کارشناسی ارشد علوم تربیتی

0
زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

علوم تربیتی مجموعه ای از دانش های بهم پیوسته است که به برسی مبانی، اصول، اهداف و روش های تعلیم تربیت می‌پردازد.

در یک تقسیم بندی کلی علوم تربیتی به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • علومی که شرایط عمومی و محلی تربیت را مطالعه میکند
  • علومی که اوضاع و وقایع تربیتی را چنان چه هستند مطالعه میکند
  • علومی که تفکر درباره تربیت و تحول آن را مطالعه میکند

در مورد بازار کار این رشته باید توجه نمود که تنوع گرایش های این رشته زیاد است. فارغ التحصیلان این رشته در درجه اول جذب آموزش و پروش می‌شوند، فارغ التحصیلان این رشته در صورت برخورداری از سرمایه لازم می توانند مجوز تأسیس مهد کودک اخذ کرده و در این زمینه فعالیت کنند و یا مشاوره و برنامه ریزی درسی برای داوطلبان کنکور و همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان تمام مقاطع از تخصص های برخی گرایش های این رشته می‌باشد.

فهرست مطالب

مرکز مشاوره باخه تلاش نموده با جمع آوری موضوعات مربوط به کنکور ارشد علوم تربیتی، مقاله ای جامع را پیرامون این آزمون در اختیارتان قرار دهد. در صورتی‌که نیاز به مطالعه کامل مقاله ندارید می‌توانید از فهرست زیر قسمت دلخواه را انتخاب نموده و با کلیک روی آن، مطلب مورد نیاز را مطالعه کنید.

دروس، ضرایب، منابع و گرایش‌ها

اطلاع از دروس امتحانی و ضرایب آنها و همچنین منابع مطالعاتی برای گرایش‌های مختلف کارشناسی ارشد مهم‌ترین مسائل کنکور کارشناسی ارشد برای داوطلبان به‌شمار می‌رود. افراد با اطلاع دقیق از دروس امتحانی، گرایش‌های مختلف و منابع مطالعاتی می‌توانند برنامه‌ریزی بهتری برای کنکور کارشناسی ارشد خود داشته باشند.

گرایش‌های کارشناسی ارشد علوم تربیتی

  • برنامه‌ريزي درسي
  • تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش گرایش تعليم و تربيت اسلامي
  • مديريت آموزشي
  • آموزش و بهسازي منابع انساني
  • آموزش بزرگسالان
  • تحقيقات آموزشي
  • تكنولوژي آموزشي
  •  مديريت و برنامه‌ريزي آموزش عالي
  •  علوم تربيتي گرایش آموزش و پرورش تطبيقي
  •  علوم تربيتي گرایش آموزش و پرورش ابتدايي
  •  علوم تربيتي گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی

داوطلبان در هنگام ثبت نام و انتخاب رشته با توجه به علاقه‌مندی و حوزه کاربردی مورد نظر اقدام به انتخاب رشته و گرایش می‌نمایند. این موضوع که بعضی گرایش‌های این رشته علاقه‌مندان بیشتری نسبت به سایر گرایش‌ها دارد امری منطقی است زیرا که کاربرد این گرایش‌ها تفاوت زیادی با هم دارند.

دروس امتحانی

دروس و ضرایب امتحانی کارشناسی ارشد علوم تربیتی بصورت زیر است:

1- زبان عمومي و تخصصي (انگليسي، فرانسه )، 2- آمار و روشهاي تحقيق در علوم تربيتي، 3- روان شناسي تربيتي ، 4- روش ها و فنون تدريس ، 5- مباني، اصول و فلسفه تعليم و تربيت ،-6 مديريت آموزشي، 7- تكنولوژي آموزشي، 8 – سنجش و اندازه گيري در تعليم و تربيت، 9 – مقدمات برنامه ريزي آموزشي و درسي، 10 – نظارت و راهنمايي، 11 – تعليم و تربيت اسلامي ، 12 – آموزش و پرورش تطبيقي، 13 – روانشناسي رشد

رشته گرایش کد ضریب ضرايب دروس امتحاني به ترتيب دروس
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
برنامه‌ريزي درسي ____ 1 2 1 2 3 2 2 0 0 3 0 0 0 0
تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش تعليم و تربيت اسلامي 2 2 1 2 2 4 0 0 1 0 0 3 0 0
مديريت آموزشي ____ 3 2 2 0 2 2 3 0 0 2 3 0 0 0
آموزش و بهسازي منابع انساني ____ 4 2 2 0 2 2 3 0 0 2 2 0 0 0
آموزش بزرگسالان ____ 5 2 0 0 3 2 2 1 2 2 0 0 0 0
تحقيقات آموزشي ____ 6 2 3 2 0 2 0 0 2 0 0 0 0 0
تكنولوژي آموزشي ____ 7 4 0 2 3 0 0 4 2 2 0 0 0 0
 مديريت و برنامه‌ريزي آموزش عالي ____ 8 2 3 2 1 0 3 0 2 3 2 0 0 0
 علوم تربيتي آموزش و پرورش تطبيقي 9 2 2 0 3 3 0 0 0 2 0 0 2 2
آموزش و پرورش ابتدايي
آموزش و پرورش پيش دبستاني

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برحسب علایق خود می‌توانند یکی از گرایش‍های این رشته را انتخاب کرده و با توجه به دروس امتحانی ذکر شده و ضرایب آنها نسبت به مطالعه منابع لازم اقدام نمایند.

