تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی 1398

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
مرکز مشاوره باخه
    پیرو اخبار منتشر شده از سوی ریاست مرکز سنج
 

 

 

پیرو اخبار منتشر شده از سوی ریاست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون موضوع برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می‌نماید. ما در این مقاله به توضیح مباحث و موضوعات مربوط به تکمیل ظرفیت کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی 1398 می‌پردازیم. دکتر بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیرو برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در روز چهارشنبه اول آبان مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی نیز مشابه سایر زیر نظام‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به پذیرش دانشجو به منظور تکمیل ظرفیت خود در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام کند.

داوطلبان زیادی که در بازه زمانی ثبت نام ورودی مهر ماه 1398 موفق به انجام ثبت نام خود نشده بودند در مرحله تکمیل ظرفیت فرصت ثبت نام و شرکت در دوره‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را خواهند داشت.

شرایط و ضوابط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی 1398

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در دوره‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار خواهد شد. این دوره‌ها برطبق سنوات گذشته به دو صورت بدون آزمون (سوابق تحصیلی) و با آزمون دانشجو می‌پذیرند. طبیعتاً افرادی که داوطلب شرکت در این دوره‌ها می‌باشند باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی ورود به دوره‌های بدون آزمون و با آزمون باشند.

تکمیل ظرفیت دوره‌های کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته صرفاً براساس سوابق تحصیلی خواهد بود. تمامی افراد که شرایط و ضوابط ورود به دوره‌های بدون آزمون را داشته باشند می‌توانند طبق زمان بندی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد با آزمون بوده و کسانی‌که در کنکور کارشناسی ارشد 98 شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده‌اند می‌توانند دوباره طبق زمان‌بندی تکمیل ظرفیت انتخاب رشته نمایند.

اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی 1398 بسیار مهم می‌باشد

زمان برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی 1398

مقطع آغاز ثبت نام پایان ثبت نام
 کاردانی پیوسته 98/9/2 98/10/30
کاردانی ناپیوسته 98/8/28 98/10/30
 کارشناسی ناپیوسته 98/8/30 98/10/30
کارشناسی پیوسته 98/8/28 98/10/30
کارشناسی ارشد 98/08/23 98/08/26

 

رشته‌های موجود در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی 1398

دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های مختلفی را بصورت پذیرش براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) و با آزمون ارائه می‌نماید. در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه رشته‌های مختلف براساس میزان ظرفیت باقیمانده در دانشگاه‌ها صورت می‌پذیرد. بدین ترتیب که دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌هایی که ظرفیت قابل توجهی از آن باقیمانده باشد در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اقدام به انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته مجدد نموده تا متقاضیان برای ثبت نام این رشته‌ها در دانشگاه‌های سراسر کشور اقدام به ثبت نام نمایند.

سهمیه‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی 1398

داوطلبین می‌توانند برای تسهیل روند پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی در صورت دارا بودن شرایط مورد نیاز اقدام به استفاده‌ از سهمیه‌های موجود نموده تا از مزایای اینن سهمیه‌ها بهره‌مند گردند.

1-سهمیه رزمندگان: رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه بصورت متوالی یا متناوب

2-سهمیه ایثارگران 25 درصدی: همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آنها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان

3-سهمیه ایثارگران 5 درصدی: جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه

4-سهمیه خانواده شهدا: پدر، مادر، خواهر و برادر معزز شهدا

برای اطلاع از میزان تأثیر و شرایط اعمال سهمیه‌ در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانید مقاله مربوط به سهمیه‌های دانشگاه ازاد اسلامی را مطالعه نمائید.

استفاده از سهمیه‌های موجود در دانشگاه آزاد شانس قبولی افراد را بیشتر می‌کند.

شهریه‌های دانشگاه آزاد اسلامی 1398

دانشگاه ازاد اسلامی براساس مصوبات هیات امنای دانشگاه آزاد میزان شهریه دوره‌های مختلف را در گروه‌های آموزشی مختلف به دانشجویان اعلام می‌دارد. شهریه دانشگاه ازاد شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر بوده و در رشته‌های مخلف براساس دروس عملی و نظری متفاوت می‌باشد. برای اطلاع از میزان دقیق شهریه دانشگاه ازاد در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به مقاله شهریه دانشگاه آزاد مراجعه نمائید.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی 1398

ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی هرساله از طریق سامانه ثبت نام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد انجام می‌گردد. داوطلبین علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها باید در ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته را دانلود نموده و سپس پس از بررسی شرایط و ضوابط ثبت نام و همچنین رشته‌های موجود اقدام به ثبت نام و اتخاب رشته نمایند. برای ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبین در ابتدا باید اقدام به خرید کارت اعتباری نموده و شناسه و رمز عبور لازم را دریافت نمایند. پس از خریداری و وارد نمودن شناسه و رمز عبور در قسمت مربوطه افراد وارد مراحل مربوط به ثبت نام شده و باید مشخصات فردی، مشخصات تحصیلی، دانشگاه‌ها و رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب نموده و پس از تأئید اطلاعات مذکور رسید ثبت نام و انتخاب رشته خود را دریافت نمایند.

دریافت رسید ثبت نام و انتخاب رشته که دارای کدرهگیری می‌باشد لازم و ضروری است که نشان دهنده انجام مراحل ثبت نامی تا انتها می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.