ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

رشته مهندسی مکانیک به عنوان رشته مادر رشته های فنی مهندسی دارای اهمیت بالایی میباشد. پروفسور الستی (هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف) مهندس مکانیک را همانند مومی میداند، که میتواند در انواع کارهای اکادمیک و صنعتی خود را با مجموعه تطبیق دهد. و از دانش و علم خود در راستای کمک به مجموعه استفاده کند. به همین علت هر ساله کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور داوطلبان زیادی دارد. همچنین اویلر(ریاضیدان و پژوهشگر پر آوازه جهان) مهندسی مکانیک را دریای علم ریاضی معرفی میکند.

پیشنهاد می‌شود جهت آشنایی با دیگر رشته ها و گرایش ها مقاله لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنید.

رشته دانشگاهی مهندسی مکانیک به بررسی علم تبدیل انواع شکل های انرژی به هم پرداخته. همچنین به بررسی و تحلیل حرکت و نیرو در انواع حالات ماده( جامد ، مایع و گازها) میپردازد. در نگاه اول افراد عام شاید مهندس مکانیک را شخصی بدانند که به تعمیر ماشین الات میپردازد! اما در واقع رشته دانشگاهی مهندسی مکانیک چیزی فراتر از اینهاست و مهندس مکانیک در دانشگاه مراحل صفر تا صد طراحی، ساخت و نگهداری انواع سیستم های مکانیکی از قبیل ماشین الات، سیستم های نیروگاهی و هزاران چیز دیگر را فرا میگیرد. بطور کل رشته دانشگاهی مهندسی مکانیک به سه گرایش ساخت و تولید( فراگیری متد ها و روش های ساخت یک محصول)، جامدات(طراحی سیستم های جامد و دینامیکی) و سیالات(تحلیل مسائل مرتبط با فاز مایع و گاز و حرارت و طراحی سیستم های مرتبط با آن) میپردازد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد و ثبت نام بدون کنکور فراگیر پیام نور رشته مهندسی مکانیک مطالبی را به شما ارائه کنیم.

بازار کار رشته مهندسی مکانیک

فارغ التحصیلان رشته دانشگاهی  بدون کنکور پیام نور مهندسی مکانیک میتوانند در مراکز تحقیقاتی و صنعتی از جمله پژوهشکده های نیرو، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، بخش فنی فرودگاه، مترو و راه اهن، کارخانجات ماشین سازی، کارخانجات فولاد، نورد و ذوب اهن و بطور کل هر کارخانه ای که محصولی را تولید میکند یا با انرژی کار میکند مشغول بکار شوند.

گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور و با کنکور

  • مهندسی مکانیک – گرایش ساخت و تولید
  • مهندسی مکانیک – گرایش طراحی کاربردی
  • مهندسی مکانیک – گرایش تبدیل انرژی
  • مهندسی مکانیک – گرایش سیستم های انرژی
  • مهندسی مکانیک – گرایش مکاترونیک
  • مهندسی مکانیک – گرایش ماهواره
  • مهندسی مکانیک – گرایش راکتورهای هسته ای
  • مهندسی مکانیک – گرایش کامپوزیت
  • مهندسی مکانیک – گرایش هوا فضا
  • مهندسی مکانیک – گرایش ماشین های ریلی
  • مهندسی مکانیک – گرایش خودرو
  • مهندسی مکانیک – گرایش تسلیحات و ماشین الات زرهی
  • مهندسی پزشکی مکانیک – گرایش بیومکانیک

نحوه ورود به رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

دارندگان مدرک کارشناسی، بدون توجه به تجانس و مرتبط بودن رشته کارشناسی خود می‌توانند، در رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک مشغول به تحصیل شوند. هرچند بخاطر اینکه الفبای مهندسی مکانیک در کارشناسی تدریس میشود، پیشنهاد میشود در صورت نداشتن پیشنیاز در کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور این را شرکت نکنید.

ورود به رشته مهندسی مکانیک از طریق کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبان این رشته میتوانند با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، شانس خود را برای ورود در دانشگاه‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و پیام نور امتحان کنند. البته کسب رتبه قبولی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در دانشگاه های برتر نیازمند تلاش ویژه‌ای میباشد.

ورود به رشته مهندسی مکانیک بدون کنکور

داوطلبانی که به هر دلیل تمایل یا شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را ندارند، میتوانند بدون کنکور نیز در برخی از دانشگاه‌ها در صورت داشتن شرایط اختصاصی از جمله پذیرش دانشجو بدون آزمون دانشگاه آزاد (ویژه استعدادهای درخشان) مشغول به تحصیل شوند.

ضمناً یکی از راه‌های آسان جهت قبولی در ارشد رشته مهندسی مکانیک طرح فراگیر پیام نور است. در صورتی که با کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ، که بدون کنکور می‌باشد، آشنا نیستید. پیشنهاد می‌شود ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنید.

ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور

طرح فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور هر سال به دو صورت اقدام به جذب دانشجو میکند: از طریق کنکور کارشناسی ارشد و از طریق طرح فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور که در این طرح در صورت داشتن شرایط عمومی  و اختصاصی داوطلبان نیازی به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را ندارند و پس از موفقیت در آزمون دوره دانش‌پذیری وارد رشته دلخواه میشوند.

شرایط عمومی و اختصاصی ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور

داوطلبان جهت شرکت در کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح زیر باشند.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكي از اديان تصريح شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
  • نداشتن عناد با نظام جمهوري اسلامي ايران
  • عدم احراز فساد اخلاقي
  • ….

شرایط اختصاصی

  • داشتن مدارک کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته
  • فارغ التحصیلی تا تاریخ 30 بهمن ماه
  • داشتن مدارک معادل کارشناسی مورد قبول وزارت علوم
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • قبولی در آزمون دانش پذیری

دوره دانش‌پذیری فراگیر ارشد بدون کنکور پیام نور

داوطلبان فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور پس از ثبت نام دانش‌پذیر محسوب میشوند. در دوره دانش‌پذیری نیازی به شرکت در کلاس‌های دانشگاه نیست و مطالعه دروس به صورت خودخوان انجام می‌پذیرد.

دوره دانش‌پذیری کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور هزینه‌ای جداگانه از ثبت نام ندارد. و موسساتی که خود را متولی برگزاری دوره فراگیر پیام نور میدانند و شرکت در این دوره‌ها را اجباری میدانند. به واسطه برگزاری از شما هزینه میگیرند کلاه بردار میباشند.

تفاوت دانشجو و دانش‌پذیر

ثبت نام در دوره فراگیر پیام نور، دلیل بر قبولی قطعی و ادامه تحصیل نمیباشد. ثبت نام قطعی منوط بر قبولی در آزمون دانش‌پذیری میباشد و پس از اینکه داوطلب دانش پذیر در این آزمون موفق شد به عنوان دانشجو کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تلقی میشود.

دو تفاوت مهم دوره دانش‌پذیری و دانشجویی به شرح زیر است.

  1. در دوره دانش پذیری بر خلاف دوره دانشجویی نیاز به پرداخت شهریه ثابت و متغیر رشته‌ها نمیباشد.
  2. معافیت تحصیلی به داوطلبان دانش‌پذیر اقا طرح فراگیر ارشد بدون کنکور پیام نور تعلق نخواهد گرفت.

آزمون دانش‌پذیری

آزمون دانش‌پذیری متشکل از دروس ترم یک کارشناسی ارشد می‌باشد. معمولا بین 8 تا 10 واحد درسی از دروس کارشناسی ارشد را شامل می‌شود و داوطلب پس از قبولی در این آزمون موفق به کسب جواز شرکت در دانشگاه پیام نور می‌باشد. تفاوت بزرگ آزمون دانش‌پذیری با کنکور کارشناسی ارشد این است که دروس این آزمون دروس ترم یک ارشد میباشد نه دروس کارشناسی و داوطلب پس از موفقیت در آزمون دانش‌پذیری دیگر نیازی به گذراندن واحدها نیست و ترم یک کارشناسی ارشد خود را با موفقیت سپری کرده است.

ویژگی مهم سوالات آزمون دانش‌پذیری، تستی بودن و نداشتن نمره منفی است.

شرط قبولی در آزمون فراگیر ارشد بدون کنکور پیام نور
  1. نمره تمام دروس آزمون بالای 12 و معدل بالای 14
  2. کسب رتبه قبولی در رشته محل انتخابی

ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نورشهریه مقطع کارشناسی ارشد فراگیر بدون کنکور پیام نور

دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد، نسبت به تمام دانشگاه‌های شهریه پرداز پایین‌ترین شهریه را دارا می‌باشد از لحاظ اقتصادی میتوان گفت به صرفه‌ترین دانشگاه شهریه پرداز جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور می‌باشد. که شهریه یه ترم آن حدود 2 میلیون تومان میباشد.

پیشنهاد میکنیم جهت اطلاع از شهریه دقیق دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد مقاله شهریه ارشد فراگیر پیام نور مطالعه کنید .

ثبت نام کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور

داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور را دارند میتوانند از طریق سامانه سازمان سنجش  در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی در این دوره ثبت نام کنند. همچنین یاز روز سه‌شنبه مورخ 99/11/14 لغايت روز پنجشنبه مورخ 99/11/16 وارد سایت سازمان سنجش شده و پس از وارد کردن شماره‌ی پرونده و کد رهگیری اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه فراگیر پیام نور کنند.

