ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

0
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

پس از اتمام زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی تعدادی از داوطلبان به دنبال ویرایش اطلاعات خود هستند. اما متأسفانه با روش و شیوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی آشنایی نداشته و به همین دلیل موفق به انجام ویرایش نمی گردند. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم تا زمان ، سایت و نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را به شما عزیزان ارائه نمائیم.

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

اولین نکته و شاید مهم‌ترین نکته در خصوص ویرایش بحث بازه زمانی و همچنین تعداد دفعات مجاز برای ویرایش است. اولاً با توجه به این که ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال (مهر ماه و بهمن ماه) انجام می شود بنابراین ویرایش اطلاعات این دو مرحله نیز مجزا است. در ادامه به بررسی زمان ویرایش در مهر ماه و بهمن ما می پردازیم.

ویرایش در مهر ماه

با توجه به این این ثبت نام و انتخاب رشته برای ورود به دوره های بدون کنکور مهر ماه در بازه زمانی مرداد انجام می شود. زمان ویرایش اطلاعات علمی کاربردی نیز در بازه زمان مرداد ماه انجام می گردد. داوطلبان توچه داشته باشند که پس از این که اطلاعیه در خصوص تعیین زمان از سمت سازمان سنجش را مشاهده نمودند باید در زمان اعلام شده اقدامات لازم را انجام دهند زیرا زمان مجددی به آنها داده نمی شود.

ویرایش در بهمن ماه

در بازه زمانی ورود به رشته های بدون کنکور نیمسال دوم (بهمن ماه) برای ویرایش باید در همان بهمن ماه و زمان نام نویسی دانشگاه نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام داد. زمان دقیق ویرایش ثبت نام علمی کاربردی در بهمن ماه نیز از طرف سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای به تمامی افراد اعلام می گردد. دوستان ما در مرکز مشاوره باخه پس از مشخص شدن زمان دقیق ویرایش اطلاعات علمی کاربردی به شما اطلاع رسانی می کنند.

موارد قابل ویرایش در اطلاعات ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

در حین انجام ثبت نام ممکن است موارد مختلفی از سوی داوطلبان به اشتباه وارد شود. در بسیاری موارد نیز به دلیل این که اطلاعاتی مانند معدل های مقاطع گذشته در اختیار داوطلبان نیست مجبور می شوند تا این اطلاعات را بصورت حدودی و تخمینی وارد نموده تا بعداً موفق به ویرایش گردند. در ادامه به تعدادی از موارد مرسوم در ویرایش ثبت نام علمی کاربردی می پردازیم.

اطلاعات فردی داوطلب

در سال های اخیر دیده شده که بسیاری از داوطلبان بعلت مراجعه به کافی نت برای ثبت نام پس از چند روز از گذشت ثبت نام خود ناگهان متوجه می شوند که اطلاعات فردی آنان مانند شماره شناسنامه و کد ملی یا تاریخ تولد و … به اشتباه درج گردیده است. متأسفانه متصدیان کافی نت به علت نداشتن تمرکز کافی در حین انجام ثبت نام اینترنی دچار این اشتباهات می گردند.

اطلاعات تحصیلی داوطلب

از دیگر مواردی که اتفاقاً برای سازمان سنجش و خود دانشگاه بسیار مهم است اطلاعات تحصیلی داوطلب اعم از معدل مقطع قبلی وی و تاریخ ورود به مقطع قبلی و همچنین تاریخ اخذ مدرک تحصیلی است. توصیه می شود که در صورتیکه ثبت نام خود را انجام داده و رسید تهیه کرده اید حتماً بصورت دقیق سوابق تحصیلی خود را بررسی نموده و در صورت داشتن مغایرت حتماً نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمائید.

 سهمیه داوطلب

یکی دیگر از مواردی که معمولاً داوطلبان پس از اتمام روند ثبت نام نیاز به ویرایش آن پیدا می کنند موضوع سهمیه داوطلب است. با توجه به شرایط و قوانین دفترچه ثبت نام علمی کاربردیبرای داوطلبان سراسر کشور سهمیه های مختلفی در قالب سهمیه دانشگاه علمی کاربردی لحاظ شده است. برای استفاده از این سهمیه ها و وارد کردن آن در فرم ثبت نام در برخی موارد نیاز به کد پیگیری ایثارگری است. به علت این که اکثر داوطلبان با روند دریافت این کد آشنایی ندارند بنابراین پس از اتمام ثبت نام موفق به دریافت کد شده و قصد ویرایش اطلاعات ثبت نام خود دارند.

