نحوه ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

0
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هر سال جهت جذب دانش آموزان توانمد در میان آزمون‌های ورودی دوره دوم متوسطه توسط مرکز ملی سنجش پذیرش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان به صورت هماهنگ با آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برگزار می‌شد. دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در مدارس نمونه دولتی را دارند با مراجعه به سایت مرکز استعداد‌های درخشان دفترچه ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را دریافت کرده و پس از اطلاع از شرایط ثبت نام اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه می کردند. در این مقاله قصد داریم نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی و سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی 99-1400 را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

متقاضیان ثبت نام مدارس نمونه دولتی سال 99 – 1400 باید توجه داشته باشند که نحوه ثبت نام امسال با سال‌های گذشته تغییر کرده است که در ادامه به شرح نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی سال 99 – 1400 خواهیم پرداخت.

 

نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی 99-1400

دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی امسال باید ابتدا به سایت آموزش و پرورش استان خود مراجعه نموده و با استفاده از کد ملی و رمز عبور دریافتی از سایت وارد پرتال دانش آموزی خود شوند سپس با اطلاعات فردی و تحصیلی خود فرم مربوطه را تکمیل کرده.

دانش‌آموزان برای تهیه رمز عبور خود باید با پرداخت هزینه ثبت نام در سایت مربوطه اقدام به دریافت رمز نمایند.

ثبت نام داوطلبان آزمون ورودي پايه دهم مدارس نمونه دولتي هرسال از دهه سوم فروردین ماه آغاز می‌شد. در سال گذشته ثبت نام مدارس نمونه دولتی از طریق سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی به نشانی ( azmoon.medu.ir ) انجام می‌شد، اما ثبت نام مدارس نمونه دولتی سال 99 – 1400 با سال‌های گذشته متفاوت می‌باشد. نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی سال 99 – 1400 به این گونه می‌باشد که متقاضیان باید با توجه به استان محل سکونت خود وارد سایت ثبت نامی مجزا شوند. دقت داشته باشید انجام تمامي فرآيند ثبت نام به صورت اينترنتي توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصيل داوطلبان، در اين خصوص مسئوليتي نخواهد داشت.

شرکت داوطلبان در جلسه آزمون، بدون ارائه کارت ورود به جلسه، ممنوع است.

مراحل ثبت نام

  • وارد شدن به سایت ثبت نامی استان محل سکونت خود
  • تکمیل نمونه برگ اینترنتی تقا ضانامه ثبت نام در آزمون نمونه دولتی
  • بارگذاری فایل عکس داوطلب جهت ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

فايل عکس با ابعاد حداکثر 400*300 پیکسل در قالب ( jpj ) با زمينه سفيد، مربوط به سال جاری دانش‌آموز مورد نياز است. در صورت استفاده از تصاوير قديمی يا تصوير فردی غير از دانش‌آموز شرکت کننده، ضمن محروميت داوطلب از شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، ثبت نام وي بي اثر خواهد شد.

  • پرداخت مبلغ 25.000 ( تومان ) به صورت اینترنتی جهت ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی.

در صورت واريز وجه ثبت نام به صورت مستقيم، از طريق مراجعه به بانک و يا دستگاه‌‌هاي خودپرداز، ثبت نام انجام نمي‌شود و وجه واريزي نيز قابل برگشت نخواهد بود.

  • دریافت شماره پیگیری

سایت ثبت نامی مدارس نمونه دولتی با توجه به استان محل سکونت

همان طور که در قبل نیز توضیح دادیم نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی سال 99 – 1400 با توجه به سال‌های گذشته تغییر کرده است و به این گونه می‌باشد که داوطلبان باید با توجه به استان محل سکونت خود فرایند ثبت نام خود را از سایتی مجزا انجام دهند.

با توجه به محل سکونت خود بر روی استان خود کلیک کنید.

استان استان
سایت ثبت نامی استان آذربایجان شرقی سایت ثبت نامی استان کرمان
سایت ثبت نامی استان آذربایجان غربی سایت ثبت نامی استان کرمانشاه
سایت ثبت نامی استان اردبیل سایت ثبت نامی استان کهگیلویه و بویراحمد
سایت ثبت نامی استان اصفهان سایت ثبت نامی استان گلستان
شهرستان های تهران سایت ثبت نامی استان گیلان
سایت ثبت نامی استان البرز سایت ثبت نامی استان لرستان
سایت ثبت نامی استان ایلام سایت ثبت نامی استان مازندران
سایت ثبت نامی استان بوشهر سایت ثبت نامی استان مرکزی
سایت ثبت نامی استان تهران سایت ثبت نامی استان هرمزگان
سایت ثبت نامی استان چهارمحال و بختیاری سایت ثبت نامی استان همدان
سایت ثبت نامی استان خراسان جنوبی سایت ثبت نامی استان یزد
سایت ثبت نامی استان خراسان رضوی سایت ثبت نامی استان سیستان و بلوچستان
سایت ثبت نامی استان خراسان شمالی سایت ثبت نامی استان فارس
سایت ثبت نامی استان خوزستان سایت ثبت نامی استان قزوین
سایت ثبت نامی استان زنجان سایت ثبت نامی استان قم
سایت ثبت نامی استان سمنان سایت ثبت نامی استان کردستان

زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم  امسال در 20 تیر ماه خواهد بود . طبق روال سال های گذشته ، حدودا یک هفته قبل از تاریخ برگزاری این آزمون ، شاهد انتشار کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی خواهیم بود که داوطلبان با دریافت آن از زمان دقیق و محل برگزاری آزمون آگاه خواهند شد.

