هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

0
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

سازمان سنجش به منظور تأمین هزینه های آزمون از داوطلبان این آزمون مبلغ مشخصی را دریافت کرده و بر اساس آن مقدمات آزمون را فراهم می‌کند. پرداخت هزینه ثبت نام طبق روال سالیان گذشته به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت سازمان سنجش انجام میشود.

هزینه ثبت نام ارشد و خرید کارت اعتباری

داوطلبان به منظور اطلاع از هزینه‌های کنکور کارشناسی ارشد باید اطلاعیه های سازمان سنجش را دنبال کنند، همچنین مبالغ این آزمون در دفترچه ثبت نام دفترچه کارشناسی ارشد 1400 ذکر شده و همزمان با آغاز فرایند ثبت نام در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. طبق روال سالیان گذشته هزینه ثبت نام از سه بخش تشکیل شده که هر داوطلب با توجه به نیاز خود میتواند به پرداخت هزینه آن اقدام نموده و از خدمات آن استفاده کند.

هزینه ثبت نام ارشد در رشته اصلی

داوطلبان به منظور شرکت در یکی از رشته‌های امتحانی اصلی ملزم به پرداخت 45000 تومان می‌باشند. جهت اطلاع از لیست رشته های اصلی ارشد می‌توانید pdf زیر را دانلود کرده و آن را مطالعه نمایید.

لیست رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد ( pdf )

با توجه به یکپارچه بودن کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد هزینه مجزایی تحت عنوان هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از داوطلبان دریافت نشده و متقاضیان با خرید یک کارت اعتباری می توانند متقاضی رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هم شوند.

‎هزینه های ثبت نام در رشته های شناور

داوطلبانی که قصد شرکت در دو رشته امتحانی اصلی و شناور را دارند می بایست دو کارت اعتباری جداگانه تهیه کنند و مبلغ 45000 تومان دیگر بابت خرید کارت جهت ثبت نام در رشته های شناور را پرداخت کنند.

توجه داشته باشید که زمان برگزاری آزمون رشته های شناور و اصلی در یک روز نبوده و در دو روز متفاوت برگزار می‌شود.

جهت اطلاع از رشته های شناور کارشناسی ارشد ( PDF ) زیر را دانلود کرده و مطالعه کنید.

لیست رشته های شناور ( pdf )

هزینه ثبت نام ارشد در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی

داوطلبانی که علاقه مند به انتخاب رشته محل های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی می باشند باید علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام که در بالا ذکر شد کارت اعتباری جداگانه ای به مبلغ 13800 تحت عنوان کارت علاقه مندی خریداری کنند.

تمامی مبالغ ذکر شده مربوط به کنکور کارشناسی ارشد 99 می‌باشد و امکان این وجود دارد که هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 تغییر کند.

مراحل خرید کارت اعتباری ثبت نام کارشناسی ارشد

در ابتدا داوطلبان عزیز باید با ورود به لینک مربوط به خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام به خرید کارت اعتباری نمایند. کارت اعتباری به دو صورت اصلی و سریال علاقه‌مندی می‌باشد که کسانی‌ که علاوه بر دانشگاه‌های سراسری و آزاد علاقه‌مند به انتخاب رشته در دانشگاه‌های پیام نور و موسسات غیرانتفاعی را داشته باشند باید علاوه بر کارت اعتباری اصلی، کارت اعتباری علاقه‌مندی به انتخاب رشته در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور را هم خریداری نمایند.

برای اطلاع از شهریه دانشگاه‌های شهریه پرداز روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

شهریه ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه شبانه

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

خرید کارت اعتباری کارشناسی ارشد

 

داوطلبانی که قصد شرکت در دو رشته بصورت اصلی و شناور را دارند باید دو کارت اعتباری اصلی خریداری نمایند و در مراحل ثبت نام سریال مربوطه را وارد نمایند.

مرحله دوم تکمیل فرم ثبت نام

در این مرحله با ورود به سامانه کنکور کارشناسی ارشد 1400 و وارد نمودن سریال اعتباری خریداری شده باید اقدام به تکمیل فرم مربوط به ثبت نام نمائید. لازم به ذکر است که در این قسمت وارد نمودن تمامی قسمت‌های ستاره دار الزامی بوده و همچنین مواردی از قبیل مشخصات فردی، سهمیه داوطلب و همچنین سوابق تحصیلی فرد اعم از دانشگاه‌های محل تحصیل قبلی و معدل بسیار حائز اهمیت است.

برای اطلاع کامل از سهمیه‌های آزمون کارشناسی ارشد می‌توانید مقاله مربوط به سهمیه‌های آزمون کارشناسی ارشد را مطالعه نمائید.

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشدمرحله سوم تأئید اطلاعات و دریافت کدپیگیری و شماره پرونده

در این مرحله با مرور دقیق موارد وارد شده در فرم تقاضانامه ثبت نام داوطلبان باید با تأئید اطلاعات خود رسید ثبت نام را دریافت نمایند. رسید ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دارای شماره پرونده و کدپیگیری بوده و این موارد باید تا پایان مراحل زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد و کارنامه کنکور کارشناسی ارشد نگه‌داری شود.

هزینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

برای شرکت در انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری به صورت رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه ندارد اما برای شرکت در انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی باید مبلغ 46000 تومان را پرداخت کرد و با پرداخت این مبلغ امکان انتخاب 100 کد رشته محل متناسب با مجموعه امتحانی داوطلب فراهم خواهد شد. طبق روال سالیان گذشته تمامی مراحل انتخاب رشته‌ی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جدا و از طریق سایت azmoon.org انجام می‌شود.

برای اطلاع از لغو محرومیت ارشد 1400 روی محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کلیک کنید.

سوالات متداول

1- هزینه ثبت نام ارشد دانشگاه های سراسری چقدر است ؟

 

هرساله سازمان سنجش هزینه جدیدی برای ثبت نام ارشد اعمال می‌کند که نسبت به سال قبلی مقداری افزایش پیدا خواهد کرد، برای اطلاع از هزینه ثبت نام ارشد 1400 کلیک کنید .

2- آیا برای ثبت نام ارشد در دانشگاه های سراسری، غیرانتفاعی و آزاد باید هزینه جدا پرداخت ؟

 

بله .

3-آیا آزمون دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی در یک مرحله برگزار می‌شود ؟

 

بله، آزمون این دانشگاه ها تنها در یک مرحله برگزار خواهد شد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.