مشاوره تلفنی سرمایه‌ گذاری

1
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

سرمایه‌گذاری (Investment) در معنای کلی عبارت است از هر گونه فدا کردن ارزشی در حال حاضر (که معمولاً مشخص است)، به امید به دست آوردن ارزشی در زمان آینده (که معمولاً اندازه و کیفیت آن نامعلوم است). پدر و مادری که برای رشد و پیشرفت و سعادتمندی فرزندان خود تلاش کرده و عمر، عواطف و منابع مالی خود را نثار آنان می‌کنند، در واقع بر روی آینده روشن و موفق فرزندان خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند. یکی از راه‌های مطمئن برای به دست آوردن اطلاعات در زمینه روش‌های سرمایه گذاری، مشاوره تلفنی سرمایه گذاری است، برای کسب اطلاعات در این زمینه تا پایان این مقاله را مطالعه نمایید.

در علم اقتصاد، سرمایه‌گذاری یعنی خرید یک دارایی که در حال حاضر مصرف نمی‌شود، به امید اینکه در آینده قیمت آن افزایش پیدا کند یا سود و درآمدی ایجاد کند. شاید بتوان به تعبیری سرمایه‌گذاری را ایجاد منابع مالی جدید دانست.

هدف از سرمایه‌گذاری کسب پول و بهبود بخشیدن به سطح رفاه و آسایش فعلی و آینده است. افراد با پس‌انداز و سرمایه‌گذاری درآمدها و دارایی‌های خود سعی می‌کنند ثروت و دارایی خود را به نحو مؤثری مدیریت کنند تا بتوانند با محافظت از آن در برابر عواملی چون تورم، مالیات و … بیشترین بازدهی را کسب کنند.

برای اطلاع و آگاهی از نحوه مشاوره تلفنی بورس می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

چه روش‌هایی برای سرمایه‌ گذاری وجود دارد؟

امروزه در کشور ما گزینه‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری پیش روی افراد با شرایط و موقعیت‌های مختلف وجود دارد که عبارتند از:

  • سرمایه‌گذاری در بانک و دریافت سود بانکی
  • خرید کالاهای سرمایه‌ای مانند طلا و نقره یا هر کالای با ارزشی که قابلیت خرید و فروش مجدد داشته باشد.
  • خرید املاک و مستغلات
  • خرید ارزهای خارجی مانند دلار و یورو
  • سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه (بورس اوراق بهادار، بورس کالا، بورس انرژی، اوراق بدهی و …)
  • سرمایه‌گذاری در کسب و کار
  • استفاده از خدمات صندوق‌های سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی (فارکس)
  • خرید ارزهای دیجیتال

اینکه کدام یک از روش‌های ذکر شده در بالا مناسب برای شما و سرمایتان است، نیاز به مشورت و یا کسب اطلاعات بیشتر دارد، مشاوره تلفنی سرمایه گذاری پیشنهاد کادر مجرب مرکز مشاوره باخه است.

چه عواملی در انتخاب نوع سرمایه ‌گذاری مؤثرند؟

در انتخاب نوع سرمایه‌گذاری، عوامل مختلفی مؤثرند که رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. سرمایه‌گذار باید با در نظر گرفتن همه این عوامل و بررسی بازارهای مختلف، یک ترکیب مطمئن برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند. انتخاب یک سبد سرمایه‌گذاری مطمئن و سودده، خصوصاً برای سرمایه‌های بالا، کار آسانی نیست و نیاز به کسب اطلاعات و تجربه فراوان دارد. از این رو پیشنهاد می‌گردد افراد با سرمایه بالا حتما از کمک متخصصان این حوزه یا شرکت‌های مشاوره تلفنی سرمایه گذاری استفاده کنند.

عواملی که بر انتخاب نوع سرمایه‌گذاری مؤثرند، عبارتند از:

میزان سرمایه و متناسب بودن آن با حجم سرمایه‌ گذاری ممکن در بازار مورد نظر

یکی از عواملی که تعیین کننده نوع سرمایه‌گذاری است، مقدار سرمایه است. برای مثال سرمایه‌گذاری در بازار ملک نیاز به سرمایه بالایی دارد. همچنین اگر فردی بخواهد کسب و کار جدیدی راه‌اندازی کند یا جزء یکی از سهامداران عمده باشد، نیاز به پول زیادی دارد اما روش‌هایی مانند تأمین مالی جمعی وجود دارد که افراد با سرمایه‌های اندک هم می‌توانند در راه‌اندازی یا تقویت یک کسب و کار جدید سرمایه‌گذاری کنند. در سایر موارد مانند طلا و سکه، ارز، سپرده بانکی، بازار سرمایه، صندوق‌ها و … با سرمایه‌های کمتری نیز می‌توان اقدام به سرمایه‌گذاری کرد.

