مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

برای انجام ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری 99  که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. کلیه داوطلبان کنکور نطام قدیم و نطام جدید که متقاضی تحصیل در  رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و سراسری هستند باید پس از مطالعه دفترچه راهنمای کنکور سراسری 99 اقدام به تهیه کردن مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری خود کنند و در زمان ثبت نام کنکور 99 با مراجعه به سایت، ثبت نام خود را تکمیل کنند. در این مقاله قصد داریم تا مدارک لازم و مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری 99 را در اختیار شما قرار دهیم.

دانشگاه آزاد اسلامی آزمون مجزایی برگزار نمی کند و تمامی داوطلبان دانشگاه های آزاد و سراسری باید در همین آزمون شرکت نمایند

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99

با توجه به بند‌های مختلف در فرم ثبت نام  اینترنتی کنکور 99 و همچنین  توضیحات دفترچه راهنما داوطلبان می‌بایست در زمان ثبت نام کنکور 99 مدارک شخصی و مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را برای انجام ثبت نام در کنکور سراسری به همراه داشته باشد و بر اساس آن فیلد ها را تکمیل کند. پس در ابتدا افراد نیاز به مدارک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در کنکور 99 دارند.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام در کنکور سراسری 99

طبق اعلام سازمان سنجش افرادی که در کنکور شرکت می‌کنند باید دارای یکی از مدارک زیر باشند:

  • مدرک دیپلم نظام جدید (3-3-6)
  • مدرک دیپلم دوره 4 ساله نظام قدیم
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک کاردانی (فوق دیپلم)

تمامی مدارک باید تا تاریخ 1399/06/31 اخذ شوند

مدارک فردی و شخصی مورد نیاز برای ثبت نام آزمون سراسری

1_ اطلاعات شناسنامه

  • نام
  • نام خانوادگی
  • نام پدر
  • تاریخ تولد
  • سری و سریال شناسنامه

2_ اطلاعات کارت ملی

3_ عکس داوطلب، با مشخصات زیر:

  • اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400*300 پیکسل و حداقل 300*200
  • عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد
  • عکس تمام رخ 4*3 یا 4*6 که در سال جاری گرفته شده باشد
  • تصوير داوطلب باید، كاملا واضح و بدون اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه باشد
  • اسكن عكس از روی كارت های شناسایی كارت ملی ، شناسنامه و مدارك مشابه قابل قبول نيست

4_ کد پستی

5_ شماره تلفن ثابت

6_ شماره تلفن همراه

7_ آدرس محل سکونت

8_ کارت اعتباری ثبت نام کنکور 99

9_ کد پیگیری 12 رقمی استفاده از سهمیه 

10_ کد وضعیت نظام وظیفه

11_ تشکیل پرونده داوطلبان معلول

12_ كد 13 رقمی مربوط به داوطلبان غیر ايرانی

سایر مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور 99

  1. کد سوابق تحصیلی
  2. معدل کل دیپلم (بر اساس مدرک دیپلم)
  3. معدل کتبی دیپلم (براساس کارنامه دیپلم)

مدارک مورد نیاز برای داوطلبانی که قبلاً انصراف داده اند

افرادی که قبلاً در دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و به هردلیل (به غیر از اخراج) خودشان از دانشگاه انصراف داده اند باید فرم انصراف از دانشگاه را در اختیار داشته باشند تا در زمان ثبت نام حضوری پس از کنکور به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند. این فرم در داخل دفترچه ثبت نام کنکور 99 قرار دارد. داوطلبان باید این فرم را به تأئید دانشگاه محل تحصیل خود برسانند.

ارائه اصل مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99

پس از طی مراحل اینترنتی ثبت نام و اعلام نتایج نهائی کنکور سراسری تمام افرادی که جزو قبول شدگان نهائی هستند باید اصل مدارک لازم برای کنکور سراسری را با خود به دانشگاه محل قبولی برده و تشکیل پرونده دهند.

ارائه مدارک لازم برای دانشگاه های شرایط خاص

بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی که جزو دانشگاه های شرایط خاص هستند قبل از اعلام نتایج نهائی معمولاً چند برابر ظرفیت قبولی را برای انجام مصاحبه و معاینات لازم دعوت می کنند. در هنگام دعوت به مصاحبه این دانشگاه ها افراد باید با مراجعه به سایت مربوط اقدام به آماده کردن مدارک لازم برای مصاحبه دانشگاه نمایند.

زمان و نحوه و مدارک مورد نیاز انتخاب رشته کنکور سراسری 99

پس از شرکت در آزمون سراسری 99 دغدغه تمامی داوطلبان موضوع انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد است. اطلاع از زمان‌بندی انتخاب رشته کنکور و نحوه انتخاب رشته و همچنین شرایط و قوانین و مدارک لازم برای انتخاب رشته کنکور برای شما حائز اهمیت است. شما باید برنامه‌ریزی دقیقی برای زمان انتخاب رشته خود داشته باشید چرا که در فاصله زمان‌بندی انتخاب رشته زمانی برای بررسی و تحلیل زیادی نیست پس بنابراین شما باید از قبل آمادگی خود را برای انجام انتخاب رشته داشته باشید.

در صورت علاقه مندی به انتخاب رشته های بدون آزمون دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی و روزانه و شبانه به مقاله ثبت نام بدون کنکور 99 مراجعه نمائید.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99

نتایج اولیه کنکور سراسری 99 در مرداد ماه 99 اعلام می‌گردد. شما برای مشاهده نیاز به موارد زیر دارید:

  • شماره پرونده
  • کدپیگیری
  • شماره ملی
  • سری و سریال شناسنامه

افرادی که اطلاعات ثبت نامی خود را گم کرده‌اند. می‌توانند با مطالعه مقاله دریافت شماره پرونده و کدرهگیری  کنکور سراسری 99 اطلاعات خود را بازیابی نمایند.

شرایط ثبت نام در دانشگاه و شروع به تحصیل

پس از اعلام نتایج نهائی کنکور داوطلبانی که از نتایج خود رضایت داشته باید بر طبق زمان‌بندی اعلام شده در سایت دانشگاهی که از طریق ثبت نام کنکور سراسری قبول شده‌اند به دانشگاه مراجعه نموده و شرایط ثبت نام خود را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.