شهریه کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه شبانه

0
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
مرکز مشاوره باخه
جهت اطلاع از شهریه کاردانی دانشگاه شبانه
 

این دوره که به تازگی از عنوان شبانه به نوبت دوم تغییر نام داده است نیز در دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم تحقيقات و فن آوري، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي يا ساير نهادهاي رسمي کشور تعریف می‌شود. دانشجویان شبانه از تمامی شرایط و امکانات تحصیلی فراهم شده در دوره روزانه برخوردارند. به بیان دیگر کیفیت ارائه دروس، چگونگی ارزیابی دانشجو، محیط آموزشی و اساتید، واحدهای درسی رشته تحصیلی، آیین نامه‌های اصلی، تسهیلات و وام دانشجویی یکسان است. تنها تفاوت در پرداخت شهریه کاردانی دانشگاه شبانه است که بسته به مقررات دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است. بر خلاف تصورات عمومی کلاس‌های نوبت دوم نیز همانند دوره روزانه در طول روز برگزار می‌شود و دانشجویان از همان کلاس‌های دانشجویان دوره روزانه بهره‌مند می‌شوند.

شهریه کاردانی دانشگاه شبانه پیوسته

کاردانی پیوسته برای داوطلبانی می‌باشد که مدرک دیپلم خود را از مراکز آموزشی فنی و یا کار دانش اخذ نموده‌اند. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در رشته‌های ارائه شده مشغول به تحصیل شوند. طول تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته دو سال بوده و داوطلبان می‌توانند از مدرک کاردانی خود به عنوان مدرک پیش دانشگاهی استفاده کرده و در کنکور سراسری شرکت کنند. داوطلبانی که مدرک دیپلم نظری دارند نمی‌توانند در مقطع کاردانی پیوسته شرکت کنند.

متقاضیان برای شرکت در زیر گروه های کاردانی پیوسته موظف به پرداخت شهریه هستند. در ادامه شهریه مقطع کاردانی پیوسته را در اختیارتان قرار میدهیم.

شهریه کاردانی پیوسته رشته‌های فنی مهندسی

رشته‌های فنی مهندسی شهریه ( ریال )
شهریه ثابت 5.062.500
شهریه متغیر واحد‌های نظری 5.670.000
شهریه ثابت و متغیر 10.732.500

شهریه کاردانی پیوسته رشته های علوم انسانی

رشته‌های علوم انسانی شهریه ( ریال )
شهریه ثابت 3.150.000

الی

4.500.000

شهریه متغیر واحد‌های نظری 5.670.000
شهریه ثابت و متغیر 8.820.000

الی

10.170.000

شهریه کاردانی دانشگاه شبانه ناپیوسته

کاردانی ناپوسته برای داوطلبانی می‌باشد که مدرک دیپلم نظری دارند. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در رشته‌های ارائه شده مشغول به تحصیل شوند. طول تحصیل در مقطع کاردانی ناپیوسته دو سال بوده. داوطلبانی که مدرک دیپلم نظری دارند نمی‌توانند در مقطع کاردانی پیوسته شرکت کنند. متقاضیان برای شرکت در زیر گروه های کاردانی ناپیوسته موظف به پرداخت شهریه هستند. در ادامه شهریه مقطع کاردانی ناپیوسته را در اختیارتان قرار میدهیم.

شهریه کاردانی ناپیوسته رشته‌های پیراپزشکی

رشته‌های پیراپزشکی شهریه ( ریال )
شهریه ثابت 8.694.345
شهریه متغیر واحد‌های نظری 17.648.015
شهریه ثابت و متغیر 26.342.360

استفاده از تخفیفات شهریه کاردانی دانشگاه شبانه

دانشگاه های شهریه پرداز شامل دانشگاه آزاد ، دوره های نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور می شوند . مشمولان سهمیه ایثارگران به دو گروه سهمیه ایثارگران 25 درصدی و سهمیه 5 درصدی تقسیم می شوند . این دسته از افراد در صورت تحصیل در دانشگاه های مذکور مشمول تخفیف شهریه هستند که سازمان بنیاد شهید به منظور رسیدگی همه جانبه به امور آموزشی ، فرهنگی و رفاهی این دانشجویان بعد از دریافت لیست اسامی دانشجویان دارای سهمیه های مذکور از سوی دانشگاه های شهریه پرداز ، شهریه این عزیزان را پرداخت   می‌کند.

سهمیه ایثارگران 25 درصد

  •  فرزندان و همسران شهید
  • جانبازان 25 درصد به بالا و همسر و فرزندان آنان
  • آزادگان و همسر فرزندان آنان

پذیرفته شدگان خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان 25 درصد و بالاتر در صورت قبولی و تحصیل در دانشگاه آزاد ، دوره های نوبت دوم (شبانه) ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور مشمول تخفیف 100 درصدی شهریه می شوند .

سهمیه ایثارگران 5 درصد

  •  خانواده جانبازان زیر 25 درصد
  • رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه

این دسته از جانبازان در صورت قبولی و تحصیل در دانشگاه آزاد ، دوره های نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور ، مشمول تا 30 درصد تخفیف پرداخت هزینه شهریه می شوند.

به منظور پرسش سوالات خود میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره باخه در ارتباط باشید.