بازه زمانی سرمایه ‌گذاری (افق سرمایه‌گذاری)

هر فرد ابتدا باید تصمیم بگیرد که چه مدت زمانی را برای سرمایه‌گذاری و کسب سود مورد انتظار در نظر گرفته است. سرمایه‌گذاری می‌تواند کوتاه‌مدت، میان‌مدت یا بلند‌مدت باشد.

بازارهای مختلف همواره با نوسانات گوناگون و دوران رکود یا رونق همراه هستند، از این رو سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت با ریسک بالاتری همراهند. هر چه مدت زمان سرمایه‌گذاری طولانی‌تر باشد، ریسک آن کمتر بوده و فشار روانی کمتری را نصیب سرمایه‌گذار می‌کند. در کشور ما به دلیل وجود تورم و افزایش مداوم قیمت طلا، ارز، ملک و …، اکثر سرمایه‌گذاری‌هایی که در این بازارها به صورت درست و اصولی و با دید بلند‌مدت انجام شوند، سود ده می‌باشند.

میزان نقد شوندگی

بازارهای مختلف دارای میزان نقدشوندگی متفاوتی هستند. برای مثال کسی که در بازار ملک سرمایه‌گذاری می‌کند باید دقت کند که چه زمانی قصد برداشت پول خود را دارد و در آن زمان آیا بازار ملک دارای رکود است یا نه و آیا با توجه به شرایط ملکی که در آن سرمایه‌گذاری کرده، می‌تواند پول خود را در کمترین زمان ممکن نقد کند یا خیر. بازارهای دیگر مانند طلا و سکه، ارز، بازار سرمایه و صندوق‌ها معمولاً از نقدشوندگی مناسبی برخوردارند.

هر چه میزان سرمایه در این بازارها بیشتر باشد، ممکن است برای نقد کردن سرمایه مشکلات بیشتری وجود داشته باشد. در مورد سرمایه‌گذاری در بانک نیز زمان برداشت سرمایه بستگی به نوع سپرده‌گذاری دارد.

میزان ریسک پذیری در برابر بازدهی مورد انتظار

از آن‌جا که منابع حاصل از سرمایه‌گذاری در آینده به دست می‌آید و با توجه به شرایط مختلف، نسبت به تحقق این منابع یقین وجود ندارد، انواع مختلف سرمایه‌گذاری با درجاتی از احتمال عدم تحقق منافع یا ریسک مواجهند. ریسک به معنای عدم اطمینان در آینده یا به عبارت دیگر ضرر بالقوه می‌باشد.

ریسک انواع مختلفی دارد. معمولاً هر چه انتظار سود بیشتر باشد، ریسک آن نیز بیشتر خواهد بود و یا به عبارت دیگر هر چه ریسک بیشتر باشد، احتمال دستیابی به سود هم افزایش می‌یابد. بیشتر روش‌های سرمایه‌گذاری با درصدی از ریسک همراه هستند. تنها سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی چون سپرده‌گذاری در بانک یا مواردی مانند سرمایه‌گذاری در اوراق خزانه ریسک خاصی ندارند که در عوض بازدهی آن‌ها هم محدود است.

افراد مختلف با توجه به شرایط گوناگونی مانند تیپ شخصیتی، میزان دارایی و جنس آن و مدت زمان در نظر گرفته شده، ممکن است گزینه‌های مختلفی از سرمایه‌گذاری با درجات ریسک متفاوت را انتخاب کنند. برای مثال فردی که ذاتاً محتاط و ریسک‌گریز است و از پول وام یا قرض برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند، قطعاً راههای کم ریسک‌تری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند. در مقابل فردی که پول مازاد زندگی و پس اندازی که تا مدت‌ها به آن نیاز ندارد را برای سرمایه‌گذاری قرار می دهد، ممکن است روش پرریسک‌تری را انتخاب کرده و زمان بیشتری برای رسیدن به سود در نظر بگیرد.

شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و جهان

انتخاب روش مناسب سرمایه‌گذاری و چیدن یک سبد سرمایه‌گذاری مناسب بستگی بالایی با تغییرات شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور و جهان دارد. نرخ رشد اقتصادی، نرخ تورم، نرخ بهره، وضع قوانین حمایتی برای بازارهای خاص، وضع قوانین مالیاتی و قوانین محدود کننده، توافقات یا مناقشات سیاسی، اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان و تأثیر آن بر قیمت‌های جهانی و … بر بازارهای مالی تأثیر بالایی می‌گذارند.

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند باید به صورت مداوم تحولات کشور و جهان را زیر نظر گرفته و با توجه به شرایط موجود، تصمیم‌گیری کنند و یا در صورت لزوم سبد سرمایه‌گذاری خود را تغییر دهند.

