منابع کارشناسی ارشد الهيات و معارف اسلامي فقه و حقوق

1
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

در این مقاله قصد داریم منابع کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی فقه و حقوق  را با دسته‌بندی‌های مختلف در اختیار داوطلبان گذاشته تا بتوانند با دیدی درست برای آزمون کارشناسی ارشد تصمیم‌گیری نمایند.

با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور منابع مشخصی را برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد معرفی نکرده است، این موضوع نیازمند دقت است که منابعی که در ادامه به معرفی آنها در این مقاله  خواهیم پرداخت، صرفاً به صورت پیشنهادی است.

از چه منابعی برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد استفاده کنیم؟

یکی از بخش های مهم آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد انتخاب و شناسایی منابع مفید می باشد که اگر داوطلب به درستی بر روی آنها برنامه ریزی کند به کسب رتبه قبولی نزدیک می شود.

منابع کارشناسی ارشد با توجه به شرایط و موقعیت داوطلب به سه دسته تقسیم میشود:

  1. منابع اصلی :اگر داوطلب اطلاعات کافی و جامع را از رشته مورد نظر ندارد، و وقت کافی برای مطالعه دارد پیشنهاد میشود که از منابع اصلی استفاده کند.
  2. کتاب های کمک آموزشی :اگر داوطلب اطلاعات کافی و جامع در مورد رشته مورد نظر دارد و وقت چندان زیادی هم ندارد بهتر است از منابع کمک آموزشی استفاده کند.
  3. جزوه ها: اگه داوطلب اطلاعات کافی و جامع در مورد رشته مورد نظر دارد و  وقت مناسب و کافی برای مطالعه ندارد بهتر است که از جزوه های آموزشی استفاده نماید.

نکته: داوطلب می تواند برای تهیه جزوه از انتشارات دانشگاه های معتبر مربوط به هر رشته استفاده کند.

منابع کارشناسی ارشد رشته فقه و حقوق

جدول ضرایب رشته الهیات و معارف اسلامی_فقه و حقوق

عناوين دروس امتحاني: 1- زبان عمومي و تخصصي (انگليسي) ، 2- زبان عربي، 3- فقه ، 4- اصول.

رشته گرایش ضرايب دروس امتحاني به ترتيب دروس
کد ضریب 1 2 3 4
فقه و مباني حقوق اسلامي _____ 1 2 4 4 3
فقه مقارن و حقوق خصوصي اسلامي _____
فقه مقارن و حقوق عمومي اسلامي _____
فقه مقارن و حقوق جزاي اسلامي _____
مذاهب فقهي _____
فقه سياسي _____
فقه و حقوق خانواده _____
فقه و حقوق جزا _____
فقه وحقوق خصوصي _____

نکته: داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برحسب علایق خود می‌توانند یکی از گرایش‍های این رشته را انتخاب کرده و با توجه به دروس امتحانی ذکر شده و ضرایب آنها نسبت به مطالعه منابع لازم اقدام نمایند.

منابع اصلی رشته الهیات و معارف اسلامی_فقه و حقوق

دروس امتحانی منابع مطالعاتی اصلی
زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی ) 504 واژه ضروری تافل انتشارات جنگل، گرامر کاربردی شهاب اناری، کتابهای زبان تخصصی مخصوص دانشجویان الهیات و معارف اسلامی
زبان عربی مبادی العربیه و ترجمه و شرح مبادی العربیه، قسمت صرف نوشته رشید شرتونی، قواعد کاربردی زبان عربی نوشته  فضل الله میرقادری و زهرا ریاحی
فقه الروضه البهیه فی شرح اللمعه الدمشقیه نوشته زین‌الدین شهید ثانی، اللمعه الدمشقیه نوشته محمدبن مکی شهید اول، متون فقه نوشته مهدی صیادی
اصول  اصول فقه، نوشته محمدرضا مظفر وعلیرضا هدایی، مبادی اصول فقه نوشته اسدالله لطفی، اصول استنباط علامه حیدری ترجمه عباس زراعت و حمید مسجدسرائی

 

منابع کمک آموزشی الهیات و معارف اسلامی_فقه و حقوق

یکی از مشکلات داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای تهیه بسته‌های آموزشی مواجه با تعداد بسیاری بسته از موسسات مختلف است که داوطلبان را دچار سردرگمی می‌کند، آنچه بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که داوطلبان باید دید درستی نسبت به شرایط خود داشته باشند، همچنین باید توقع و هدف خود را نسبت به بسته‌های آموزشی مشخص کنند تا بتوانند تصمیم درستی جهت خرید هر بسته اتخاذ نمایند.

مؤسسات آموزشی که ارائه دهنده بسته‌های آموزشی کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی_ فقه و حقوق می‌باشند از قبیل: مدرسان شریف، سنجش امیرکبیر، سنجش و دانش است.

داوطلبان کارشناسی ارشد توجه فرمایند برای داشتن مطالعه‌ای جامع و کسب نتیجه‌ای رضایت بخش می‌بایست از تمامی منابع گفته شده(منابع اصلی، کمک آموزشی و جزوه) برحسب شرایط به صورت ترکیبی و مکمل استفاده کنند.

زمان ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی_فقه و حقوق

هرساله کنکور کارشناسی ارشد در بازه زمانی اواسط تا اواخر آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. ضمناً زمان برگزاری آزمون نیز اردیبهشت ماه هرسال و اعلام نتایج نهایی نیمه‌ی پایانی شهریور ماه اعلام می‌شود.

سوالات متداول

1- منابع کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی چیست ؟

 

منابع کارشناسی ارشد الهیات و معارف در داخل مقاله معرفی شده است .

2- بهترین منابع کمک آموزشی کارشناسی ارشد کدامند ؟

 

در این مقاله به تعدادی از بهترین منابع کمک آموزشی کارشناسی ارشد اشاره شده .

3- راه موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد چیست ؟

 

استفاده از منابع مطالعاتی خوب بهترین راه برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد است .

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.