ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر 1400 – صفر تا صد ثبت نام

0
زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

هر سال با فرا رسیدن ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، متقاضیان زیادی درگیر ثبت‌نام و انتخاب رشته می‌شوند. این دانشگاه هر ساله در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته ( فوق دیپلم )، کارشناسی پیوسته (لیسانس) ، کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) به صورت همزمان اقدام به ثبت نام می‌کند. با توجه به اینکه 93% رشته محل‌های دانشگاه آزاد، بدون کنکور است به همین دلیل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد اهمیت و حساسیت ویژه‌ای دارد. تنوع در انتخاب‌ها به دلیل تعدد رشته محل‌ها و همچنین حق انتخاب فقط 20 رشته محل اهمیت بدون آزمون دانشگاه ازاد را دو چندان می‌کند.

متاسفانه هر ساله پس از پایان ثبت نام یا پس از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ، تعداد قابل توجهی از داوطلبان نتیجه مطلوب خود دریافت نمی‌کنند. بعد از تحقیقات تیم آماری مرکز مشاوره باخه شایع‌ترین دلایل این اتفاقات موضوعات زیر است:

برای آگاهی از زمانبدی و تغییرات آن به خصوص در شرایط کرونا که زمانبندی دچار تغییرات فراوان می‌شود، کافیه عبارت زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد باخه را در گوگل سرچ کنید و تمام تغییرات را به صورت آنی ملاحظه کنید

  • داوطلبان به علت عدم آگاهی از سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و اسیر سایت‌های جعلی و کلاهبردار شده و به امید ثبت‌نام موفق هیچگاه ثبت‌نام نمی‌شوند.
  • به علت ندانستن فوت و فن‌های ثبت‌نام و قوانین نانوشته، پس از اعلام نتایج در رشته و دانشگاه ایده‌آل خود قبول نخواهند شد.

پیشنهاد مرکز مشاوره باخه این است، برای اینکه شما دچار مشکل نشوید،این مقاله به صورت کامل و تمام جزئیات مطالعه کنید یا اگر زمان اینکار را ندارید با شماره زیر تماس بگیرید و تمام اطلاعات را به صورت کامل دریافت کرده و کامل‌ترین ثبت نام را انجام دهید.

زمان بندی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 به چه صورت است؟

اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اولین قدم برای شروع مسیر ثبت نام است. متاسفانه با توجه به تغییرات سال به سال شروع و پایان ثبت نام ، افراد زیادی از ثبت نام جا میمانند یا توسط افراد و سایت‌های سودجو هزینه ثبت نام دریافت شده و فکر میکنند ثبت نام کرده‌اند. اما متاسفانه سودجویی برخی افراد باعث می‌شود زندگی تحصیلی شما به باد برود. به همین خاطر از روشی که گفته شد از زمان ثبت نام بدون ازمون دانشگاه ازاد اطمینان پییدا کنید.

 این دانشگاه در تیر و مرداد هر سال نسبت به جذب دانشجویان برای ورودی بهمن اقدام می‌نماید دانشگاه آزاد علاوه بر ورودی مهرماه در بهمن ماه نیز در رشته های بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو می‌کند. تاریخ شروع ثبت نام بهمن ماه معمولا از اواخر آبان ماه شروع می‌شود. شیوه ثبت نام نیمسال دوم هرسال مانند نیمسال اول بصورت اینترنتی است. داوطلبان باید در مهلت اعلام شده ثبت نام خود را انجام دهند. 

