منابع و نمونه سوالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

4
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

مدارس نمونه دولتی هرسال برای انتخاب دانش‌اموزان با استعداد اقدام به برگزاری آزمون ورودی می‌کند. بین مدارس مختلف مانند مدارس غیر انتفاعی، دولتی، نمونه دولتی و تیزهوشان ( سمپاد ) میتوان دریافت که مدارس نمونه دولتی به علت کیفیت بالای آموزشی و هزینه‌های مقرون به صرفه بیش از سایر مدارس مورد توجه والدین و دانش آموزان قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم منابع آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و نمونه سوالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در اختیار داوطلبان قرار دهیم.

داوطلبانی مجاز به ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند که پایه تحصیلی نهم را گذرانده باشند و قصد ادامه تحصیل در پایه دهم را داشته باشند. دانش آموزان با شرکت در این آزمون سطح علمی خود را با دانش آموزان دیگر می‌سنجند، داوطلبانی در آزمون نمونه دولتی موفق‌تر هستند که از منابع آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی آگاه باشند.

 

تعداد و ضریب سوالات و منابع آزمون ورودی نمونه دولتی

محتواي آزمون نمونه دولتی شامل بر دو دسته سوالات استعداد تحليلي و استعداد تحصيلي است. 20 ٪ امتياز آزمون مربوط به سوالات استعداد تحليلي و 80 ٪ آن مربوط به سوالات استعداد تحصيلي است.

تعداد سوالات و منابع آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

سوالات استعداد تحلیلی تعداد سوالات زمان ( دقیقه )
استعداد تحلیلی 15 15
نمره کل استعداد تحلیلی 45

سوالات استعداد تحليلي به صورت چهارگزينه‌اي ( فقط با يک پاسخ درست ) به منظور ارزيابي توانايي تحليل، ريشه يابي، طبقه بندي و سازماندهي مطالب و مباحث گوناگون، طراحي ميشود. طراحي اين سوالات عمدتاً مبتني برمحتواي کتب درسي نخواهد بود.

سوالات استعداد تحصیلی تعداد سوالات ضریب منابع سوالات زمان پاسخ ( دقیقه )
قرآن و معارف اسلامی
( قرآن و پيام‌هاي آسمان )
8 2 سوالات از محتواي تمامي کتاب‌هاي درسي پايە هشتم و تمامي کتاب‌هاي درسي پايە نهم طراحی خواهد می‌شود. 105
زبان و ادبيات فارسي 15 2
مطالعات اجتماعي
( تاريخ، جغرافيا، اجتماعي )
15 1
علوم تجربي 17 2
رياضيات 20 3
جمع کل 75 نمره کل استعداد تحصیلی: 465

به ازای هر پاسخ صحيح، 3نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 نمره منفي براي داوطلب در نظر گرفته ميشود. براي سوالات بدون پاسخ، نمره‌اي منظور نخواهد شد.

به منظور دریافت نمونه سوالات آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی میتوانید روی لینک های زیر کلیک کرده و فایل های مربوطه را دریافت کنید .

نمونه سوالات هوش و استعداد تحلیلی

نمونه سوالات استعداد تحصیلی

ثبت نام پایه هفتم مدارس نمونه دولتی

پس از معرفی منابع آزمون نمونه دولتی نوبت به ثبت نام می‌رسد. تا سال‌های گذشته دانش آموزان پایه ششم ابتدائی برای ورود به مقطع هفتم مدارس نمونه دولتی مانند آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم باید در آزمون ورودی این مدارس شرکت می‌کردند اما در سال ۹۷_۹۸ آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه ششم به هفتم حذف شد و دانش آموزان برای ورود به پایه هفتم این مدارس بر اساس سوابق تحصیلی گزینش شدند البته این نوع پذیرش فقط در سال گذشته انجام شد و به احتمال زیاد در سال‌های آیند به همین روال صورت گیرد.

شرایط ثبت نام آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی

دانش آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم مدارس نمونه دولتی باید در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند که البته چند سالی می‌باشد که آزمون ورودی نهم به دهم مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان با یک دیگر ادغام شده‌اند و دانش آموزان در یک آزمون ورودی مشترک شرکت می‌کنند. پس بنابراین منابع آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان تقریباً مشابه هم هستند.

دانش آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند برای آگاهی از زمان و نحوه ثبت نام آزمون میتوانند مقاله نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی را مطالعه کنند.

تمامی دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را دارند باید با ورود به سایت hamgam.medu.ir و یا سایت azmoon.medu.ir با وارد کردن رمز همگام خود وارد مراحل ثبت نام شوند.

شرایط ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اشتغال به تحصیل در پایه نهم ابتدایی
  • کسب حداقل معدل ۱۷ در پایه نهم تحصیلی
  • در مناطقی که امکان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم برای دو مدرسه وجود داشته باشد ، دانش آموزان می توانند در فرم ثبت نام خود هر دو مدرسه را طبق اولویت های خود قرار دهند.
  • دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن ، در هر مدرسه ای از استان خود مجاز به ثبت نام خواهند بود
  • رقابت برای ورود به هنرستان های فنی حرفه ای نمونه دولتی در بین دانش آموزان شهر و یا شهرستان بدون ملاک قرار دادن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

دانش‌آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم را دارند باید از طریق سایت ( azmoon.medu.ir ) اقدام کنند، برای اطلاعات بیشتر در مورد زمان و نحوه ثبت نام می‌توانید مقاله نحوه ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را مطالعه کنید.

شهریه

با توجه به این که این مدارس نسبت به مدارس عادی از مزایای تحصیلی بیشتری برخوردار است آزمون سمپاد ششم به هفتم و کلاس‌ها به صورت هوشمند برگزار می‌شود و معلمانی که در این مدارس تدریس میکنند از سطح بالای علمی برخوردار می‌باشندبه همین دلیل دانش‌آموزان برای استفاده از این امکانت تحصیلی باید بخشی از هزینه خدمات را تحت عنوان شهریه به مدرسه پرداخت کنند.

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی را دارند جهت کسب اطلاعات بیشتر و شناخت مدارس نمونه دولتی و آگاهی از میزان شهریه مقاطع مختلف آن می‌توانند مقاله معرفی مدارس نمونه دولتی را مطالعه کنند.

4 نظرات
  1. ........ می گوید

    سلام
    ببخشید این ازمون فقط از دروس پایه نهم است؟و اینکه سوالات ازمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی یکی هستند؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      دروس پایه هشتم و نهم
      بله یکی است

  2. مهسا می گوید

    سلام .
    ببخشید منابع ازمون دهم به یازدهم تجربی چرا نیست ؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      ازمون دهم به یازدهم؟؟
      همچین ازمونی وجود ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.