شهریه کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه
مرکز مشاوره باخه
جهت اطلاع از شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد
 

دانشگاه آزاد یکی از مراکز بزرگ جذب دانشجو در ایران است که هر ساله متقاضیان بسیاری ، خود را برای تحصیل در این دانشگاه آماده می کنند . کلیه متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اعم از داوطلبانی که قصد دارند رشته های با کنکور و یا رشته های بدون کنکور هستند ، برای تحصیل در این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه هستند. در این مقاله قصد داریم شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد پیوسته و ناپیوسته را در گروه های علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی را در اختیارتان قرار دهیم.

شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

داوطلبان به دو صورت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در این مقطع تحصیل کنند. متقاضیانی که مدرک دیپلم را اخذ نموده‌اند میتوانند در دوره کارشناسی پیوسته شرکت نمایند. طول تحصیل کارشناسی پیوسته چهارسال بوده و به دو صورت بدون آزمون و با آزمون میتوان در این مقطع مشغول به تحصیل شد. در ادامه شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد گروه انسانی و علوم تربیتی

انواع شهریه علوم انسانی علوم تربیت بدنی
شهریه ثابت 4.657.730 9.953.020
 شهریه متغیر واحد‌های نظری 6.572.940 7.572.940
شهریه ثابت و متغیر 11.230.670 16.525.960

شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد گروه فنی مهندسی

گروه فنی مهندسی شهریه ( ریال )
شهریه ثابت 9.211.115
 شهریه متغیر واحد‌های نظری 7.572.940
شهریه ثابت و متغیر 6.572.940

شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد گروه هنر

گروه هنر شهریه ( ریال )
شهریه ثابت 9.851.820
 شهریه متغیر واحد‌های نظری 7.572.940
شهریه ثابت و متغیر 16.424.760

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که قیمت‌های ذکر شده مربوط به سال 99_98 می‌باشد و شهریه‌های سال 1400_99 به میزان 15 درصد افزایش می‌یابد.

شهریه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

داوطلبان به دو صورت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در این مقطع تحصیل کنند. متقاضیانی که مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپوسته را اخذ نموده‌اند میتوانند در دوره کارشناسی ناپیوسته شرکت نمایند. طول تحصیل کارشناسی ناپیوسته دو سال بوده و به دو صورت بدون آزمون و با آزمون میتوان در این مقطع مشغول به تحصیل شد. در ادامه شهریه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

شهریه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد گروه فنی مهندسی

گروه فنی مهندسی شهریه ( ریال )
شهریه ثابت  21.262.120
 شهریه متغیر واحد‌های نظری  13.702.480
شهریه ثابت و متغیر 34.964.600

شهریه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد گروه علوم انسانی

گروه علوم انسانی شهریه ( ریال )
شهریه ثابت 19.440.520
 شهریه متغیر واحد‌های نظری 13.702.480
شهریه ثابت و متغیر 33.143.000

شهریه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد گروه پیراپزشکی

گروه علوم انسانی شهریه ( ریال )
شهریه ثابت 38.530.750
 شهریه متغیر واحد‌های نظری 25.060.800
شهریه ثابت و متغیر 63.591.550

شهریه کارشناسی دانشگاه شبانهاستفاده از تخفیفات شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد

دانشگاه های شهریه پرداز شامل دانشگاه آزاد ، دوره های نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور می شوند . مشمولان سهمیه ایثارگران به دو گروه سهمیه ایثارگران 25 درصدی و سهمیه 5 درصدی تقسیم می شوند. این دسته از افراد در صورت تحصیل در دانشگاه های مذکور مشمول تخفیف شهریه هستند که سازمان بنیاد شهید به منظور رسیدگی همه جانبه به امور آموزشی ، فرهنگی و رفاهی این دانشجویان بعد از دریافت لیست اسامی دانشجویان دارای سهمیه های مذکور از سوی دانشگاه های شهریه پرداز، شهریه این عزیزان را پرداخت می‌کند.

