کارشناسی ارشد حسابداری

0
زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه
مرکز مشاوره باخه
 

مطالعات نشان میدهد اکثریت افراد جامعه حسابداری را حساب و کتاب کردن سر وکار داشتن با پول و اعداد و ارقام و مطالعه ی حسابداری را علمی زیر سایه ی سنگین ریاضی میدانند. افراد در کارشناسی ارشد حسابداری صرفا مطالعات جامع خود در مقطع کارشناسی را تکمیل میکنند و در اخر تمامی مطاعات و دانش خود در این زمینه را همراه با تجربیات خود بصورت پایان نامه ویا سمینار ارائه میدهید.

متاسفانه این اکثریت جنبه ای از رشته حسابداری را نگاه میکنند که از تجزیه و تحلیل عقلانی خود از اسم حسابداری کسب کردن بدون آنکه مطالعه کنند. درواقع حسابداری نوعی زبان تجارت است که باید از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات مالی لازم را دربارهٔ واحدهای اقتصادی در اختیار اشخاص ذی‌نفع، ذی‌علاقه و ذی‌حق قرار می‌دهد. این اشخاص شامل مدیران، سهامداران، صاحبان اوراق قرضه، سازمان‌های مالیاتی و اقتصادی دولت،مشتریان سهام در بورس و فرابورس و از این قبیل هستند. در واقع عدم وجود حسابدار میتواند باعث بی نظمی در امور مالی و مالیاتی، ایجاد زمینه برای سواستفاده کنندگان، سردرگم کردن مدیران شود.

فهرست مطالب

مرکز مشاوره باخه تلاش نموده با جمع آوری موضوعات مربوط به کنکور ارشد سراسری، مقاله ای جامع را پیرامون این آزمون در احتیارتان قرار دهد. در صورتی‌که نیاز به مطالعه کامل مقاله ندارید می‌توانید از فهرست زیر قسمت دلخواه را انتخاب نموده و با کلیک روی آن، مطلب مورد نیاز را مطالعه کنید.

گرایش ها و منابع ارشد حسابداری

آشنایی داوطلبان کنکور ارشد حسابداری با گرایش های این رشته، دروس امتحانی و منابع اصلی آزمون بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در ادامه منابعی که متقاضیان این رشته به منظور شرکت در آزمون موظف هستند آنها را مطالعه کنند در اختیارتان قرار داده شده است.

گرایش ها

  • حسابداري
  • حسابرسي
  • حسابداري مديريت
  • حسابداری بخش عمومی

انتخاب گرایش و رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای اهمیت فراوانی است زیرا تعیین کننده تخصص اصلی فرد در آینده برای ورود به بازارکار و یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می باشد.

جدول ضرایب ارشد حسابداری

1- زبان عمومي و تخصصي (انگليسي)، 2- حسابداري مالي، 3- حسابدار ي صنعتي، 4- حسابرسي، 5- رياضي و آمار.

رشته گرایش کد ضریب ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس (از راست به چپ)
1 2 3 4 5
حسابداري ــــــ 1 2 3 2 2 3
حسابرسي ــــــ 2 2 2 2 3 3
حسابداري مديريت ــــــ 3 2 2 3 2 3
حسابداری بخش عمومی ــــــ 1 2 3 2 2 3

 

نکته: داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برحسب علایق خود می‌توانند یکی از گرایش‍های این رشته را انتخاب کرده و با توجه به دروس امتحانی ذکر شده و ضرایب آنها نسبت به مطالعه منابع لازم اقدام نمایند.

آمادگی برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد نیازمند شناسایی منابع مفید است که اگر به درستی انتخاب شود، می‌تواند داوطلب را به قبولی در این آزمون نزدیک کند.

