هزینه ثبت نام کنکور سراسری 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

سازمان سنجش به منظور تأمین هزینه‌های برگزاری کنکور سراسری در زمان ثبت نام کنکور از داوطلبان این آزمون که دارای شرایط آزمون سراسری مبلغ مشخصی را به عنوان هزینه ثبت نام کنکور سراسری دریافت کرده و بر اساس آن مقدمات آزمون را فراهم می‌کند. پرداخت هزینه ثبت نام آزمون سراسری طبق روال سالیان گذشته به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت سازمان سنجش انجام میشود. در این مقاله تلاش شده است هزینه شرکت در کنکور سراسری 99 ، هزینه و نحوه خرید اینترنتی کارت اعتباری کنکور و همچنین مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 99 در اختیار داوطلبان گذاشته شود.

هزینه ثبت نام کنکور سراسری 99

  • هزينه ثبت‌نام در کنکور 99 به صورت اينترنتي و با كارت‌هاي اعتباري عضو شبكه بانكي شتاب دریافت می‌شود، لینک مربوط، در صفحه اصلی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نام (خریدکارت اعتباری) وجود دارد.
  • هزینه کارت اعتباری کنکور سراسری در هر گروه آزمایشی 27500 تومان می‌باشد، که پس از پرداخت شماره سریال اعتباری (شماره 12 رقمی) برای شما نمایش داده می‌شود.
  • براي ثبت‌نام در هر يك از (گروه‌هاي آزمايشی دوم يا سوم) در کنکور علاوه بر گروه اصلي (نيز مبلغ جداگانه دريافت مي‌شود) پس از پرداخت مبلغ براي هر گروه، شماره سريال ثبت نام جداگانه دريافت مي‌كنيد.
  • کسانی که علاقه دارند در زمان انتخاب رشته از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات غیرانتفاعی استفاده نمایند می‌بایستی مبلغ 13800 تومان به صورت جداگانه پرداخت نمایند و دو کارت اعتباری کنکور جداگانه دریافت نمایند.

مدارک لازم برای ثبت‌ نام کنکور سراسری 99

بسیاری از متقاضیانی که قصد ثبت نام در کنکور 99 را دارند از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اطلاعی ندارند. در ادامه تمامی موارد را نام برده شده از جمله مواردی هستند که داوطلبان برای ثبت نام در آزمون سراسری به آنها نیاز دارند.

به منظور اطلاع از نحوه خرید کارت اعتباری داوطلبان میتوانند به سامانه خرید کارت اعتباری سازمان سنجش به نشانی epay.sanjesh.org مراجعه نمایند.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

متقاضیانی که در کنکور ۹۹ شرکت می‌کنند به طور کلی به دو دسته‌ی داوطلبان نظام جدید و داوطلبان نظام قدیم تقسیم می‌شوند. داوطلبان کنکور سراسری 99 می‌بایستی برخی شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشند.

برای دریافت اطلاعات کامل درباره‌ی شرایط عمومی و اختصاصی کنکور سراسری 99 مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

گروه های آزمایشی کنکور سراسری 99

هرساله ثبت نام در کنکور سراسری با سه گروه اصلی، علوم انسانی ، ریاضی فیزیک ، علوم تجربی و دو گروه فرعی هنر و زبان انجام می‌شود. داوطلبان شرکت در کنکور سراسری می‌بایستی توجه نمایند در صورتی که در یکی از گروه های اصلی ثبت نام نمایند می‌توانند یک گروه فرعی نیز انتخاب نمایند اما ثبت نام در دو گروه اصلی امکان پذیر نخواهد بود.

سهمیه‌ های کنکور سراسری 99

داوطلبان می‌توانند برای تسهیل روند پذیرش و قبولی در کنکور سراسری در صورت دارا بودن شرایط مورد نیاز استفاده از سهمیه کنکور اقدام به استفاده‌ از سهمیه‌های موجود در کنکور  نموده تا از مزایای این سهمیه‌ها بهره‌مند گردند. این سهمیه ها شامل سهمیه های رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا می‌شود.

1-سهمیه رزمندگان: رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه بصورت متوالی یا متناوب

2-سهمیه ایثارگران 25 درصدی: همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آنها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان

3-سهمیه ایثارگران 5 درصدی: جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه

4-سهمیه خانواده شهدا: پدر، مادر، خواهر و برادر معزز شهدا

به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی درباره ی سهمیه های کنکور میتوانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

زمان ثبت‌ نام کنکور سراسری 99

زمان ثبت نام کنکور سراسری هر ساله با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌پذیرد. این زمان هر سال از طریق دفترچه ای که قبل از ثبت نام کنکور با دیگر جزئیات ثبت‌نام انتشار می‌یابد اعلام خواهد شد. بازه‌ی زمانی ثبت نام کنکور سراسری 99 امسال در تاریخ 98/11/16 تا 98/11/24 می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.