منابع ارشد فراگیر پیام نور حسابداری 99

4
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

هرساله دانشگاه های فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد بصورت بدون کنکور از طریق سایت سازمان سنجش اموزش کشور اقدام به ثبت نام میکند تا علاقه‌مندان بتوانند از این طریق ثبت نام خودرا انجام دهند. هر ساله بسیاری از داوطلبان علاقه تحصیل به دانشگاه فراگیر پیام نور دارند که دلایل مختلفی دارد یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن شهریه ارشد فراگیر پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه‌ها می‌باشد. نکته مهمی که دراین دانشگاها وجود دارد این است که علاقه‌مندان پس از ثبت نام در این مقطع بصورت دانش‌پذیر باید بطور خودخوان بدون حضور در کلاس های دانشگاهی ترم اول را بگذرانند و پس از کسب شرایط و حدنصاب رشته و دانشگاه های مورد انتخابی از حالت دانش‌پذیر به دانشجو تبدیل شوند. که طی این مسیر بوسیله ازمون جامع سراسری پایان ترم مرحله دانش پذیری میباشد لذا داوطلب میبایست در طول ترم اول منابع و سرفصل های مشخصی را مطالعه کند که بتواند از پس سوالات برآید. منابع ارشد فراگیر حسابداری را سازمان سنجش مشخص می‌کند.

داوطلبان برای آگاهی از رشته‌ها و گرایش‌های دانشگاه فراگیر میتوانند مقاله لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنند.

معرفی کارشناسی ارشد حسابداری فراگیر پیام نور

در ادامه به معرفی ارشد حسابداری بدون کنکور پیام نور خواهیم پرداخت. همچنین می‌توانید منابع مطالعاتی را که در قالب pdf در قسمت چارت دروس قرار دارد، دانلود کنید.

حسابداری به عنوان یکی از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار به‌حساب می‌آید که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان در این رشته فارغ التحصیل می‌شوند. در واقع رسیدگی به امور مالی و حسابداری در هر مکانی وجود دارد و این کار را باید به کسانی سپرد که در اصول حسابداری، خبره باشند. تعاریف متعددی برای حسابداری وجود دارد؛ در میان این تعاریف، آنچه که ملموس است ضرورت وجود حرفه حسابداری در هر کسب‌وکاری است. چراکه از زمان قدیم تا به امروز در تمامی داد و ستدهای اقتصادی و اجتماعی، حسابداری نقش پررنگی داشته است.

در صورتی با کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، که بدون کنکور می‌باشد، آشنا نیستید. یا رشته‌های آن را نمیشناسید پیشنهاد می‌شود مقاله ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنید.

 

منابع ارشد فراگیر حسابداری

گرایش ها:

  • حسابداری
  • حسابرسی

تذکر: داوطلبان در نظر داشته باشند که در دانشگاه پیام نور شما تنها میبایست یکی از دو رشته حسابداری یا حسابرسی را انتخاب و نسبت به ثبت نام آن اقدام نمایید و برخلاف مقطع با کنکور کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب یک گروه و یا چند رشته نیستید.

حسابداری

شما در رشته حسابداری با بهره گیری از وجوه وارده و صادره صورت های مالی تنظیم و دراختیار مدیران و یا سهامداران قرار می‌دهید.

حسابرسی

در رشته حسابرسی شما به عنوان فردی خارجی و بی طرف موظف به بررسی صحت اسناد و صورت های مالی و گزارش صحت اطلاعات اسناد و امور مالی یک شرکت و یا هر واحد صنفی به مدیران و یا سهامداران هستید.

منابع ارشد فراگیر حسابداری

نام درس تعداد واحد نام منابع درسی نام مولف/مترجم/ناشر ملاحضات
حسابرسی پیشرفته 2 نظریه های حسابرسی جواد رضازاده/ترمه ***
حسابداری بخش عمومی 3 حسابداری بخش عمومی جعفر باباجانی/ دانشگاه علامه طباطبایی فصول 9،10،11 حذف می‌باشد.
حسابداری مدیریت 3 حسابداری مدیریت محمدرضا نیکبخت، زهرا دیانتی/ کتاب مهربان نشر فصول 2 تاپایان 9 مطالعه شود.

چارت درسی گرایش حسابداری

چارت ارشد حسابداری (PDF)

منابع ارشد فراگیر حسابداری – گرایش حسابرسی

نام درس تعداد واحد نام منابع درسی نام مولف/مترجم/ناشر ملاحضات
حسابرسي سيستم هاي كامپيوتري 3 حسابرسي كامپيوتري و فن آوري اطلاعات نشريه شماره 181 ناصر اریا- فرقان دوست حقیقی/ سازمان حسابرسی از صفحه 333 تا آخر كتاب حذف ميباشد.
سيستم هاي اطلاعاتي حسابداري 3 سيستمهاي اطلاعاتي حسابداري مهدي مرادي، نعيمه بيات/ مرندیز مشهد فصول 1،2،6 تاپایان 11 مطالعه شود
تئوري هاي حسابداري 3 تئوري حسابداري 2 ساسان مهراني، غلامرضا كرمي،
سيدمصطفي سيدحسيني، مهتاب
جهرمي/ نگاه دانش
فصل 8 حذف مي باشد.

چارت درسی گرایش حسابرسی

چارت ارشد حسابرسی (PDF)

تذکر: داوطلبان باید توجه داشته باشند که در هنگام شرکت در آزمون دانش پذیری باید گرایش خود را اتنخاب نموده و سپس در آزمون مربوطه شرکت کنند. برخلاف مقطع کارشناسی ارشد با کنکور مجاز به انتخاب یک گروه یا چند رشته نیستند. 

