کارشناسی ارشد علوم ورزشی

0
زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

رشته علوم ورزشی جزء رشته‌های علوم انسانی بوده که ارتباط زیادی با سلامت و تندرستی افراد دارد. این رشته جزء رشته‌هایی است که ماهیت میان رشته‌ای دارد یعنی اینکه از علوم مختلفی مانند فیزیولوژی بدن، روانشناسی، علوم تربیتی و… در این رشته استفاده می‌شود .

در این رشته مهارت‌هایی که به صورت تئوری فراگرفته می‌شود عملاً به کار برده می‎شود، دانشجویان علاوه بر گذراندن واحدهای نظری، بسیاری از واحدهای عملی را  می‎‌بایستی بگذرانند. نکته مهم دیگری که علاقه‌مندان به این رشته باید به آن توجه کنند این است که این رشته نیازمند آمادگی جسمانی‌ بوده و به نوعی دانشجویان این رشته می‌بایست تا حدی آمادگی بدنی بالایی برای موفقیت داشته باشند .

این رشته علاوه بر تأثیرات مهم جسمی تأثیر بسزایی بر سلامت روح و روان افراد دارد و موجب شادابی و سرزندگی جسم و روح افراد شده و بسیار به آنها کمک کننده خواهد بود .

در این مقاله سعی شده است شرایط ادامه تحصیل، گرایش‌های این رشته و بسیاری از مطالب مفید دیگر درباره این رشته در اختیار شما قرار داده شود، پس با ما همراه باشید .

فهرست مطالب

مرکز مشاوره باخه تلاش نموده با جمع آوری موضوعات مربوط به کنکور ارشد سراسری، مقاله ای جامع را پیرامون این آزمون در احتیارتان قرار دهد. در صورتی‌که نیاز به مطالعه کامل مقاله ندارید می‌توانید از فهرست زیر قسمت دلخواه را انتخاب نموده و با کلیک روی آن، مطلب مورد نیاز را مطالعه کنید.

گرایش ها و منابع ارشد علوم ورزشی

اطلاع از دروس امتحانی و ضرایب آنها و همچنین منابع مطالعاتی برای گرایش‌های مختلف کارشناسی ارشد مهم‌ترین مسائل کنکور کارشناسی ارشد برای داوطلبین به‌شمار می‌رود. افراد با اطلاع دقیق از دروس امتحانی، گرایش‌های مختلف و منابع مطالعاتی می‌توانند برنامه‌ریزی بهتری برای کنکور کارشناسی ارشد خود داشته باشند.

گرایش‌های کارشناسی ارشد رشته علوم ورزشی

رشته گرایش
رفتار حركتي رشد حركتي
يادگيري و كنترل حركتي
آموزش تربيت بدني
روانشناسی ورزشی ____
فيزيولوژي ورزشي فيزيولوژي فعاليت بدني و تندرستي
فيزيولوژي ورزشي كاربردي
فيزيولوژي فعاليت ورزشي محض
فيزيولوژي فعاليت ورزشي باليني
تغذيه ورزش
بيومكانيك ورزشي ____
آسيب شناسي ورزشي و حركات
اصلاحي
حركات اصلاحي
امدادگر ورزشي
تربيت بدني ويژه
مديريت ورزشي مديريت بازاريابي در ورزش
مديريت اماكن و تأسيسات ورزشي
مديريت اوقات فراغت ورزشهاي تفريحي
مديريت راهبردي در سازمانهاي ورزشي
مديريت رسانه‌هاي ورزشي
مديريت رويدادهاي ورزشي

دروس امتحانی

دروس و ضرایب امتحانی کارشناسی ارشد علوم ورزشی به صورت زیر است:

1- زبان عمومي و تخصصي (انگليسي)، 2- فيزيولوژي و تغذيه ورزش ، 3- آمار، سنجش و اندازه گيري در تربيت بدني، 4- حركت شناسي و بيومكانيك ورزشي، 5- رشد و يادگيري حركتي، -6 حركات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي، 7- مديريت سازمان ها و مسابقات ورزشي