شهریه تمامی داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران 25 درصد برای یک دوره تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه آزاد رایگان میباشد.

متقاضیان گرامی در صورت داشتن سوال مربوط به شهریه دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره باخه در ارتباط باشد.

تخفیف شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد برای کارکنان

به منظور ارتقای سطح علمی کارکنان دانشگاه، افزایش انگیزه  و توانمندسازی آنان و ارتقای سطح کیفی خدمات در دانشگاه ها و در راستای ادامه تحصیل آنان با تاکید بر اصل همسویی با نظام آموزشی برای ادامه تحصیل کارمندان در دانشگاه آزاد اسلامی که به احراز شرایط علمی، عمومی و رعایت مقررات کلیه آیین نامه های آموزشی، پژوهشی و مادی در یکی از مقاطع تحصیلی پذیرفته شده و ادامه تحصیل می‌دهند با توجه به شرایط زیر ۳۰ درصد تخفیف در شهریه تحصیلی دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ۲۵ درصد تخفیف در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵ درصد تخفیف در برای مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در نظر گرفته می شود.

شرایط اعطای تخفیف

  1. رشته تحصیلی با شغل انطباق داشته باشد.
  2. کارمند رسمی ( قطعی یا آموزشی ) باشد.
  3. محل تحصیل و محل کار متفاوت باشد.
  4. حداکثر به میزان 10 درصد کل کارکنان واحد را در بر گیرد.

تبصره 1: در صورت افزایش تعداد کارکنان مشمول این ماده از میزان 10 درصد کل کارکنان واحد در هر مقطع زمانی، اعطای تخفیف به کارکنان جدیدری که مشمول این ماده می‌شوند منوط به اخذ مجوز از کمیته تخفیفات شهریه استان می‌باشد.

تبصره 2: اعطای تخفیف مذکور در هر نیمسال با تأیید رئیس واحد و با مرکز آموزشی صورت می‌پذیرد.

تبصره 3:تخفیف ذکر شده مشمول دانشجویان واحدهای بین‌المللی، واحدهای برون مرزی و واحدهای الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌‌شود.

تبصره 4: حداکثر میزان اعطای تخفیف در طول تحصیل برای دوره‌های کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد 4 نیمسال، کارشناسی پیوسته 8 نیمسال و دکتری حرفه‌ای 12 نیمسال و دکتری تخصصی 6 نیمسال می‌باشد.

تبصره 5:اعطای تخفیف برای دانشجویان مقاطع دکتری حرفه‌ای و تخصصی منوط به ارسال مدارک و موافقت رئیس واحد و تأیید کمیته تخفیفات شهریه دانشجویی استان می‌باشد بدیهی است ابلاغ تخفیف از سوی رئیس کمیته تخفیفات شهریه دانشجویی استان صادر می‌گردد.

تبصره 6:چنانچه دانشجو مشروط شود در نیمسال بعد مشمول تخفیف نمی‌شود.

تبصره 7:اعطای تخفیف مذکور، مشروط به رعایت حداقل واحد اخذ شده در نیمسال مربوط  براساس آیین‌نامه آموزشی می‌باشد و در مواردی که دانشجو خارج از اراده خود نتواند تا سقف مجاز انتخاب واحد کند مشمول تخفیف می‌شود.

تبصره 8:اعطای تخفیف در هر نیمسال تنها با ارائه گواهی اشتغال به کار توسط اداره کل امور کارکنان سازمان مرکزی و یا با امضای بالاترین مقام مسئول واحد دانشگاهی و در مقاطع دکتری حرفه‌ای و تخصصی با ارائه مجوز کمیته تخفیفات دانشجویی استان میسر است. در صورت ارائه معرفی نامه مذکور، تخفیف توسط واحدی که دانشجو در آن مشغول به تحصیل بوده و صادر و معادل تخفیف اعطای، در حساب فی مابین (کد 1131) واحد صادر کننده معرفی نامه را بدهکارنموده و یک نسخه از رونوشت سند را طی نامه رسمی به واحد ذی ربط ارسال نماید.