ثبت نام کارشناسی ارشد حسابداری فراگیر پیام نور

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور فقط یک بار در سال برگزار می‌شود، بازه ثبت نام كارشناسي ارشد فراگير پیام نور سال 1399 (نوبت بيست و يکم) از روز چهارشنبه 99/09/05 و تا روز چهارشنبه 99/09/12 میباشد.

منابع ارشد فراگیر حسابداری

زمان آزمون دانش پذیری کارشناسی ارشد حسابداری فراگیر پیام نور

براساس برنامه زماني پيش‌بيني شده، آزمون كارشناسي‌ارشد فراگير دانشگاه پيام نور بهمن ماه سال 1399 (نوبت بيست و يکم) در روز جمعه مورخ 99/11/17 برگزار خواهد شد. همچنین می‌توانید از طریق صفحات مجازی مرکز مشاوره باخه از زمان دقیق آزمون آگاه شوید.

نحوه‌ی ثبت نام آزمون دانش پذیری

پس از اینکه منابع ارشد فراگیر حسابداری را مطالعه نمودید به منظور ثبت نام در این آزمون باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. مراجعه به پايگاه اينترنتی سازمان سنجش آموزش كشور
  2. دريافت دفترچه ارشد فراگیر پیام نور از پايگاه اينترنتی سازمان مذكور
  3. مطالعه شرایط و مدارک ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور درج شده در دفترچه ثت نامی
  4. با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت نام منحصراً بصورت اينترنتی انجام ميگيرد، داوطلبان لازم است به وسيله كارتهـای بـانكی عضـو شبكه شتاب هر يك از بانكهای جمهوری اسلامی ايران در داخل يا خارج از كشور كه پرداخت الكترونيكی آنها فعال ميباشد با مراجعـه به سايت سازمان و پرداخت مبلغ 950،000 ريال به عنوان وجه ثبت نام شركت در آزمون، نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.

پیشنهاد می‌شود که داوطلبانی که می‌توانند از سهمیه استفاده کنند مقاله سهمیه ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنند.

کارت ورود به جلسه

متقاضیان برای دریافت کارت ورود به جلسه فراگیر پیام نور می‌توانند از روز سه‌شنبه مورخ 99/11/14 لغايت روز پنجشنبه مورخ 99/11/16 وارد سایت سازمان سنجش شده و پس وارد کردن شماره‌ی پرونده و کد رهگیری اقدام به دریافت کارت نمایید. باید توجه داشت که اطلاعات درج شده در کارت ورود به جلسه با اطلاعات شناسنامه‌ای و ثبت نامی داوطلب همخوانی داشته باشد. در صورت مغایرت می بایست داوطلب به باجه های رفع نقص که قبل از آزمون توسط سازمان سنجش معین می‌گردد، مراجعه کند. همچنین در نظر داشته باشید که عکس داوطلب در پرینت کارت ورود به جلسه قابل مشاهده می‌باشد.

اشخاصی که اطلاعاتی همچون سهمیه، معدل مقطع کارشناسی و یا اینگونه اطلاعات را در زمان ثبت نام اشتباه وارد کرده‌اند میتوانند با مطالعه مقاله ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کرده تا با نحوه ویرایش آشنا شوند.

اعلام نتایج آزمون

کلیه داوطلبانی که در زمان برگزاری کنکور ارشد فراگیر پیام نور 99 در جلسه آزمون حضور داشته و با یک دیگر به رقابت پرداختند، می‌توانند در زمان اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور با مراجعه به سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند . پیرو اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور محل قبولی داوطلبان مشخص شده و پذیرفته شدگان می توانند از نیمسال دوم یعنی بهمن ماه در کلاس های درس حاضر شوند.

شما می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران، مرکز مشاوره باخه در ارتباط باشید و از مزایای مشاوره تلفنی باخه استفاده نمایید.

سوالات متداول

1- آیا منابع ذکر شده برای شرکت در آزمون فراگیر پیام نور حسابداری کافی است ؟

 

بله این منابع توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای آزمون فراگیر پیام نور حسابداری مشخص شده است .

2- آیا مطالعه منابع کنکور کارشناسی ارشد حسابداری برای قبولی کفایت نمیکند ؟

 

خیر، منابع مطالعاتی کنکور کارشناسی ارشد و آزمون دانش پذیری کاملا متفاوت است .

3- به جز منابع اصلی اعلام شده سال‌های گذشته چه پیشنهادی دارید ؟

 

بهترین مکمل برای منابع اصلی فراگیر پیام نور حسابداری حل آزمون‌های سال‌های گذشته می‌باشد .

4 نظرات
  1. اخلاقی می گوید

    سلام رشته ام شیمی بوده و میخوام تغییر گرایش بدم به رشته حسابداری.و بدون کنکور فراگیر پیام نور میخوام بدونم زمان ثبت نام کی هست.وبعد ثبت نام شروع میکنم به درس خوندن؟خودشون منابع رو مشخص میکنن برای ما؟

    1. ADMIN می گوید

      زمان ثبت نام تموم شد برای اطلاعات بیشتر با شماره 70707012 از خطوط ثابت تماس بگیرید.

  2. ح خ می گوید

    باسلام من ساکن اراک هستم و علاقمند م در رشته حسابداری ارشدفراگیر ادامه تحصیل بدهم و این رشته در پیام نور اراک نیست اگر در آزمون فراگیر قبول بشم برای امتحانات پایان ترم میتوانم در اراک امتحان بدم یا نه باید در همان واحد دانشگاهی امتحان داد ممنون راهنمایی کنید

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      بله در صورت قبولی می‌توانید امتحانات پایان ترم رو در دانشگاه پبام نور واحد اراک شرکت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.