ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر 1400

0
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

داوطلبان معمولاً پس از انجام ثبت نام در دانشگاه آزاد در مواردی نیاز به ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور دارند. زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد در دفترچه های بدون کنکور دانشگاه آزاد درج خواهد شد و اغلب به مدت 6 ماه ادامه می یابد. با توجه به مسائل و مشکلات پیرامون مسئله ویرایش اطلاعات در این مقاله قصد داریم تا زمان ، نحوه ، موارد قابل ویرایش و همچنین سایت ویرایش اطلاعات ثبت نامی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را ارائه کنیم.

زمان ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

معمولاً ویرایش اطلاعات ثبت نامی در دو مرحله انجام می گردد. اولین مرحله ویرایش در مدت زمان ثبت نام است و مرحله بعد زمانی است که ثبت نام پایان یافته و ویرایش اطلاعات azmoon.org (دانشگاه آزاد اسلامی) با انتشار اطلاعیه ای اقدام به مشخص کردن زمان جدید برای ویرایش اطلاعات می نماید.

ویرایش در زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد

در زمانی که ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد امکان پذیر است. یا به عبارتی هنوز لینک ثبت نامی بر روی لینک سایت ویرایش اطلاعات  azmoon.org و azmoon.iau.ac.ir فعال است کسانی که قبلاً اطلاعات خود را وارد کرده و شناسه و رمز عبور دریافت کرده اند می توانند با ورود به سایت و وارد کردن شناسه و رمز عبور خود اطلاعات خود را تغییر دهند.

ویرایش پس از پایان زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد

پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام اگر افراد قصد انجام ویرایش داشته باشند باید منتظر اعلام زمان از سمت دانشگاه آزاد یاشند. معمولاً دانشگاه آزاد قبل از اعلام نتایج با انتشار اطلاعیه اقدام به مشخص کردن زمان ویرایش می نماید. داوطلبان که اطلاعات خود را قبلاً وارد نموده و شناسه و رمز عبور دریافت نموده اند باید با استفاده از شناسه و رمز عبور خود وارد سایت شده و ویرایش مد نظر خود را انجام دهند.

موارد قابل ویرایش ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد

در هر ثبت نامی که در دوره های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون انجام می دهید مواردی هستند که امکان ویرایش آنها وجود داشته و مواردی هم هستند که به هیچ وجه قابل ویرایش نیستند. در ادامه به موارد قابل ویرایش می پردازیم.

مشخصات فردی

یکی از مواردی که معمولاً داوطلبان در وارد کردن اطلاعات آن دچار اشتباه می شوند اطلاعات فردی است. اطلاعاتی مانند شماره ملی ، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و … این قسمت در مرحله اول ثبت نام وجود دارد و افراد می توانند با ورود به این مرحله نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند.

مشخصات تحصیلی

مشخصات تحصیلی مورد دیگری در اطلاعات ثبت نامی است که معمولاً بدلایل مختلفی مانند این که داوطلبان معدل دقیق خود را در هنگام ثبت نام در اختیار نداشته و فراموش کرده است اتفاق می افتد. کسانی که در هنگام ثبت نام اولیه معدل خود را بصورت تقریبی و حدودی اعلام نموده اند حتماً باید وارد سایت شده و معدل دقیق خود را وارد نمایند.

پذیرش رشته های بدون آزمون سوابق تحصیلی براساس معدل کتبی و معدل کل دانش آموزان است پس بنابراین باید نسبت به وارد کردن دقیق آن توجه و دقت نمائیم. زیرا در صورت اشتباه امکان رد قبولی وجود دارد.

اولیت های انتخابی

معمولاً با توجه به این که رشته های بدون آزمون ارائه شده از سمت دانشگاه آزاد تا شهریور ماه بارها اضافه می گردد، دانشگاه آزاد اقدام به ارائه دفترچه های تکمیلی رشته های بدون آزمون نموده و از این طریق به داوطلبان در خصوص رشته های بدون آزمون اضافه شده اطلاع رسانی می نماید.

بنابراین بعضی از داوطلبان قصد اضافه و کم کردن تعداد انتخاب های خود را دارند که مجبور به ویرایش اولویت های انتخابی دانشگاه آزاد خود می گردند. این افراد می توانند با ورود به سایت نسبت به ویرایش الویت های انتخابی اقدام نمایند.

نحوه ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای انجام ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد شما باید با نحوه ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد آشنا باشید. ما در این مقاله مراحل ویرایش را برای شما توضیح داده ایم.

ورود به سایت

اولین مرحله از مراحل ویرایش ورود به سایت azmoon.org و یا azmoon.iau.ac.ir است. با ورود به این سایت ها شما می توانید از طریق لینک مربوط به ثبت نام وارد اطلاعات مربوطه به خود شوید. قبل از وارد شدن به لینک سیستم از شما شناسه و رمز عبور می خواهد شما باید شناسه و رمز عبور خود را در هنگام وارد شدن به سایت وارد نموده تا بتوانید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

دسترسی به بخش ویرایش اطلاعات

پس از وارد کردن شناسه و رمز عبور وارد اطلاعات ثبت نامی خود می‌شوید در این مرحله شما هرکدام از موارد ثبت شده را که میخواهید تغییر داده و گزینه مرحله بعد را کلیک می نمائید.

تأئید نهائی و دریافت رسید

پس از تغییر دادن اطلاعات مربوطه و تأئید نهائی اطلاعات ثبت نامی باید رسید مربوط به ثبت نام خود را دریافت نموده که برروی آن کدپیگیری ثبت نام درج گردیده است. حتماً توجه داشته باشید که تا قبل از دریافت این رسید تغییرات شما ذخیره نگردیده است.

اقدامات پس از ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور

تمامی داوطلبان موظفد پس از انجام ویرایش اطلاعات خود رسید مربوطه را دریافت نموده و تا اعلام نتایج نهائی ننزد خود نگه دارند. اطلاعات شناسه و رمز عبور مربوطه حتماً باید نزد شما محفظ بماند. زیرا در زمان اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه آزاد وارد شدن به لینک اعلام نتایج بدون این اطلاعات امکان پذیر نیست.

 

سوالات متداول

1- ویرایش ثبت نام دانشگاه آزاد چه زمانی است ؟

 

در زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور در تابستان است .

2- آیا امکان تمدید مهلت ویرایش وجود دارد ؟

 

بله معمولا یک نوبت تمدید می کنند .

3- آیا پس از گذشت زمان ویرایش امکان ویرایش وجود دارد ؟

 

در این موارد باید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار کنید .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.