منابع کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی باتوجه به شرایط و موقعیت داوطلب به ۳ دسته تقسیم می‌شود:

  1. منابع اصلی: اگر داوطلب اطلاعات کافی و جامع را از رشته مورد نظر ندارد پیشنهاد میشود که از منابع اصلی استفاده کند تا بصورت کامل با موضوعات هر مبحث آشنایی پیدا کند. پس از آن می‌تواند از کتاب های آموزشی و جزوه ها برای تست زنی استفاده کند.
  2. کتاب های کمک اموزشی: اگر داوطلب اطلاعات کافی و جامع در مورد رشته مورد نظر دارد و وقت چندان زیادی هم ندارد بهتر است از منابع کمک آموزشی کمک بگیرد.
  3. جزوه ها: اگه داوطلب اطلاعات کافی و جامع در مورد رشته مورد نظر دارد و وقت مناسب و کافی برای مطالعه ندارد بهتر است که از جزوه های آموزشی استفاده کند.

نکته: داوطلبان طبق سطح علمی می‌توانند از هر بخشی و یا حتی هر ۳ بخش که ذکر شد، بر اساس نیازشان کمک بگیرند.

نکته: داوطلب می تواند برای تهیه جزوه از انتشارات دانشگاه های معتبر مربوط به هر رشته استفاده کند.

منابع اصلی ارشد رشته حسابداری

دروس امتحانی منابع مطالعاتی اصلی
حسابداری مالی  مروری جامع بر حسابداری مالی: دکتر ایرج نوروش، ساسان مهرانی، غلامرضا کرمی و محمد مرادی (2 جلد)؛ انتشارات نگاه دانش. 2000 تست حسابداری مالی و استاندارد حسابداری: غلامرضا کرمی ،محمد مرادی، زهره شهیدی، هدی اسکندری، محمد بخشی؛ انتشارات نگاه دانش.
حسابداری صنعتی  مجموعه پرسش­های چهار گزینه­ای حسابداری صنعتی: جمشید اسکندری. 2000 تست حسابداری صنعتی: دکتر کرمی؛ انتشارات نگاه دانش.  مروری جامع بر حسابداری صنعتی: دکتر ایرج نوروش، ساسان مهرانی، غلامرضا کرمی، محمد وافی، سلمان بیک بشرویه (2جلد)؛ انتشارات نگاه دانش.
حسابرسی  مروری جامع بر حسابرسی: دکتر غلامرضا کرمی، مجید شهبازی. 2000 سوال چهارگزينه اي حسابرسي و استانداد هاي حسابرسي: دکتر غلامرضا کرمی و مجید شهبازی.
زبان کتاب 504. Essential words for TOFEL. زبان عمومی کارشناسی ارشد.
ریاضی ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت امید محمودیان. ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت هادی رنجبران

یکی از مشکلات داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد انتخاب منابع کمک آموزشی است. زیرا مؤسسات زیادی وجود دارند که بسته های آموزشی متفاوتی ارائه میدهند که هر داوطلب می‌تواند طبق نیاز و شرایطش از این منابع استفاده کند.

زمان بندی کنکور ارشد حسابداری 99

کنکور کارشناسی ارشد هر سال توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد داوطلبین باید با اطلاع از شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند.

شرایط و ضوابط و زمان‌بندی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

داوطلبینی که تمامی شرایط عمومی و اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد را دارا باشند می‌توانند در بازه زمانی ثبت نام با ورود به سامانه سازمان سنجش اموزش کشور  اقدام به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ نمایند.

پیشنهاد می‌کنیم به جهت آشنایی با نحوه و مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ مقاله مربوط به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

شرایط و ضوابط

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ را دارند باید شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را دارا باشند. مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ به جهت آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام اولیه لازم و ضروری است. ما در این مقاله برخی از شرایط و ضوابط مورد نیاز را ذکر می‌کنیم:

شرایط عمومی

الف) اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

ب) عدم احراز ملتزم نبودن نسبت بـه احکـام عملـی اسـلام (انجـام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات).

تبصره: اقلیتهای دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آنکه متجاهر بـه نقـض احکام اسلامی نباشند.

ج) عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران. تبصره: در صورتی که داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی داشته، بایـد تغییر نظر او احراز شود.

د) نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها.

ه) عدم احراز فساد اخلاقی.

