌پذیر چیست؟

یکی از روش‌هایی که دانشگاه پیام‌ نور اقدام به جذب دانشجویان می‌کند طرح فراگیر پیام نور است، در این طرح افراد پس از ثبت‌نام و انتخاب رشته و در صورت کسب نمره‌ی قبولی تبدیل به دانشجوی رسمی رشته مربوطه می‌شوند. و می‎‌توانند از شرایط و خدماتی که برای دانشجویان رسمی است، بهره گیرند، ضمناً پیش از کسب نمره‌ی قبولی به افرادی که شرایط ورود به این دوره‌ها را داشته و صرفاً در موعد مقرر ثبت‌نام کرده‌اند، دانش‌پذیر می‌گویند. در دوره‌ی دانش‌پذیری احتیاجی به پرداخت شهریه ثابت و متغیر نیست.

شهریه کارشناسی ارشد دوره دانش‌پذیری فراگیر پیام نور

دانشگاه فراگیر پیام‌نور در مقطع کارشناسی ارشد در دوره دانش پذیری به دلیل عدم برگزاری کلاس و خودخوان بودن در این دوره صرفا هزینه‌ای برای برگزاری آزمون از داوطلب دریافت می‌کند. که مبلغی در حدود 95،000 تومان می‌باشد.

لذا دوطلبان به تبلیغات‌ مبنی بر پذیرش بدون کنکور در دانشگاه فراگیر پیام نور با مبلغی بیش از مبلغ ذکر شده در بالا توجه نکنند. و فریب این شرکت‌ها را نخورند.

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه‌ها  قیمت مناسب تری دارد و از لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد.شهریه‌ی هر ترم براساس دروس اخذ شده (نظری یا عملی) نزدیک به 2 میلیون تومان است.

تمامی مبالغ زیر به ریال میباشد.

میزان شهریه بابت هر رشته
شهریه ثابت 10.196.617
دروس نظری 1/018/720
دروس عملی کم هزینه 3/056/460
دروس عملی پر هزینه و پایان نامه 4/871/460

 

تذکر: شهريه دانشجويان دانشگاه پيام نور مطابق مصوبات هيأت امناي دانشگاه سالانه افزايش می‌یابد.

تفاوت شهريه دوره دانش پذيري متقاضياني كه موفق به ورود به دانشگاه گردند، در اولين نيمسال دانشجويي متناسب با تعداد واحد امتحانی دوره دانش پذيري دريافت خواهد شد.

تذکر: چنانچه دانش‌پذيران گرامي متقاضي استفاده از خدمات آموزشي دانشگاه پيام نور (كلاس هاي رفع اشكال گروهي ) باشند، مي‌توانند براي اطلاع از نحوه ثبت نام و ميزان شهريه به مراكز استاني دانشگاه مراجعه و پس از ثبت‌نام و پرداخت شهريه در اين دوره ها شركت نمايند.

نحوه ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور بطور تقریبی در اواخر مهر ماه تا ابتدای ابان ماه در یک ورودی اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد  از طریق سایت رسمی سازمان سنجش اموزش کشور با اخذ مبلغ 950.000 ریال و اپلود عکس و وارد کردن اطلاعات شخصی داوطلب و ثبت یک رشته همراه با حداکثر بیست واحد دانشگاهی (بسته به علاقه متقاضی) اقدام به ثبت‌نام کنند.

متقاضیان برای اطلاع از رشته‌ ها و گرایش‌های آن می‌توانند مقاله لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنند.

فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهاي گذرانده دانشجويان سال آخر دوره هاي كارشناسي متقاضي شركت درآزمون دوره هاي فراگير تحصيلات تكميلي (كارشناسي ارشد) دانشگاه پيام نور را متقاضیان ملزم به دریافت و پرکردن ان‌ها میباشند.

دانشجويان سال آخر باید ميانگين نمرات واحدهاي درسي گذرانده شده خود را تا تاريخ 1399/06/31 در محل مربوط در تقاضانامه ثبت‌نام اينترنتي اعلام نمايند.

سوالات متداول

1- میزان شهریه ارشد فراگیر پیام نور چقدر است ؟

 

شهریه ثابت + 1.200.000 + متغیر 800.000 =2.000.000 .

2- آیا در صورت عدم پذیرش ملزم به پرداخت شهریه هستم ؟

 

خیر، در صورتی که فرد پذیرفته نشود نیازی به پرداخت شهریه نیست .

3- آیا در دانشگاه پیام نور می‌توان از تخفیفات شهریه‌ای استفاده کرد ؟

 

بله، دانشگاه پیام نور هم مانند سایر دانشگاه ها از قوانین تخفیفات شهریه برخوردار است .

 

4 نظرات
  1. فخری می گوید

    مهلت تمدید کارشناسی ارشد فراگیر را نمی کنید چون در این شرایط کرونایی وهمه کافی نت ها بسته هستند نمیتونیم ثبت نام بکنیم

    1. ADMIN می گوید

      شما میتوانین با تماس با شماره 70707012 از طریق مشاوران ثبت نام خودتون رو انجام بدین

  2. ابراهیم می گوید

    سلام ودعای خیر،بنده درکنکورارشدسراسری ۹۹مجازبه انتخاب رشته شدم،امامتاسفانه درکارنامه نهایی انتخاب ۴دانشگاه واقع درتهران مجوز ورودنگرفته ومردودشدم والان میخوام درآزمون فراگیردانشگاه پیام نورمجددا شرکت کنم مراراهنماییم کنین

  3. زینب می گوید

    سلام و خداقوت خدمت دست‌اندرکاران مرکز. لطفا اطلاع‌رسانی کافی و به موقع بفرمایید.
    هشدار جدی به متقاضیان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور:
    فریب موسسات غیرمجاز تحت عنوان فراگیر پیام نور را نخورید.

    معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور در گفتگو با خبر رادیو جوان: با هیچ موسسه ای قرارداد همکاری نداریم.

    تبلیغات این موسسات کاذب است و اقدامات حقوقی از سوی دانشگاه به وزارت علوم ارسال شده است.دوره فراگیر دارای کنکور اختصاصی از طریق سازمان سنجش، با منابع مشخص و هزینه ثبت نام کمتر از یکصد هزار تومان می باشد.که صرفا در ابان ماه و از طریق سایت سازمان_سنجش می باشد.

    موسساتی مانند چاوش، موسسه جامع برسام، سیمیا، فراگیر پیام نور، خوارزمی، دانش پژوهان، faragir.net و غیره هیچ مجوزی از دانشگاه پیام نور ندارند.

    متاسفانه درحالی برخی از این موسسات با فریب افراد، اقدام به اخذ شهریه های یک و نیم تا ۱۴میلیون تومانی را می کنند که شهریه ثابت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور حدود یک میلیون تومان است که برای پذیرفته شدگان فراگیر در ترم دانش پذیری شهریه ای اخذ نمی شود.

    برای جلوگیری از فریب هموطنان لطفا نشر دهید.

    پایگاه_خبری_دانشگاه_پیام_نور

    @upnanews
    این هم لینک خبر:
    http://pnu.ac.ir/Portal/home/?news/605602/605612/1498766/%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D8%A7%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AF

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.