رشته گرایش کد ضریب ضرايب دروس امتحاني به ترتيب دروس
1 2 3 4 5 6 7
رفتار حركتي رشد حركتي 1 2 1 2 1 4 1 1
يادگيري و كنترل حركتي
آموزش تربيت بدني
روانشناسی ورزشی ____ 1 2 1 2 1 4 1 1
فيزيولوژي ورزشي فيزيولوژي فعاليت بدني و تندرستي 2 2 4 2 1 1 1 1
فيزيولوژي ورزشي كاربردي
فيزيولوژي فعاليت ورزشي محض
فيزيولوژي فعاليت ورزشي باليني
تغذيه ورزش
بيومكانيك ورزشي ____ 3 2 1 2 4 1 1 1
آسيب شناسي ورزشي و حركات
اصلاحي
حركات اصلاحي 4 2 1 2 1 1 4 1
امدادگر ورزشي
تربيت بدني ويژه
مديريت ورزشي مديريت بازاريابي در ورزش 5 2 1 2 1 1 1 4
مديريت اماكن و تأسيسات ورزشي
مديريت اوقات فراغت ورزشهاي تفريحي
مديريت راهبردي در سازمانهاي ورزشي
مديريت رسانه‌هاي ورزشي
مديريت رويدادهاي ورزشي

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برحسب علایق خود می‌توانند یکی از گرایش‍های این رشته را انتخاب کرده و با توجه به دروس امتحانی ذکر شده و ضرایب آنها نسبت به مطالعه منابع لازم اقدام نمایند.

ارشد علوم ورزشیمنابع مطالعاتی آزمون کارشناسی ارشد علوم ورزشی

منابع مطالعاتی برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم ورزشی به دو دسته منابع اصلی و منابع کمکی تقسیم می‌شود. استفاده از منابع اصلی برای تفهیم مطالب و یادگیری عمیق و کاربردی و منابع کمکی برای آمادگی بیشتر در جلسه آزمون استفاده می‌گردد. استفاده از منابع اصلی و کمکی در کنار هم می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و آمادگی شما را برای شرکت در آزمون بیشتر نماید.

دروس امتحانی

منابع مطالعاتی اصلی

زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی ) 504 لغت تافل، 100 متن فرشید طهماسبی و فرزانه حاتمی، کتابهای زبان تخصصی دانشجویان علوم ورزشی
فیزیولوژی و تغذیه ورزش فیزیولوژی ورزشی انرژی و تغذیه نوشته خالدان، فیزیولوژی ورزشی گائینی
آمار، سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی نوشته دکتر شیخ، سنجش و اندازه گیری نوشته دکتر حمایت طلب
حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی حرکت شناسی نوشته آرتی فلوید ترجمه دکتر دبیدی، حرکت شناسی تألیف دکتر تندنویس، بیومکانیک و کنترل حرکت انسان  ترجمه سیامک نجاریان، بیومکانیک ورزشی نوشته نمازی زاده،
رشد و یادگیری حرکتی یادگیری حرکتی و اجرا نوشته ریچارد اشمیت، یادگیری حرکتی نوشته ریچارد مگیل ترجمه معصومه شجاعی
حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی آسیب شناسی ورزشی نوشته سید محمد حسینی، حرکات اصلاحی  نوشته امیر لطافت کار،  آسیب شناسی ورزشی سه استاد نوشته دکتر قره خانلو، دانشمندی و …
مدیریت سازمان‌ها و مسابقات ورزشی مدیریت طرز اجرای مسابقات نوشته دکتر مهرزاد حمیدی،  مدیریت سازمان‌های ورزشی نوشته دکتر نصرالله سجادی، مدیریت سازمان‌های ورزشی و طرز اجرای مسابقات نوشته دکتر کوزه چیان

 

یکی از مشکلات داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای تهیه بسته‌های آموزشی مواجه با تعداد بسیاری بسته از موسسات مختلف است که داوطلبان را دچار سردرگمی می‌کند، آنچه بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که داوطلبان باید دید درستی نسبت به شرایط خود داشته باشند، همچنین باید توقع و هدف خود را نسبت به بسته‌های آموزشی مشخص کنند تا بتوانند تصمیم درستی جهت خرید هر بسته اتخاذ نمایند. مؤسسات آموزشی که ارائه دهنده بسته‌های آموزشی کارشناسی ارشد رشته مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون در صنایع نفت می‌باشند از قبیل: مدرسان شریف، سنجش امیرکبیراست.