ارشد علوم تربیتیمنابع مطالعاتی آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی

منابع مطالعاتی برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی به دو دسته منابع اصلی و منابع کمکی تقسیم می‌شود. استفاده از منابع اصلی برای تفهیم مطالب و یادگیری عمیق و کاربردی و منابع کمکی برای آمادگی بیشتر در جلسه آزمون استفاده می‌گردد. استفاده از منابع اصلی و کمکی در کنار هم می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و آمادگی شما را برای شرکت در آزمون بیشتر نماید.

دروس امتحانی

منابع مطالعاتی اصلی

زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی ، فرانسه )

504 واژه ضروری انتشارات جنگل، گرامر کاربردی شهاب اناری، کتابهای زبان تخصصی مخصوص دانشجویان علوم تربیتی

آمار و روش های تحقیق در علوم تربیتی

 احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی، روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی  تألیف دکتر علی دلاور، روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی   تألیف دکتر بیابانگرد،

روانشناسی تربیتی

روانشناسی پرورشی نوین  تألیف دکتر علی اکبر سیف، روانشناسی تربیتی تألیف دکتر اسماعیل بیابانگرد

روش ها و فنون تدریس

کلیات روش ها و فنون تدریس نوشته امان الله صفوی،  روش ها و فنون تدریس نوشته حسن شعبانی

مبانی ، اصول وفلسفه تعلیم و تربیت

اصول و فلسفه تعلیم و تربیت تألیف دکترعلی شریعتمداری، فلسفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت تألیف دکتر علی اکبر شعاری نژاد، مکاتب فلسفی و آراء تربیتی ترجمه محمد پاک سرشت،

مدیریت آموزشی

مقدمات مدیریت آموزشی تألیف دکتر علاقه بند، مدیریت آموزشی (ترجمه دکتر بهرنگی)، مبانی و اصول مدیریت آموزشی تألیف دکترعلاقه بند،

تکنولوژی آموزشی

مقدمات تکنولوژی آموزشی دکتر احدیان،  مبانی نظری تکنولوژی آموزشی تألیف دکتر هاشم فردانش، اصول طراحی و تولید فیلم آموزشی نوشته عباس رضوی

سنجش و اندازه گیری در تعلیم و تربیت

سنجش و روش های اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی در تعلیم و تربیت تألیف دکتر علی اکبر سیف،

مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی

برنامه ریزی درسی مدارس ترجمه فریده مشایخ، مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی نوشته علی تقی پور ظهیر، مبانی برنامه ریزی آموزشی نوشته یحیی فیوضات،

نظارت و راهنمایی

نظارت و راهنمایی آموزشی،  تألیف دکتر نیک نامی، نظارت و راهنمایی تعلیماتی ترجمه محمدرضا بهرنگی،

تعلیم و تربیت اسلامی

نگاهی دوباره به تعلیم و تربیت اسلامی نوشته دکتر خسرو باقری، تعلیم و تربیت اسلامی نوشته  دکترشریعتمداری

آموزش و پرورش تطبیقی

آموزش و پرورش تطبیقی و آموزش و پرورش در کشورهای پیشرفته صنعتی نوشته دکتر آقازاده، آموزش و پرورش تطبیقی نوشته دکتر بهرام محسن پور

روانشناسی رشد

روانشناسی ژنتیک 1و 2 نوشته دکتر منصور، روانشناسی رشد 1و 2 نوشته لورا ای برک، روانشناسی رشد دکتر حسن احدی

یکی از مشکلات داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای تهیه بسته‌های آموزشی مواجه با تعداد بسیاری بسته از موسسات مختلف است که داوطلبان را دچار سردرگمی می‌کند، آنچه بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که داوطلبان باید دید درستی نسبت به شرایط خود داشته باشند، همچنین باید توقع و هدف خود را نسبت به بسته‌های آموزشی مشخص کنند تا بتوانند تصمیم درستی جهت خرید هر بسته اتخاذ نمایند.

مؤسسات آموزشی که ارائه دهنده بسته‌های آموزشی کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی می‌باشند از قبیل: مدرسان شریف، سنجش امیرکبیراست.

