منابع ارشد فراگیر پیام نور شیمی 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

دانشگاه ‌های فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد، این امکان را فراهم کردند تا علاقه‌مندان بتوانند در مقاطع بالاتر و رشته‌ی مدنظر ادامه تحصیل دهند. داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند. هر ساله بسیاری از داوطلبان علاقه تحصیل به دانشگاه فراگیر پیام نور دارند که دلایل مختلفی دارد یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن شهریه ارشد فراگیر پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه‌ها می‌باشد. این دانشگاه‌ها هرساله آزمونی بعنوان آزمون دانش پذیری برگزار می‌کنند که دانش پذیران پس از کسب نمره‌ی قبولی در آن می‌توانند بعنوان دانشجو، پذیرش شوند. این آزمون پس از اتمام ترم اول از دروس ارائه شده در همان ترم گرفته می شود و در طول این ترم دانش پذیران بدون حضور در کلاس باید دروس را خوانده و برای آزمون آماده‌ شوند. منابع ارشد فراگیر شیمی را سازمان سنجش مشخص می‌کند.

داوطلبان برای آگاهی از رشته‌ها و گرایش‌های دانشگاه فراگیر میتوانند مقاله لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنند.

موضوع قابل توجه برای داوطلبان این است که با مطالعه‌ی منابع مربوط به گرایش مورد علاقه‌ی خود، بتوانند در آزمون قبول شوند و در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند.  در این مقاله منابع ارشد فراگیر شیمی که شما برای شرکت در آزمون دانش پذیری در این رشته‌ نیاز دارید، در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا بتوانید در آزمون پیش رو موفق باشید.

معرفی کارشناسی ارشد شیمی فراگیر پیام نور

در ادامه به معرفی ارشد شیمی بدون کنکور پیام نور و گرایش های آن خواهیم پرداخت. همچنین می‌توانید منابع مطالعاتی را که در قالب pdf در قسمت چارت دروس قرار دارد، دانلود کنید. شیمی علم بررسی خواص ماده از جمله شیوه‌ی تولید و چگونگی تغییرات ماده و موجودات است. پزشکی، بیوتکنولوژی، داروسازی، بیولوژی و دندانپزشکی از جمله رشته هایی هستند که از این علم بهره می‌برند و به عبارت بهتر میتوان گفت شیمی زیبنای این رشته ها به حساب می‌آید.

در صورتی با کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، که بدون کنکور می‌باشد، آشنا نیستید. یا رشته‌های آن را نمیشناسید پیشنهاد می‌شود مقاله ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنید.

منابع کارشناسی ارشد شیمی فراگیر پیام نور

گرایش ها کارشناسی ارشد شیمی فراگیر پیام نور

  • شيمی گرايش شيمی آلی
  • شيمی گرايش شيمی تجزيه

منابع ارشد فراگیر شیمی گرایش شیمی آلی فراگیر پیام نور

نام درس/ تعداد واحد نام منابع درسی نام مولف/ ناشر
شیمی آلي پيشرفته/ 3 * شيمي آلي پيشرفته ساختار و مكانيزم ها (ويرايش پنجم) فرانسيس كري، ريچارد ساندبرگ/ مجيد هروي،
ابراهيم عامل محرابي/ ترجمان خرد – دانش نگار
شيمي تجزيه پيشرفته / 3 ** اصول تجزیه دستگاهی (جلد1 و2) اسكوگ.هالر.نيمن/عبدالرضا سلاجقه/ مركز نشر دانشگاهي
شیمی فيزيك پيشرفته / 3 *** شيمي فيزيك (جلد 1و 2) (ويرايش ششم) اير لوين/اسلامپور.پارسافر.مقاري.نجفي/ فاطمي

*فصول 2 (به جز صفحات 226 تا 249). 3 (به جز بند 2-3 از صفحه 276 تا 292 و مبحث ویژه 3-1 از صفحه 399 تا 407) و 4(به جز مبحث ویژه 4-1 از صفحه 489 تا 494) 5 و 7 مطالعه شود.

**فصول 11 ،12،15،،20،21،28،و 31 مطالعه شود.

***فصول 7(از ابتدای بخش 6-7 تااخر فصل) 8 و11 و 12 و 13 (به جز بخش 13-4) پیل‌های گالوانی تا ابتدای بخش 10-13 باتری ها و 15 و16 مطالعه شود.

چارت درسی شیمی آلی

چارت ارشد شيمي گرايش شيمي آلي (pdf)

منابع ارشد فراگیر شیمی گرایش شیمی تجزیه فراگیر پیام نور

نام درس نام منابع درسی نام مولف/ ناشر
شیمی آلي پيشرفته/ 3 * شيمي آلي پيشرفته ساختار و مكانيزم ها (ويرايش پنجم) فرانسيس كري، ريچارد ساندبرگ / مجيد هروي، ابراهيم عامل محرابي / ترجمان خرد – دانش نگار
شيمي تجزيه پيشرفته / 3 ** اصول تجزیه دستگاهی (جلد1 و2) اسكوگ.هالر.نيمن /عبدالرضا سلاجقه / مركز نشر دانشگاهي
شیمی معدنی پيشرفته / 3 *** شیمی معدنی پيشرفته محمد حكيمي / ترجمان خرد / دانش نگار

*فصول 2 (به جز صفحات 226 تا 249). 3 (به جز بند 2-3 از صفحه 276 تا 292 و مبحث ویژه 3-1 از صفحه 399 تا 407) و 4(به جز مبحث ویژه 4-1 از صفحه 489 تا 494).5 و 7 مطالعه شود.

