هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال برای ورود به ثبت نام است. با توجه به این که داوطلبان برای ورودی مهر ماه و بهمن ماه نیاز به پرداخت هزینه دارند باید با نحوه پرداخت و دریافت کارت اعتباری آشنا بوده تا بتوانند اقدامات ثبت نام خود را انجام دهند.

ما در این مقاله موضوعات مربوط به پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و خرید کارت اعتباری و همچنین میزان هزینه و نحوه پرداخت را به شما ارائه کرده‌ایم.

میزان هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بصورت بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید. پذیرش دانشجو در دو بازه زمانی مهر ماه و بهمن ماه انجام می‌گردد. با توجه به زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و همچنین مقطع کاردانی یا کارشناسی میزان هزینه متفاوت می‌باشد.

هزینه ثبت نام کاردانی علمی کاربردی

کسانی که با توجه به شرایط و مدارک ثبت نام علمی کاربردی می‌خواهند در دوره کاردانی شرکت کرده و مشغول به تحصیل شوند برای خرید کارت اعتباری باید مبلغ 18/600 تومان از طریق درگاه بانکی داخل سایت سازمان سنجش پرداخت نمایند و شماره سریال لازم را دریافت نمایند.

هزینه ثبت نام کارشناسی علمی کاربردی

کسانی که با توجه به شرایط و مدارک لازم قصد ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند برای خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال باید مبلغ 20/000 تومان از طریق درگاه بانکی در داخل سامانه سازمان سنجش پرداخت نموده و شماره سریال دریافت نمایند.

زمان پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

با توجه به این که این دانشگاه دوبار در سال دانشجو می‌پذیرد زمان پرداخت برای هر ورودی متفاوت است. همچنین شیوه پرداخت این هزینه نیز در دو مقطع زمانی متفاوت می‌باشد. در ادامه قصد داریم تا زمان و شیوه پرداخت این هزینه را برای ورودی مهر ماه و بهمن ماه بررسی کنیم.

زمان پرداخت هزینه ورودی مهر ماه (نیمسال اول)

سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام ورودی مهرماه هرسال در مرداد ماه اقدام به انتشار اطلاعیه ثبت نام و همچنین انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام علمی کاربردی می نماید. کسانی که داوطلب هستند باید ثبت نام و انتخاب رشته خود را در مرداد ماه انجام دهند. بنابراین زمان پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ورودی مهر، مرداد ماه است.

زمان پرداخت هزینه ورودی بهمن ماه ( نیمسال دوم)

اما ثبت نام برای ورودی بهمن ماه معمولاً در دی الی بهمن انجام می گردد. بنابراین زمان پرداخت هزینه برای شرکت در رشته‌های ورودی بهمن ماه در همان زمان انجام می پذیرد.

نکته مهم دیگر بحث نحوه پرداخت است.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

با توجه به این که ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مهرماه و بهمن ماه متفاوت است. موضوع پرداخت نیز به دو شیوه متفاوت انجام می‌گردد.

پرداخت در مرداد ماه بصورت اینترنتی از طریق لینک قرار داده شده در سامانه سازمان سنجش انجام خواهد شد. در صورتیکه در بهمن ماه بصورت حضوری می باشد. برای آشنایی با شیوه های پرداخت در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

پرداخت اینترنتی

در پرداخت به روش اینترنتی که در ثبت نام های اینترنتی انجام می شود افراد با در اختیار داشتن اطلاعات کارت بانکی عضو شتاب خود وارد لینک مربوط در سایت شده و کارت اعتباری مد نظر خود را انتخاب می نمایند. پس از انتخاب با کلیک برروی گزینه پرداخت وارد مراحل پرداخت شده و شماره سریال لازم را دریافت می کنند.

پرداخت حضوری

در پرداخت حضوری که معمولاً در نیمسال دوم یعنی بهمن ماه انجام می شود هر داوطلب با توجه به رشته و دانشگاهی که مایل به ثبت نام در آن می باشد به مرکز دانشگاهی مورد نظر مراجعه نموده و هزینه ثبت نام را حضوراً پرداخت می نماید و رسید دریافت می‌کند.

مشکلات عدم پرداخت هزینه ثبت نام علمی کاربردی

متأسفانه در مواقع ثبت نام بسیاری از داوطلبان با گذشت زمان پرداخت با این مشکل مواجه هستند که لینک پرداخت برداشته شده و یا این که زمان پرداخت به اتمام رسیده و این موضوع به مشکل بزرگ داوطلبان تبدیل می شود. اکثراً به دنبال راهی هستند تا مشکل خود را برطرف نمایند.

با توجه به این که سازمان سنجش و دانشگاه زمان مشخصی را برای ثبت نام و انتخاب رشته اعلام می کنند و معمولاً بعد از اتمام این زمان تمدید هم گذاشته می شود بنابراین امکان پرداخت بعد از گذشت این زمان ها وجود ندارد. پس بنابراین ما به تمام داوطلبان توصیه می‌کنیم که موضوع پرداخت هزینه را به روزهای آخر موکول نکرده و در فرصت اعلام شده از سوی سازمان سنجش اقدام به انجام این کار نمایند.

 

سوالات متداول

1- هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شامل چه چیزی می شود ؟

 

هزینه ثبت نام علمی کاربردی شامل خرید کارت اعتباری می شود .

2- خرید کارت اعتباری ثبت نام علمی کاربردی از چه طریقی است ؟

 

خرید کارت اعتباری بصورت اینترنتی در سایت سنجش انجام می شود .

3- در صورت پایان مهلت خرید کارت اعتباری چه می توان کرد ؟

 

در این موارد باید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار نمائید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.