و) عدم اشتهار به ارتکـاب اعمـال خـلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی

الف) داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفهای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسـی کـه مـدرک
مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

ب) براساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۸، پذیرفته‌شدگان نهائی دوره‌های روزانه در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۷، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال سال ۱۳۹۸ نخواهند بود.

ج) دانشجویان سال آخر و دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۰۶/۳۱ به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند، در صورتیکه معدل آنان کمتر از ۱۲ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

د) پذیرفته‌شدگان دوره روزانه باید برابر طول مدت تحصیل خود در کارشناسی ارشد، در زمان ثبت نام تعهد بسپارند تا در صورت نیاز در محلی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می‌کند به خدمت اشتغال ورزند.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ باید در بازه زمانی ۱۳۹۸/۰۹/۱۶ تا ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ از طریق سامانه سازمان سنجش اموزش کشور اقدام به ثبت نام نمایند.

آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور کنکور کارشناسی ارشد در تاریخ پنجشنبه ۹۹/۰۱/۲۸ و جمعه ۹۹/۰۱/۲۹ برگزار خواهد شد. افرادی که در آزمون ثبت نام نموده اند باید چند روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نمایند. مشخصات فردی داوطلب و همچنین محل و زمان دقیق برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در داخل کارت ورود به جلسه درج گردیده است.

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت اطلاعات درج شده برروی کارت ورود به جلسه با اطلاعات داوطلب، افراد باید نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در نیمه دوم خرداد ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد. داوطلبان با مشاهده کارنامه منتشر شده توسط سازمان سنجش و بررسی و تحلیل کارنامه خود برای انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری و آزاد اقدام می‌نمایند. لازم به ذکر است که این مرحله اعلام نتایج اولیه بوده و اعلام نتایج نهائی پس از انتخاب رشته، در نیمه اول شهریور ماه اعلام می‌گردد.

نکته مهم در رابطه با انتخاب رشته مجزا بودن انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری و آزاد می‌باشد. برای آشنایی کامل با نحوه انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری و آزاد می‌توانید مقاله انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

کسانی که نسبت به نتایج اعلام شده هرگونه اعتراضی داشته باشند می‌توانند از طریق دانشگاه آزاد و سازمان سنجش پیگیری و اعتراض نمایند.

تخمین رتبه وقبولی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش اموزش کشور مهم‌ترین مسئله بررسی کارنامه، اطلاع از ظرفیت‌ها و همچنین تحلیل و بررسی شانس قبولی در دانشگاه‌ها و دوره‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است. بررسی و تحلیل کارنامه و تخمین شانس قبولی فرد یک موضوع فنی است که مشاوران متخصص در این زمینه می‌توانند داوطلبان را راهنمایی‌ کنند.

جهت آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب رشته مقاله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را مطالعه نمائید.

ارشد حسابداری

ظرفیت پذیرش ارشد حسابداری

دانشگاه‌های سراسری و آزاد در سرتاسر کشور در دوره‌های مختلف در این رشته دانشجو می‌پذیرند. میزان ظرفیت این رشته در دانشگاه‌های مختلف بصورت زیر است.

روزانه نوبت دوم مجازی پردیس خودگردان پیام نور مجازی پیام نور غیرانتفاعی مجازی غیرانتفاعی آزاد
341 138 80 258 200 160 3000 40 3060
مجموع : 7277

 

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

رتبه تراز زبان عمومی و تخصصی  حسابداری مالی  حسابداری صنعتی  حسابرسی  ریاضی و آمار 
23 8070 0 62.67 52 40 37.93
158 6397 0 50.67 64 42.67 3.45
168 6302 0 46.67 41.33 54.67 8.05
452 5077 27.78 38.67 20 32 6.9
490 4960 0 37.33 42.67 29.33 3.45
502 4918 0 34.67 6.67 37.33 13.79
596 4658 21.11 17.33 18.67 46.67 0
610 4616 3.33 34.67 18.67 37.33 0
643 4554 0 41.33 30.67 18.67 -1.14
710 4434 1.11 32 42.67 41.33 -2.29
741 4373 0 37.33 13.33 32 0

