کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران ورودی 1400

0
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

دانشگاه تهران برای حمایت از دانشجویان برتری که قصد ورود به دوره کارشناسی ارشد را دارند، مطابق با “آیین نامه شورای هدایت استعداد درخشان” اقدام به جذب دانشجو می‌کند. اما برای پذیرش در این فراخوان دانشجویان بایستی شرایطی را به همراه داشته باشند تا مورد تأیید دانشگاه تهران قرار گیرند . در همین جهت شرایط و ضوابط ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران را بیان کرده ایم تا بتوانید با شناخت بر شرایط لازم، نسبت به ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران اقدام نمایید.

با توجه به سختی‌های کنکور کارشناسی ارشد، همچنین افزایش ظرفیت پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد، هرساله متقاضیان این نوع پذیرش افزایش پیدا می‌کنند. قاعدتا با زیاد شدن تقاضای ثبت نام ارشد بدون کنکور ، سوالات و مشکلات در این زمینه بیشتر شده است. متاسفانه اکثر دانشجویان به علت ناآگاهی از قوانین، زمان‌بندی‌ها این فرصت را از دست می‌دهند. به همین علت مرکز مشاوره باخه تصمیم گرفته است در سلسله مقالات به بررسی قوانین و مقررات ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون بپردازد.

 

برای اطلاع از ثبت نام کارشناسی ارشد و شرایط آن بر روی ارشد بدون کنکور کلیک نمایید .

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

زمان ثبت نام از روز یک شنبه 99/08/11 تا پنچ شنبه 99/08/15 می‌باشد. پس از بررسی مدارک، اعلام نتایج از طریق پیامک و پایگاه اینترنتی دانشگاه به آدرس academics.ut.ac.ir صورت می پذیرد

شرایط لازم جهت پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

  • دانشجویان کارشناسی ورودی سال 96 دانشگاه تهران ، با گذراندن 6 نیم سال تحصیلی و طی کردن حداقل سه چهارم واحدهای درسی که توانسته‌اند جزو 15% دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی باشند، شامل این فراخوان خواهند بود .
  • دانشجویان دوره کارشناسی وروردی سال 96 در دیگر دانشگاه‌های مشمول که با گذراندن 6 نیم سال تحصیلی و طی کردن حداقل سه چهارم واحد درسی توانسته اند جزو 15% دانشجویان برتر در رشته تحصیلی مرتبط باشند ، می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند .

تبصره 1 : داشتن حداقل معدل 16 در رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و حداقل معدل 17 برای رشته‌های علوم انسانی، رفتار اجتماعی و دیگر رشته‌ها برای دانشجویان الزامی می‌باشد .

تبصره 2 : دانشگاه‌های مشمول عبارتند از: دانشگاههای اصفهان، تبريز، تهران، شهيد بهشتی، شيراز، فردوسي مشهد، صنعتي اصفهان، امير كبير، خواجه نصير الدين طوسي، شريف، علامه طباطبايي، علم صنعت ايران، اروميه، الزهرا، بو علي سينا، بيرجند، خوارزمي، رازي كرمانشاه، زنجان، سمنان، شهيد باهنر كرمان، سيستان و بلوچستان، شهيد چمران، اهواز، كاشان، گيلان، مازنداران، يزد، سهند تبريز، صنعتي بابل، صنعتي شاهرود، صنعتي شيراز، علوم پايه زنجان، علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان، دانشگاه هنر تهران ، هنر اسالمي تبريز، هنر اصفهان، دانشگاه شاهد، دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي و شريعتي؛ زابل.

برای دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به آیین نامه و شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس به صورت بدون آزمون

بر روی ارشد بدون کنکور دانشگاه پردیس خود گردان لمس نمایید .

  •  دانشجویان حداکثر در 8 نیم سال تحصیلی یعنی تا تاریخ 31 شهریور 1400 می‌بایست فارغ التحصیل شده باشند .

تبصره 3 : فارغ التحصیلانی که ورودی بهمن 95 می‌باشند به شرطی می‌توانند در خواست خود را ارائه دهند که در 8 نیم سال فارغ التحصیل شده باشند .

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران 

  1.  فرم تکمیل شده تقاضا ( جهت دریافت فرم تقاضا کلیک نمایید . )
  2.  آخرین کارنامه تحصیلی
  3.  تکمیل فرم گواهی معدل برای متقاضیان سایر دانشگاه ها
  4.  واریز مبلغ 1000000 ريال از طریق درگاه الکترونیک (به جز دانشجویان دانشگاه تهران)

جهت تکمیل فرم گواهی معدل بر روی فرم گواهی معدل کلیک نمایید .

در صورتی که داوطلبان شرایط مذکور را دارا باشند، می‌توانند از تاریخ 99/08/01 حداکثر تا تاریخ 99/08/20 برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران به سیستم جامع آموزش دانشگاه تهران  مراجعه کنند و با دریافت شناسه کاربری و رمز عبور، مدارک مورد نیاز را در سایت بارگذاری نمایند .

نکته مهم : مبلغی که داوطلبان پرداخت نموده اند به هیچ وجه برگشت داده نخواهد شد . پس قبل از انتقال وجه شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران را به دقت مطالعه نمایید .

نکات قابل توجه 

  • قبولی دانشجویان در سال تحصیلی 1400 پس از فارغ التحصیلی و فقط یک بار صورت می‌گیرد .
  • مطابق با شورای آموزشی دانشگاه، برای این که بتوانید از سهمیه استعداد درخشان استفاده نمایید، نمراتی که در در کارنامه دانشجو بی اثر بوده ، دوباره این نمرات برای تعیین رتبه و برتری دانشجو اثر داده خواهد شد.
  • آن دسته از برگزیدگان علمی در رشته‌هایی که برنامه درسی شان براساس شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته 9 نیم سال تحصیلی تدوین و تصویب شده، می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند .
  • دانشگاه تهران می‌تواند از بین داوطلبانی که در 6 نیم سال تحصیلی فارغ التحصیل شده اند و از لحاظ میانگین توانسته اند جزو 15% دانشجویان برتر هم رشته و غیر هم ورودی شوند به صورت مازاد بر ظرفیت انتخاب نمایند و درخواستشان را مورد بررسی قرار دهند .
  • دانشگاه می‌تواند آن دسته از دانشجویانی که مدت تحصیل شان بیش از حد یعنی حداکثر 2 نیم سال تحصیلی به دلایلی چون بیماری، مأموریت والدین یا همسر، زایمان و…  به طول انجامیده و به صورت مازاد بر ظرفیت درخواستشان را مورد بررسی قرار دهند .

برای اطلاع از شرایط بدون آزمون در دانشگاه آزاد به کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه نمایید و آن را به دقت مطالعه نمایید .

سوالات متداول

1- دانشجویان دوره کارشناسی ارشد برای رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی حداقل چه معدلی را باید کسب کنند ؟

 

حداقل معدل 16 .

2- داوطلبینی که مورد تأیید دانشگاه قرار گرفته اند از چه زمانی می‌توانند اقدام به ثبت نام نمایند ؟

 

از روز یک شنبه 99/08/11 تا پنچ شنبه 99/08/15 اقدام به ثبت نام نمایند .

3- برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران، داو طلبان بایستی به چه سایتی مراجعه نمایند ؟

 

سیستم جامع آموزش دانشگاه تهران .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.