نظام وظیفه | دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

یکی از شرایط اختصاصی ثبت نام داوطلبان مرد در کنکور سراسری 99 وضعیت نظام وظیفه آن‌ها است. به همین منظور داوطلبان مردی که قصد شرکت در کنکور 99 را دارند باید قبل از هر چیز از نظر وضعیت سربازی مشکلی نداشته باشند تا بتوانند در زمان ثبت نام کنکور 99 برای ثبت نام و شرکت در کنکور 99 اقدام کنند. سازمان سنجش در فرم ثبت نام کنکور سراسری از متقاضیان مرد می‌خواهد تا وضعیت نظام وظیفه خود و کد نظام وظیفه را مشخص کنند. برای مشخص کردن کد وضعیت نظام وظیفه باید افراد کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری خود را در قسمت وضعیت سربازی ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایند. در این مقاله موضوعات حول محور معافیت تحصیلی برای داوطلبان مرد، مشمولان نظام وظیفه و خدمت سربازی و همچنین دریافت کدهای مراکز آموزش نظامی نیز مورد بررسی قرارا گرفته شده است.

داوطلبان عزیز می‌توانند با مطالعه مقاله نحوه ثبت نام کنکور سراسری 99 از چگونگی ثبت نام و خرید کارت اعتباری مطلع شوند.

کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری

داوطلبان مرد برای مشخص کردن و  ثبت وضعیت سربازی خود در فرم ثبت نام کنکور سراسری می‌بایست وضعیت تعریفی هر کد را  که توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشخص شده است مطالعه و بر این اساس نسبت به دریافت کد نظام وظیفه خود قدام نمایند. در ادامه کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری و کدهای مراکز آموزش نظامی را در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.

کدهای مراکز آموزش نظامی را نیز میتوانید از سامانه ی sarbazi.us دریافت کنید.

كد 1

دارا بودن كارت پايان خدمت سربازی هوشمند.

کد 2

دارا بودن كارت معافيت دائم سربازی هوشمند ( كفالت، پزشكي، ايثارگران و موارد خاص ).

کد 3

مشمولان داراي برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت ( پزشكي، كفالت و ساير… ) در مدت اعتبار آن.

کد 4

متولدين سال 1354 و قبل از آن، اين قبيل مشمولان بايد پس از اعلام قبولي و در زمان ثبت نام کنکور كارت معافيت دائم هوشمند ( معافيت سني عنايت مقام معظم رهبري) را ارائه نمايند.

کد 5

دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه يا پيش دانشگاهي كه به صورت حضوري و پيوسته مشغول به تحصيل بوده و تا تاريخ 31 / 6/ 98 در سنوات مجاز تحصيلي( حداكثر 20 سالگي تمام )، فارغ التحصيل مي‌شوند.

کد 6

فارغ التحصيلان مقطع متوسطه ( داراي مدرك پيش دانشگاهي ) به شرط اتمام تحصيل حداكثر تا 20 سالگي به صورت پيوسته و حضوري ( مدارس روزانه، بزرگسالان و آموزش از راه دور ) و درصورتي كه وارد غيبت نشده باشند.

دانش آموزاني كه دوره متوسطه ( سال اول متوسطه ) را از مهر 91 آغاز كرده باشند، سقف مجاز سنوات تحصيلي آنان حداكثر تا پايان 20 سالگي خواهد بود.

کد 7

دانش آموزاني كه قبل از سن مشموليت ( قبل از 18 سالگي تمام ) موفق به دريافت مدرک پيش دانشگاهي شده باشند، به شرط نداشتن غيبت.

افرادي كه تاريخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولي يا پذيرش در دانشگاه است، لازم است برابر ضوابط مربوط نسبت به تمديد موعد اعزام خود اقدام نمايند. در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت، شرايط ادامه تحصيل را از دست خواهند داد. در ضمن افرادي كه در موعد اعزام ( مندرج در برگ آماده به خدمت ) به خدمت اعزام مي‌شوند در صورت پذيرش در مقطع كارشناسي و بالاتر، جهت ادامه تحصيل از خدمت ترخيص خواهند شد.

کد 8

كاركنان وظيفه ( سربازان در حال خدمت ) بدون غيبت اوليه داراي مدرک پيش دانشگاهي حضوري و پيوسته ( دانش آموز رسمي ) به شرطي كه در مقطع كارشناسي و بالاتر پذيرفته شوند.

کد 9

كاركنان وظيفه‌اي كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاريخ 31 / 6/ 1398 به پايان مي‌رسد ( اين دسته از افراد بايد به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهي يا كارت پايان خدمت ارائه نمايند ).

کد 10

طلاب علوم ديني دارنده مدرک ديپلم يا پيش دانشگاهي داراي معافيت تحصيلي حوزه؛ به شرطي كه مركز مديريت حوزه‌هاي علميه يا مركز مديريت حوزه علميه خراسان يا اصفهان تأييد نمايند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصيل در حوزه به موازات آن در دانشگاه نيز تحصيل كند، با همان معافيت تحصيليحوزه، اشتغال به تحصل وي در دانشگاه بلامانع است. بديهي است هر موقع كه حوزه علميه معافيت تحصيلي طلب‌هاي را خاتمه يافته اعلام نمايد، ادامه تحصيل وي در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظيفه عمومي و صدور معافيت تحصيلي دانشگاهي است. اين گونه دانشجويان براي ثبت نام در هر ترم تحصيلي بايد موافقت نامه حوزه علميه مربوط را ارائه نمايند.