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد حسابرسی

رتبه تراز زبان عمومی و تخصصی  حسابداری مالی  حسابداری صنعتی  حسابرسی  ریاضی و آمار 
25 7989 0 62.67 52 40 37.93
136 6588 0 46.67 41.33 54.67 8.05
153 6471 0 50.67 64 42.67 3.45
428 5144 21.11 17.33 18.67 46.67 0
451 5081 0 34.67 6.67 37.33 13.79
576 4778 3.33 34.67 18.67 37.33 0
607 4686 1.11 32 42.67 41.33 -2.29
668 4564 -2.21 36 14.67 42.67 -1.14
726 4469 0 12 45.33 25.33 5.75

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد حسابداری مدیریت

رتبه تراز زبان عمومی و تخصصی  حسابداری مالی  حسابداری صنعتی  حسابرسی  ریاضی و آمار 
28 7873 0 62.67 52 40 37.93
134 6504 0 50.67 64 42.67 3.45
174 6191 0 46.67 41.33 54.67 8.05
448 4990 0 37.33 42.67 29.33 3.45
506 4802 0 49.33 30.67 37.33 -1.14
567 4633 21.11 17.33 18.67 46.67 0
593 4577 0 20 61.33 16 0
619 4521 1.11 32 42.67 41.33 -2.29
672 4406 3.33 34.67 18.67 37.33 0
748 4278 0 22.67 37.33 24 3.45
854 4077 0 37.33 13.33 32 0

رتبه قبولی کارشناسی ارشد حسابداری

رتبه نام زیر گرایش محل قبولی
31 حسابداری روزانه- دانشگاه شهید بهشتی – تهران
95 حسابداری روزانه- دانشگاه الزهرا(س)
145 حسابداری روزانه- دانشگاه اصفهان
224 حسابداری روزانه- دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) – قزوین
267 حسابداری روزانه- دانشگاه بوعلی سینا – همدان
323 حسابداری نوبت دوم- دانشگاه مازندران – بابلسر
101 حسابرسی نوبت دوم- دانشگاه علامه طباطبایی – تهران
1330 حسابرسی غیرانتفاعی- دانشگاه غیرانتفاعی خاتم – تهران
7500 حسابرسی غیرانتفاعی- موسسه غیرانتفاعی رجا – قزوین
10641 حسابرسی غیرانتفاعی- موسسه غیرانتفاعی هشت بهشت – اصفهان
16404 حسابرسی غیرانتفاعی- موسسه غیرانتفاعی کار واحد قزوین
71 حسابداری مدیریت روزانه- دانشگاه شهید بهشتی – تهران
269 حسابداری مدیریت روزانه- دانشگاه فردوسی مشهد
1500 حسابداری مدیریت غیرانتفاعی- دانشگاه غیرانتفاعی خاتم – تهران
14921 حسابداری مدیریت غیرانتفاعی- موسسه غیرانتفاعی غزالی – قزوین
25354 حسابداری مدیریت غیرانتفاعی- موسسه غیرانتفاعی شمس تبریزی – خوی

سهمیه های ارشد

کنکور کارشناسی ارشد مانند سایر مقاطع تحصیلی دارای سهمیه‌هایی است که داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط قانونی که در دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد می‌باشد می‌توانند از این سهمیه‌ها بهره‌مند گردند. در ادامه به معرفی ان سهمیه‌ها می‌پردازیم.

۱- سهمیه رزمندگان: رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه بصورت متوالی یا متناوب در جبهه

۲- سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی: همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان

۳- سهمیه ایثارگران ۵ درصدی: جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه

۴- سهمیه استعدادهای درخشان:

الف) برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی ـ دانشجویی

ب) دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان

ج) رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنوارههای خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با مشارکت حداقل ۵۰ %در دستاورد حائز رتبه

د) دانش‌آموخته رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده است.

ه) دانش‌آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده است.