خبر قطعی ثبت نام برای نیمسال تحصیلی مهر در سال 1400 منتشر نشده است. همچنین پیش ثبت نام مفهومی ندارد و هیچ ارگان و سایتی، حتی خود واحدهای دانشگاه آزاد اجازه پیش ثبت نام زودتر از موعود را ندارند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد فقط از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

اینفوگرافی زمانبندی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

بدون کنکورهای ازاد در هر سال دوبار برگزار میشود و دو مرحله پذیرش دارد که هر کدام شرایط انتخاب رشته ،اعلام نتایج ،زمان و روش ورود مختص به خود و شیوه متفاوتی دارند، اعلام نتایج نیمسال تحصیلی مهر در اواخر شهریور انجام می گردد، طی چند سال گذشته در بعضی مواقع اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال تحصیلی به صورت حضوری بوده است، اما امسال به دلیل شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کرونا بعید است که اعلام نتایج حضوری باشد. ضمناً زمان اعلام نتایج معمولا اواسط بهمن خواهد بود. 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از چه طریقی انجام می‌گیرد؟

موضوع مهم دیگر اطلاع از سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد است. همانطور که در بالا گفتیم اطلاع نداشتن از سایت اصلی باعث عدم ثبت نام می‌شود. azmoon.iau.ac.ir تنها مرجع ثبت نام می‌باشد. تمام فرآیند خرید کارت اعتباری ، انتخاب رشته و اعلام نتایج از همین سایت است و نیازی به مراجعه به سایت‌های دیگر نیست. برای ورود به سایت سعی کنید به صورت مستقیم وارد سایت شوید و از سرچ در گوگل پرهیز کنید، پس بستر اصلی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir است و کلیه مراحل به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

نکات مهم قبل از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

مهم‌ترین کار شما اشراف کامل به قوانین و نکات ثبت نامی می‌باشد. اکثر این قوانین با مطالعه کامل دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به شما تفهیم می‌شود. هر چند دفترچه دارای متن خشک و تخصصی است اما مطالعه آن لازمه ثبت نام است. 

ما در اینجا تمام نکات ریز و مهم دفترچه را بررسی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید با شماره 02170707012 تماس بگیرید و با توجه به شرایط خود تمام اطلاعات را دریافت نمایید

چه افرادی مجاز به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هستند؟

دسته اول افرادی که دارای مدارک 12 ساله نظری هستند. یعنی افرادی که دارای دیپلم های 12 ساله نظری یا هنرستان هستند. همچنین افرادی که دارای داری دیپلم 11ساله نظری + پیش دانشگاهی هستند، می‌توانند در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته ثبت نام نمایند. منظور از دیپلم نظری رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی و انسانی می‌باشد

دسته دوم افرادی که دارای دیپلم نظام جدید 12ساله فنی حرفه‌ای هستند. می‌توانند در مقاطع کارشناسی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته و کاردانی پیوسته ثبت نام نمایند. منظور از دیپلم فنی حرفه‌ای، دیپلم‌های هنرستان و کار و دانش می‌باشد.

دسته سوم افرادی که دارای دیپلم نظام قدیم 11ساله فنی حرفه‌ای هستند. می‌توانند فقط در مقطع کاردانی پیوسته ثبت نام نمایند. منظور از دیپلم فنی حرفه‌ای، دیپلم‌های هنرستان و کار و دانش می‌باشد.

دسته چهارم افرادی هستند که دارای مدرک فوق دیپلم می‌باشند. این افراد می‌توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت نام نمایند. همچنین اگر رشته مورد نظر خود را در لیست رشته‌های مقطع کارشناسی ناپیوسته نیافتند، درصورت نداشتن منع نظام وظیفه می‌توانند در مقطع کارشناسی پیوسته ثبت نام کرده پس از تطبیق واحدهای گذرانده باقی تحصیل خود را ادامه دهند.

توجه کنید ثبت نام در تمام مقاطعی که مجاز هستید به صورت همزمان ممکن است. و در زمان اعلام نتایج بدون ازمون دانشگاه ازاد دو نتیجه قبولی برای شما صادر می‌شود و تصمیم نهایی انتخاب با شماست. 

چه کسانی مجاز به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیستند؟

کلیه افرادی که می‌خواهند در چهار مقطع ذکر شده در بالا تحصیل نمایند، در صورتی که مدارک ذکر شده و مطابق برای هر مقطع را نداشته باشند نمی‌توانند نسبت به ثبت نام در مقطع نام برده اقدام نمایند، از طرف دیگر بایستی داوطلبان برخی شرایط عمومی را هم دارا باشند که در صورتی که این شرایط نداشته باشند هم نمی‌توانند ثبت نام نمایند. 