**فصول 11 ،12،15،،20،21،28،و 31 مطالعه شود.

***فصل 6 بخش 5-6 تااخر فصل صفحات(179،182) فصل 7 بخش 7،8 فصل 9-2(صفحات 265،272) فصل 10 بخش های 10-2 تا 10-3 (صفحات 296،302) و فصل 12 حذف شود

چارت درسی شیمی تجزیه

چارت ارشد شيمي گرايش شيمي تجزيه (pdf)

ثبت نام کارشناسی ارشد شیمی فراگیر پیام نور

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور فقط یک بار در سال برگزار می‌شود، بازه ثبت نام كارشناسي ارشد فراگير پیام نور سال 1399 (نوبت بيست و يکم) از روز چهارشنبه 99/09/05 و تا روز چهارشنبه 99/09/12 میباشد.

منابع کارشناسی ارشد شیمی فراگیر پیام نور

زمان آزمون دانش پذیری کارشناسی ارشد شیمی فراگیر پیام نور

براساس برنامه زماني پيش‌بيني شده، آزمون كارشناسي‌ارشد فراگير دانشگاه پيام نور بهمن ماه سال 1399 (نوبت بيست و يکم) در روز جمعه مورخ 99/11/17 برگزار خواهد شد. همچنین می‌توانید از طریق صفحات مجازی مرکز مشاوره باخه از زمان دقیق آزمون آگاه شوید. پیش از آزمون دانش پذیری، متقاضیان رشته حقوق می‌بایستی منابع ارشد شیمی فراگیر پیام نور را به دقت مطالعه نمایند.

نحوه‌ی ثبت نام آزمون دانش پذیری

پس از اینکه منابع ارشد فراگیر شیمی را مطالعه نمودید به منظور ثبت نام در این آزمون باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور
  2. دریافت دفترچه ارشد فراگیر پیام نور از پایگاه اینترنتی سازمان مذکور
  3. مطالعه شرایط و مدارک ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور درج شده در دفترچه ثت نامی
  4. با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام میگیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارتهـای بـانکی عضـو شبکه شتاب هر یک از بانکهای جمهوری اسلامی ایران در داخل یا خارج از کشور که پرداخت الکترونیکی آنها فعال میباشد با مراجعـه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 950،000ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

پیشنهاد می‌شود که داوطلبانی که می‌توانند از سهمیه استفاده کنند مقاله سهمیه ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنند.

کارت ورود به جلسه

متقاضیان برای دریافت کارت ورود به جلسه فراگیر پیام نور می‌توانند از روز سه‌شنبه مورخ 99/11/14 لغايت روز پنجشنبه مورخ 99/11/16 وارد سایت سازمان سنجش شده و پس وارد کردن شماره‌ی پرونده و کد رهگیری اقدام به دریافت کارت نمایید. باید توجه داشت که اطلاعات درج شده در کارت ورود به جلسه با اطلاعات شناسنامه‌ای و ثبت نامی داوطلب همخوانی داشته باشد. در صورت مغایرت می بایست داوطلب به باجه های رفع نقص که قبل از آزمون توسط سازمان سنجش معین می‌گردد، مراجعه کند. همچنین در نظر داشته باشید که عکس داوطلب در پرینت کارت ورود به جلسه قابل مشاهده می‌باشد.

نکته: اشخاصی که اطلاعاتی همچون سهمیه، معدل مقطع کارشناسی و یا اینگونه اطلاعات را در زمان ثبت نام اشتباه وارد کردند، قابل ویرایش است.

اشخاصی که اطلاعاتی همچون سهمیه، معدل مقطع کارشناسی و یا اینگونه اطلاعات را در زمان ثبت نام اشتباه وارد کرده‌اند میتوانند با مطالعه مقاله ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کرده تا با نحوه ویرایش آشنا شوند.

اعلام نتایج آزمون

کلیه داوطلبانی که در زمان برگزاری کنکور ارشد فراگیر پیام نور ۹۹ در جلسه آزمون حضور داشته و با یک دیگر به رقابت پرداختند، می‌توانند در زمان اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور با مراجعه به سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند . پیرو اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور محل قبولی داوطلبان مشخص شده و پذیرفته شدگان می توانند از نیمسال دوم یعنی بهمن ماه در کلاس های درس حاضر شوند.

شما می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران، مرکز مشاوره باخه در ارتباط باشید و از مزایای مشاوره تلفنی باخه استفاده نمایید.

سوالات متداول

1- آیا منابع ذکر شده در مقاله، برای شرکت در آزمون فراگیر شیمی کافی است ؟

 

بله، این منابع توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای آزمون فراگیر شیمی مشخص شده است .

2- آیا مطالعه منابع کنکور کارشناسی ارشد شیمی برای قبولی کفایت نمی‌کند ؟

 

خیر، منابع مطالعاتی کنکور کارشناسی ارشد و آزمون دانش پذیری فراگیر کاملا متفاوت است .

3- به جز منابع اصلی اعلام شده سالهای گذشته چه پیشنهادی دارید ؟

 

بهترین مکمل برای منابع اصلی فراگیر شیمی حل آزمون‌های سال‌های گذشته می‌باشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.