رشته‌ها و دانشگاه‌های انتخابی داوطلب

بسیاری از داوطلبان پس از انتخاب رشته و تأیید آن تصمیم به ویرایش لیست رشته های انتخابی خود می کنند. بنابراین این مورد هم جزو موارد ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی است.

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

و اما موضوع نحوه ویرایش ثبت نام که اکثریت داوطلبان به آن احتیاج داشته و متأسفانه اطلاعی از آن ندارند. شیوه ویرایش اطلاعات ثبت نام علمی کاربردی بصورت زیر است:

مرحله اول

مرحله اول ویرایش وارد شدن به سایت سازمان سنجش و ورود به لینک ویرایش اطلاعات دانشگاه علمی کاربردی است.

عکس

مرحله دوم

در مرحله دوم نیاز است که فرد اطلاعات ثبت نامی خود را اعم از شناسه و رمز عبور در اختیار داشته و در قسمت مربوطه وارد نماید.

در صورت در اختیار نداشتن اطلاعات می توان نسبت به بازیابی اطلاعات ثبت نام علمی کاربردی اقدام نمود

عکس

مرحله سوم

پس از وارد شدن به فرم ثبت اطلاعات شما می توانید موارد مد نظر خود را ویرایش نموده و گزینه تأیید نهائی را بزنید.

پس از انجام ویرایش حتماً گزینه تأیید نهائی را زده و رسید خود را دوباره دریافت نمائید.

ویرایش اطلاعات ثبت نام بهمن علمی کاربردی

با توجه به این که روند پذیرش دانشجو نیمسال دوم علمی کاربردی بصورت حضوری می باشد بنابراین انجام ویرایش آن نیز بصورت حضوری و برعهده شخص داوطلب است.

سایت ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام و ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در داخل سامانه سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گردد. تمامی داوطلبان باید برای انجام وارد و امور مربوط به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات وارد سایت سنجش شده و از این طریق نسبت به انجام امور مربوطه اقدام نمایند.

و اما چند نکته مهم در خصوص این موضوع:

سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت تمام مشکلات احتمالی و مغایرت اطلاعات را بر عهده داوطلبان قرار داده و در صورت بروز مشکل داوطلب را متخلف شناسائی می کند و در مواقعی نیز متأسفانه منجر به لغو قبولی داوطلب می گردد. لذا توصیه ما به تمام عزیزان که قصد ورود به دوره های بدون کنکور کاردانی و کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی دارند این است که باید

1- هنگام انجام ثبت نام دقت و توجه لازم را در وارد کردن اطلاعات داشته باشند.

2- در صورتیکه با روند انجام ثبت نام آشنایی ندارند به افراد مطلع و با تجربه در این زمینه مراجعه نموده و از آنها کمک بگیرند.

3- درصورت وارد کردن اطلاعات و سوابق تحصیلی بصورت تخمینی حتما نسبت به ویرایش آن در زمان مربوطه اقدام نمایند.

تذکر: در صورتیکه معدل به اشتباه وارد شود می توانند باعث لغو قبولی داوطلب گردد زیرا نحوه پذیرش این دانشگاه بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی داوطلب است. بنابراین مغایرت معدل داوطلب با معدل اعلام شده تخلف محسوب می گردد.

ویرایش بهمن ماه (نیمسال دوم)

همانطور که گفته شد موضوع ویرایش اطلاعات ثبت نام بهمن ماه (نیمسال دوم) بصورت حضوری و با مراجعه به دانشگاه مورد نظر انجام می گردد.

 

سوالات متداول

1- ویرایش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چه زمانی انجام می شود ؟

 

همزمان با زمان ثبت نام است .

2- برای ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به چه اطلاعاتی نیاز است ؟

 

نیاز به اطلاعات ثبت نامی است .

3- در صورت فراموشی اطلاعات ثبت نام چه باید کرد ؟

 

در این موارد می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار نمائید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.