لیست رشته‌ های دانشگاه علمی کاربردی

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

دانشگاه علمی کاربردی از جمله دانشگاه‌های پرمتقاضی کشور است. این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بصورت بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید. معمولاً هرسال دو دو بازه زمانی مهر ماه و بهمن ماه ثبت نام علمی کاربردی انجام می‌شود. یکی از مهم ترین موضوعات برای داوطلبان ورود به این دانشگاه در زمان ثبت نام علمی کاربردی اطلاع از لیست رشته‌ های دانشگاه علمی کاربردی است.

کسانی که دارای شرایط و ضوابط ورود به دانشگاه علمی کاربردی هستند با اطلاع از رشته‌های بدون کنکور کاردانی و کارشناسی علمی کاربردی وارد سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شده و ثبت نام خود را انجام می‌دهند.

لیست رشته‌ های دانشگاه علمی کاربردی

همان طور که گفتیم پذیرش این دانشگاه بصورت بدون آزمون است. بنابراین برای ورود به دوره‌های کاردانی و کارشناسی آن نیاز به شرکت در هیچ آزمونی نمی‌باشد. داوطلبان تنها با سنجش سوابق تحصیلی خود می‌توانند وارد این دانشگاه شوند.

رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی به دو مقطع کاردانی و کارشناسی تقسیم می‌گردد.

رشته‌ های بدون کنکور کاردانی علمی کاربردی

مقطع کاردانی علمی کاربردی دارای رشته‌های متنوع و مختلف بسیار زیادی در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات و فرهنگ و هنر می‌باشد. برای ورود به دوره‌های کاردانی نیاز به داشتن مدرک دیپلم (نظام قدیم یا نظام جدید) می‌باشد.

رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی

مقطع کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی دارای رشته‌های متنوع بسیار زیادی در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات و فرهنگ و هنر می‌باشد. برای ورود به دوره‌های کارشناسی ناپیوسته نیاز به داشتن مدرک کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) می‌باشد.

 

براساس جداول بالا که رشته‌های کاردانی و کارشناسی در آن مشخص هستند داوطلبان باید ثبت نام و انتخاب رشته خود را در سایت ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی انجام داده تا روند پذیرش آنها انجام شده و نتایج علمی کاربردی به آنها اعلام گردد.

سوالات متداول

1- رشته های دانشگاه علمی کاربردی شامل چه مقاطعی است ؟

 

شامل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته .

2- دانشگاه علمی کاربردی چه رشته هایی ارائه می کند ؟

 

لیست تمامی رشته های دانشگاه علمی کاربردی در داخل مقاله قرار داده شده است .

3- برای تحصیل در این رشته ها نیاز به چه مدرکی می باشد ؟

 

برای کاردانی نیاز به دیپلم و برای کارشناسی ناپیوسته نیاز به مدرک کاردانی است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.