داوطلبان کارشناسی ارشد توجه فرمایند برای داشتن مطالعه‌ای جامع و کسب نتیجه‌ای رضایت بخش می‌بایست از تمامی منابع گفته شده(منابع اصلی، کمک آموزشی و جزوه) برحسب شرایط به صورت ترکیبی و مکمل استفاده کنند.

زمان‌بندی آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

کنکور کارشناسی ارشد هر سال توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد داوطلبین باید با اطلاع از شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند.

شرایط و ضوابط و زمان‌بندی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

داوطلبینی که تمامی شرایط عمومی و اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد را دارا باشند می‌توانند در بازه زمانی ثبت نام با ورود به سامانه سازمان سنجش اموزش کشور  اقدام به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ نمایند.

پیشنهاد می‌کنیم به جهت آشنایی با نحوه و مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ مقاله مربوط به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

شرایط و ضوابط

داوطلبینی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ را دارند باید شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را دارا باشند. مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ به جهت آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام اولیه لازم و ضروری است. ما در این مقاله برخی از شرایط و ضوابط مورد نیاز را ذکر می‌کنیم:

شرایط عمومی

الف) اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

ب) عدم احراز ملتزم نبودن نسبت بـه احکـام عملـی اسـلام (انجـام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات).

تبصره: اقلیت‌های دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آنکه متجاهر بـه نقـض احکام اسلامی نباشند.

ج) عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران. تبصره: در صورتی که داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی داشته، بایـد تغییر نظر او احراز شود.

د) نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها.

ه) عدم احراز فساد اخلاقی.

و) عدم اشتهار به ارتکـاب اعمـال خـلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی

الف) داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفهای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسـی کـه مـدرک
مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

ب) براساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۸، پذیرفته‌شدگان نهائی دوره‌های روزانه در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۷، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال سال ۱۳۹۸ نخواهند بود.

ج) دانشجویان سال آخر و دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۰۶/۳۱ به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند، در صورتیکه معدل آنان کمتر از ۱۲ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

د) پذیرفته‌شدگان دوره روزانه باید برابر طول مدت تحصیل خود در کارشناسی ارشد، در زمان ثبت نام تعهد بسپارند تا در صورت نیاز در محلی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می‌کند به خدمت اشتغال ورزند.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ باید در بازه زمانی ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ تا ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ از طریق سامانه سازمان سنجش اموزش کشور اقدام به ثبت نام نمایند. اما قبل از انجام ثبت نام پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله مربوط به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور کنکور کارشناسی ارشد در تاریخ پنجشنبه ۹۹/۰۱/۲۸ و جمعه ۹۹/۰۱/۲۹ برگزار خواهد شد. افرادیکه در آزمون ثبت نام نموده اند باید چند روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نمایند. مشخصات فردی داوطلب و همچنین محل و زمان دقیق برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در داخل کارت ورود به جلسه درج گردیده است.

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت اطلاعات درج شده برروی کارت ورود به جلسه با اطلاعات داوطلب، افراد باید نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند.

تخمین رتبه و قبولی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش اموزش کشور مهم‌ترین مسئله برای داوطلبین بررسی کارنامه، اطلاع از ظرفیت‌ها و همچنین تحلیل و بررسی شانس قبولی در دانشگاه‌ها و دوره‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است. بررسی و تحلیل کارنامه و تخمین شانس قبولی فرد یک موضوع فنی است که مشاوران متخصص در این زمینه می‌توانند داوطلبان را در این زمینه راهنمایی‌های کنند. پیشنهاد می‌کنیم به‌جهت آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب رشته مقاله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید

ظرفیت دانشگاه‌ها در کارشناسی ارشد رشته علوم ورزشی 99

کارشناسی ارشد علوم ورزشی دانشگاه سراسری و آزاد در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور، مجازی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود. داوطلبین با توجه به شرایط خود اعم از سطح اعتبار دانشگاهی، میزان شهریه دوره‌های مختلف، امکان و یا عدم امکان حضور در کلاس‌ها، بعد مسافتی و سایر فاکتورهای مهم اقدام به انتخاب دانشگاه‌هایی به عنوان دانشگاه هدف خود می‌نمایند تا با تمرکز بیش‌تری در آزمون ارشد شرکت نمایند. در سال 98 میزان ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت زیر بوده است.