همچنین نکته قابل توجه این است که اشخاصی که اطلاعاتی همچون سهمیه، معدل مقطع کارشناسی و یا اینگونه اطلاعات را در زمان ثبت نام اشتباه وارد کرده‌اند میتوانند با مطالعه مقاله ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور با نحوه ویرایش آشنا شوند.

مراقب مؤسسات با عنوان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور باشید! متولی دوره فراگیر کارشناسی ارشد پیام‌نور سازمان سنجش و آموزش کشور می‌باشد.

گرایش‌های کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور

علاقه مندان به شرکت در ارشد مهندسی مکانیک در دانشگاه پیام نور میتوانند در یکی از گرایش‌های زیر ثبت نام کرده و در آزمون دانش‌پذیری شرکت نمایند.

  • مهندسي مكانيك گرايش تبديل انرژی
  • مهندسي مكانيك گرايش ساخت و توليد
  • مهندسي مكانيك گرايش طراحي كاربردي

در دوره‌های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، هنگام ثبت نام باید گرایش خود را انتخاب کرد

لیست دانشگاه های ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور

گرایش های ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور در کلیه دانشگاه های شهر های زیر اقدام به پذیرش می‌کند.

دانشگاه های پیام نور رشته مهندسی مکانیک
خراسان رضوی
گیلان
تهران
فارس
سمنان

دروس امتحانی آزمون دانش‌پذیری مهندسی مکانیک

در آزمون دانش پذیری کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور، باید 9 واحد درسی یعنی 3 درس آزمون داد. که با توجه به گرایش انتخابی، باید سه تا از دروس زیر آزمون داد.

  • محاسبات عددی پیشرفته
  • مکانیک محیط‌های پیوسته 1
  • سیستم‌های تولید صنعتی
  • ریاضیات پیشرفته 1
  • اتوماسیون در تولید
  • کنترل پیشرفته
  • طراحی مهندسی پیشرفته

پیشنهاد میکنیم جهت آشنایی با منابع امتحانی مهندسی مکانیک مقاله منابع ارشد فراگیر مهندسی مکانیکرا مطالعه کنید.

ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نورزمان‌بندی‌کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور فقط یک بار در سال برگزار می‌شود، بازه ثبت نام كارشناسي ارشد فراگير پیام نور سال 1399 (نوبت بيست و يکم) از روز چهارشنبه 99/09/05 و تا روز چهارشنبه 99/09/12 میباشد. همچنین براساس برنامه زماني پيش‌بيني شده، آزمون كارشناسي‌ارشد فراگير دانشگاه پيام نور بهمن ماه سال 1399 (نوبت بيست و يکم) در روز جمعه مورخ 99/11/17 برگزار خواهد شد.

نحوه ی ثبت نام کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور

مراحل ثبت‌نام مهندسی مکانیک ارشد روانشناسی بدون کنکور پیام نور به شرح زیر است:

  1. مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  2. دریافت دفترچه ارشد فراگیر پیام نور از پایگاه اینترنتی سازمان مذکور
  3. مطالعه شرایط و مدارک ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور درج شده در دفترچه ثت نامی
  4. با توجه به اینکه پرداخت  هزینه ثبت نام  منحصراً بصورت اینترنتی انجام میگیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بـانکی عضو شبکه شتاب هر یک از بانک‌های جمهوری اسلامی ایران در داخل یا خارج از کشور که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال میباشد با مراجعـه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ  950،000ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. برای اطلاعات دقیق‌‌تر از شهریه دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید.

پیشنهاد می‌شود داوطلبانی که می‌توانند از سهمیه استفاده کنند مقاله سهمیه ارشد فراگیر پیام نور را مطالعه کنند.

اعلام نتایج آزمون

کلیه داوطلبانی که در زمان برگزاری کنکور ارشد فراگیر پیام نور ۹۹ در جلسه آزمون حضور داشته و با یک دیگر به رقابت پرداختند، می‌توانند در زمان اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور با مراجعه به سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند . پیرو اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور محل قبولی داوطلبان مشخص شده و پذیرفته شدگان می توانند از نیمسال دوم یعنی بهمن ماه در کلاس های درس حاضر شوند.

شما می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز مشاوره باخه در ارتباط باشید و از مزایای مشاوره تلفنی باخه استفاده نمایید.

سوالات متداول

1- گرایش های ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور چیست ؟

 

گرایش تبدیل انرژی ، گرایش ساخت و تولید ، گرایش طراحی کاربردی .

2- ثبت نام ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور چگونه است ؟

 

ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود.

3- شهریه ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور چقدر است ؟

 

شهریه ثابت + ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ + متغیر ۸۰۰٫۰۰۰ =۲٫۰۰۰٫۰۰۰ .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.