شرایط ثبت نام در بدون کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به دو  دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می‌گردد. همچنین در شرایط اختصاصی به چهار دسته شرایط شرکت در دوره‌های کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته،کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تقسیم می‌گردد. ( که این شرایط در قسمت مربوط به افراد مجاز برای ثبت در بدون کنکور آزاد شرح داده شده است) 

شرایط عمومی

1 – اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران

2 – نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران

3 – نداشتن فساد اخلاقی

4 – داشتن توانایی جسمی متناسب برای تحصیل در رشته های انتخابی

5 – رعایت مقررات دانشگاه آزاد

6 – تبعیت دانشجو از قوانین جمهوری اسلامی ایران

7- عدم تعهد تامین خوابگاه

از جمله شرایطی هستند که بعنوان شرایط عمومی شناخته شده و داشتن این شرایط برای تمامی متقاضیان لازم و ضروری است.

شرایط خاص ثبت نام در برخی رشته‌ها

در زیر تمام رشته‌هایی که دارای شرایط خاص هستند ذکر شده است.

  • ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ درﯾﺎ ـ درﯾﺎﻧﻮردی ﺑﺎﯾﺪ ﻋـﻼوه  ﺑﺮ داﺷﺘﻦ ﺳﻼﻣﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﺟﺴﻤﯽ از ﻧﻈﺮ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ،ﮐﻮر رﻧﮕﯽ ﮐﺎﻣﻼً ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
  • ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن رﺷﺘﻪﻫﺎي ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ و ﻋﻠﻮم ورزﺷـﯽ ﺑﺎﯾـﺪ ﺿﻤﻦ ﻧﺪاﺷﺘﻦ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﺖﻫﺎی ﺣﺎد ﺟﺴﻤﯽ، ﺑﯿﻤﺎري ﻗﻠﺒﯽ و ﺗﻨﻔﺴﯽ ﻧﯿﺰ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﻻزم اﺳﺖ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺟﺴﻤﯽ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑـﺎ اﯾـﻦ رﺷﺘﻪ را ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻧﻈﺮ ﻣﺤﻞ داﻧﺸـﮕﺎﻫﯽ دارا ﺑﺎﺷـﻨﺪ در ﻏﯿـﺮ اﯾـﻦ ﺻﻮرت از ﺛﺒﺖﻧﺎم و اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ آﻧـﺎن در ﻣﺤـﻞ داﻧﺸـﮕﺎﻫﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮي ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺧﻮاﻫﺪ آﻣﺪ.
  • ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن رﺷﺘﻪﻫﺎي ﻧﻤﺎﯾﺶ ـ ﺑـﺎزﯾﮕﺮي و ﻧﻤـﺎﯾﺶ ﮐﺎرﮔﺮداﻧﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺿﻤﻦ ﻧﺪاﺷﺘﻦ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿـﺖ ﻫـﺎي ﺣـﺎد ﺟﺴـﻤﯽ، ﺑﯿﻤﺎريﻫﺎي ﻗﻠﺒﯽ و ﺗﻨﻔﺴﯽ ﻧﯿﺰ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷـﻨﺪ و داراي ﺳـﻼﻣﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ، ﺷﻨﻮاﯾﯽ و ﮐﻼﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ در ﻏﯿـﺮ اﯾـﻦ ﺻـﻮرت از اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ آﻧﺎن ﻣﻤﺎﻧﻌﺖ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺧﻮاﻫﺪ آﻣﺪ.
  • از ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن رﺷﺘﻪ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ در ﻣﺤﻞ داﻧﺸـﮕﺎﻫﯽ اﻧﺘﺨـﺎﺑﯽ، آزﻣﻮن ﻋﻤﻠﯽ و ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺧﻮاﻫﺪ آﻣـﺪ و در ﺻـﻮرت ﻗﺒﻮﻟﯽ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ در ﻣﺤﻞ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﻟﺬا درﯾﺎﻓﺖ رﺳﯿﺪ ﺛﺒﺖﻧﺎم ﺑﺮاي اﯾﻦ رﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﭘﺬﯾﺮش در اﯾﻦ رﺷﺘﻪ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ.
  • ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪﺷﺪﮔﺎن رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳـﯽ ﺗﮑﻨﻮﻟـﻮژي ﻫﻮاﭘﯿﻤـﺎ ﻻزم اﺳﺖ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎن ﻧﯿﻤﺴﺎل اول ﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اراﺋﻪ ﻣﺪرك A&P (ﻣﻮﺗﻮر و ﺑﺪﻧﻪ ﻫﻮاﭘﯿﻤﺎ) از ﺳـﺎزﻣﺎن ﻫﻮاﭘﯿﻤـﺎﯾﯽ ﮐﺸﻮري اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ در ﻏﯿﺮ اﯾﻦ ﺻﻮرت از اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ آﻧﻬـﺎ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮي ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺧﻮاﻫﺪ آﻣﺪ.
  • ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪﺷﺪﮔﺎن رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺗﮑﻨﻮﻟـﻮژي اوﯾﻮﻧﯿـﮏ ﻻزم اﺳﺖ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎن ﻧﯿﻤﺴﺎل اول ﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اراﺋﻪ ﻣﺪرك اوﯾﻮﻧﯿﮏ از ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﻮاﭘﯿﻤﺎﯾﯽ ﮐﺸﻮري اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ در ﻏﯿﺮ اﯾﻦ ﺻﻮرت از اداﻣﻪ ﺗﺤﺼـﯿﻞ آﻧﻬـﺎ ﺟﻠـﻮﮔﯿﺮي ﺑـﻪ ﻋﻤـﻞ ﺧﻮاﻫﺪ آﻣﺪ.