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های مختلف کارشناسی ارشد علوم ورزشی 98
روزانه نوبت دوم پیام نور غیرانتفاعی پردیس آزاد
1314 587 290 1000 469 5160

 

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد علوم ورزشی- گرایش روانشناسی ورزشی و رفتار حرکتی

رتبه زبان عمومی و تخصصی فيزيولوژي و تغذيه ورزش آمار، سنجش و اندازه گيري در تربيت بدني حركت شناسي و بيومكانيك ورزشي رشد و يادگيري حركتي حركات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي مديريت سازمان ها و مسابقات ورزشي
280 0 0 39 0 36 7 14
550 10 0 29.60 0 30 10 39
730 15 0 70 10 0 80 25
935 0 7 40 7 3 58 20

 

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد علوم ورزشی- گرایش فیزیولوژی ورزشی

رتبه زبان عمومی و تخصصی فيزيولوژي و تغذيه ورزش آمار، سنجش و اندازه گيري در تربيت بدني حركت شناسي و بيومكانيك ورزشي رشد و يادگيري حركتي حركات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي مديريت سازمان ها و مسابقات ورزشي
100 5 40 65 2 4 30 45
205 0 30 45 19 0 40 10
300 2- 38 23 2- 14 16 2-
500 17 18 40 1.5- 8 10 8

 

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد علوم ورزشی- گرایش بیومکانیک ورزشی

رتبه زبان عمومی و تخصصی فيزيولوژي و تغذيه ورزش آمار، سنجش و اندازه گيري در تربيت بدني حركت شناسي و بيومكانيك ورزشي رشد و يادگيري حركتي حركات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي مديريت سازمان ها و مسابقات ورزشي
235 14 1- 80 11 9 30 5-
300 7 1 59 19 0 39 8
436 0 8 45 8 3 59 20
570 2 28 65 0 2 25 45

 

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد علوم ورزشی-گرایش آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی

رتبه زبان عمومی و تخصصی فيزيولوژي و تغذيه ورزش آمار، سنجش و اندازه گيري در تربيت بدني حركت شناسي و بيومكانيك ورزشي رشد و يادگيري حركتي حركات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي مديريت سازمان ها و مسابقات ورزشي
100 15 0 69 6 0 85 22
230 0 8 42 8 3 58 23
480 7 5 60 25 0 45 10
510 0 35 65 0 0 25 44

 

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد علوم ورزشی-گرایش مدیریت ورزشی

رتبه زبان عمومی و تخصصی فيزيولوژي و تغذيه ورزش آمار، سنجش و اندازه گيري در تربيت بدني حركت شناسي و بيومكانيك ورزشي رشد و يادگيري حركتي حركات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي مديريت سازمان ها و مسابقات ورزشي
200 0 35 68 0 0 29 48
370 15 0 69.8 8.5 5 62 28
508 0 4 43 8.8 3.8 60 23
870 11 0 82 10.50 8 30 2

هرساله ظرفیت پذیرش و قبولی در دانشگاه‌ها برحسب شرایط مختلف تغییر می‌کند.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که این کارنامه قبولی‌ها متفاوت از سالی است که شما در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می‌کنید، پس با دیدی درست نسبت به ظرفیت پذیرش‌ها،درصدها و … تصمیم‌گیری نمایید

رتبه قبولی کارشناسی ارشد علوم ورزشی_ گرایش روانشناسی ورزشی و رفتار حرکتی

رتبه  سهمیه محل قبولی
50 5 درصد ایثارگران دانشگاه تهران-روزانه-تهران
170 آزاد دانشگاه علامه طباطبائی-روزانه-تهران
420 آزاد دانشگاه اراک-روزانه
1300 آزاد دانشگاه شاهرود-نوبت دوم