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

شرکت کنندگان در آزمون نمونه دولتی در رشته های نظری و هنرستان های فنی حرفه ای پایه دهم می توانند در زمانی که مرکز ملی استعداد های درخشان جهت اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی اعلام نموده است ، از طریق اطلاعات خود وارد پنل شخصی خود شوند و نتایج آزمون نمونه دولتی را مشاهده نمایند. احتمالاً طبق روال سالیان گذشته  زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی در نیمه دوم مرداد ماه باشد.

ثبت نام مدارس نمونه دولتیشرایط ثبت نام پایه دهم مدارس نمونه دولتی

دانش آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم مدارس نمونه دولتی باید در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند که البته چند سالی می‌باشد که آزمون ورودی نهم به دهم مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی با یک دیگر ادغام شده‌اند و دانش آموزان در یک آزمون ورودی مشترک شرکت می‌کنند.

دانش آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند برای آگاهی از نحوه برگزاری آزمون و سوالات آزمون می‌توانند مقاله منابع آزمون ورودی نمونه دولتی را مطالعه کنند.

شرایط ثبت نام در آزمون ورودی

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • کسب حداقل معدل 17 برای فارق التحصیلان پایه نهم.

تمامی دانش‌آموزانی که در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند، مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند.

  • در محدوده‌هايي که امکان ثبت نام در دو واحد آموزشي ( دبير ستان هاي نمونه دولتي دوره دوم متو سطه ) وجود داشته باشد، دانش‌آموزان ميتوانند در فرم تقاضانامە ثبت نام، هر دو اولويت را انتخاب نمايند.
  • رقابت علمي براي ورود به هنرستان هاي فني و حرفه‌اي نمونە دولتي، در بين دانش‌آموزان شهر و شهرستان، بدون درنظر نمودن منطقه يا ناحيه خواهد بود.
  • دانش‌آموزان عشايري به دليل کوچ رو بودن، در هر منطقه‌اي در سطح استان مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون مي‌باشند.

شرایط پذیرش اختصاصی

بر اساس توضیحاتی که در دفترچه ثبت نام آزمون نهم به دهم ذکر شده است ، برای پذیرش دانش آموز در این پایه تحصیلی شرایط خاصی وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  • شیوه پذیرش دانش آموز در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در رشته های نظری و فنی حرفه ای ، بر اساس معدل کل پایه نهم ابتدایی و نمره کسب شده در آزمون می باشد.

هر کدام به میزان 50 درصد تاثیر گذار هستند.

  • دارا بودن حداقل معدل کل 17 و کسب حداقل نمره 12 در همه ی دروس امتحانی نیمسال دوم تحصیلی پایه نهم ابتدایی.
  • 10 درصد از ظرفیت پذیرش این مدارس ، به دانش آموزان دارای سهمیه شاهد و ایثارگران تعلق دارد

سهمیه های مدارس نمونه دولتی

  • اولویت اول : فرزندان شاهد

دانش آموزان دارای سهمیه شاهد ، به شرط کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده  ، می توانند از سهمیه خود استفاده کنند.

  • اولویت دوم : فرزندان جانبازان 50 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان با بیش از 3 سال سابقه اسارت
  • اولویت سوم : فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد و فرزندان آزادگان با بیش از 6 ماه سابقه اسارت
  • اولویت چهارم : فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان آزادگان با کم تر از 6 ماه سابقه اسارت

دانش  آموزانی که در آزمون یک مدرسه پذیرفته شده اند ، مجاز به ثبت نام در مدارس نمونه دولتی دیگر نمی باشند.

ضوابط و نحوە نقل و انتقال دانش‌آموزان نمونه دولتی

داوطلباني که پس از زمان ثبت نام يا پس از زمان برگزاري آزمون ورودي، به هر دليل تصميم ميگيرند در سال تحصيلي درشهرستاني غير از شهرستان محل سکونت فعلي اقامت کنند، تنها در صورت قبولی در یکی از مدارس انتخاب شدە خود در شهرستان مبدأ و دارا بودن امتیازکف قبولی مدرسه شهرستان مقصد ودرصورت داشتن ظرفيت خالي، با کسب موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان‌هاي مبدأ و مقصد، مجاز به انتقال و ثبت نام در ساير مدارس نمونه دولتي ( در شهرستان يا استان ديگر ) خواهند بود.

انتقال دانش‌آموزان پذيرفته شده مدارس نمونه دولتي تا پايان دوره تحصيلي به مدارس استعدادهاي درخشان ممنوع است.

شهریه مدارس نمونه دولتی

با توجه به این که این مدارس نسبت به مدارس عادی از مزایای تحصیلی بیشتری برخوردار است آزمون سمپاد ششم به هفتم و کلاس‌ها به صورت هوشمند برگزار می‌شود و معلمانی که در این مدارس تدریس میکنند از سطح بالای علمی برخوردار می‌باشندبه همین دلیل دانش‌آموزان برای استفاده از این امکانت تحصیلی باید بخشی از هزینه خدمات را تحت عنوان شهریه به مدرسه پرداخت کنند.

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی را دارند جهت کسب اطلاعات بیشتر و شناخت مدارس نمونه دولتی و آگاهی از میزان شهریه مقاطع مختلف آن می‌توانند مقاله معرفی مدارس نمونه دولتی را مطالعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.