برای مثال در فاصله سال های 94 تا 96 به دلیل پایین بودن نرخ تورم، سود سپرده بانکی، سود قابل قبولی برای افراد مختلف جامعه به حساب می‌آمد اما اکنون به دلیل وجود تورم بالا در کشور و کاهش ارزش پول ملی، عملاً سرمایه‌گذاری در بانک سودی نصیب سپرده‌گذاران نمی‌کند و طبیعی است که افراد به دنبال راه‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری باشند.

برای نمونه‌ای دیگر، در سال97 به علت عقب‌ماندگی بازار سرمایه کشور از رشد سایر بازارها، بازار سرمایه گزینه مناسب و کم‌ ریسکی برای سرمایه‌ گذاری افراد با تخصص مربوط به این حوزه بود اما با گذشت زمان و رشد بیشتر این بازار، ریسک سرمایه‌گذاری در آن افزایش یافت و لازم شد تا افراد با دقت و وسواس بیشتری در آن سرمایه‌گذاری کنند و گزینه‌های کم ریسک دیگری را در کنار آن به سبد خود اضافه نمایند.

میزان تخصص، تجربه و زمان سرمایه‌گذار

شاید به نظر برسد که سرمایه‌گذاری در برخی بازارهای رایج و سنتی مانند طلا و سکه، املاک و ارز که عموم مردم با آن‌ها آشنا هستند، نیاز به تخصص بالایی ندارد و با کمی تجربه و تحقیق می‌توان در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد. حقیقت آن است که به علت تورم موجود در کشور، قیمت موارد ذکر شده همیشه در بلند مدت افزایش داشته و سرمایه‌گذاری در آن‌ها سود‌آور بوده اما اگر سرمایه‌گذار تخصص و تجربه بالاتری داشته باشد، قطعاً در انتخاب نوع دارایی یا قیمت‌های مناسب برای خرید و فروش و یا تشخیص زمان مناسب برای ورود و خروج، موفق‌تر عمل خواهد کرد. اهمیت این موضوع در سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت و مبالغ بالای سرمایه بیشتر مشخص می‌گردد.

سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی دیگر مانند بورس، فارکس و ارزهای دیجیتال همان‌طور که می‌تواند بازدهی بالاتری داشته باشد، نیاز به کسب دانش و تخصص و صرف وقت زیادی دارد.

مشاوره تلفنی سرمایه گذاری

برای سرمایه‌گذاری از چه کسانی باید مشاوره گرفت؟

همان طور که گفته شد با توجه به شرایط مختلف سیاسی و اقتصادی کشور و جهان و بازارهای مالی، سرمایه‌گذاری همیشه با انواع مختلف ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک همراه است.

نکته مهم آن است که بتوان این ریسک‌ها را مدیریت کرد و میزان اثر پذیری سرمایه‌گذاری از آن‌ها را کاهش داد. یکی از راه‌های مهم برای مدیریت ریسک این است که سعی گردد سرمایه در محل‌های مختلف و به روش‌های گوناگون سرمایه‌گذاری شود و به این ضرب‌المثل معروف که می‌گوید «همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید»، توجه گردد. برای این کار یا فرد باید خود دانش، تخصص و تجربه این کار را به دست آورد یا از خدمات مشاوره افراد متخصص یا شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری کمک بگیرد تا از ضرر جلوگیری شود. به همین سبب پیشنهاد ما به شما استفاده از مشاوره تلفنی سرمایه گذاری است تا با کمترین هزینه و بیشترین بازده بتوانید کلیه سوالات خود را از افراد مجرب و کاربلد در این زمینه بپرسید

با توجه به عوامل متعدد تأثیرگذار بر انتخاب روش‌های سرمایه‌گذاری که ذکر شد، می‌توان نتیجه گرفت که استراتژی سرمایه‌گذاری هر فرد با دیگری متفاوت است. برای همین سرمایه‌گذار باید با توجه به شرایط خود و مشاوره گرفتن از افراد آگاه، استراتژی سرمایه‌گذاری خود را تعریف کرده و یک سبد سرمایه‌گذاری مناسب تشکیل دهد. سپس به صورت مداوم سبد سرمایه خود را پایش و مدیریت کند (یا مدیریت آن را به دست افراد متخصص بسپارد) تا در صورت لزوم و با توجه به تغییرات مداوم شرایط خود و بازار، اصلاحات لازم را انجام داده و سبد خود را بهینه گرداند.

مشاوره تلفنی سرمایه گذاری باخه می‌تواند در این امر راهنمایی امین و مشاوری آگاه برای کمک به سرمایه‌گذاران و معرفی متخصصان و شرکت‌های مشاور سرمایه ‌گذاری موفق باشد.

1 نظر
  1. محمدوحیدالدین محب می گوید

    استفاده خواهدشداگرمفیدباشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.