خانواده هایي كه بيش از يك دانشجو در دانشگاه آزاد دارند

جهت كمك ورفاه خانواده هايي كه هم زمان بيش از يك دانشجو شاغل به تحصيل در دانشگاه آزاد اسلامي دارند و توان پرداخت شهريه رابه صورت كامل ندارند، علاوه برحق استفاده از مزاياي صندوق رفاه دانشجويان ، پس از تاييد كميته تخفيفات شهريه دانشجويي واحد تا مقاطع كارشناسي ارشد وتاييد تخفيفات شهريه دانشجويي استان براي مقاطع دكتري حرفه اي وتخصصي درصورتي كه درنيمسال قبل مشروط نباشد تخفيف درنظر گرفته مي شود.

بخشنامه آموزشی شهریه کاردانی دانشگاه شبانه برای ایثارگران

برای اگاهی از بخشنامه آموزشی شهریه ایثارگران ( pdf ) زیر را دانلود کرد و مطالعه کنید .

بخشنامه آموزشی سهمیه ایثارگران ( pdf )

وام های دانشجویی

وام های دانشجویی از تسهیلاتی هستند که صندوق رفاه دانشجویی برای تامین نیاز دانشجویان در اختیار آنها قرار می دهد . وام های دانشجویی دارای انواع و شرایط مختلفی است که دانشجویان می توانند با توجه به نیازها و شرایط خود به گرفتن این تسهیلات اقدام کنند. مدیریت وام های دانشجویی را صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بر عهده دارد . طبق اعلام این صندوق ، 24 عنوان وام دانشجویی به دانشجویان مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارایه می شود که در برخی از آن ها تاهل یا تجرد دانشجو تعیین کننده میزان وام دریافتی می باشد.

به منظور بهره مندی از وام های دانشجویی و اطلاع از چگونگی تشکیل پرونده می‌توانید به پورتال دانشجویی صندوق رفاه مراجعه کنید.

انواع تسهیلاتی که دانشجویان مشمول به دریافت آن می‌باشند

  • وام شهریه
  • وام شهریه بانک قرض الحسنه مهر ایران
  • وام ضروری
  • وام ضروری مبتکر
  • وام ضروری حوادث غیر مترقبه
  • وام ضروری قهرمان ورزشی
  • وام استعداد درخشان
  • وام ودیه مسکن متأهلی
  • وام تغذیه
  • وام حج عمره و زیارت عتبات عالیات
  • وام موارد خاص
  • وام دانش هسته ای
  • وام ودیعه مسکن نخبگان
  • وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل غیر ایرانی

شرایط عمومی وام گیرندگان

  1. دارا بودن اولویت نیاز مالی به تشخیص معاونت دانشجویی
  2. دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئون دانشجویی
  3. عدم استفاده از بورس تحصیلی، کمک و یا وام موسسات دیگر
  4. عدم اشتغال به کاری که مستلزم دریافت اجرت می‌باشد (به استثنای کار دانشجویی)

شرایط آموزشی وام گیرندگان

  1. تحصیل تمام وقت دانشجو
  2. مشروط نبودن دانشجو در دو نیم سال قبل

مراحل دریافت وام

  1. ثبت نام، تشکیل پرونده و ثبت تقاضای پورتال دانشویی در سامانه صندوق رفاه انجام می‌شود
  2. مراجعه به اداره رفاه دانشگاه محل تحصیل و تکمیل فرم تقاضای هر یک از وام ها
  3. ارائه مدارک ذیل در صورت پذیرفته شدن تقاضا ضروری است
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی کارت دانشجویی
  • سند تعهد محضری با ضامن معتبر

شرایط و ضوابط باز پرداخت وام

  1. دانشجویانی که موفق به پایان دوره تحصیلی خود شده اند، پس از فراغت از تحصیل نسبت به پرداخت کل بدهی به حساب صندوق رفاه و یا اخذ دفترچه اقساط اقدام کند. زمان تعیین تکلیف بدهی برای کلیه دانشجویان (مشمول و غیر مشمول) حداکثر 9 ماه پس از مراغت از تحصیل می‌باشد. در صورتی که پس از 9 ماه برای گرفتن دفترچه قسط مراجعه نماید، دیگر بدیهی قابل تقسیط نبوده و دانشجو می‌یایست کل بدهی را یکجا پرداخت کند.
  2. تعداد و مبلغ اقساط بهره مندان از تهسیلات وام توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین خواهد شد
  3. طول مدت باز پرداخت با توجه به میزان بدهی حداکثر 5 سال می‌باشد
  4. دانشجویان انصرافی، ترک تحصیل و اخراجی ملزم به باز پرداخت کامل و یکجای کل وام های دریافتی و هزینه های مربوط به خوابگاه دانشجویی می‌باشند
  5. انتقال بدهی دانشجو  در یک دوره آموزشی در دانشگاه های یکسان همان رشته و همان مقطع به همان دوره آموزشی بلامانع است. در غیر این صورت دانشجوی انصرافی محسوب می‌شود و طبق مقررات می‌بایست کل بدهی خود را پرداخت کند
مرکز مشاوره باخه
جهت اطلاع از شهریه کاردانی دانشگاه شبانه
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.