تخفیف شهریه به خانواده کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

همسر و فرزندان تحت تکفل کلیه کارکنان رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و همچنین اعضای هیات علمی رسمی آزمایشی و رسمی قطعی دانشگاه اعم از شاغل و یا بازنشسته که در یکی از واحد ها و یا مراکز آموزشی دانشجو می‌باشند بر حسب مقطع تحصیلی مشمول تخفیف در شهریه به شرح زیر می‌شوند:

مقطع تحصیلی میزان تخفیف همسر و فرزندان تحت تکفل کارکنان دانشگاه میزان تخفیف همسر و فرزندان تحت تکفل اعضاء هیات علمی دانشگاه
کاردانی و کارشناسی ( پیوسته و ناپیوسته ) 20 درصد 20 درصد
کارشناسی ارشد 15 درصد 15 درصد
 دکتری حرفه ای 10 درصد 10 درصد
دکتری تخصصی 10 درصد 10 درصد

تخفیف شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد برای دانشجویان ممتاز علمی

به منظور تشویق و ایجاد انگیزه در دانشجویان و پیشرفت در امور تحصیلی دانشجویان اول تا سوم ورودی هر رشته مقطع و در هر سال تحصیلی که از نظر اخلاق، رفتار و رعایت شئون دانشجویی مورد تأیید رئیس واحد مربوطه باشد تخفیف هایی به شرح جدول زیر تخصیص می‌یابد:

مقطع تحصیلی

حداقل تعداد واحد های درسی اخذ شده در نیم سال مربوط

میزان نمره و میانگین در نیمسال مربوط

ملاحظات

کاردانی و کارشناسی ( پیوسته و ناپیوسته )
18 واحد و بالا تر در هیچ درسی نمره کمتر از 12 نداشته و میانگین نمرات در رشته های فنی مهندسی و علوم پزشکی 17، علوم پایه و کشاورزی 18، علوم انسانی، هنر و پزشکی 18 کمتر نباشد. بدون احتساب دروس پیش نیاز، جبرانی
کارشناسی ارشد
8 واحد بالاتر در هیچ درسی نمره کمتر از 14 نداشته و میانگین نمرات در رشته های فنی مهندسی و علوم پزشکی 16، علوم پایه و کشاورزی 17، علوم انسانی، هنر و پزشکی 18 کمتر نباشد.
دکتری حرفه ای
15 واحد بالاتر در هیچ درسی نمره کمتر از 14 نداشته و میانگین نمرات کمتر از 16 نباشد.

تبصره 1:در صورتی که براساس سرفصل رشته مقطع مربوطه، امکان اخذ درس تا سقف تعیین شده وحود نداشته باشد و در نتیجه تعداد واحدهای درسی کمتر از تعداد یاد شده جدول فوق باشد دانشجویان ممتاز مشمول دریافت تخفیف شهریه می‌گردند.

تبصره 2: تخفیف دانشجویان رتبه اول تا سوم، مشمول دوره دکتری تخصصی نمی‌شود.

تبصره 3: در خصوص مقطع دکتری حرفه‌ای تخفیف پس از تأیید کمیته تخفیفات شهریه دانشجویی استان اعطا‌ء می‌گردد.

 به دانشجویان رتبه اول در هر رشته ورودی هر سال در مقاطع ذکر شده در جدول، معادل پانزده درصد (15%) و برای رتبه‌های دوم وسوم معادل ده درصد (10%) در نیمسال بعد تخفیف شهریه تعلق می‌گیرد.

تبصره1: برای احراز رتبه اول تا سوم هر رشته ورودی لازم است نمرات دانشجویان ثبت و میانگین نیمسال مربوط برای تمام دانشجویان مشخص شود. لذا در مواردی که به دلیل تأخیر در اعلام نمرات امتحانی برخی از دروس، گزینش دانشجوی ممتاز هر رشته در هر سال تا قبل از ثبت‌نام نیمسال بعد میسر نشود. در این صورت تخفیف شهریه دانشجویان ذینفع به حساب طلب وی منظور خواهد شد.