کد 11

كاركنان پايور شاغل در نيروهاي مسلح با ارائه گواهي اشتغال به خدمت و موافقت از سازمان مربوط براي ادامه تحصيل.

کد 12

دانشجويان انصرافي درصورتي كه در سقف سنوات تحصيلي اوليه، انصراف داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلي تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يك سال سپري نشده باشد. مضافا مشروط به اينكه قبلاً ( از تاريخ 22 / 8/ 1390 به بعد ) ازامتياز يك بار انصراف استفاده نكرده باشند.

همچنین میتوانید برای دریافت کد نظام وظیفه ، کدهای مراکز آموزش نظامی نکات ذکر شده در پورتال سازمان سنجش به نشانی( sanjesh.org ) قرار دارد.

 افرادی که بدلایلی دچار محرومیت از کنکور سراسری 99 می‌باشند نمی‌توانند در کنکور سراسری شرکت نمایند.

نکات مهم مربوط به نظام وظیفه

نکته اول

مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل کنکور سراسری نمي‌باشند و در صورت شركت در آزمون سراسری  و قبولی در آن، معافیت تحصیلی براي آنان صادر نگرديده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت نام نهائی از آن‌ها نمي‌باشند.

دوم

دانشجويان اخراجي دانشگاه‌ها تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمي‌باشند (به جز افرادي كه قبل از ورود به سن مشموليت اخراج شده‌اند).

سوم

مشمولاني كه در مقطع كارداني فارغ التحصيل شده‌اند، مجاز به شركت در آزمون سراسري نمي‌باشند. اين افراد فقط مي‌توانند در مقطع كارشناسي ناپيوسته ( كارداني به كارشناسي ناپيوسته ) تحصيل خود را ادامه دهند.

چهارم

معافیت تحصیلی براي هر مقطع فقط يک بار صادر مي‌شود. بنابراين فارغ التحصيلان هر مقطع مجازبه تحصيل مجدد در همان مقطع نمي‌باشند. ضمناً تأكيد مي‌گردد فارغ‌التحصيلان مقطع كارداني مجاز به شروع به تحصيل در مقاطع كارشناسي پيوسته، كارشناسي ارشد پيوسته و دكتري پيوسته مي‌باشند و نيزفارغ التحصيلان مقطع كارشناسي مجاز به شروع به تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد پيوسته و دكتري پيوسته پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي و دامپزشكي هستند.

پنجم

ترخيص سربازان حين خدمت صرفا جهت ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي و بالاتر مجاز بوده و ترخيص آنان جهت تحصيل در مقطع كارداني مجاز نيست.

ششم

دانشجوياني كه تمايل به انصراف و شروع به تحصيل مجدد دارند، در طول تحصيلات دانشگاهي ( ازديپلم تا دكتري ) فقط يک بار مجاز به انصراف مي‌باشند، مشروط به اينكه در سنوات اوليه تحصيلي انصراف داده و از زمان انصراف تا شروع به تحصيل مجدد بيش از يک سال سپري نشده باشد.

هفتم

دانشجويان مقاطع كارشناسي و بالاتر پيوسته كه با دريافت مدرک مقطع پايين‌تر از ادامه تحصيل انصراف داده و يا اخراج مي‌گردند، تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمي‌باشند. مگر با معافیت تحصیلی مشروط به رعايت سقف مجاز سنوات تحصيلي اوليه مقطع فارغ التحصيل شده، مجاز به ادامه تحصيل در مقطع بالاتر شناخته شوند ( يعني مقطع معادل كارداني را حداكثر در 5/ 2 سال فارغ التحصيل شده باشند ).

هشتم

كاركنان وظيفه ( سربازان حين خدمت ) مجاز به تحصيل هم زمان با انجام خدمت نيستند. اين افراد درصورت قبولي در دانشگاه و داشتن شرايط ادامه تحصيل، از خدمت ترخيص خواهند شد.

نهم

دانش‌آموزاني كه در سقف مجاز سنوات تحصيلي، پس از ورود به سال مشموليت در ماه‌هاي خرداد ياشهريور هرسال به عنوان دانش‌آموز رسمي فارغ التحصيل مي‌شوند، چنانچه تا پايان شهريور سال آينده در دانشگاه پذيرفته شوند، فاقد غيبت بوده و از معافیت تحصیلی استفاده خواهند كرد.

دهم

تمامي پذيرفته شدگان آزمون سراسري سال 1398 ملزم هستند جهت دريافت مجوز ثبت نام در دانشگاه، از طريق دفاتر پليس+ 10 شهرستان محل قبولي دانشگاه، نسبت به اخذ معافيت تحصيلي اقدام نمايند. در غير اين صورت از ادامه تحصيل آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

یازدهم

سنوات مجاز تحصيل در مقاطع: كارداني 5/ 2 سال، كارشناسي پيوسته 5 سال، كارشناسي ارشد پيوسته 6 سال و دكتراي پيوسته 8 سال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.