رتبه قبولی کارشناسی ارشد علوم ورزشی_ گرایش فیزیولوژی ورزشی

رتبه  سهمیه محل قبولی
34 سهمیه 5 درصد ایثارگران دانشگاه تهران-روزانه-تهران
41 آزاد دانشگاه تربیت مدرس-روزانه-تهران
225 سهمیه 25 درصد ایثارگران دانشگاه شهید بهشتی-نوبت دوم-تهران
1769 آزاد دانشگاه قم- نوبت دوم

رتبه قبولی کارشناسی ارشد علوم ورزشی_گرایش بیومکانیک ورزشی

رتبه  سهمیه محل قبولی
34 سهمیه 5 درصد ایثارگران دانشگاه تهران-روزانه-تهران
150 آزاد دانشگاه خوارزمی-روزانه-تهران
152 آزاد دانشگاه مازندران-روزانه-بابلسر
812 آزاد دانشگاه شهید باهنر-نوبت دوم-کرمان

رتبه قبولی کارشناسی ارشد علوم ورزشی_گرایش آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی

رتبه  سهمیه محل قبولی
34 سهمیه 5 درصد ایثارگران دانشگاه تهران-روزانه-تهران
150 آزاد دانشگاه خوارزمی-روزانه-تهران
152 آزاد دانشگاه مازندران-روزانه-بابلسر
812 آزاد دانشگاه شهید باهنر-نوبت دوم-کرمان

 

هرساله ظرفیت پذیرش و قبولی در دانشگاه‌ها برحسب شرایط مختلف تغییر می‌کند.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که این کارنامه قبولی‌ها متفاوت از سالی است که شما در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می‌کنید، پس با دیدی درست نسبت به ظرفیت پذیرش‌ها،درصدها و … تصمیم‌گیری نمایید.

سهمیه های ارشد

کنکور کارشناسی ارشد مانند سایر مقاطع تحصیلی دارای سهمیه‌هایی است که داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط قانونی که در دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد می‌باشد می‌توانند از این سهمیه‌ها بهره‌مند گردند. در ادامه به معرفی ان سهمیه‌ها می‌پردازیم.

۱- سهمیه رزمندگان: رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه بصورت متوالی یا متناوب در جبهه

۲- سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی: همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان

۳- سهمیه ایثارگران ۵ درصدی: جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه

۴- سهمیه استعدادهای درخشان:

الف) برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی ـ دانشجویی

ب) دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان

ج) رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنوارههای خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با مشارکت حداقل ۵۰ %در دستاورد حائز رتبه

د) دانش‌آموخته رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده است. 1

ه) دانش‌آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده است.

۵- سهمیه حافظان قرآن مجید: حافظان قرآن بدون مدرک کارشناسی می‌توانند برای مجموعه امتحانی شماره ۱۱۱۱ شرکت نمایند.

به منظور اطلاع از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

ارشد علوم ورزشی بدون کنکور

دانشگاه‌های سراسری و آزاد در دوره‌های مختلف روزانه و شبانه و غیرانتفاعی و فراگیر پیام نور همه ساله بصورت بدون کنکور نیز دانشجو می‌پذیرند.  برای ورود بدون کنکور به این دانشگاه‌ها داوطلبین باید از شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور را مطالعه و در صورت دارا بودن شرایط نسبت به ثبت نام آن اقدام نمایند. بازه زمانی ثبت نام و اعلام نتایج هرکدام از دوره‌های بدون آزمون و همچنین شرایط و نحوه ورود آنها با هم متفاوت بوده و تمامی متقاضیان باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی مربوطه باشند. لذا متقاضیان می‌توانند با مطالعه مقاله مربوط به ارشد علوم ورزشی بدون کنکور پیام نور اقدام به شرکت در دوره‌های بدون آزمون نمایند.

مرکز مشاوره باخه
جهت اطلاع از ضرایب دروس ارشد علوم ورزشی
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.