هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

داوطلبان برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد بایستی وارد سایت انتخاب رشته کنکور ارشد به نشانی sanjesh.org شده و با توجه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد نسبت به تکمیل 100 اولویتی که برای داوطلبان در نظر گرفته شده است، اقدام کنند، بسیاری از افراد تصور می‌کنند علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بایستی به صورت جداگانه برای هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، پرداختی داشته باشند. دراین مقاله تلاش شده است تا به این موضوع به طور کامل و مفصل پرداخته شود، پس اگر یکی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد هستید، این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد و همچنین دریافت کارنامه نهایی ارشد مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

داوطلبان کنکور ارشد، پس از اطلاع از نتایج اولیه کارشناسی ارشد و دریافت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد ، در صورت اینکه مجاز به انتخاب رشته شده باشند می‌توانند در هر یک از دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام‌نور، انتخاب رشته نمایند. توجه داشته باشید در کارنامه داوطلبان کد دسترسی مربوط به دانشگاه آزاد نیز وجود دارد که داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد بایستی به صورت جداگانه در سایت دانشگاه آزاد ثبت نام نموده و اقدام به انتخاب رشته نماید.

برای اطلاع از نحوه ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

داوطلبانی که قصد تکمیل فرم انتخاب رشته ارشد را دارند، تصور می‌کنند در  زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، بایستی هزینه‌ای جدا از هزینه ثبت‌نام ارشد پرداخت کنند. در پاسخ به این موضوع بایستی چنین گفت که انتخاب رشته ارشد رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه اضافه نخواهد بود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند نسبت به انتخاب رشته محل‌های دوره‌های روزانه، شبانه، پیام‌نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان اقدام نمایند.

ممکن است برخی از داوطلبان به دلایل مختلف کارت علاقه‌مندی دانشگاه‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی را دریافت نکرده باشند، در این صورت نگران نباشید، زیرا هنگام انتخاب رشته می‌توانید با پرداخت هزینه مربوط به سریال علاقه‌مندی این دانشگاه‌ها، نسبت به دریافت این کارت اقدام نمایید.

در ذیل راهنمای تصویری نحوه دریافت و همچنین هزینه خرید کارت اعتباری علاقه مندی دانشگاه‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی شرح داده شده است.

راهنمای تصویری پرداخت هزینه دانشگاه‌ غیرانتفاعی و پیام‌نور

کارت علاقه‌مندی دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور دو بار در سایت سازمان سنجش قابل خریداری است، بار اول هنگام ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد که در آن زمان با پرداخت هزینه‌ای جدا از هزینه ثبت‌نام می‌توانید این سریال را دریافت نمایید، بار دوم، هنگام انتخاب رشته و با پرداخت هزینه مربوطه، سریال علاقه‌مندی این دانشگاه‌ها قابل دریافت می‌باشد. هزینه سریال علاقه‌مندی مبلغ 13800 تومان می‌باشد که این هزینه هرسال برحسب شرایط مختلف متغیر خواهد بود.

برای پرداخت هزینه دانشگاه غیرانتفاعی و دریافت سریال علاقه‌مندی بایستی مراحل زیر را طی نمایید:

مرحله اول: کلیه داوطلبان برای پرداخت هزینه در ابتدا بایستی وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از طریق منوی سمت چپ گزینه مربوط به خرید کارت اعتباری را انتخاب نمایید.

هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مرحله دوم: پس از انتخاب گزینه خرید کارت اعتباری، صفحه‌ای مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که با کلیک بر روی گزینه “سریال علاقه‌مندی به پیام‌نور و غیرانتفاعی آزمون کارشناسی ارشد” می‌توانید نسبت به پرداخت هزینه اقدام نمایید.

هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مرحله سوم: در مرحله آخر اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و پس از مشخص نمودن درگاه پرداخت، هزینه مربوط به سریال علاقه مندی را پرداخت کرده و از این پس می‌توانید، از کد رشته محل‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور در انتخاب رشته خود استفاده نمایید.

هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

توجه داشته باشید انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، به طور کامل در بستر دیگری انجام خواهد شد و پرداخت هزینه و طی مراحل آن نیز متفاوت از انتخاب رشته سراسری خواهد بود و برای انتخاب رشته آزاد بایستی وارد سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شوید.

برای دریافت اطلاعات در زمینه زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد می‌توانید مقاله مربوط آن را مطالعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.