چه سهمیه‌هایی در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد قابل اعمال هستند؟

به طور قطع تاثیر سهمیه‌ها در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بیشتر از تاثیر سهمیه‌ها در رشته‌های با آزمون است. به همین خاطر حتما از سهمیه خود در انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه ازاد استفاده کنید. همانند سهمیه های کنکور سراسری ، سهمیه‌ها به شرح زیر می‌باشد.

  • سهمیه رزمندگان
  • سهمیه خانواده شهدا
  • سهمیه ایثارگری 5 درصد ظرفیت
  • سهمیه ایثارگری 25 درصد ظرفیت

راهنمای تصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

پس از مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و مطالعه موارد بالا شما میتوانید متوجه شوید در چند ثبت‌نام باید شرکت کنید. پس از آن نوبت خرید کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد است. هر داوطلب با توجه به رشته‌ها و مقاطع مورد نظر باید یک یا چند کارت خریداری کند.

پس از خرید هر کارت اعتباری یک شناسه و رمز دریافت می‌کنید. شما باید تا ثبت نام نهایی در دانشگاه این شناسه و رمز را نگه دارید.

کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

نکته مهم در خصوص خرید کارت اعتباری انتخاب دوره و یا مقطع آموزشی است. تصویر بالا نمونه‌ای از کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور است. پس از ورود به سایت به روال زیر اقدام به خرید کارت کنید.

خرید کارت اعتباری دانشگاه آزاد

پس از ورود به صفحه زیر ابتدا مقطع ، نظام آموزشی و مجموعه آزمایشی خود را انتخاب کرده و اقدام به پرداخت هزینه آزمون کنید. دقت کنید در صورت خرید کارت اشتباه هزینه قابل استرداد نیست. به همین خاطر با شماره 02170707012 تماس بگیرید تا از خرید کارت مورد نظر اطمینان داشته باشید.

خرید کارت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در حال حاضر هزینه ثبت نام بدن کنکور دانشگاه آزاد 1400 مشخص نشده است برای اطلاع از هزینه به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

ثبت نام و انتخاب رشته‌ بدون کنکور دانشگاه آزاد

پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام که به شما یک شناسه و یک رمز عبور داده می شود شما به همراه کد ملی خود می توانید از طریق لینک دوره مدنظر خود وارد ثبت نام شوید. لینک دوره مد نظر خود را کلیک کرده و وارد صفحه دوم می شوید.

