هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

یکی از بیشترین مشکلات و سوالات در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد بحث پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد است. دروه‌های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه آزاد بصورت ثبت نام اینترنتی اولیه و سپس اعلام نتایج نهائی انجام می‌شود. داوطلبانی که قصد شرکت در این دوره‌ها را دارند باید در زمان ثبت نام بدون آزمون آزاد اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد نمایند.

هزینه خرید کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام اینترنتی دانشگاه آزاد از طریق خرید کارت اعتباری انجام می‌گردد. داوطلبان باید در ابتدا دوره و مقطع و رشته آموزشی که قصد دارند در آن شرکت نمایند را انتخاب نموده و سپس اقدام به خرید کارت اعتباری نمایند. کارت اعتباری دارای یک شناسه و یک رمز عبور بوده که از طریق آن می‌توان وارد مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد شد. در ادامه به توضیح انواع کارت اعتباری ثبت نام می‌پردازیم.

کارت اعتباری کاردانی پیوسته

کارت اعتباری کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد برای کسانی که قصد ثبت نام در دوره‌های کاردانی پیوسته را دارند. این افراد دیپلم‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند. در داخل سامانه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد لینک مربوط به خرید کارت اعتباری کاردانی پیوسته قرار داشته و شما می‌توانید وارد آن شده و نسبت به انتخاب آن اقدام نمائید.

کارت اعتباری کاردانی ناپیوسته

کارت اعتباری کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد برای افرادی که دارای دیپلم رشته‌های نظری هستند. این افراد باید با ورود به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org از طریق لینک مربوط به خرید کارت اعتباری اقدام به خرید کارت اعتباری ثبت نام کاردانی ناپیوسته آزاد نمایند.

کارت اعتباری کارشناسی پیوسته

کارت اعتباری کارشناسی پیوسته برای دارندگان دیپلم 12 ساله که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی بصورت پیوسته را دارند. این مقطع معمولاً پرمتقاضی ترین مقطع در دانشگاه آزاد بوده و اکثر افراد بدنبال ثبت نام در دوره‌های کارشناسی پیوسته هستند. برای خرید کارت اعتباری ثبت نام بدون آزمون کارشناسی پیوسته باید وارد سایت شده و اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام نمائید.

کارت اعتباری کارشناسی ناپیوسته

کارت اعتباری کارشناسی ناپیوسته برای افرادی که دارای مدرک کاردانی یا فوق دیپلم بوده و قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند. این افراد نیز می‌توانند با ورود به سایت ثبت نام بدون آزمون آزاد و پرداخت هزینه ثبت نام رشته‌های بدون آزمون اقدام به خرید کارت اعتباری و دریافت شناسه و رمز عبور نمایند.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد

پرداخت هزینه ثبت نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد بصورت اینترنتی و از طریق درگاه‌های پرداخت الکترونیکی موجود در سایت است. افراد باید کارت بانکی عضو شتاب داشته و از طریق وارد کردن اطلاعات کارت شتابی خود هزینه ثبت نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد را بپردازند. هزینه خرید کارت اعتباری در سال 98 برای دوره کاردانی 38000 تومان و کارشناسی 46000 تومان بود. امسال نیز پس از انتشار دفترچه ثبت نام  بدون آزمون دانشگاه آزاد هزینه خرید کارت اعتباری مشخص می‌گردد.

هزینه ثبت نام در چند گروه آزمایشی و رشته مختلف بدون کنکور دانشگاه آزاد

بسیاری از داوطلبان قصد دارند تا بصورت موازی در چند گروه آزمایشی در دانشگاه آزاد اقدام به ثبت نام نمایند. در درجه اول مشکل آنان این است که آیا براساس شرایط و ضوابط ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد امکان ثبت نام در چند گروه آزمایشی را دارند یا خیر؟ جواب این سوال مثبت است اما شرایط دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

برای این که شما در چند گروه آزمایشی بصورت موازی ثبت نام انجام داده و شرکت کنید باید برای هرگروه آزمایشی جداگانه اقدام به خرید کارت اعتباری نمائید. بنابراین شما می‌توانید حتی در 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر اقدام به خرید کارت و ثبت نام نمائید. توجه نمائید که برای شرکت در هرگروه آزمایشی نیاز به خرید یک کارت اعتباری و همچنین برای انتخاب رشته هرکدام از دوره‌های تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد نیز نیاز به یک کارت اعتباری دارید.

اشتباه در خرید کارت و پرداخت هزینه ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد

در بسیاری موارد در زمان پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه آزاد پس از کسر موجودی از حساب شخص هزینه ثبت نام پرداخت نمی‌گردد. و در واقع عملیات پرداخت با موفقیت انجام نمی‌گردد. این یکی از بیشترین و پرتعدادترین مشکلات در زمان پرداخت هزینه ثبت نام در سایت دانشگاه آزاد است. در خصوص این مشکل که اغلب در زمان پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اتفاق می‌افتد شما باید پس از 72 ساعت به حساب خود مراجعه نموده معمولاً مبلغ پس از 72 ساعت به جساب شما بازخواهد گشت.

در بعضی موارد نیز داوطلبان که قصد ثبت نام دارند متأسفانه در هنگام خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به اشتباه اقدام به خرید کارت اعتباری برای دوره اشتباه و یا مقطع اشتباه می‌نمایند. در این موارد مبلغ واریزی به شما باز نخواهد گشت. پس بنابراین توصیه می‌کنیم تا در هنگام خریک کارت اعتباری حتماٌ دقت و توجه داشته باشید.

سوالات متداول

1- هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد چقدر است ؟

 

هزینه خرید کارت اعتباری برای ثبت نام و حدود 45000 تومان است .

2- از چه طریق می توان هزینه ثبت نام دانشگاه آزاد را پرداخت کرد ؟

 

پرداخت بصورت اینترنتی است .

3- در صورت پایان مهلت ثبت نام امکان تمدید وجود دارد ؟

 

در این موارد باید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار نمائید .

جهت دریافت مشاوره

تماس از خطوط ثابت کل کشور: -------