تبصره2: تخفیف شهریه شامل نیمسال تابستانی نمی‌شود.

تبصره3: نظر به سقف تعداد واحدهای درسی در نیمسال تابستانی، تعیین دانشجویان رتبه اول تا سوم تنها برای نیمسال‌های اول و دوم هرسال تحصیلی انجام می‌پذیرد و رتبه اخذ شده در نیمسال تابستانی ملاک تعیین رتبه نخواهد بود.

تبصره4: دانشجویان ممتاز برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد، از سال ورود، حداکثر 3 نیمسال، کارشناسی پیوسته 7 نیمسال و دکتری حرفه‌ای 10 نیمسال می‌توانند از مفاد این ماده استفاده نمایند.

تخفیف شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد برای نفرات برتر آزمون سراسری

به منظور جذب نخبگان علمی و تشویق پذیرفته شدگان ممتاز آزمون سراسری برای ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی تخفیف هایی به شرح جدول های زیر در طول تحصیل در نظر گرفته شده است:

تخفیف شهریه نفرات برتر آزمون کارشناسی و دکتری حرفه ای

گروه مقظع پذیرش 25 در تخفیف در طول تحصیل 15 درصد تخفیف در طول تحصیل
فنی مهندسی کارشناسی نفرات اول تا پانزدهم نفرات شانزدهم تا سی ام
علوم تجربی و کشاورزی کارشناسی و دکتری حرفه ای نفرات اول تا پانزدهم نفرات شانزدهم تا سی ام
علوم انسانی کارشناسی نفرات اول تا دهم نفرات یازدهم تا بیستم
زبان های خارجی کارشناسی نفرات اول تا دهم نفرات یازدهم تا بیستم
هنر کارشناسی نفرات اول تا دهم نفرات یازدهم تا بیستم
پزشکی دکتری حرفه ای نفرات اول تا پنجم نفرات ششم تا دهم

تخفیف شهریه نفرات برتر آزمون کارشناسی ارشد

تعداد شرکت کنندگان حاضر در آزمون نفر اول نفر دوم نفر سوم
100-500 نفر 10 درصد 8 درصد 5 درصد
500-1000 نفر 15 درصد 10 درصد 10 درصد
بیشتر از 1000 نفر 25 درصد 15 درصد  10 درصد

تبصره 1: واجدین شرایط توسط مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به واحد های دانشگاهی معرفی می‌شوند.

تبصره 2: این ماده شامل پذیرفته شدگان مقطع دکتری تخصصی نمی‌شود.

تبصره 3: سقف مجاز اعطای تخفیف برای واجدین شرایط این ماده در مقاطع کارشناسی پیوسته 8 نیمسال و کارشناسی ارشد 4 نیمسال و برای دکتری حرفه ای 10 نیمسال می‌باشد.

تبصره 4: در صورتیکه دانشجویان مشمول این ماده در هر نیمسال از دوره تحصیلی خود مشروط شوند از نیمسال بعد مشمول اعطای نخفیف نخواهند بود.

تخفیف شهریه دانشجویان ممتاز ورزشی

جهت تشویق دانشجویانی که طول مدت تحصیل در مسابقات ورزشی منطقه ای و سراسری دانشگاه آزاد اسلامی، مسابقات کشوری، تورنمنت های بین المللی به مدال دست می‌یابند به تناسب عناوین قهرمانی، تخفیف شهریه به شرح جدول زیر تعلق می‌گیرد:

سطح قهرمانی مرتبه قهرمانی
اول دوم سوم
قهرمانی استانی دانشگاه آزاد اسلامی 15 درصد 10 درصد 5 درصد
قهرمانی کشوری 25 درصد 20 درصد 15 درصد
مسابقات سراسری دانشگاه آزاد اسلامی، المپیاد دانشجویی 30 درصد 25 درصد 20 درصد
مسابقات بین المللی 35 درصد 30 درصد 25 درصد
مسابقات جهانی بزرگسالان 55 درصد 50 درصد 45 درصد
پارآسیایی 80 درصد 70 درصد 60 درصد
المپیک و پاراالمپیک 100 درصد 90 درصد 80 درصد