ثبت نام دانشگاه آزاد

در مرحله دوم سایت از شما شناسه و رمز عبور خریداری شده را می‌خواهد شما شناسه و رمز عبور و کد ملی خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و دکمه تأئید را میزنید. از این طریق شما وارد مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می شوید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ورود به سایت و ثبت نام 

پس از ورود به سایت باید مراحل را بصورت کامل طی کنید.

  •  در مرحله اول فرم اطلاعات ثبت نام داوطلب وارد می گردد. تمامی موارد ستاره دار که الزامی هستند را وارد می نمائید.
  • برروی گزینه نأیید کلیک کرده و به مرحله بعد بروید.

نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

  • عکس 4*3 خود را بارگزاری نمائید.
  • بر روی گزینه تأئید کلیک کرده و به مرحله بعد می روید.

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون آزمون

  • در این مرحله باید بر اساس علاقه و نظر خود لیست رشته های مد نظر خود را از دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد وارد سایت نمائید. لازم به ذکر است که دفترچه از داخل همان سایت قابل دانلود است.
  • پس از وارد کردن رشته ها گزینه ثبت نهائی را بزنید.

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

  • ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است.

دریافت رسید ثبت نام رشته‌های بدون آزمون

پس از انجام تمامی مراحل ثبت نام شما باید رسید مربوط به ثبت نام خود را پرینت کرده و نزد خود نگه دارید. این رسید حاوی اطلاعات شماست و شما باید تا پایان کامل مراحل و اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.

توجه داشته باشید که این ثبت نام صرفاً برای انجام سنجش براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) افراد بر اساس شرایط ورود به هر دوره است. بنابراین این ثبت نام به منزله قبولی نهائی نیست و شما باید منتظر اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه آزاد باشید.

پس از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد چه کارهایی باید انجام دهیم؟

مهم‌ترین نکته بعد از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، اطلاع از اصلاحیه‌های ثبت نام است. تجربه نشان می‌دهد در اصلاحیه‌ها رشته و دانشگاه‌های تراز یکی اقدام به جذب دانشجو می‌کنند. به همین دلیل ویرایش ثبت نام و انتخاب رشته‌های اصلاحیه به قبولی در رشته و دانشگاه بهتر شما کمک می‌کند.

چگونه اطلاعات ثبت نامی خود را در سامانه ویرایش کنیم؟

پس از ثبت نام شما می توانید تا زمان باز بودن و فعال بودن سایت ثبت نام، اطلاعات ثبت نامی خود ویرایش نموده و تغییر دهید. بنابراین توجه داشته باشید که درصورتیکه قسمتی از اطلاعات خود را به اشتباه وارد نموده اید می توانید وارد سایت شده و اطلاعات خود را ویرایش کنید. برای آشنائی با نحوه ویرایش به مقاله ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه نمائید.

در صورتی که در بازه زمانی در نظر گرفته شده در سامانه دانشگاه آزاد ثبت نام نکردیم، چه کار کنیم؟

بازه‌ی زمانی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد همانطور که گفته شد در دو مرحله برای دو ترم تحصیلی مهر و بهمن است، و برای ثبت نام بازه‌ی چند ماهه در نظر گرفته می‌شود و مانند ثبت نام کنکور سراسری یک یا دو هفته نیست، اگر از بازه‌ی زمانی نیمسال اول جا ماندید می‌توانید برای نیمسال دوم اقدام نمایید.

نکات و ناگفته های مهم درباره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

موردی که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم این است که افراد سودجوی بسیاری با عنوان ثبت نام بدون کنکور آزاد سایت ‌هایی راه اندازی کرده اندکه موجب گمراه کردن افراد و کسب درآمد غیر قانونی می‌شود، به همین دلیل حتما زمان ثبت نام به نشانی سایت دقت نمایید و به جز سامانه دانشگاه آزاد در سامانه دیگری اقدام به پرداخت وجه ننمایید. 

