کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد 99-1400

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

دانشگاه‌های آزاد در مقطع کارشناسی ارشد به دو روش اقدام به جذب دانشجویان علاقه مند می‌نماید، یکی با روش شرکت در کنکور که پس از آزمون و از طریق کد دسترسی دانشگاه‌های آزاد داوطلبان می‌توانند اقدام به انتخاب رشته این دانشگاه‌ها نمایند. دیگری به روش بدون آزمون، که افراد با در نظر گرفتن کلیه شرایط آیین نامه دانشگاه آزاد، می‌توانند از طرح استعدادهای درخشان استفاده نمایند. در این مقاله به ارشد بدون کنکور آزاد و شرایط و نحوه ثبت نام خواهیم پرداخت. 

کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد

دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور نیز در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند. شرایط پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت زیر می‌باشد:

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد

براساس بخشنامه‌ای که در سال 1394 منتشر شد، شرایط لازم برای ثبت نام مقطع ارشد در دانشگاه آزاد بدون کنکور به شرح زیر می‌باشد:

  1. حداقل معدل لازم برای واجدین شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای رشته های علوم انسانی 17 و برای رشته های غیر علوم انسانی 16 می باشد که براساس ظرفیت 10 درصدی هر یک از رشته محل های انتخابی گزینش خواهند شد.
  2. پذیرش دانش آموختگان واجد شرایط تا 3 سال پس از فارغ التحصیلی در رشته متجانس امکان پذیر است.
  3. ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیمسال هاي تحصیلی محسوب نمی شوند مشروط به این که تعداد نیمسال هاي تحصیلی براي دوره کارشناسی پیوسته 10 نیمسال و براي دوره کارشناسی ناپیوسته 6 نیمسال بیشتر نشود.
  4. تغییر رشته/گرایش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع می باشد.
  5. متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون (استعدادهاي درخشان) باید رشته اي متجانس با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی خود را در مجموعه مورد نظر خود انتخاب نمایند.
  6. دانش آموختگان ممتاز سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در صورت دارا بودن شرایط مندرج در دفترچه دانشگاه آزاد امکان پذیرش در هر دانشگاه را خواهند داشت.

نکته: داوطلبان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون (استعدادهاي درخشان) مجاز به انتخاب حداکثر 100 رشته/محل از یک مجموعه از جدول شماره یک دفترچه خواهند بود. 

نحوه ثبت نام در ارشد بدون کنکور آزاد (استعدادهای درخشان)

ثبت نام از داوطلبان دوره بدون آزمون (استعدادهاي درخشان) کارشناسی ارشد ناپیوسته فقط به صورت اینترنتی انجام می شود. متقاضیان ثبت نام در این دوره می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org از شرایط و ضوابط ثبت نام در این دوره آگاه شوند. دفترچه راهنماي ثبت نام بر روي سامانه ثبت نام اینترنتی قابل مشاهده بوده و داوطلبان در صورت تمایل می توانند دفترچه راهنمای ثبت نام را از طریق سایت دانلود و مطالعه نمایند.

مراحل ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد

داوطلبان کارشناسی ارشد لازم است با مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد نسبت به خرید اینترنتی کارت اعتباري ثبت نام در دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته که به مبلغ 610000 ریال می باشد، اقدام نمایند. همچنین به ترتیب مراحل زیر را طی نمایید:

  1.  داوطلبان پس از خرید کارت اعتباري می بایست شماره کارت اعتباري و شماره کد ملی در کادر مربوطه با دقت وارد نموده و سپس گزینه ورود به صفحه ثبت نام را انتخاب نمایند.
  2. پس از ورود بایستی بندهاي 1 الی 10 مربوط به اطلاعات نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، سري و سریال شناسنامه، شماره کد ملی،جنس، دین و تابعیت و تکمیل گردد.
  3. پس از ورود اطلاعات فردي لازم است کلیه اقلام اطلاعاتی وارد شده را یک بار دیگر بررسی نموده و پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده گزینه ” ثبت اطلاعات و رفتن به مرحله بعد” را انتخاب نمایید.
  4. در مرحله بعدی لازم است رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، دانشگاه یا موسسه آموزش عالی، صادرکننده مدرك داوطلب، تاریخ دقیق فارغ التحصیلی، تعداد نیمسال‌هاي تحصیلی مقطع کارشناسی و معدل مقطع کارشناسی به صورت دقیق ثبت گردد . پس از درج مطالب ذکر شده،  « ثبت اطلاعات و رفتن به مرحله بعد » را انتخاب نمایید.
  5. در این مرحله داوطلب دوره بدون آزمون (استعدادهاي درخشان) می بایست نسبت به انتخاب استان، واحد دانشگاهی و عنوان رشته براساس شرایط و ضوابط اعلام شده به انتخاب حداکثر 100 رشته/ محل از یک مجموعه مبادرت نماید.

نکته: پس از تأیید نهایی اطلاعات، داوطلب یک کد رهگیري از سیستم دریافت می نماید. به داوطلبان اکیداً توصیه می شود کد رهگیري خود را تا پایان اعلام نتایج این دوره حفظ نمایند.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

داوطلبین واجد شرایط برای ثبت نام بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد بایستی برای مطالعه دقیق جزئیات مربوط به نحوه ثبت نام و همچنین مطالعه شرایط و ضوابط به طور دقیق، هر ساله به دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون بایستی مراجعه نمایند. این دفترچه از سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org بایستی قابل مشاهده است. برای دانلود دفترچه استعدادهای درخشان می‌توانید بر روی لینک زیر کنید نمایید.

دفترچه ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد براساس شرایط مختلف و همچنین زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد بستگی خواهد داشت و متغیر خواهد بود اما هر ساله در بازه‌‌ی زمانی اوایل مهر تا اوایل شهریور داوطلبان بایستی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد، به شماره 70707012 تماس حاصل نمایید.

  • غزاله

    دقیقاً منظور از تجانس چیه یعنی من که الان آموزش زبان انگلیسی می‌خونم برای ارشد بدون آزمون حتما بايد آموزش یا مترجمی یا ادبیات انگلیسی بخونم؟ یا می‌تونم بقیه رشته های علوم انسانی یا هنر یا… بخونم؟

  • مستوره خزایی

    سلام وقت بخیر ببخشید کارشناسی ارشد بدون کنکور برای سال1400 در رشته حسابداری پذیرش دارن یا خیر کدوم دانشگاه ها و کدوم شهر ها؟ممنون

جهت دریافت مشاوره

تماس از خطوط ثابت کل کشور: -------