۵- سهمیه حافظان قرآن مجید: حافظان قرآن بدون مدرک کارشناسی می‌توانند برای مجموعه امتحانی شماره ۱۱۱۱ شرکت نمایند.

به منظور اطلاع از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

نمونه کارنامه ارشد حسابداری با سهمیه

رتبه رتبه کشوري تراز سهمیه  زبان عمومی و تخصصی حسابداری مالی  حسابداری صنعتی  حسابرسی  ریاضی و آمار 
52 777 4425 7.78 29.33 24 18.67 6.9
54 789 4409 0 42.67 26.67 16 5.75
111 1872 3423 0 25.33 9.33 16 0
5745 6080 2566 6.67 -6.66 0 18.67 11.49
8712 9047 2324 5.56 -2.66 0 22.67 0
9015 9350 2302 -1.1 13.33 10.67 0 -1.14
7 694 4558 25٪ 0 49.33 28 20 0
5937 6272 2547 25٪ 0 12 4 14.67 1.15
6568 6903 2488 25٪ 0 16 2.67 0 6.9
28368 28703 1504 25٪ -2.21 4 0 -2.66 -3.44

نمونه کارنامه ارشد حسابرسی با سهمیه

رتبه رتبه کشوري تراز سهمیه  زبان عمومی و تخصصی  حسابداری مالی  حسابداری صنعتی  حسابرسی  ریاضی و آمار 
56 834 4383 7.78 29.33 24 18.67 6.9
61 978 4183 0 42.67 26.67 16 5.75
2016 2182 3380 0 25.33 9.33 16 0
3940 4106 2895 6.67 -6.66 0 18.67 11.49
5628 5794 2671 5.56 -2.66 0 22.67 0
12087 12253 2186 6.67 -13.32 -2.66 20 -2.29
12593 12759 2161 -1.1 13.33 10.67 0 -1.14
17791 17957 1921 0 21.33 0 2.67 0
12 882 4315 25٪ 0 49.33 28 20 0
6034 6200 2627 25٪ 0 12 4 14.67 1.15
9915 10081 2319 25٪ 0 16 2.67 0 6.9

نمونه کارنامه ارشد حسابداری مدیریت با سهمیه

رتبه رتبه کشوري تراز سهمیه  زبان عمومی و تخصصی  حسابداری مالی  حسابداری صنعتی  حسابرسی  ریاضی و آمار 
51 773 4337 5% 7.78 29.33 24 18.67 6.9
57 852 4203 5% 0 42.67 26.67 16 5.75
124 2174 3229 5% 0 25.33 9.33 16 0
5270 5452 2602 5% 6.67 -6.66 0 18.67 11.49
8412 8594 2333 5% 5.56 -2.66 0 22.67 0
9395 9577 2270 5% -1.1 13.33 10.67 0 -1.14
18174 18356 1874 5% 6.67 -13.32 -2.66 20 -2.29
9 800 4295 25% 0 49.33 28 20 0
6961 7143 2444 25% 0 12 4 14.67 1.15
8459 8641 2329 25% 0 16 2.67 0 6.9

ارشد حسابداری بدون کنکور

دانشگاه‌های سراسری و آزاد در دوره‌های مختلف روزانه و شبانه و غیرانتفاعی و فراگیر پیام نور همه ساله بصورت بدون کنکور نیز دانشجو می‌پذیرند.  برای ورود بدون کنکور به این دانشگاه‌ها متقاضیان باید از شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور را مطالعه و در صورت دارا بودن شرایط نسبت به ثبت نام آن اقدام نمایند. بازه زمانی ثبت نام و اعلام نتایج هرکدام از دوره‌های بدون آزمون و همچنین شرایط و نحوه ورود آنها با هم متفاوت بوده و تمامی متقاضیان باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی مربوطه باشند. لذا متقاضیان می‌توانند با مطالعه مقاله مربوط به ارشد حسابداری بدون کنکور پیام نور اقدام به شرکت در دوره‌های بدون آزمون نمایند.

مرکز مشاوره باخه
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.