در زیر نمونه‌ای از سایت‌های اشتباه که با سرچ در گوگل یافت می‌شود را ملاحظه میفرمایید.

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ملاک قبولی شما ، معدل تراز شده شماست…!

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به منزله قبولی قطعی شما نیست و معدل تراز شده ملاک قبولی شما در دانشگاه است. به طور مثال آخرین نفری که در رشته سابداری تمام وقت دانشگاه تهران مرکز سال گذشته قبول شده است دارای معدل تراز شده 17.23 بوده است. بنابراین به هیچ عنوان انخابات خود را محدود نکنید و از 20 انتخاب خود در هر انتخاب رشته استفاده نمایید.

معدل معیار برای رشته‌هایی که امتحان نهایی دارند ( کلیه دیپلم‌های نظری + برخی از دیپلم‌های فنی حرفه‌ای ) معدل کتبی می‌باشد و برای سایر رشته‌ها معدل کل دیپلم ملاک است.

اما منظور از معدل تراز شده چیست؟ فرض کنید شخصی دارای دیپلم ریاضی است اما دوست دارد در رشته روزنامه‌نگاری ( زیر مجموعه علوم انسانی ) تحصیل خود را ادامه دهد. به دلیل اینکه تجانس دیپلم با رشته انتخابی وجود ندارد معدل شخص در ضریبی ضرب می‌شود و معدل ترازشده شخص کمتر از معدل واقعی می‌شود. پس شانس کمتری از دانش‌آموزان رشته انسانی دارد.

با چند انتخاب رشته شانس خود را افزایش دهید

یکی از نکات مجهول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، مجوز تعدد انتخاب رشته است. فرض کنید دانش‌آموز رشته ریاضی ، علاقه به شرکت در رشته حسابداری را دارد. اگر بدون مطالعه قبلی اقدام به ثبت نام کند ، در ابتدا کارت اعتباری رشته ریاضی را خریداری کرده و در مرحله آخر متوجه میشود نمیتواند در رشته حسابداری ثبت‌نام کند. 

به این دلیل که ، مبنا خرید کارت اعتباری ثبت نام ، رشته ‌های انتخابی شما است نه عنوان مدرک دیپلم شما. یعنی هر شخصی که قصد شرکت در رشته حسابداری را دارد فارغ از عنوان دیپلم خود باید کارت ثبت نام بدون آزمون رشته انسانی را تهیه کند. 

مجدد فرض کنید شخصی به دو رشته میکروبیلوژی  و مهندسی پزشکی علاقه دارد و قصد دارد هر دو رشته را در انتخاب‌های خود انخاب نماید. اما چون یک رشته زیر مجموعه ریاضی و دیگری زیر مجموعه تجربی است. این داوطلب میتواند با خرید هر دو کارت اعتباری در دو انتخاب رشته شرکت نماید.

زمانی که اعلام نتیج نهایی صورت گرفت با توجه جواب قبولی‌ها، خود داوطلب انتخاب نماید در کدام رشته دانشگاه مشغول به تحصیل شود. بنابراین  دانش‌آموزانی که معدل پایین دارند با شرکت در چند انتخاب رشته شانس خود را افزایش دهند.

تقریبا می‌توان گفت تفاوت محسوسی بین دوره‌های تمام وقت و پاره وقت وجود ندارد. اما برای اطلاعات کامل می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

نکته مهم‌تر این است شما هم می‌توانید در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی پیوسته پاره وقت و هم کارشناسی پیوسته تمام وقت ثبت نام نمایید و باز هم شانس خود را جهت قبولی در رشته مورد نظر دو برابر کنید.

 

سوالات متداول

 

1- ثبت نام دانشگاه آزاد چه زمانی انجام می گردد ؟

 

احتمالاً در بازه زمانی مرداد ماه اعلام خواهد شد .

 

 

2- از چه طریق می توان رشته های بدون کنکور آزاد را ثبت نام کرد ؟

 

ثبت نام بصورت اینترنتی است .

 

 

3- در صورت پایان مهلت ثبت نام امکان تمدید وجود دارد ؟

 

در این موارد باید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار نمائید .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.