تخفیف شهریه نفرات برتر مسابقات فرهنگی، هنری

دانشجویانی که در مسابقات فرهنگی، هنری دانشگاه شرکت کرده و مقام کسب نمایند بر حسب جدول زیر یک نیمسال تحصیلی از از تخفیف شهریه از محل بودجه فرهنگی برخوردار می‌شوند:

سطوح مسابقات میزان تخفیف بر اساس مقام کسب شده تایید کننده امتیاز تامیین کننده تخفیفات
اول دوم سوم
استان 15 10 5 دبیر هیات امنای استانی واحد دانشگاهی
کشوری 20 15 10 معاونت فرهنگی سازمان مرکزی 50 درصد واحد دانشگاهی

50 درصد سازمان مرکزی

رشته ها و حداقل امتیاز برای احراز رتبه های اول تا سوم در هر دوره به پیشنهاد معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه و تأیید رئیس دانشگاه تعیین و به واحد های دانشگاهی ابلاغ شود.

تخفیف شهریه دانشجویان دارای عناوین علمی

به منظور حمایت از نخبگان علمی که در مسابقات آسیایی و جهانی رتبه های اول تا سوم را با تایید معاونت پژوهشی دانشگاه کسب کنند. تخفیف هایی به رح زیر در مدا زمان تحصیل دریافت میکنند:

عنوان رتبه اول دوم سوم
آسیایی 30 درصد 25 درصد 20 درصد
جهانی 35 درصد 30 درصد 25 درصد

تخفیف های این بند از محل بودجه پژوهشی تأمین می‌شود.

خانواده هایي كه بيش از يك دانشجو در دانشگاه آزاد دارند

جهت كمك ورفاه خانواده هايي كه هم زمان بيش از يك دانشجو شاغل به تحصيل در دانشگاه آزاد اسلامي دارند و توان پرداخت شهريه رابه صورت كامل ندارند، علاوه برحق استفاده از مزاياي صندوق رفاه دانشجويان ، پس از تاييد كميته تخفيفات شهريه دانشجويي واحد تا مقاطع كارشناسي ارشد وتاييد تخفيفات شهريه دانشجويي استان براي مقاطع دكتري حرفه اي وتخصصي درصورتي كه درنيمسال قبل مشروط نباشد تخفيف درنظر گرفته مي شود.

تعداد اعضای خانواده کارشناسی ارشد
2 نفر 10 درصد
3 نفر 15 درصد
بیش از 3 نفر 20 درصد

تبصره 1: در نیمسال اول تحصیلی شرط معدل منظور نمی‌شود

تبصره 2: منظور از دانشجوی شاغل به تحصیل همسر دانشجو، پدر، مادر و فرزندان تحت تکلف است که در صورت تداوم با رعایت سایر ضوابط برای کلیه ترم های تحصیلی قابل اعمال است.

تبصره 3: جهت رعایت سقف 75\0 درصد از کل شهریه در واحد دانشگاهی، میزان تخفیف جدول فوق بنا بر نظر کمیته تخفیفات شهریه دانشجویی قابل تعدیل است.

تخفیف به بیماران خاص

دانشجویانی که دارای بیماری های خاص ( دیابت نوع اول، سرطان و … ) هستند بر حسب مقطع با ارائه مدارک و گواهی معتبر از سازمان ها و انجمن ها از تخفیف برخوردار می‌شوند.