داوطلبان کارشناسی ارشد توجه فرمایند برای داشتن مطالعه‌ای جامع و کسب نتیجه‌ای رضایت بخش می‌بایست از تمامی منابع گفته شده(منابع اصلی، کمک آموزشی و جزوه) برحسب شرایط به صورت ترکیبی و مکمل استفاده کنند.

زمان‌بندی آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

کنکور کارشناسی ارشد هر سال توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد داوطلبان باید با اطلاع از شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند.

شرایط و ضوابط و زمان‌بندی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

داوطلبانی که تمامی شرایط عمومی و اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد را دارا باشند می‌توانند در بازه زمانی ثبت نام با ورود به سامانه سازمان سنجش اموزش کشور  اقدام به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ نمایند.

پیشنهاد می‌کنیم به جهت آشنایی با نحوه و مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ مقاله مربوط به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

شرایط و ضوابط

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ را دارند باید شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را دارا باشند. مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ به جهت آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام اولیه لازم و ضروری است. ما در این مقاله برخی از شرایط و ضوابط مورد نیاز را ذکر می‌کنیم:

شرایط عمومی

الف) اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

ب) عدم احراز ملتزم نبودن نسبت بـه احکـام عملـی اسـلام (انجـام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات).

تبصره: اقلیتهای دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آنکه متجاهر بـه نقـض احکام اسلامی نباشند.

ج) عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران. تبصره: در صورتی که داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی داشته، بایـد تغییر نظر او احراز شود.

د) نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها.

ه) عدم احراز فساد اخلاقی.

و) عدم اشتهار به ارتکـاب اعمـال خـلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی

الف) داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفهای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسـی کـه مـدرک
مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

ب) براساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۸، پذیرفته‌شدگان نهائی دوره‌های روزانه در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۷، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال سال ۱۳۹۸ نخواهند بود.

ج) دانشجویان سال آخر و دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۰۶/۳۱ به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند، در صورتیکه معدل آنان کمتر از ۱۲ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

د) پذیرفته‌شدگان دوره روزانه باید برابر طول مدت تحصیل خود در کارشناسی ارشد، در زمان ثبت نام تعهد بسپارند تا در صورت نیاز در محلی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می‌کند به خدمت اشتغال ورزند

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ باید در بازه زمانی ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ تا ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ از طریق سامانه سازمان سنجش اموزش کشور اقدام به ثبت نام نمایند. اما قبل از انجام ثبت نام پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله مربوط به ثبت نام  کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور کنکور کارشناسی ارشد در تاریخ پنجشنبه ۹۹/۰۱/۲۸ و جمعه ۹۹/۰۱/۲۹ برگزار خواهد شد. افرادیکه در آزمون ثبت نام نموده اند باید چند روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نمایند. مشخصات فردی داوطلب و همچنین محل و زمان دقیق برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در داخل کارت ورود به جلسه درج گردیده است.

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت اطلاعات درج شده برروی کارت ورود به جلسه با اطلاعات داوطلب، افراد باید نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند.

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در نیه دوم خرداد ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد. داوطلبان با مشاهده کارنامه منتشر شده توسط سازمان سنجش و بررسی و تحلیل کارنامه خود برای انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری و آزاد اقدام می‌نمایند. لازم به ذکر است که این مرحله اعلام نتایج اولیه بوده و اعلام نتایج نهائی پس از انتخاب رشته، در نیمه اول شهریور ماه اعلام می‌گردد.

نکته مهم در رابطه با انتخاب رشته مجزا بودن انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری و آزاد می‌باشد. برای آشنایی کامل با نحوه انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری و آزاد می‌توانید مقاله انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

کسانیکه نسبت به نتایج اعلام شده هرگونه اعتراضی داشته باشند می‌توانند از طریق دانشگاه آزاد و سازمان سنجش پیگیری و اعتراض نمایند.

 

تخمین رتبه وقبولی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش اموزش کشور مهم‌ترین مسئله برای داوطلبان بررسی کارنامه، اطلاع از ظرفیت‌ها و همچنین تحلیل و بررسی شانس قبولی در دانشگاه‌ها و دوره‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است. بررسی و تحلیل کارنامه و تخمین شانس قبولی فرد یک موضوع فنی است که مشاوران متخصص در این زمینه می‌توانند داوطلبان را در این زمینه راهنمایی‌های کنند. پیشنهاد می‌کنیم به‌جهت آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب رشته مقاله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

ظرفیت دانشگاه‌ها در کارشناسی ارشد علوم تربیتی

دانشگاه‌های سراسری و آزاد در سرتاسر کشور در دوره‌های مختلف در این رشته دانشجو می‌پذیرند. میزان ظرفیت این رشته در دانشگاه‌های مختلف بصورت زیر است.

