نحوه ثبت نام مدارس شاهد | زمان و سایت ثبت نام

1
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

مدارس شاهد از مدارسی است که هر ساله متقاضیان زیادی برای ثبت نام به خود جذب میکند. بسیاری از دانش آموزان به دلیل اطلاع نداشتن از شرایط مدارس شاهد دچار مشکل می‌شوند. در این مقاله قصد داریم سامانه ثبت نام مدارس شاهد saja.medu.ir ، زمان ثبت نام مدارس شاهد و شرایط لازم برای ثبت نام در مدارس شاهد  را در اختیار متقاضیان قرارا دهیم.

 

معرفی مدارس شاهد

این مدارس زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران و آموزش و پرورش هستند. مدارس شاهد از پایه اول ابتدائی آغاز می‌شوند و تا سال دوازدهم نیز ادامه می‌یابند. معمولاً اکثر دانش آموزان از پایه اول ابتدائی ، هفتم و یا دهم دبیرستان وارد این مدارس می‌شوند اما مدرسه شاهد پذیرش میان پایه نیز انجام می‌دهد. پس نتایج کسب شده دانش آموزان در سال ششم و سال نهم برای ورود به این مدارس بسیار مهم است. مهمترین تفاوت آنها با سایر مدارس در آن است که ابتدا روی پرورش دانش آموزان تمرکز دارند و سپس روی آموزش آنها کار میکنند . لازم به ذکر است که سطح علمی مدارس شاهد از مدارس دولتی تا حدودی بالاتر است . در طول سال تحصیلی نیز تعدادی فوق برنامه های علمی، فرهنگی و … برگزار میکنند.

ثبت نام در مدارس شاهد نیازمند شرکت در آزمون‌های ورودی سال هفتم و آزمون‌های سال نهم به دهم ندارد.

پذیرش از خانواده های ایثارگران، اقوام ایثارگران و افراد دارای مقام های قرآنی و ورزشی به منظور قبولی در مدارس شاهد، اولویت دارند .

ثبت نام در مدارس شاهد

نحوه ثبت نام به این گونه است که متقاضیان تحصیل در دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم باید به سایت مدارس شاهد به نشانی ( saja.medu.ir ) مراجعه نموده و پس از دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام مدارس بنیاد شهید و امور جانبازان با آگاهی از شرایط پذیرش این مدارس اقدام به ثبت نام کنند.

ثبت نام دانش آموزان شاهد

فرزندان شهداء ، آزادگان ، جانبازان 50 % و بالاتر مي باشند که ثبت نام اين دانش آموزان در پس از ثبت اطلاعات در سامانه سجا در موعد مقرر و با ارائه مدارك توسط اولیاء به مدرسه ، بصورت قطعي انجام مي گردد.

ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد

دانش‌آموزان غیر شاهد با الویت ایثارگری و سایر الویت‌ها، ثبت نام این دانش‌آموزان در دو مرحله (موقت و قطعی) به شیوه امتیاز بندی در سامانه سجا saja.medu.ir انجام می‌شود.

شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد

1 -دارا بودن صالحیت اخالقي و رفتاری
2 -رعايت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلي و سن دانش آموزان ( خصوصاً حجاب برتر برای دانش آموزان دختر )
3 -التزام و پايبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزشهای اسلامي و تربیت ديني
4 -رعايت مقررات و آئین نامه های انضباطي، تربیتي و آموزشي مدارس شاهد
5 -سكونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبت نام

احراز شرايط عمومي از طريق بررسي سوابق تحصیلي و تربیتي دانش آموز ، با حضور دانش آموزان و والدين آنها انجام مي شود و مسئولیت آن در ثبت نام ورودی به عهده ستاد ثبت نام مدرسه شاهد و در ادامه تحصیل به عهده شورای مدرسه شاهد مي باشد.

شرایط علمی ثبت نام در مدارس شاهد

پایه تحصیلی  شرایط 
پایه اول ابتدایی دارا بودن شرايط عمومي و کسب امتیازلازم مطابق جدول امتیازبندي.
پایه هفتم دانش‌آموزان پایه ششم در صورتی که در یک درس مقیاس خوب و
مابقي خیلي خوب را در خرداد ماه كسب نموده‌اند مي توانند در
پایه هفتم در سامانه سجا ثبت نام نمایند.
پایه دهم در پایه نهم با معدل كل حداقل 17 ، و کسب شرایط علمی لازم در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی مربوط

نحوه ی ثبت نام  در پایه های مختلف مدارس شاهد

ثبت نام در سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران (سجا) انجام می شود و برای ثبت نام در همه ی پایه ها نیازمند اطلاعات فردی دانش آموز و همچنین اطلاعات ایثارگری از جمله ارتباط مستقیم با شهدا، جانبازان و رزمندگان که در جدول فوق ذکر شده ثبت گردد.

ثبت نام و پذيرش دانش آموزان شاهد و غیرشاهد درپايه های اول ابتدایی، هفتم و دهم و دوم صرفاً از طريق سامانه سجا به نشانی ( saja.medu.ir ) انجام می‌شود.

لازم است متقاضیان محترم در درج کد ملي، نام و نام خانوادگي، مشخصات شناسنامه ای، نام استان و شهرستان، نام آموزشگاه، وتمامي اطلاعات لازم ديگر، دقت و توجه کافي به عمل آورند . بديهي است در صورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، مسئولیت برعهده متقاضي خواهد بود و ثبت نام دانش‌آموز لغو خواهد شد.

مراحل ثبت نام مدارس شاهدجدول زمانبندی ثبت نام مدرسه شاهد

مراحل و زمان ثبت نام در مدارس شاهد پایه تحصیلی
اول ابتدایی هفتم دهم
زمان ثبت نام 1/ خرداد ماه

الی

15/ خرداد ماه

1/ تیر ماه

الی

14/ تیر ماه

10/ تیر ماه

الی

24/ تیرماه

اعلام نتایج مدرسه شاهد (غیرقطعی) از طريق سايت و ارسال پيامك توسط مدرسه 17/ خرداد ماه

الی

19/ خرداد ماه

16/ تیر ماه 25/ تیر ماه
بررسي مدارك دانش آموزان ازسوي ستاد ثبت نام مدرسه و تاييددرسامانه سجا 20/ خرداد ماه

الی

27/ خرداد ماه

17/تیر ماه

الی

27/ تیر ماه

26/ تیر ماه

الی

3/ مرداد ماه

تاييد مدارك ثبت نام از سوي منطقه ، استان و اعلام نتایج مدرسه شاهد (قطعی) به والدین 27/ خرداد ماه

الی

3/ تیر ماه

28/ تیر ماه

الی

3/ مرداد ماه

3/ مرداد ماه

الی

17/ مرداد ماه

شهریه مدارس شاهد

برای دانش آموزان شاهد که شامل فرزندان شهداء ، آزادگان ، جانبازان 50 % و بالاتر مي باشند تحصیل بصورت رایگان است. برای سایر دانش آموزان که با اولویت ایثارگری وارد می‌شوند و ثبت نام می‌کنند تحصیل به صورت رایگان نمی‌باشد و باید مبلغی را به عنوان شهریه پس از ثبت نام در مدارس شاهد پرداخت کنند که برای آگاهی از میزان شهریه می‌توانید مقاله معرفی مدارس شاهد را مطالعه کنید.

1 نظر
  1. […] مدارس شاهد هم به همین صورت هستند با این تفاوت که این مدارس ضوابط خاصی جهت حضور در مدرسه را دارند. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.