مقطع تحصیلی میزان تخفیف
کاردانی و کارشناسی 25 درصد
کارشناسی ارشد 15 درصد
دکتری حرفه ای و تخصصی 10 درصد

درخواست افزایش میزان تخفیف

در صورتی که کمیته تخفیفات شهریه و یا استان تشخیص دهند که دانشجو مستحق دریافت تخفیفی بیش از حد اختیارات خود است طی یک نامه با ذکر علت و مستندات آن پیشنهاد خود را برای اختصاص تخفیف بیشتر به کمیته تخفیفات شهریه دانشجویی دانشگاه اعلام نماید.

وام های دانشجویی

وام های دانشجویی از تسهیلاتی هستند که صندوق رفاه دانشجویی برای تامین نیاز دانشجویان در اختیار آنها قرار می دهد. وام های دانشجویی دارای انواع و شرایط مختلفی است که دانشجویان می توانند با توجه به نیازها و شرایط خود به گرفتن این تسهیلات اقدام کنند. مدیریت وام های دانشجویی را صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بر عهده دارد . طبق اعلام این صندوق ، 24 عنوان وام دانشجویی به دانشجویان مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارایه می شود که در برخی از آن ها تاهل یا تجرد دانشجو تعیین کننده میزان وام دریافتی می باشد.

به منظور بهره مندی از وام های دانشجویی و اطلاع از چگونگی تشکیل پرونده می‌توانید با مراجعه به پورتال دانشجویی صندوق رفاه مراجع کنید.

انواع تسهیلاتی که دانشجویان مشمول به دریافت آن می‌باشند

شرایط عمومی وام گیرندگان

  1. دارا بودن اولویت نیاز مالی به تشخیص معاونت دانشجویی
  2. دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئون دانشجویی
  3. عدم استفاده از بورس تحصیلی، کمک و یا وام موسسات دیگر
  4. عدم اشتغال به کاری که مستلزم دریافت اجرت می‌باشد (به استثنای کار دانشجویی)

شرایط آموزشی وام گیرندگان

  1. تحصیل تمام وقت دانشجو
  2. مشروط نبودن دانشجو در دو نیم سال قبل

مراحل دریافت وام برای شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد

  1. ثبت نام، تشکیل پرونده و ثبت تقاضای پورتال دانشویی در سامانه صندوق رفاه انجام می‌شود
  2. مراجعه به اداره رفاه دانشگاه محل تحصیل و تکمیل فرم تقاضای هر یک از وام ها
  3. ارائه مدارک ذیل در صورت پذیرفته شدن تقاضا ضروری است:
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی کارت دانشجویی
  • سند تعهد محضری با ضامن معتبر

شرایط و ضوابط باز پرداخت وام

  1. دانشجویانی که موفق به پایان دوره تحصیلی خود شده اند، پس از فراغت از تحصیل نسبت به پرداخت کل بدهی به حساب صندوق رفاه و یا اخذ دفترچه اقساط اقدام کند. زمان تعیین تکلیف بدهی برای کلیه دانشجویان (مشمول و غیر مشمول) حداکثر 9 ماه پس از مراغت از تحصیل می‌باشد. در صورتی که پس از 9 ماه برای گرفتن دفترچه قسط مراجعه نماید، دیگر بدیهی قابل تقسیط نبوده و دانشجو می‌یایست کل بدهی را یکجا پرداخت کند.
  2. تعداد و مبلغ اقساط بهره مندان از تهسیلات وام توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین خواهد شد.
  3. طول مدت باز پرداخت با توجه به میزان بدهی حداکثر 5 سال می‌باشد.
  4. دانشجویان انصرافی، ترک تحصیل و اخراجی ملزم به باز پرداخت کامل و یکجای کل وام های دریافتی و هزینه های مربوط به خوابگاه دانشجویی می‌باشند.
  5. انتقال بدهی دانشجو  در یک دوره آموزشی در دانشگاه های یکسان همان رشته و همان مقطع به همان دوره آموزشی بلامانع است. در غیر این صورت دانشجوی انصرافی محسوب می‌شود و طبق مقررات می‌بایست کل بدهی خود را پرداخت کند.
مرکز مشاوره باخه
جهت اطلاع از شهریه کارشناسی دانشگاه آزاد
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.