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های مختلف کارشناسی ارشد علوم تربیتی 98
روزانه نوبت دوم پیام نور غیرانتفاعی پردیس آزاد
881 433 1553 411 313 4834

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد علوم تربیتی

رتبه تراز زبان عمومی و تخصصی (ضريب 2) روانشناسی تربیتی (ضريب 2) روش‌ها و فنون تدریس (ضريب 3) مبانی اصول و فلسفه تعلیم و تربیت (ضريب 2) مدیریت آموزشی (ضريب 2) مقدمات برنامه‌ریزی آموزشی و درسی (ضريب 3) آمار و روش‌های تحقیق در علوم تربیتی (ضريب 1)
25 7472 0 51.67 45 34.44 23.33 46.67 0
50 7004 0 33.33 75 25.56 13.33 25 20
183 5868 6.67 23.33 33.33 0 28.33 43.33 0
464 5105 2.22 23.33 36.67 2.22 28.33 20 0
587 4918 0 25 41.67 23.33 15 21.67 5
1996 4043 11.11 28.33 23.33 0 6.67 5 3.33
3653 3623 2.22 0 21.67 11.11 0 33.33 0
7150 3068 -2.21 10 13.33 4.44 6.67 6.67 0
7150 3068 -2.21 10 13.33 4.44 6.67 6.67 0

 

رتبه قبولی کارشناسی ارشد علوم تربیتی

رتبه سهمیه رشته قبولی محل قبولی
13 آزاد تحقيقات اموزشي روزانه-دانشگاه تهران
50 آزاد تکنولوژی آموزشی روزانه- دانشگاه خوارزمی (محل تحصیل کرج)
89 آزاد تحقيقات اموزشي نوبت دوم-دانشگاه تهران
103 آزاد اموزش وپرورش ابتدايي روزانه-دانشگاه علامه طباطبايي -تهران
200 آزاد برنامه ريزي درسي روزانه-دانشگاه علامه طباطبايي -تهران
260 آزاد تعليم وتربيت اسلامي روزانه-دانشگاه الزهرا/س /-تهران
678 آزاد مديريت اموزشي نوبت دوم-دانشگاه شهيدمدني اذربايجان -تبريز
159 5 درصد  آموزش و بهسازی منابع انسانی روزانه- دانشگاه شیراز
28 25 درصد آموزش بزرگسالان روزانه-دانشگاه تهران
59 5 درصد تحقیقات آموزشی روزانه – دانشگاه علامه طباطبایی – تهران
10856 25 درصد تکنولوژی آموزشی غير انتفاعي-دانشگاه علم وفرهنگ /غيرانتفاعي /-تهران

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

کنکور کارشناسی ارشد مانند سایر مقاطع تحصیلی دارای سهمیه‌هایی است که داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط قانونی که در دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد می‌باشد می‌توانند از این سهمیه‌ها بهره‌مند گردند. در ادامه به معرفی ان سهمیه‌ها می‌پردازیم.

۱- سهمیه رزمندگان: رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه بصورت متوالی یا متناوب در جبهه

۲- سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی: همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان

۳- سهمیه ایثارگران ۵ درصدی: جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه

۴- سهمیه استعدادهای درخشان:

الف) برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی ـ دانشجویی

ب) دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان

ج) رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنوارههای خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با مشارکت حداقل ۵۰ %در دستاورد حائز رتبه

د) دانش‌آموخته رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده است.

ه) دانش‌آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده است

۵- سهمیه حافظان قرآن مجید: حافظان قرآن بدون مدرک کارشناسی می‌توانند برای مجموعه امتحانی شماره ۱۱۱۱ شرکت نمایند.

به منظور اطلاع از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

ارشد علوم تربیتی بدون کنکور

دانشگاه‌های سراسری و آزاد در دوره‌های مختلف روزانه و شبانه و غیرانتفاعی و فراگیر پیام نور همه ساله بصورت بدون کنکور نیز دانشجو می‌پذیرند.  برای ورود بدون کنکور به این دانشگاه‌ها داوطلبان باید از شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور را مطالعه و در صورت دارا بودن شرایط نسبت به ثبت نام آن اقدام نمایند. بازه زمانی ثبت نام و اعلام نتایج هرکدام از دوره‌های بدون آزمون و همچنین شرایط و نحوه ورود آنها با هم متفاوت بوده و تمامی متقاضیان باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی مربوطه باشند. لذا متقاضیان می‌توانند با مطالعه مقاله مربوط به کارشناسی ارشد علوم تربیتی بدون کنکور اقدام به شرکت در دوره‌های بدون آزمون نمایند.

مرکز مشاوره باخه
جهت اطلاع از ضرایب دروس ارشد علوم تربیتی
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.